Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 november 2015, 18:45   #41
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
En aanbiedingen uit de aldi.
Laat ze liggen.

Koop een boordril van de aldi en ze breekt van de eerste keer.
Koop een boor of slijpmachine van de aldi en je mag van geluk spreken als de aan en uit knop niet in uw oog vliegt.
In de brico of gamma of zo koop je machines tussen de 30 en 150€
In een goede winkel betaal je tussen de 250 en 1500€ voor hetzelfde maar dan echte goede.
Inderdaad.
Ik koop enkel Makita of blauwe Bosch.
Voor mij gene brol meer.

Ik heb onlangs afscheid moeten nemen van mijne (boor)hamer Makita HR 1850. Ik kon geen boren en / of beitels meer krijgen voor dit toestel (zeskant). Ik heb 4 keer nieuwe borstelkes gestoken op 25 jaar, een teken dat deze machine heel wat uurtjes gedraaid heeft.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2015, 18:50   #42
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Inzake die Zeeman regenvest: ze stond ooit eens (dik jaar geleden?) in een algemene regenvesten-test van een krant. De test bestond uit de regenvest kopen, aandoen, en dan laten natspuiten door een brandslang. Niet doorlaten = als goeie regenvest verklaard.
Ik vind zo een test belachelijk want totaal nikszeggend. Als het laagje dat de waterdichtheid geeft (erop gespoten polyurethaan of rubber) afgesleten is (hoe dunner hoe rapper) afgesleten of verrot is, dan verdwijnt de waterdichtheid ermee. Een test die de naam waardig is, is nagaan hoe rap dat afslijt of rot. Echt een tijdje gebruiken. Dan pas weet je wat de goedkoopste vest is, levensduur ingecalculeerd.
Vroeger hebben we met onze firma op Ford een zoutsproei testinstallatie geplaatst. De karos moest gedurende 240 uur onder de zoutstralen. Daarna werd de karos volledig afgebroken om te kijken waar er roestvorming was.
Volgens mijn bescheiden mening was dit een waarheidsgetrouwe test.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2015, 00:20   #43
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Overheid kiest voor haar zogenaamde loons-inflatiecorrectie de goedkoopste versies uit van producten.
Is dat zo? Waar haalt u die informatie vandaan?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2015, 00:24   #44
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Het laatste stuk nieuwe kledij dat ik kocht was een regenvest.
Ging winkel binnen, vroeg regenvest, kreeg dit, 25 euro.
Eerste keer dat ik ze nodig had, liet die door.
Ging terug naar winkel, vroeg hoe dat kon, verkoopster draaide zich om, pakte een spuitbus, en zei dat ik de vest na gebruik met siliconenspray terug waterdicht moet maken.
Heb me omgedraaid en ben weggegaan.

Eerder kocht ik eens bij Zeemann een regenbroek + vest. Die was wel waterdicht.
2 maanden later, niet meer. Wat bleek: de waterdichtheid is een binnenlaagje rubber. Het "verstierf" gewoon. Biologisch afbreekbare waterdichtheid. Of botweg: het rotte weg.

Ik kocht niet zo lang geleden een okkazie regenvest van K-way. Bekend merk, bestaat allang. Zag er degelijk uit, binnentextiel. Dacht, goede koop. Wat bleek: de waterdichtheid is een soort flinterdun opgespoten materiaal / rubber. Dat in kleine schilfertjes loskomt, en ermee, de waterdichtheid dada.

En dan de naden. Die zijn vanbinnen afgetaped. Echter, de lijm van die tape komt los.

Je ziet in grote wielerwedstrijden soms dat ze de renners bij een regenbui een soort taai transparant licht hesje toestoppen. Wat precies het ook moge zijn, niet te koop gevonden.

Wat ik wel vond waren PVC regenvesten. Gratis gegeven als reklame door diverse bedrijven. De naden zijn gesmolten. Echt volledig waterdicht. Maar stijf materiaal, en zonder binnenwerk tussen erg koud op de huid. Deze met knopen zijn zo van die mini plastic flutknoopjes die al vanzelf losschieten. Bij deze met een rits begint de rits 20 cm boven de onderkant, en eindigt 20 cm onder de bovenkant. En daar wordt je dan toch nat. Of het touwtje van de kap, te dun voor de veerklemmetjes, ze schuiven bijna vanzelf. Vaak is het touwtje van schoenveterstof of zoiets, nat worden = week worden, en strengen die losrafelen tot uiteindelijk breuk.

Oplossing: twee regenvesten boven elkaar, de PVC boven. Lukt goed.
Heb intussen een voorraadje, prijs varierende tussen de 2.5 en 7.5 euro, gemiddeld 3.5.
Eén die top lijkt, soort werk regenvest, met een keuringsmerk, opgezocht, blijkt langdurige tests op waterdichtheid te hebben ondergaan. Was 7.5 euro, halve prijs naar 3.25, kringwinkel. Wel nog niet getest wegens te warm, als het nog eens rotwinterweer is, ga ik eens pogen. Heb hem wel al een tijd onder de kraan gehouden, en liet niks door, net als de PVC vest. Daarmee weet je wel nog niet wat het op termijn / na gebruik gaat zijn.
Ga gewoon eens naar een deftige fietswinkel. Daar ga je heel degelijk materiaal kunnen kopen dat water- en winddicht is én dat ook nog eens ademend is. Natuurlijk leg je daar wel wat voor neer, maar de kwaliteit zorgt er ook voor dat je er jaren, vele jaren geniet van hebt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2015, 12:13   #45
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ja zeg, ga naar de aldi en zet de prijzen nog wat meer onder druk. Ik ken mensen die dubbel verdienen dan wat ik verdien die naar de aldi gaan. En dan maar zagen dat de kwaliteit overal achteruit gaat. Als ze hun uiterlijk vertoon maar betaald krijgen. Al de rest doet er niet toe. Zich een stapje hoger op de sociale ladder wanen. Wat men daar al niet voor lijkt te doen. Stront eten ze als het moet. Kabeljauwfilets van 5.9 euro de kilo. We zijn dra met 9.000.000.000.000 vretende schijtende rijdende, bleitende waanzinnigen.
Het is nogal plastisch uitgedrukt maar inderdaad...als consument zijn we beslist mee debet aan de "race to the bottom"....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2015, 23:29   #46
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.441
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Is dat zo? Waar haalt u die informatie vandaan?
De informatie komt van nonkel Bob, meneer Jan van den Berghe.
En nog later besloot het regime om de laagste prijs tijdens soldenperiodes te kiezen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2015, 23:37   #47
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.441
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ga gewoon eens naar een deftige fietswinkel. Daar ga je heel degelijk materiaal kunnen kopen dat water- en winddicht is én dat ook nog eens ademend is. Natuurlijk leg je daar wel wat voor neer, maar de kwaliteit zorgt er ook voor dat je er jaren, vele jaren geniet van hebt.
Ik kom van uw "deftige fietswinkels".
Ik ben weggegaan van uw "deftige fietswinkels".
Om de opgegeven reden.
Uw "jaren, vele jaren geniet", komt niet uit een fietswinkel maar uit fantasieland, waar u graag schijnt te vertoeven.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2015, 23:45   #48
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.441
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Koop niet in folder winkels.
Het is folderbrol.

Goedkoop is altijd duurkoop en zeker miskoop.
De realiteit zit ergens tussenin.
Er is degelijk materiaal voor weinig geld.
Er is brol materiaal voor veel geld.
Een "midden" prijs betekent evenmin "midden kwaliteit".
De enige wijzer is proberen en eruit leren.
Ik heb veel geprobeerd.
En zo ben ik gekomen tot okkazies kopen, en leren herkennen wat kwaliteit is en wat niet, en leren kennen welke prijs goedkoop is.
Ik heb ook al goede dingen gekocht in Aldi. Bvb een led spot, en een rolmeter. Die gaan al vele jaren mee.
Het is niet "folder winkel" die de beoordelingsbasis is, maar ervaring, of ervaringen van anderen, wat ook de opzet is van dit onderwerp.
Bvb, ik kocht ooit een boormachine in Aldi, en toen ik buitenkwam sprak een kerel me spontaan aan en zei dat het allemaal brol was, en illustreerde dat met een aankoop van een slijpmachine waarvan de lagers quasi direct kapot waren. Dan weet ik dat ik ze best niet koop. Aan de andere kant, gereedschap kan langer meegaan door voorzichtig gebruik. Als je met een kwaliteits boormachine te zot / lang / hard bezig bent, zal ze er niet door sneuvelen want ze is beveiligd en overgedimensioneerd. Brolboormachines gaan vlugger kapot, maar mits enig voorzichtig gebruik kunnen ze evenlang meegaan. Natuurlijk, tijd kost ook geld en als je om de machine te sparen maar X ipv 1 gaten boort in een uur, dan is dit iets om tegen af te wegen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2015, 23:49   #49
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.441
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het is nogal plastisch uitgedrukt maar inderdaad...als consument zijn we beslist mee debet aan de "race to the bottom"....
Dat is wat je krijgt met een race to the top overheid.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2015, 18:24   #50
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

ik heb de indruk dat de warenhuizen de klanten bedriegen door zonder dit te melden of de kwaliteit te verminderen, of het gewicht te verminderen.
Vandaag opnieuw ondervonden :na de vaststelling dat het Wc-papier (vierlagig) vroeger dikker was heb ik nu vastgesteld dat de inlegbandjes ook merkelijk minder dik geworden zijn en dus minder absorberen. Nochtans zelfde verpakking, zelfde prijs.
Nochtans beweert de Aldi dat ze zelf de producten controleren;

Ook hebben ze de kabeljauwvis uit de diepvries gewoon verminderd van 1000 gr naar 900 gram, maar tegen dezelfde prijs.

Ik vind dit klantenbedrog. Dit gaat nu niet bepaald over grote sommen, maar vele kleintjes maken een groot .vermenigvuldig dit met het aantal Aldi's en het is kassa, kassa.

Laatst gewijzigd door omaplop : 10 november 2015 om 18:25.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2015, 22:42   #51
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.441
Standaard

Aangaande zelfde verpakking en toch duidelijk verschillende producent, heb ik ook gemerkt.
Als je zoekt op de naam van de producent, kom je zoiets tegen als een "verpakker". Wie de eigenlijke producent is, blijft zo onbekend. Ik vermoed dat verschillende producenten offertes maken aan supermarkten, waarna de gekozen (de goedkoopste allicht) de lading producten stuurt naar zo een "verpakker".
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2015, 20:23   #52
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Een goed werkende vrije markt dient transparant te zijn volgens de theorie. Daarom zou de overheid alle producten moeten ijken en een site ontwikkelen waarop alle prijzen van alle producten kunnen vergeleken worden. :]
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2015, 09:01   #53
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Een goed werkende vrije markt dient transparant te zijn volgens de theorie. Daarom zou de overheid alle producten moeten ijken en een site ontwikkelen waarop alle prijzen van alle producten kunnen vergeleken worden. :]
Dat moet de overheid zelfs niet doen. Dat kunnen ook prive initiatieven zijn. prixing bijvoorbeeld.

http://www.prixing.fr/

Met een overheidsmonopolie is de kans op manipulatie door de overheid te groot. Veel te gemakkelijk om een copain goed doen voor te komen.

Met een prive initiatief ook, maar daar kan concurrentie zijn. Ene die teveel liegt verliest zijn reputatie. Een overheid die (uiteraard) liegt, kan haar reputatie via haar monopolie afdwingen.

Basisregel: bedenk de ergste vorm van bedrog tegen hetwelke je zou willen dat de overheid je beschermt. Ga dan veronderstellen dat die ergste bedrieger nu net precies de overheid is. Als uw idee daartegen stand houdt hebt ge een goed idee. Zoniet, herzie uw idee.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 november 2015 om 09:04.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2015, 16:10   #54
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Mijn vader heeft indertijd een pneumatische breekhamer gekocht bij Aldi

Heeft ondertussen al uren gedraaid, en al vele (bakstenen) muren weggebroken. Waarschijnlijk geen topkwaliteit maar doet wel wat het belooft...

€25
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2015, 15:20   #55
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.441
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Mijn vader heeft indertijd een pneumatische breekhamer gekocht bij Aldi

Heeft ondertussen al uren gedraaid, en al vele (bakstenen) muren weggebroken. Waarschijnlijk geen topkwaliteit maar doet wel wat het belooft...

€25
Pneumatisch materiaal is van nature robuuster, uiteindelijk gaat het maar om wat luchtkamers en dichtingen, en een breekhamer is ook maar een trage lineaire beweging.
Bij elektrische aan hoge snelheid draaiende apparaten zijn zaken heel wat kritischer en heeft een brol onderdeel doorgaans total loss tot gevolg.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2015, 15:27   #56
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.441
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Een goed werkende vrije markt dient transparant te zijn volgens de theorie. Daarom zou de overheid alle producten moeten ijken en een site ontwikkelen waarop alle prijzen van alle producten kunnen vergeleken worden. :]
In een goed werkende vrije markt worden brolmakers van in den beginne buitengesjot.
In een staatsmarkt worden brolmakers beschermd waardoor brol in productie blijft. Overheid moet niks. Ze mag zich aanbieden als ijker en prijsvergelijker, en als ze die taken slecht uitvoert, net zogoed buitengesjot worden als diegenen die ze zogenaamd "controleert".
De grote oorzaak van brol IS trouwens overheid. Als door staat bestolen bedrijven om inkomsten hoger te houden dan uitgaven, en prijzen betaalbaar te houden voor de meesten, genoopt zijn te besparen op de kleinste vijs, met brol als resultaat, dan is overheid de primaire oorzaak van brol.
Waarom wordt er amper nog iets hersteld? Omdat herstellen moeilijk kan worden geautomatiseerd, en staat personeel peperduur maakt door haar diefstal daar te concentreren, omdat het wat meer verdoken / achterbakser is dan bvb een btw van 40 ipv 20%
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be