Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 1 augustus 2016, 17:31   #21
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fallen_angel Bekijk bericht
Jij bent hoopvol. Hierlangs zal het duren vooraleer (West) Europa uit zijn winterslaap komt? Want het begint tijd te worden en te lezen aan reacties zoals die van Dalibir en Nebur is er nog een lange weg te gaan.
Ze zullen wel iets moeten doen, want ze hebben nog meer schrik van de rechtervleugel dan een moslimterrorist. Als ze niets doen loopt heel Europa over.
Peche is offline  
Oud 1 augustus 2016, 17:41   #22
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Maar het Westen heeft niets in het M-O te koeken, dat is waarom die via deze gaga ragheads attakeren, snappie. Het is vendetta geworden, echter de oorzaak ligt bij Uncle Sam die maar niet kan verdragen dat M-O geen USA is/er naar believen de plak kan zwaaien/olie innen.
Ik heb heel die geschiedenis gevolgd...
Ik weet ongeveer wat er gebeurd is, maar Syrië is toch iets anders.
Daar was Amerika niet aanwezig. Daar nam het volk het op tegen een democratisch verkozen bestuur. Ze wouden geen seculiere staat en vonden dat haraam. Dus begonnen ze gifgasaanvallen van Assad te faken om wapens te ontvangen. Mijn bronnen (die goed zijn) hebben beelden laten zien van diezelfde mensen na de gifgasaanval. Na de tranen stonden de lijken recht. Het was allemaal in scene gezet om wapens van de EU te ontvangen.
Later steunde de EU het FSA (free syrian army). Ook fout gebleken.
Dan zijn we (de EU) de rommel maar zelf beginnen opkuisen.

Het probleem in het oosten is dat de seculiere staten weg zijn.
Dat moet hersteld worden, desnoods met hulp van het Westen.
Niemand zit te wachten op een nieuw kalifaat en meer fundamentalisme in de wereld. Niemand had gedacht dat het zo uit de hand zou lopen. Maar dat geeft hen niet het recht onschuldige mensen af te slachten en genocides te plegen. We zouden het moeten opnemen voor de Christenen die afgeslacht zijn en niet voor moslims die wraak nemen. Het is hen voorgeschreven te strijden, laat ze dan al strijdend ondergaan.
En laat ons degene die hier op non actief staan vroegtijdig verwijderen. Er moet geen gevang gebouwd worden, rechtstreeks richting Auschwitz
Peche is offline  
Oud 1 augustus 2016, 18:45   #23
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.603
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik heb heel die geschiedenis gevolgd...
Ik weet ongeveer wat er gebeurd is, maar Syrië is toch iets anders.
Daar was Amerika niet aanwezig. Daar nam het volk het op tegen een democratisch verkozen bestuur. Ze wouden geen seculiere staat en vonden dat haraam. Dus begonnen ze gifgasaanvallen van Assad te faken om wapens te ontvangen. Mijn bronnen (die goed zijn) hebben beelden laten zien van diezelfde mensen na de gifgasaanval. Na de tranen stonden de lijken recht. Het was allemaal in scene gezet om wapens van de EU te ontvangen.
Later steunde de EU het FSA (free syrian army). Ook fout gebleken.
Dan zijn we (de EU) de rommel maar zelf beginnen opkuisen.

Het probleem in het oosten is dat de seculiere staten weg zijn.
Dat moet hersteld worden, desnoods met hulp van het Westen.
Niemand zit te wachten op een nieuw kalifaat en meer fundamentalisme in de wereld. Niemand had gedacht dat het zo uit de hand zou lopen. Maar dat geeft hen niet het recht onschuldige mensen af te slachten en genocides te plegen. We zouden het moeten opnemen voor de Christenen die afgeslacht zijn en niet voor moslims die wraak nemen. Het is hen voorgeschreven te strijden, laat ze dan al strijdend ondergaan.
En laat ons degene die hier op non actief staan vroegtijdig verwijderen. Er moet geen gevang gebouwd worden, rechtstreeks richting Auschwitz
Toch wel, het zat er zelfs al lang héél duidelijk aan te komen maar iedereen kneep zen oogjes toe.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 1 augustus 2016 om 18:46.
Universalia is offline  
Oud 1 augustus 2016, 18:54   #24
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Toch wel, het zat er zelfs al lang héél duidelijk aan te komen maar iedereen kneep zen oogjes toe.
Zijn er maar weinigen dat het zo gigantisch hadden ingeschat.
Een kalifaat van Irak tot in Kenia he
Peche is offline  
Oud 1 augustus 2016, 19:58   #25
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik heb heel die geschiedenis gevolgd...
Ik weet ongeveer wat er gebeurd is, maar Syrië is toch iets anders.
Daar was Amerika niet aanwezig. Daar nam het volk het op tegen een democratisch verkozen bestuur. Ze wouden geen seculiere staat en vonden dat haraam. Dus begonnen ze gifgasaanvallen van Assad te faken om wapens te ontvangen. Mijn bronnen (die goed zijn) hebben beelden laten zien van diezelfde mensen na de gifgasaanval. Na de tranen stonden de lijken recht. Het was allemaal in scene gezet om wapens van de EU te ontvangen.
Later steunde de EU het FSA (free syrian army). Ook fout gebleken.
Dan zijn we (de EU) de rommel maar zelf beginnen opkuisen.

Het probleem in het oosten is dat de seculiere staten weg zijn.
Dat moet hersteld worden, desnoods met hulp van het Westen.
Niemand zit te wachten op een nieuw kalifaat en meer fundamentalisme in de wereld. Niemand had gedacht dat het zo uit de hand zou lopen. Maar dat geeft hen niet het recht onschuldige mensen af te slachten en genocides te plegen. We zouden het moeten opnemen voor de Christenen die afgeslacht zijn en niet voor moslims die wraak nemen. Het is hen voorgeschreven te strijden, laat ze dan al strijdend ondergaan.
En laat ons degene die hier op non actief staan vroegtijdig verwijderen. Er moet geen gevang gebouwd worden, rechtstreeks richting Auschwitz
Ok maar je bent weer bezig dat het Westen zich dient te mengen daarin, wat ik bedoel is: troepen daar wegtrekken & dat ze het zelf uitzoeken, er desnoods een hek rond bouwen, en tja degene die op non acief hier zitten er zoveel mogelijk uitfilteren & buitenzetten.... Doodstraf terug invoeren ik weet het niet hoor, in the US hebben ze het doch heeft 9/11 enz. niet tegengehouden....
bembem is offline  
Oud 1 augustus 2016, 20:03   #26
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ok maar je bent weer bezig dat het Westen zich dient te mengen daarin, wat ik bedoel is: troepen daar wegtrekken & dat ze het zelf uitzoeken, er desnoods een hek rond bouwen, en tja degene die op non acief hier zitten er zoveel mogelijk uitfilteren & buitenzetten.... Doodstraf terug invoeren ik weet het niet hoor, in the US hebben ze het doch heeft 9/11 enz. niet tegengehouden....
Geen enkele gevangenisstraf heeft me ooit tegen gehouden om misdaad te plegen, in tegendeel, want toen ik opgesloten zat pleegde ik ook criminele feiten.

Op die manier kunnen we de gevangenissen sluiten ook.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 1 augustus 2016, 20:09   #27
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ok maar je bent weer bezig dat het Westen zich dient te mengen daarin, wat ik bedoel is: troepen daar wegtrekken & dat ze het zelf uitzoeken, er desnoods een hek rond bouwen, en tja degene die op non acief hier zitten er zoveel mogelijk uitfilteren & buitenzetten.... Doodstraf terug invoeren ik weet het niet hoor, in the US hebben ze het doch heeft 9/11 enz. niet tegengehouden....
We kunnen geen staat laten bestaan die het einde van het Westen en Israël aankondigt he? Wij hebben geen troepen, wij leveren enkel steun aan de troepen daar. Als we ons terugtrekken hebben ze geen steun meer en slacht IS ze af. Met als gevolg dat de seculiere wereld daar niet meer hersteld kan worden.

De doodstraf invoeren uitsluitend voor terroristen. Dan is recidivisme uitgesloten.
Peche is offline  
Oud 1 augustus 2016, 20:28   #28
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
We kunnen geen staat laten bestaan die het einde van het Westen en Israël aankondigt he? Wij hebben geen troepen, wij leveren enkel steun aan de troepen daar. Als we ons terugtrekken hebben ze geen steun meer en slacht IS ze af. Met als gevolg dat de seculiere wereld daar niet meer hersteld kan worden.

De doodstraf invoeren uitsluitend voor terroristen. Dan is recidivisme uitgesloten.
Herstel van de seculiere wereld daar? Islam is toch slecht....
Allez Peche (lol).
bembem is offline  
Oud 1 augustus 2016, 21:03   #29
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Herstel van de seculiere wereld daar? Islam is toch slecht....
Allez Peche (lol).
Religieuze macht is toch onttrokken in een seculiere wereld?
Maar dat was niet naar de zin van de religieuzen in Syrië. En hoe slecht dat afgelopen is, zien we vandaag allemaal.
Het ergste is dat onze EU daaraan bijdroeg, die religieuzen fanatieken wapens stuurde. Die vochten onlegitiem tegen een legitiem regime, Assad.

Is dat niet erger dan met de Duits collaboreren? Die heeft tenminste nog enige meerwaarde aan het Westen gebracht, Hitler. Snelwegen, raketten, volkswagen, ...
Peche is offline  
Oud 2 augustus 2016, 01:11   #30
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.603
Standaard

En we bouwen maar verder aan onze welvaartstaat van gevangenissen tot forensische centra.

Regie der gebouwen
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline  
Oud 2 augustus 2016, 05:15   #31
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Religieuze macht is toch onttrokken in een seculiere wereld?
Maar dat was niet naar de zin van de religieuzen in Syrië. En hoe slecht dat afgelopen is, zien we vandaag allemaal.
Het ergste is dat onze EU daaraan bijdroeg, die religieuzen fanatieken wapens stuurde. Die vochten onlegitiem tegen een legitiem regime, Assad.

Is dat niet erger dan met de Duits collaboreren? Die heeft tenminste nog enige meerwaarde aan het Westen gebracht, Hitler. Snelwegen, raketten, volkswagen, ...
Er zijn er hier die beweren dat een gematigde islam niet bestaat en alle mohamedanen slecht zijn. Hoe zie jij dan een seculiere wereld zich in het M-O voltrekken? Religieuze macht onttrekken zeg je, maar het zijn toch overwegend moslims daar. Of vergis ik me.

Na ja, ik ben ook van mening dat een seculiere wereld mogelijk is, echter weerlegde ik het omwille van de anti-islam fanaten.
bembem is offline  
Oud 2 augustus 2016, 05:29   #32
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Er zijn er hier die beweren dat een gematigde islam niet bestaat en alle mohamedanen slecht zijn. Hoe zie jij dan een seculiere wereld zich in het M-O voltrekken? Religieuze macht onttrekken zeg je, maar het zijn toch overwegend moslims daar. Of vergis ik me.

Na ja, ik ben ook van mening dat een seculiere wereld mogelijk is, echter weerlegde ik het omwille van de anti-islam fanaten.
Het was seculier. Maar ocharme er werden duizenden mensen onderdrukt, "laten we ze wapens in de handen duwen en hun leiders ontnemen.
Woops een kalifaat".

We weten nu waarom ze onderdrukt werden.

Ja de meerderheid is daar moslim, maar in Syrië waren de gematigden aan de macht. Die leefden een mooi leven tot het Westen massaal steun aan het FSA en IS begon te verlenen om het Assad regime te doen vallen.

Kan je dat geloven? Ons Westen droeg bij aan de val van een legitiem regime door jihad strijders te bewapenen. Het was een strijd van lange adem om de EU duidelijk te maken dat Assad niet het gevaar is. Maar dat wisten ze, Assad is gewoon moeilijker te kopen. Daarom moest ie weg en heeft het Westen de jihad gesteund.
Het Westen ging mee in de Oosterse propagandamolen en heeft haar roots verloochend, heeft haar democratie aan de kant geschoven en verwelkomt deze massa reeds als haar eigen burgers.
Connect the dots, het zal niet lang duren voor we gevechtsboten aan onze Vlaamse kust waarnemen. Circa 5 jaar.
Nog voor deze jaren voorbij gestreken zijn zullen er meer dan duizend Europeanen het leven gelaten hebben door terrorisme.

Welcome in wereldoorlog 3.
Peche is offline  
Oud 2 augustus 2016, 05:38   #33
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Het was seculier. Maar ocharme er werden duizenden mensen onderdrukt, "laten we ze wapens in de handen duwen en hun leiders ontnemen.
Woops een kalifaat".

We weten nu waarom ze onderdrukt werden.

Ja de meerderheid is daar moslim, maar in Syrië waren de gematigden aan de macht. Die leefden een mooi leven tot het Westen massaal steun aan het FSA en IS begon te verlenen om het Assad regime te doen vallen.

Kan je dat geloven? Ons Westen droeg bij aan de val van een legitiem regime door jihad strijders te bewapenen. Het was een strijd van lange adem om de EU duidelijk te maken dat Assad niet het gevaar is. Maar dat wisten ze, Assad is gewoon moeilijker te kopen. Daarom moest ie weg en heeft het Westen de jihad gesteund.
Het Westen ging mee in de Oosterse propagandamolen en heeft haar roots verloochend, heeft haar democratie aan de kant geschoven en verwelkomt deze massa reeds als haar eigen burgers.
Connect the dots, het zal niet lang duren voor we gevechtsboten aan onze Vlaamse kust waarnemen. Circa 5 jaar.
Nog voor deze jaren voorbij gestreken zijn zullen er meer dan duizend Europeanen het leven gelaten hebben door terrorisme.

Welcome in wereldoorlog 3.
't Is te hopen dat die gematigden terug aan de macht komen.....
Het is toch echt een boeltje geworden......
bembem is offline  
Oud 2 augustus 2016, 05:55   #34
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
't Is te hopen dat die gematigden terug aan de macht komen.....
Het is toch echt een boeltje geworden......
Men moet er hier ook werk van maken. Ervoor zorgen dat de gematigden niet meer onder druk worden gezet door de radicalen.

Weet je nog die reportage van die gematigde imam dat in Belgische scholen rond ging? Maar waar het probleem zichtbaar werd, daar stopte de opnames.
Bekend mee? Gastjes van 8 jaar zaten die imam uit te leggen wat ware islam is. Daar werd een probleem zichtbaar, maar men stopte. Men had daar moeten verder doen, met die cameraploeg naar de ouders en uitleg vragen.
Maar dat lassen ze af, terwijl Vlamingen die op FB iets zeggen aan de schandpaal van heel Vlaanderen worden gehangen.

Laatst gewijzigd door Peche : 2 augustus 2016 om 06:00.
Peche is offline  
Oud 2 augustus 2016, 07:39   #35
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 21 april 2006
Berichten: 927
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
't Is te hopen dat die gematigden terug aan de macht komen.....
Het is toch echt een boeltje geworden......
Zolang je gematigden gedoogd zul je een voedingsbodem voor het fundamentalisme laten bestaan.
fallen_angel is offline  
Oud 2 augustus 2016, 07:55   #36
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
we kunnen onze eigen psychische patiënten nog niet verzorgen. Wat zouden we dan die religieuze zotten gaan behandelen.
Dat we onze eigen psychische patiënten onvoldoende kunnen of willen verzorgen (en in welke mate, want ook daar zijn overdrijvingen), is een andere kwestie.

Feit is dat we onze verantwoordelijkheid gaan moeten opnemen: wie we niet kunnen terugsturen, en wie toch een reëel risico geeft op terreurdaden, gaan we moeten beschouwen als een gevaarlijke zot.
Kom nu niet af dat ik beweerd heb dat dit heel het plaatje gaat oplossen, tenzij ge echt met mijn kloten wilt spelen ipv te forummen.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be