Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 maart 2017, 19:00   #21
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Redelijk streng, vind ik wel.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Nu, als ze dan dat examen voor die mensen niet te moeilijk makenv
Cute wel dat partijsoldaat Schoofzak zelfs dat al te streng vindt. Je kan als land maar beter streng zijn op wie je je staatsburgerschap geeft en wie niet.

Hier kwamen we er zo al niet zomaar in, en eer we het staatsburgerschap verwerven zijn we weeral vijf jaar verder...
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2017, 19:03   #22
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo Bekijk bericht
Is dat ons probleem? De dubbele nationaliteit is discriminerend ten opzichte van diegenen die slechts over één nationaliteit beschikken en moedigt bovendien sociaal misbruik aan (denken we maar aan diegenen die hier aanspraak maken op een sociale woning maar stiekem een eigendom in het thuisland bezitten). Het ware beter om te stellen dat vanuit bovenstaand gelijkheidsbeginsel, al diegenen die nu bipatride zijn, en geen afstand kunnen doen van hun oorspronkelijke nationaliteit, hun belgische nationaliteit verliezen waarbij deze vervangen wordt door een permanente verblijfstitel. Uiteraard blijven de opgebouwdde sociale rechten, indien daar toe bijgedragen, bewaard.
Wat betreft het toekennen van de Belgische nationaliteit bij de geboorte volstaat het voor mij dat één der (groot)ouders enkel en alleen over de Belgische nationaliteit beschikt. De andere kinderen krijgen dus ook een permanente verblijfstitel, waarbij ze op hun 18e de keuze kunnen maken of ze al dan niet Belg willen worden.
De vraag is of dit juridisch mogelijk is?
Vind ik ook. Bij de geboorte 1 nationaliteit aanvragen. Kan je daar later niet meer vanaf, helaas pindakaas.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2017, 19:05   #23
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo Bekijk bericht
Is dat ons probleem? De dubbele nationaliteit is discriminerend ten opzichte van diegenen die slechts over één nationaliteit beschikken en moedigt bovendien sociaal misbruik aan (denken we maar aan diegenen die hier aanspraak maken op een sociale woning maar stiekem een eigendom in het thuisland bezitten). Het ware beter om te stellen dat vanuit bovenstaand gelijkheidsbeginsel, al diegenen die nu bipatride zijn, en geen afstand kunnen doen van hun oorspronkelijke nationaliteit, hun belgische nationaliteit verliezen waarbij deze vervangen wordt door een permanente verblijfstitel. Uiteraard blijven de opgebouwdde sociale rechten, indien daar toe bijgedragen, bewaard.
Wat betreft het toekennen van de Belgische nationaliteit bij de geboorte volstaat het voor mij dat één der (groot)ouders enkel en alleen over de Belgische nationaliteit beschikt. De andere kinderen krijgen dus ook een permanente verblijfstitel, waarbij ze op hun 18e de keuze kunnen maken of ze al dan niet Belg willen worden.
De vraag is of dit juridisch mogelijk is?
Bezitten onze nationale helden dan geen eigendommen in belastingparadijzen misschien ? Woont onze Eddy niet in Monaco ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2017, 19:07   #24
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
neen, iedereen gelijk voor de wet.
Inderdaad maar niet de wet gelijk voor iedereen natuurlijk. Les loups ne se mangent pas entre 'eux.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2017, 19:08   #25
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Bezitten onze nationale helden dan geen eigendommen in belastingparadijzen misschien ? Woont onze Eddy niet in Monaco ?
Wat heeft dat er nu weer mee te maken?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2017, 19:11   #26
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Wat heeft dat er nu weer mee te maken?
Heeft er alles mee te maken. De kleine man mag niks meer en wat hij nog mag is verplicht.
De grote profiteurs zitten elders.

Men sprak hier toch over stiekem een eigendom bezitten in het buitenland...?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2017, 19:11   #27
korvo
Gouverneur
 
korvo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Locatie: Zoniënwoud
Berichten: 1.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Bezitten onze nationale helden dan geen eigendommen in belastingparadijzen misschien ? Woont onze Eddy niet in Monaco ?
Dat is geen sociale fraude; dat is belastingsontduiking. Maar ook daar dient paal en perk gesteld te worden. Er zijn tal van voordelen aan bipatride zijn, die discriminerend zijn voor de gewone burger.
http://www.visionair.nl/politiek-en-...t-moet-worden/

Ik veronderstel dat u voorstander bent van open grenzen en het afschaffen van allerhande papiertjes?
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2017, 19:13   #28
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Bezitten onze nationale helden dan geen eigendommen in belastingparadijzen misschien ? Woont onze Eddy niet in Monaco ?
Eddy 'de speedking' Merckx.

Is meer betrapt op doping dan onze immer van voorkennis verdachte De Gucht op liegen.

En dat wil wat zeggen...
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2017, 19:16   #29
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Heeft er alles mee te maken. De kleine man mag niks meer en wat hij nog mag is verplicht.
De grote profiteurs zitten elders.

Men sprak hier toch over stiekem een eigendom bezitten in het buitenland...?
Ik dach dat deze draad ging over het afschaffen van de dubbele nationaliteit. Maar seffens komt er hier nog ene over de Tour de France praten.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2017, 19:16   #30
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo Bekijk bericht
Dat is geen sociale fraude; dat is belastingsontduiking. Maar ook daar dient paal en perk gesteld te worden. Er zijn tal van voordelen aan bipatride zijn, die discriminerend zijn voor de gewone burger.
http://www.visionair.nl/politiek-en-...t-moet-worden/

Ik veronderstel dat u voorstander bent van open grenzen en het afschaffen van allerhande papiertjes?
Voor mensen met geld zijn er geen grenzen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2017, 19:19   #31
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Eddy 'de speedking' Merckx.

Is meer betrapt op doping dan onze immer van voorkennis verdachte De Gucht op liegen.

En dat wil wat zeggen...
Ah, doping. Die Turken toch.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2017, 19:22   #32
korvo
Gouverneur
 
korvo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Locatie: Zoniënwoud
Berichten: 1.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Vind ik ook. Bij de geboorte 1 nationaliteit aanvragen. Kan je daar later niet meer vanaf, helaas pindakaas.
Niemand verplicht de Marokkanen en Turken om bij de geboorte van hun spruit naar het consulaat te lopen en deze daar aan te geven. Het zou zelfs een blijk van integratie (en jawel, assimilatie zijn) wanneer ze dat kind enkel aangeven bij de Belgische overheid. (Kunnen ze meteen hun kind een mooie Vlaamse voornaam geven waar ze nu verplicht worden om de voornamenlijst van het thuisland te onderschrijven. Komt ook weer de integratie ten goede. Denk maar aan al die Immigranten in Amerika die ondertussen Amerikaan onder de Amerikanen zijn geworden)

Daarentegen denk ik dat ze net wél verplicht zijn om hun kinderen bij het consulaat aan te geven. Turkije houdt, zoals tegenwoordig gedemonstreerd, zijn diaspora stevig onder de knoet. Hoog tijd dat men zijn loyauteit bewijst. Het is immers duidelijk dat deze mensen niet hier zijn vanwege onze schone ogen of ons geweldig klimaat.
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2017, 19:25   #33
korvo
Gouverneur
 
korvo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Locatie: Zoniënwoud
Berichten: 1.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Voor mensen met geld zijn er geen grenzen.
Beste Fred,
Het probleem met politics forum is dat vele draden ontsporen doordat men steevast off-topic gaat. U mag gerust een draad openen over het bestrijden van belastingontduiking in het buitenland.

Hier gaat het echter over het voorstel van Sarah Smeyers ivm de dubbele nationaliteit. Kan u ons uit de doeken doen hoe u tegenover dit voorstel staat? Wat stelt u zelf voor? Wat zijn uw bezorgdheden ivm deze materie?
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2017, 19:29   #34
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo Bekijk bericht
Beste Fred,
Het probleem met politics forum is dat vele draden ontsporen doordat men steevast off-topic gaat. U mag gerust een draad openen over het bestrijden van belastingontduiking in het buitenland.

Hier gaat het echter over het voorstel van Sarah Smeyers ivm de dubbele nationaliteit. Kan u ons uit de doeken doen hoe u tegenover dit voorstel staat? Wat stelt u zelf voor? Wat zijn uw bezorgdheden ivm deze materie?
Je hebt gelijk.Liet me eventjes gaan. Mijn excuses.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2017, 19:31   #35
korvo
Gouverneur
 
korvo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Locatie: Zoniënwoud
Berichten: 1.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Je hebt gelijk.Liet me eventjes gaan. Mijn excuses.
Geen probleem hoor!
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2017, 19:32   #36
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo Bekijk bericht
Dat is geen sociale fraude; dat is belastingsontduiking.
Ik zie geen verschil. Uiteindelijk komt het op hetzelfde neer.
__________________
Etiam si omnes, ego non.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2017, 19:37   #37
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

N-VA Smeyers die zich druk maakt over de Belgische nationaliteit... Best wel grappig.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2017, 19:39   #38
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
N-VA Smeyers die zich druk maakt over de Belgische nationaliteit... Best wel grappig.
Net als deze man vind ik onze wereld steeds enger worden


http://www.demorgen.be/opinie/wat-zo...yers-baeb8bb3/
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2017, 19:41   #39
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo Bekijk bericht
Niemand verplicht de Marokkanen en Turken om bij de geboorte van hun spruit naar het consulaat te lopen en deze daar aan te geven. Het zou zelfs een blijk van integratie (en jawel, assimilatie zijn) wanneer ze dat kind enkel aangeven bij de Belgische overheid. (Kunnen ze meteen hun kind een mooie Vlaamse voornaam geven waar ze nu verplicht worden om de voornamenlijst van het thuisland te onderschrijven. Komt ook weer de integratie ten goede. Denk maar aan al die Immigranten in Amerika die ondertussen Amerikaan onder de Amerikanen zijn geworden)

Daarentegen denk ik dat ze net wél verplicht zijn om hun kinderen bij het consulaat aan te geven. Turkije houdt, zoals tegenwoordig gedemonstreerd, zijn diaspora stevig onder de knoet. Hoog tijd dat men zijn loyauteit bewijst. Het is immers duidelijk dat deze mensen niet hier zijn vanwege onze schone ogen of ons geweldig klimaat.
Bij mijn weten (maar ik kan fout zijn) is er geen verplichting om je kinderen bij het Turks consulaat aan te geven.

Er is dacht ik wel het feit dat je als niet Turk niet in Turkije kan erven (en zelfs geen Turkse eigendommen kan bezitten??).

Maar goed een mens moet keuzes maken in zijn leven. Of anders moeten we maar zeggen dat een nationaliteit maar voor het lachen is.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2017, 19:46   #40
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Net als deze man vind ik onze wereld steeds enger worden


http://www.demorgen.be/opinie/wat-zo...yers-baeb8bb3/
Ik heb twee nationaliteiten, de Belgische en de Franse. De Franse omdat mijn moeder op Frans grondgebied bevallen is en je indertijd toen automatisch het recht had op de Franse nationaliteit indien je ouders dat vroegen. Ik behoud dus beiden en niemand kan dat terug draaien.

Laatst gewijzigd door DucDEnghien : 14 maart 2017 om 19:48.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be