Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 maart 2017, 06:40   #21
strijkijzer
Gouverneur
 
Geregistreerd: 27 februari 2016
Berichten: 1.030
Standaard

Wat maakt het allemaal nog uit. De demografische feiten zijn wat ze zijn.
strijkijzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2017, 09:44   #22
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odol Bekijk bericht
Dat is dus de kracht van de verandering. Verwijzen naar voorgangers en ondertussen de zaak verder laten verrotten.
De NVA is nog erger dan de klassieke partijen. Veel bla bla, en niks boem boem.

Tijd voor Wildersen en Le Pens, vrees ik.
Wat hebben die al gedaan ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2017, 09:55   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odol Bekijk bericht
Dat is dus de kracht van de verandering. Verwijzen naar voorgangers en ondertussen de zaak verder laten verrotten.
De NVA is nog erger dan de klassieke partijen. Veel bla bla, en niks boem boem.

Tijd voor Wildersen en Le Pens, vrees ik.
Dat is dus het progressieve van de zogezegde progressieve partijen.

Alles doen opdat criminele en werkloze illegale vreemdelingen hier kunnen blijven, en liefst nog zo laten procederen dat ze een leefloon krijgen en een hotel vol pension.

Ge ziet, ik kan ook overdrijven en verkeerde conclusies trekken.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 00:00   #24
Odol
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2015
Berichten: 1.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Wat hebben die al gedaan ?
U begrijpt me waarschijnlijk verkeerd. Ik bedoel het cynisch, sarcastish, ironisch en fatalistisch.

We stemmen trouwens niet op mensen die iets gedaan hebben, maar op mensen die iets gaan doen.
En dat zou een NVA stemmer toch moeten weten!?
Of waarom hebben ze zoveel stemmen gehaald? Toch niet voor wat ze al gedaan hadden
Odol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 07:13   #25
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Ge kunt 1000 aanvragen weigeren of aantekenen om te vertrekken.
Dat is een druppel op een hete plaat tegenover wat ge binnen liet stromen.

De sossen hielden gastarbeiders in het verleden.
De nieuwe vreemdelingen alliantie rapefugees.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 09:51   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ge kunt 1000 aanvragen weigeren of aantekenen om te vertrekken.
Dat is een druppel op een hete plaat tegenover wat ge binnen liet stromen.

De sossen hielden gastarbeiders in het verleden.
De nieuwe vreemdelingen alliantie rapefugees.
En wij gingen naar de Kongo.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 09:54   #27
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En wij gingen naar de Kongo.

.
Ik niet. DAt was het koningshuis die dat deed en moorden pleegde om dien onderdrukker aan de top te zetten.
Reden te meer voor een onafhankelijkheid. De geschiedenis van België is niet die van Vlaanderen.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 10:45   #28
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odol Bekijk bericht
U begrijpt me waarschijnlijk verkeerd. Ik bedoel het cynisch, sarcastish, ironisch en fatalistisch.

We stemmen trouwens niet op mensen die iets gedaan hebben, maar op mensen die iets gaan doen.
En dat zou een NVA stemmer toch moeten weten!?
Of waarom hebben ze zoveel stemmen gehaald? Toch niet voor wat ze al gedaan hadden
Als ze te weinig doen heeft dat waarschijnlijk te maken met het feit dat ze nog te weinig stemmen hadden.
Datzelfde probleem stelt zich ook voor de partij van uw keuze.
Krachten bundelen zou ik zeggen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 10:49   #29
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En wij gingen naar de Kongo.

.
Hadden die daar ook al een OCMW?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 11:40   #30
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik niet. DAt was het koningshuis die dat deed en moorden pleegde om dien onderdrukker aan de top te zetten.
Reden te meer voor een onafhankelijkheid. De geschiedenis van België is niet die van Vlaanderen.
Eigenaardig genoeg, was het wel vooral Vlaanderen dat er voordelen aan had.
Het aantal Vlamingen dat naar Congo trok was groter dan het aantal Walen.
Het was ook Vlaanderen dat langer is blijven genieten van de Congo dan Wallonië.
Tijdens de konikskwestie, was het Vlaanderen dat stemde voor behoud van het konongshuis, terwijl Wallonië stemde voor een republiek.

Hoewel vaak ontkend, is de Belgische geschiedenis meer bepaald door Vlaanderen, dan door Wallonië dat ze vaak gewoon moest ondergaan.

En waarom de NV.A vandaag de asielzoekers niet gewoon kan buiten zetten, zoals ze zouden willen, wel ze hebben geen 50% + 1 zetel in kamer en senaat en zijn dus verplicht overeenkomsten af te sluiten met andere partijen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 11:44   #31
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Hadden die daar ook al een OCMW?
Ja, eigenlijk wel. Belgen die naar daar gingen kregen een beter loon en arbeidsvoorwaarden dan hier.
Betere medische verzorging, betere woningen, betere pensioenen, enz...
Het zware vuile werk was voor de Kongolezen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 11:46   #32
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ja, eigenlijk wel. Belgen die naar daar gingen kregen een beter loon en arbeidsvoorwaarden dan hier.
Betere medische verzorging, betere woningen, betere pensioenen, enz...
Het zware vuile werk was voor de Kongolezen.
Ja dat is het koningshuis he. De smet van België.
Dat was Boudewijn, niet de Vlaming.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 12:45   #33
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Mijn opening naar de Kongo was maar om die zeveraar daar te counteren.
Niet om wat dan ook van schuld of boete te leggen op iets dat toen als normaal werd bevonden.

Zever dus: één lid van de actuele regering verwijten dat hij er nog zovelen binnenlaat. Als ge dat binnenlaten wilt bekritiseren, dan moet je bij de ware verantwoordelijke terecht. En dat is de kiezer.
Had de kiezer het niet gewild, dan was zwarte zondag wel gevolgd door een zwarte ganse week of zelfs een ganse maand.

Ga dus maar voor een ander hol gaan keffen.
Keffen is gezond, maar dus wel liefst voor het juiste hol, anders is het ambetant en haalt het zeker niets uit.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 13:03   #34
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Ah heeft de kiezer dan op Wir Schaffen das gestemd of werd dat na de verkiezingen door onze strot geramd? REFERENDA zijn daarvoor van doen.
Ik begin mij fameus te ergeren aan U schoofzak.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 13:32   #35
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ja, eigenlijk wel. Belgen die naar daar gingen kregen een beter loon en arbeidsvoorwaarden dan hier.
Betere medische verzorging, betere woningen, betere pensioenen, enz...
Het zware vuile werk was voor de Kongolezen.
Betaalt door België dus.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 13:51   #36
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ah heeft de kiezer dan op Wir Schaffen das gestemd of werd dat na de verkiezingen door onze strot geramd? REFERENDA zijn daarvoor van doen.
Ik begin mij fameus te ergeren aan U schoofzak.
How how, drinkt een palm en blijft kalm.

Als de kiezers in meerderheid blijven stemmen op acw-tsjeven, sossen, groensels of godbeterd kommunisten, en dat al redelijk lang sedert pakweg de tijd van zwarte zondag, dan is dat een feit.
Een feit dat niks met de Schoof te maken heeft.

Dan is een gevolg daarvan dat politiekers die het voor het zeggen hebben, ook al eens kunnen zeggen : wir schaffen das.

Als er dan één of enkele partijen mee in een meerderheid stappen, om toch een beetje gezond verstand ingang te doen vinden, dan moet ge net de die afkraken !! Goe bezig.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 13:53   #37
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Och gast, ge zijt een NVA'er. Dat je dit voor de verkiezingen was, is U vergeven.
Dat U dat nog steeds bent na al dit verraad siert U totaal niet.
Verder ga ik zwijgen of ik doe weer banpunten op.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 22:27   #38
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Termieten moeten weg.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 22:41   #39
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

De premier, een jonge gast, van Canada stond daar te pronken om aan die eerste lading immigranten warme jassen uit te delen.

Maar wat lezen we nu vandaag in DS ?

Na bijna 60 jaar, van baby tot zijn 59ste actuele levensjaar: niet genoeg zijn best gedaan als psychiatrische patiënt met alcohol- en drugsverslaving: terug naar Holland ! Ze mogen hem ginder oud laten worden ...

titel: Nederlander woont bijna 60 jaar in Canada, maar moet nu het land uit
http://www.standaard.be/cnt/dmf20170304_02762362



Citaat:
Een man van 59 jaar met de Nederlandse nationaliteit, die in Canada aankwam als baby, wordt maandag het land uitgezet. Hij moet terug naar Nederland, ook al spreekt hij de taal niet. Dat besloot het Canadese gerecht vrijdag, na negen jaar procedures.

Len van Heest was amper acht maanden toen hij met zijn ouders in Canada aankwam in 1958. Hij verkreeg nooit de Canadese nationaliteit en op zijn zestiende werd een bipolaire stoornis vastgesteld, staat in de motivering van het uitzettingsvonnis van de federale rechtbank van Vancouver.



Advertentie

Breaking: A #Vancouver court has ruled that #Courtenay man Len Van Heest will be deported to the #Netherlands Monday. More @CHEK_News pic.twitter.com/Sx62nUsj7L
— Dean Stoltz (@deanstoltzchek) 4 maart 2017



Alcohol- en drugsverslaafd

De man was zwaar alcohol- en drugsverslaafd, en werd sinds midden jaren 70 tot in 2013 vervolgd voor een 40-tal misdrijven. 'Hij heeft ze naar eigen zeggen vooral gepleegd in de manische fase van de ziekte', zegt de rechtbank.

Dankzij een wetswijziging van de vorige conservatieve regering kan een buitenlander Canada uitgezet worden als hij veroordeeld wordt tot een celstraf van meer dan zes maanden. Vroeger was het zo dat een buitenlander tot meer dan twee jaar gevangenis moest veroordeeld zijn.

Van Heest tekende meermaals beroep aan tegen zijn uitzetting. De eerste beslissing daarover dateert al van 2 januari 2008. Een medisch college liet toe om zijn uitzetting op te schorten, omdat zijn psychologische problemen hem mogelijk tot zelfmoord zouden drijven in een totaal onbekende omgeving.

'Een ongemak'

In zijn motivering erkende de rechter dat Van Heest een 'ongemak' heeft en dat hij meer dan anderen die Canada uitgezet worden, 'moeite kan hebben om zich in Nederland te vestigen'. Maar de rechter oordeelde dat hij niet de nodige maatregelen nam 'om dit ongemak en deze moeilijkheid te minimaliseren'.

Canada moet Len van Heest bijgevolg het land uitzetten op maandag 6 maart, besluit de rechter.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2017, 19:10   #40
Odol
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2015
Berichten: 1.274
Standaard

Goed werk van Francken, dat doorzetten tegen de uitspraakvan dievwereldvreemde rechter.
Als het goed is mag het gezegd worden.
Odol is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be