Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 februari 2017, 14:10   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.177
Standaard Francken: ‘Binnenkort teken ik met plezier een dik pak intrekkingen van verblijf’

Het is al eens aangehaald, en zelfs een beetje besproken, in een of enkele draden,
maar in andere draden blijkt dan dat sommige forummers dit nieuws nog niet gesnopen hebben.

Daarom gaan we het eens specifiek in de kijker zetten.

Francken zal dus geen mensen met de b. nationaliteit kunnen uitzetten.
Maar wel een heel pak andere lastigaards.
En zonder te moeten wachten tot de gerechtelijke molen, na 36 seponeringen en 72 procedurefouten, eindelijk een halfbakken veroordeling klaar krijgt.

Zoals hij zelf zegt: "Eindelijk".

En de hamvraag: waarom kon Maggie dit niet al invoeren ? Onwil ? Luiheid ? Wereldvreemdheid ? Mocht ze niet ? En van wie dan wel ?

titel: Francken: ‘Binnenkort teken ik met plezier een dik pak intrekkingen van verblijf’
http://www.standaard.be/cnt/dmf20170221_02742608



Citaat:
Staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) heeft tot op vandaag de verblijfsvergunning voor 26 Syriëstrijders ingetrokken, meldt hij via een blogpost. ‘Zij kunnen dus niet meer terugkeren. Ze staan Europees geseind.’

Theo Francken kondigde bij zijn aantreden als staatssecretaris in 2014 aan dat hij de verblijfsvergunning van Syriëstrijders zou intrekken. Intussen staat de teller op 26, meldt hij op zijn blog. ‘De vorige regering stond erbij en keek ernaar, tot mijn grote ergernis. Vanaf mijn eedaflegging heb ik ingegrepen. Ik trok de ene verblijfsvergunning na de andere in.’

Met de recent goedgekeurde - en veelbesproken - wet rond de uitwijzing van criminele vreemdelingen wil Francken nog een versnelling hoger schakelen. Zodra die wet in het Staatsblad staat, wil hij naar eigen zeggen ‘een dik pak intrekkingen van verblijf tekenen’. Die wet maakt het mogelijk het verblijfsrecht van vreemdelingen (niet-Belgen) af te nemen ook al zijn ze in België geboren of voor hun 12 jaar toegekomen.
Advertentie

‘De wet zegt dat een veroordeling voor een rechtbank niet altijd noodzakelijk is, maar wel dat er een ‘ernstige en actuele bedreiging voor de openbare orde of de nationale veiligheid’ moet zijn, wil men het verblijf van langverblijvers intrekken. Geen vermoedens, wel bewijzen. Honderd procent gevalideerd door de Raad van State.’

‘Vanaf die heuglijke dag teken ik met veel plezier een dik pak intrekkingen van verblijf. Zo zullen ook zij niet meer kunnen terugkeren. Eindelijk’, besluit Francken.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2017, 14:14   #2
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.434
Standaard

Maar als hij ze ook niet daadwerkelijk op het vliegtuig gaat zetten, met andere woorden enkel een briefje "gelieve het grondgebied te verlaten" gaat geven, zullen er niet veel vertrekken maar hier gewoon illegaal blijven.
Eerst zien en dan geloven....
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2017, 14:17   #3
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Maar als hij ze ook niet daadwerkelijk op het vliegtuig gaat zetten, met andere woorden enkel een briefje "gelieve het grondgebied te verlaten" gaat geven, zullen er niet veel vertrekken maar hier gewoon illegaal blijven.
Eerst zien en dan geloven....
Of ze gaan terug naar Calais ...naar het schijnt zijn er al honderden
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2017, 14:34   #4
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.920
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het is al eens aangehaald, en zelfs een beetje besproken, in een of enkele draden,
maar in andere draden blijkt dan dat sommige forummers dit nieuws nog niet gesnopen hebben.

Daarom gaan we het eens specifiek in de kijker zetten.

Francken zal dus geen mensen met de b. nationaliteit kunnen uitzetten.
Maar wel een heel pak andere lastigaards.
En zonder te moeten wachten tot de gerechtelijke molen, na 36 seponeringen en 72 procedurefouten, eindelijk een halfbakken veroordeling klaar krijgt.

Zoals hij zelf zegt: "Eindelijk".

En de hamvraag: waarom kon Maggie dit niet al invoeren ? Onwil ? Luiheid ? Wereldvreemdheid ? Mocht ze niet ? En van wie dan wel ?

titel: Francken: ‘Binnenkort teken ik met plezier een dik pak intrekkingen van verblijf’
http://www.standaard.be/cnt/dmf20170221_02742608
Ik had daar al een enquete over gemaakt met mijn bezwaren:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=237460

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 21 februari 2017 om 14:36.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2017, 14:52   #5
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Maar als hij ze ook niet daadwerkelijk op het vliegtuig gaat zetten, met andere woorden enkel een briefje "gelieve het grondgebied te verlaten" gaat geven, zullen er niet veel vertrekken maar hier gewoon illegaal blijven.
Eerst zien en dan geloven....
Ge moet ze niet op het vliegtuig zetten omdat ze hier niet zijn.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2017, 18:45   #6
Odol
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2015
Berichten: 1.274
Standaard

Langs de voordeur een handvol illegale asielzoekermigranten het lad uitzetten, en stilletjes langs de achterdeur 1000 binnen pakken.

http://www.tijd.be/politiek_economie...65610-3136.art

Goe bezig Theo, NOT
Odol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2017, 20:01   #7
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odol Bekijk bericht
Langs de voordeur een handvol illegale asielzoekermigranten het lad uitzetten, en stilletjes langs de achterdeur 1000 binnen pakken.

http://www.tijd.be/politiek_economie...65610-3136.art

Goe bezig Theo, NOT
1000 binnenpakken en iedereen laten blijven, dat zou pas een ramp zijn.
Den Theo maakte de wet niet dat Belgie ze moet opvangen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2017, 20:11   #8
Odol
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2015
Berichten: 1.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
1000 binnenpakken en iedereen laten blijven, dat zou pas een ramp zijn.
Den Theo maakte de wet niet dat Belgie ze moet opvangen.
Maar hij geeft ook geen tegengas.
Odol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2017, 08:07   #9
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Francken wil dit jaar 1.200-tal asielzoekers uit Griekenland en Italië overnemen.

Citaat:
spreidingsplan Staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) wil dit jaar in totaal zowat 1.200 asielzoekers uit Griekenland en Italië naar België halen. Ons land zou daarmee alsnog zijn engagementen uit het Europese spreidingsplan nakomen. Eerder deze maand dreigde de Europese Commissie nog met juridische stappen.
Tijdje geleden dacht ik nog dat, ondanks zijn handen gebonden zijn op dat vlak, hij goed bezig was Francken met ze er terug uit te zetten maar ik heb mij weer maar eens vergist blijkbaar.

Hij huilt gewoon mee met de wolven in het bos.

Wat ook eigenaardig is dat ik dacht dat de Grieken vele miljarden ban de EU 'gekregen' hebben om ze ginder te houden?

Daar blijkt dus geen ballen van waar te zijn.

Italianen zijn gek dat ze die bootjes maar blijven ontvangen en zo mee te helpen om de EU maar meer en meer te laten overspoelen door lieden die we liever kwijt dan rijk zijn.

Misschien zou hij beter in de leer gaan bij onze vriend Trump.

Citaat:
De verkozen Amerikaanse president Donald Trump wil "twee, misschien wel drie miljoen illegale migranten uit het land zetten of opsluiten". Dat heeft hij gezegd in zijn interview met '60 minutes' op de Amerikaanse zender CBS, dat vanavond wordt uitgezonden.
Citaat:
Langs de voordeur een handvol illegale asielzoekermigranten het lad uitzetten, en stilletjes langs de achterdeur 1000 binnen pakken.
Wij hebben daar niets aan maar er zijn er velen waar dat gewoon kassa kassa voor is

Als ik daar zelf bij sta dat ze die eruit zetten dan ga ik dat geloven anders geloof ik daar niets van dat men die uitzet.

p.s. Ik blijf erbij dat het om Syriërs ging in de eerste instantie die een 'probleempje' (in scene gezet??) hadden in eigen land NIET HEEL AFRIKA DAT MEE DE EU KOMT OVERSPOELEN. (speciaal in caps want er blijken héél wat mensen te zijn die dat niet begrijpen of niet willen begrijpen )

vergat ik nog te schrijven dat die Syriërs van een TIJDELIJKE humanitaire hulp konden 'genieten'.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 23 februari 2017 om 08:34.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2017, 16:17   #10
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odol Bekijk bericht
Langs de voordeur een handvol illegale asielzoekermigranten het lad uitzetten, en stilletjes langs de achterdeur 1000 binnen pakken.

http://www.tijd.be/politiek_economie...65610-3136.art

Goe bezig Theo, NOT
Blijft het feit dat je geen enkele politieker zult kunnen vernoemen die het beter doet of reeds gedaan heeft zeker?
Gezien de vele tegenstand en tegenstanders is het inderdaad een krachttoer vreemd krapuul er uit te gooien! Misschien moeten we ons meer richten op diegenen die alles doen om dit zo goed als onmogelijk te maken?
Als we Trump mogen geloven zal het er straks anders aan toe gaan met vreemdelingen die in contact komen met het gerecht...

Laatst gewijzigd door andev : 26 februari 2017 om 16:19.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2017, 16:35   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.177
Standaard

Ja zeg, je moet nu eens kijken wat Theo allemaal realiseert, vergeleken met Maggie. Zelfs al deed Maggie meer dan haar voorganger.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2017, 20:08   #12
Odol
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2015
Berichten: 1.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Blijft het feit dat je geen enkele politieker zult kunnen vernoemen die het beter doet of reeds gedaan heeft zeker?
Gezien de vele tegenstand en tegenstanders is het inderdaad een krachttoer vreemd krapuul er uit te gooien! Misschien moeten we ons meer richten op diegenen die alles doen om dit zo goed als onmogelijk te maken?
Als we Trump mogen geloven zal het er straks anders aan toe gaan met vreemdelingen die in contact komen met het gerecht...
Dat is dus de kracht van de verandering. Verwijzen naar voorgangers en ondertussen de zaak verder laten verrotten.
De NVA is nog erger dan de klassieke partijen. Veel bla bla, en niks boem boem.

Tijd voor Wildersen en Le Pens, vrees ik.
Odol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2017, 20:08   #13
Odol
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2015
Berichten: 1.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Blijft het feit dat je geen enkele politieker zult kunnen vernoemen die het beter doet of reeds gedaan heeft zeker?
Gezien de vele tegenstand en tegenstanders is het inderdaad een krachttoer vreemd krapuul er uit te gooien! Misschien moeten we ons meer richten op diegenen die alles doen om dit zo goed als onmogelijk te maken?
Als we Trump mogen geloven zal het er straks anders aan toe gaan met vreemdelingen die in contact komen met het gerecht...
Dat is dus de kracht van de verandering. Verwijzen naar voorgangers en ondertussen de zaak verder laten verrotten.
De NVA is nog erger dan de klassieke partijen. Veel bla bla, en niks boem boem.

Tijd voor Wildersen en Le Pens, vrees ik.
Odol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 07:59   #14
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odol Bekijk bericht
Maar hij geeft ook geen tegengas.
Nee?
Wereldvreemde rechters????
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 08:11   #15
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Nee?
Wereldvreemde rechters????
Ja zoals een die zijn moeder & vader en zus vermoord terug vrij laten in de samenleving en dan die nieuwslezer TV nieuws die fier verkondigde dat hij nu zijn leven kan hervatten ... ik denk dat de radioactieve stralingen de hersens goed aangetast heeft de laatste 25 jaar van de meeste aardse bewoners ( in het bijzonder die van de rechters )

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 28 februari 2017 om 08:13.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 10:13   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.177
Standaard

Er zijn twee verschillende opvattingen: de ene is er van de Europese engagementen na te komen, en de andere is er om dat niet te doen, en weg te blijven uit de EU.

Ge weet wat ge aan de nva hebt, als kiezer. Wij zijn geen brexit-onnozelaren. Wij kunnen rekenen en zijn centrum-rechts-gematigd.

Raar maar waar: onze grootste vijanden zijn dan niet eens die blok-hard-liners, maar wel de linkiewinkies met hun pastoorspraat over alle vluchtelingen, ook de economische vluchtelingen.
Ik kon nog lachen in Aalst met de cartoon van Theo (wir blaffen das), maar die groenselachtige PS-sossen menen dat wel, op niet-humoristische wijze.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 11:37   #17
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Er zijn twee verschillende opvattingen: de ene is er van de Europese engagementen na te komen, en de andere is er om dat niet te doen, en weg te blijven uit de EU.

Ge weet wat ge aan de nva hebt, als kiezer. Wij zijn geen brexit-onnozelaren. Wij kunnen rekenen
Citaat:
en zijn centrum-rechts-gematigd.
Raar maar waar: onze grootste vijanden zijn dan niet eens die blok-hard-liners, maar wel de linkiewinkies met hun pastoorspraat over alle vluchtelingen, ook de economische vluchtelingen.
Ik kon nog lachen in Aalst met de cartoon van Theo (wir blaffen das), maar die groenselachtige PS-sossen menen dat wel, op niet-humoristische wijze.

.
Dus ge zijt een beetje de nieuwe kalloten ? maar dan in een ander kleedje ?
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 11:49   #18
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Dus ge zijt een beetje de nieuwe kalloten ? maar dan in een ander kleedje ?
Heb je het over de kalloten die Vlaanderen aan la Belgique verkocht hebben voor een appel en een ei en nu oppositie voeren binnen de Vlaamse regering opdat er niets zou veranderen???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 17:59   #19
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Heb je het over de kalloten die Vlaanderen aan la Belgique verkocht hebben voor een appel en een ei en nu oppositie voeren binnen de Vlaamse regering opdat er niets zou veranderen???
T'is toch zo duidelijk marie ... wij verstaan elkaar denk ik ...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2017, 07:37   #20
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ja zeg, je moet nu eens kijken wat Theo allemaal realiseert,
Citaat:
vergeleken met Maggie
. Zelfs al deed Maggie meer dan haar voorganger.

.
Ja die Sympathieke Maggie onder de blauwe vaandel vlag staat wel te roepen in Villa P "dat de profiteurs eruit moeten .... maar dan moeten het wel de (nep) zieken zijn ... de rest zijn geen profiteurs die komen alleen maar binnen zonder bellen uit héél de wereld ...om niet te profiteren maar om te genieten van de kassa van Belziek. En Eigen ziek volk zijn profiteurs roepen ! ( maar Filip De Winter mag het niet roepen dat de profiteurs eruit moeten want dan negeren ze hem en zijn medestanders..)
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be