Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 november 2017, 01:09   #16961
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat hangt er maar vanaf hoe men dit wil benaderen. Wanneer ik vaststel dat het regent, dan kan ik toch moeilijk tot het besluit komen dat het sneeuwt. Ook al zou ik wel willen dat het zou sneeuwen. Dus de feiten doen me tot een besluit komen, niet zozeer mijn eigen referentie. Ik ben niet de maatstaf. Hier is het feit dat het regent de maatstaf.
...alleen bij deze .... we wachten nog steeds op die feiten waar ge u dan op denkt te baseren.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2017, 01:11   #16962
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Helemaal niet. Het tegendeel zelfs. De getuigenissen van zoveel mensen hebben me gedwongen mijn eigen initiële referentie te herzien.
ongelooflijk !
Het ging over feiten niet over getuigenissen ( waarvan 99% het zelfs niet zou volhouden in een rechtbank )

Laatst gewijzigd door praha : 23 november 2017 om 01:12.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2017, 01:20   #16963
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Een aantal zaken uit de Bijbel zijn inderdaad gebaseerd op historische gebeurtenissen. Het zou er nog aan mankeren dat niet alles pure fictie is.

De sprong van een zekere historische achtergrond hier en daar naar buitenaardse wezens is evenwel absurd.
zelfs dat niet ten volle 100%... dat is nu net het probleem
Feiten en fictie lopen hand in hand en daar waar iets 'speciaals' te observeren was werd gemakkelijk een goddelijke hand in gezien
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2017, 06:28   #16964
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het enige wat ik evenmin uitsluit, is dat deze zogenaamde 'ufo's' helemaal niet zo 'unidentified' zijn, maar gewoon nieuwe (geheim gehouden) type vliegtuigen zijn die een andere krachtbron gebruiken om zich voort te bewegen dan de ons gekende . Mochten zulke tuigen niet bestaan, dan is de conclusie duidelijk.[/QUOTE]

En die is ?
Drie keer raden.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 november 2017 om 06:29.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2017, 06:35   #16965
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Regen kan je vaststellen met een wetenschappelijk instrument. Je kan dus de eigen waarnemen objectiveren.

U kunt dat niet doen met boeken over aliens en meer dan die onzin.
Onzin? Dat vond nochtans Monsignore Corrado Balducci, lid van de Curie en goede vriend van de toenmalige paus helemaal niet.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2017, 06:37   #16966
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
zelfs dat niet ten volle 100%... dat is nu net het probleem
Feiten en fictie lopen hand in hand en daar waar iets 'speciaals' te observeren was werd gemakkelijk een goddelijke hand in gezien
De brief van Sarbacher is geen fictie. En daaruit blijkt duidelijk hoe de vork in de steel zit.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 november 2017 om 06:46.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2017, 06:47   #16967
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Onzin? Dat vond nochtans Monsignore Corrado Balducci, lid van de Curie en goede vriend van de toenmalige paus helemaal niet.
argument from authority...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2017, 06:50   #16968
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De brief van Sarbacher is geen fictie. En daaruit blijkt duidelijk hoe de vork in de steel zit.
Levert die enig bewijs ? Neen...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2017, 06:51   #16969
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
argument from authority...
Het stokpaardje van de debunkers. Bij gebrek aan betere argumenten.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 november 2017 om 06:51.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2017, 06:57   #16970
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het stokpaardje van de debunkers. Bij gebrek aan betere argumenten.
Waarom zou iemand een argument moeten bovenhalen, als men hem met een klassieke drogredenering confronteert ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2017, 07:03   #16971
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Levert die enig bewijs ? Neen...
Het leert ons wel dat in die tijd reeds er sprake was van gecrashde ufo's, men materiaal had van gecrashde ufo's en aliëns, dat men deze gegevens onderzocht in de labo's, én dat er een doofpotoperatie werd opgezet.

En dan kunt u nog zeggen: dat is nog geen bewijs. Neen, dat is het ook (nog) niet en het affidavit van Corso ook niet. Maar het wil evenmin zeggen dat Sarbacher (of Corso) zou liegen.

Waarom zou hij dat wel doen. Het is natuurlijk gemakkelijker wanneer iemand iets beweert dat men niet zo graag hoort, of dat niet past in een vooropgezet denkkader, dat men dan zulk persoon vlug wegzet als, leugenaar, fantast, of als een soort 'bietekwiet'. Sarbacher was zeker geen 'bietekwiet'. En Corso maar evenmin!

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 november 2017 om 07:09.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2017, 09:33   #16972
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het leert ons wel dat in die tijd reeds er sprake was van gecrashde ufo's, men materiaal had van gecrashde ufo's en aliëns, dat men deze gegevens onderzocht in de labo's, én dat er een doofpotoperatie werd opgezet.

En dan kunt u nog zeggen: dat is nog geen bewijs. Neen, dat is het ook (nog) niet en het affidavit van Corso ook niet. Maar het wil evenmin zeggen dat Sarbacher (of Corso) zou liegen.

Waarom zou hij dat wel doen. Het is natuurlijk gemakkelijker wanneer iemand iets beweert dat men niet zo graag hoort, of dat niet past in een vooropgezet denkkader, dat men dan zulk persoon vlug wegzet als, leugenaar, fantast, of als een soort 'bietekwiet'. Sarbacher was zeker geen 'bietekwiet'. En Corso maar evenmin!
Je vat het zelf goed samen : het is inderdaad geen bewijs. Tot zolang dat er niet is, is er... niets.
Niemand hoeft (uiteraard...) te bewijzen dat Sarbacher liegt. (geen omkering bewijslast)
Grappig is dat die man decennia na datum afkomt met het verhaal dat hij ingelicht is door derden dat er een meeting is geweest met verantwoordelijken (waar hij dus zelf niet bij was) die daar te horen kregen dat het pentagon een gecrashte UFO heeft. Het kan nog grappiger : hij kreeg een uitnodiging voor die vergadering, maar had andere engagementen. Allemaal hearsay dus.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2017, 10:14   #16973
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je vat het zelf goed samen : het is inderdaad geen bewijs. Tot zolang dat er niet is, is er... niets.
Niemand hoeft (uiteraard...) te bewijzen dat Sarbacher liegt. (geen omkering bewijslast)
Grappig is dat die man decennia na datum afkomt met het verhaal dat hij ingelicht is door derden dat er een meeting is geweest met verantwoordelijken (waar hij dus zelf niet bij was) die daar te horen kregen dat het pentagon een gecrashte UFO heeft. Het kan nog grappiger : hij kreeg een uitnodiging voor die vergadering, maar had andere engagementen. Allemaal hearsay dus.
Dat is toch je reinste larie. Dat beseft u toch ook. Het is niet omdat we niet kunnen aantonen dat er in de galaxie X geen leven is, dat er daarom effectief geen leven is.

Bovendien voor wat ons onderwerp betreft, zijn er duidelijke aanwijzingen dat het het fenomeen bestaat, zijnde razendsnelle bestuurde voertuigen die ons niet bekend zijn. En wanneer lijnpiloten (bijvoorbeeld) dit regelmatig melden, dan is dan niet meer van 'hearsay'.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 november 2017 om 10:33.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2017, 15:59   #16974
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat is toch je reinste larie. Dat beseft u toch ook. Het is niet omdat we niet kunnen aantonen dat er in de galaxie X geen leven is, dat er daarom effectief geen leven is.
Van hetzelfde niveau als : "het is niet omdat we niet kunnen aantonen dat Allah in het paradijs leeft, dat hij daarom niet bestaat"

Drogredenering van hier tot in Tokyo dus...
Citaat:

Bovendien voor wat ons onderwerp betreft, zijn er duidelijke aanwijzingen dat het het fenomeen bestaat, zijnde razendsnelle bestuurde voertuigen die ons niet bekend zijn.
In tegenstelling tot jouw bewering, bestaat daar geen enkel bewijs van. Die wazige youtube filmpjes bewijzen helemaal niets.

Citaat:
En wanneer lijnpiloten (bijvoorbeeld) dit regelmatig melden, dan is dan niet meer van 'hearsay'.
Dat is in elk geval al serieus veel beter dan die Sarbacher die gewoon iemand anders na papegaait. Maar het blijft gewoon een waarneming van een individu die niet weet wat het fenomeen is wat hij gezien heeft. Een unidentified flying object. Het woord bestaat met reden hoor.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2017, 17:42   #16975
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Van hetzelfde niveau als : "het is niet omdat we niet kunnen aantonen dat Allah in het paradijs leeft, dat hij daarom niet bestaat"

Drogredenering van hier tot in Tokyo dus..
.

En dat kunnen we dus ook niet. We kunnen hoogstens zeggen dat Allah kan bestaan. Maar we mogen nooit beweren dat er geen leven bestaat in galaxie X omdat we daar geen bewijs voor hebben. En dat laatste is nu precies wat u beweert i.v.m. ufo's.


Citaat:
In tegenstelling tot jouw bewering, bestaat daar geen enkel bewijs van. Die wazige youtube filmpjes bewijzen helemaal niets.
Niemand heeft het hier over wazige Youtube filmpjes.


Citaat:
Dat is in elk geval al serieus veel beter dan die Sarbacher die gewoon iemand anders na papegaait. Maar het blijft gewoon een waarneming van een individu die niet weet wat het fenomeen is wat hij gezien heeft. Een unidentified flying object. Het woord bestaat met reden hoor
Indien de brief van Sarbacher authentiek is (en daar ziet het naar uit) dan zie ik niet goed in waarom hij minder geloofwaardig zou zijn dan lijnpiloten die geconfronteerd worden met ufo's. Wanneer hij zich de discussie herinnert in zijn 'kantoor' dat de structuur van deze 'aliens' veel weg had van deze van sommige insecten (hij preciseert ook waarom men denkt dat dit zo is) dan is dat niet iets wat men uit zijn duim zuigt. Zeker niet in de jaren '80, datum van deze brief. Hij zegt gewoon (sommige dingen...)wat hij zich herinnert uit die vroegere tijd als antwoord op een brief.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 november 2017 om 18:11.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2017, 19:06   #16976
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
.

En dat kunnen we dus ook niet. We kunnen hoogstens zeggen dat Allah kan bestaan.
We kunnen hoogstens zeggen dat niemand ooit enig bewijs kon/kan leveren voor het bestaan van Allah & company.

Citaat:
Maar we mogen nooit beweren dat er geen leven bestaat in galaxie X omdat we daar geen bewijs voor hebben. En dat laatste is nu precies wat u beweert i.v.m. ufo's.


Citaat:
Niemand heeft het hier over wazige Youtube filmpjes.
Enig idee hoeveel honderden keren je hier al verwezen hebt naar die wazige filmpjes ? Maar goed, momenteel gaat het over de beweringen van hoogbejaarden die in de herfst van hun leven wat beweringen op papier hebben gezet met nul komma nul bewijs. En een paar hearsay fantasten om de zaak op te leuken.

Citaat:
Indien de brief van Sarbacher authentiek is (en daar ziet het naar uit)
De authenticiteit van zijn brief is irrelevant, enkel het bewijs voor de inhoudelijke claims is van belang.
Citaat:
dan zie ik niet goed in waarom hij minder geloofwaardig zou zijn dan lijnpiloten die geconfronteerd worden met ufo's.
Niemand betwist het feit dat er piloten zijn die dingen gezien hebben die ze niet kunnen verklaren.

Citaat:
Wanneer hij zich de discussie herinnert in zijn 'kantoor' dat de structuur van deze 'aliens' veel weg had van deze van sommige insecten (hij preciseert ook waarom men denkt dat dit zo is) dan is dat niet iets wat men uit zijn duim zuigt.
Fantasten zijn er altijd geweest, en zullen altijd blijven bestaan. Trouwens, discussies interesseren niemand : het gaat om tastbaar bewijs van de claims die men maakt in die discussies.
Als ik zeg dat ik een roze vliegende eenhoorn gezien heb, dat aan jou vertel in de marge van een vergadering en jij gaat dat in je ouwe dag te boek stellen of "onder ede" in een verklaring neerpennen dan hebben we juist niets. Nul komma nul.

Citaat:
Zeker niet in de jaren '80, datum van deze brief. Hij zegt gewoon (sommige dingen...)wat hij zich herinnert uit die vroegere tijd als antwoord op een brief.
Een oude wetenschapper die gewoon een praatje maakt...
"ah ja, voor ik het vergeet, 50 jaar geleden heb ik van een collega vernomen dat die op de vergadering waar ik afwezig was vernam dat de overheid een vliegende schotel heeft. En ja, ik heb daar 50 jaar niks mee gedaan maar nu voel ik de drang opkomen om dat te vertellen".

__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2017, 19:29   #16977
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
We kunnen hoogstens zeggen dat niemand ooit enig bewijs kon/kan leveren voor het bestaan van Allah & company.







Enig idee hoeveel honderden keren je hier al verwezen hebt naar die wazige filmpjes ? Maar goed, momenteel gaat het over de beweringen van hoogbejaarden die in de herfst van hun leven wat beweringen op papier hebben gezet met nul komma nul bewijs. En een paar hearsay fantasten om de zaak op te leuken.



De authenticiteit van zijn brief is irrelevant, enkel het bewijs voor de inhoudelijke claims is van belang.


Niemand betwist het feit dat er piloten zijn die dingen gezien hebben die ze niet kunnen verklaren.



Fantasten zijn er altijd geweest, en zullen altijd blijven bestaan. Trouwens, discussies interesseren niemand : het gaat om tastbaar bewijs van de claims die men maakt in die discussies.
Als ik zeg dat ik een roze vliegende eenhoorn gezien heb, dat aan jou vertel in de marge van een vergadering en jij gaat dat in je ouwe dag te boek stellen of "onder ede" in een verklaring neerpennen dan hebben we juist niets. Nul komma nul.



Een oude wetenschapper die gewoon een praatje maakt...
"ah ja, voor ik het vergeet, 50 jaar geleden heb ik van een collega vernomen dat die op de vergadering waar ik afwezig was vernam dat de overheid een vliegende schotel heeft. En ja, ik heb daar 50 jaar niks mee gedaan maar nu voel ik de drang opkomen om dat te vertellen".


Wat simplistisch, niet?
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2017, 19:37   #16978
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wat simplistisch, niet?
Neen, ik hou me aan de feiten en blijf rationeel. Wat uiteraard behelst dat ik elk bewijs van buitenaards leven met grote belangstelling zou verwelkomen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2017, 20:07   #16979
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Neen, ik hou me aan de feiten en blijf rationeel. Wat uiteraard behelst dat ik elk bewijs van buitenaards leven met grote belangstelling zou verwelkomen.
Uw rationaliteit vertoont barsten. Men kan niet beweren dat er geen leven is in galaxie X zolang er geen bewijs is. De rationaliteit zegt ons eerder dat er leven moet zijn in een galaxie met vele honderden miljoenen (miljarden?) zonnen en planeten.

Het enige rationeel standpunt in deze is: vanzelfsprekend bestaat er leven in galaxie X. Alleen, we hebben het nog niet gevonden.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 november 2017 om 20:14.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2017, 22:37   #16980
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De brief van Sarbacher is geen fictie. En daaruit blijkt duidelijk hoe de vork in de steel zit.
.... leer toch eens een conversatie volgen beste
Het ging hier even over de bijbel en niet over Sarbacher
praha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be