Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2009) > Raf Verbeke (CAP) (25 t.e.m. 31 mei)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Raf Verbeke (CAP) (25 t.e.m. 31 mei) Het Comité voor een Andere Politiek ontstond in de nasleep van het generatiepact onder impuls van o.a. Jef Sleeckx, voormalig sp.a-parlementslid. Bij de vorige verkiezingen verenigde het CAP nog een aantal linkse initiatieven, waaronder het LSP. Nu komen ze apart op. Raf Verbeke, arbeider voor het openbaar vervoer, is de lijstrrekker voor Europa en lijstduwer voor de opvolgers in Oost-Vlaanderen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 mei 2009, 15:38   #1
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard Ambities?

Geachte,

Ik vraag me af wat de ambities zijn van de CAP. Electoraal stelt het geen lor voor en het ziet er niet naar uit dat daar binnen dit en 300 jaar veel verandering in zal komen. Ik heb de indruk dat mini-genootschappen als de CAP, KP, LSP e.d. vooral bedoeld zijn om een aantal lieden die buiten het gangbare politieke spectrum zijn gewaaid therapeutisch onderdak te bieden. Het gevolg zijn minuscule clubjes mensen die elkaar stijven in elkaars grote gelijk, uiteengaan als ze elkaars kop niet meer kunnen luchten en vervolgens nieuwe, al even weinig kiemkrachtige clubjes oprichten. Dat radicaal-links door al die clubjesvorming geen voet aan de grond krijgt, is kennelijk van ondergeschikt belang.

Den Duisteren Duikboot
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2009, 17:25   #2
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

KP-federaties steunen PVDA.
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2009, 19:18   #3
Jonas Elossov
Europees Commissaris
 
Jonas Elossov's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Veurne
Berichten: 6.609
Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Waren er ook niet een paar die LSP steunden? (of ex-KP'ers in antwerpen?)
__________________
Jonas Elossov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2009, 19:29   #4
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Waren er ook niet een paar die LSP steunden? (of ex-KP'ers in antwerpen?)
Aangezien het over de KP gaat, kan het niet moeilijk zijn om dat even snel na te tellen.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2009, 03:40   #5
Fredschot
Burger
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Berichten: 132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Geachte,

Ik vraag me af wat de ambities zijn van de CAP. Electoraal stelt het geen lor voor en het ziet er niet naar uit dat daar binnen dit en 300 jaar veel verandering in zal komen. Ik heb de indruk dat mini-genootschappen als de CAP, KP, LSP e.d. vooral bedoeld zijn om een aantal lieden die buiten het gangbare politieke spectrum zijn gewaaid therapeutisch onderdak te bieden. Het gevolg zijn minuscule clubjes mensen die elkaar stijven in elkaars grote gelijk, uiteengaan als ze elkaars kop niet meer kunnen luchten en vervolgens nieuwe, al even weinig kiemkrachtige clubjes oprichten. Dat radicaal-links door al die clubjesvorming geen voet aan de grond krijgt, is kennelijk van ondergeschikt belang.

Den Duisteren Duikboot
Waarom denk je dat radicaal links door al die clubjesvorming geen voet aan de grond krijgt?
Fredschot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 02:53   #6
Raf Verbeke
 
 
Raf Verbeke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2009
Locatie: Gent
Berichten: 47
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Geachte,

Ik vraag me af wat de ambities zijn van de CAP. Electoraal stelt het geen lor voor en het ziet er niet naar uit dat daar binnen dit en 300 jaar veel verandering in zal komen. Ik heb de indruk dat mini-genootschappen als de CAP, KP, LSP e.d. vooral bedoeld zijn om een aantal lieden die buiten het gangbare politieke spectrum zijn gewaaid therapeutisch onderdak te bieden. Het gevolg zijn minuscule clubjes mensen die elkaar stijven in elkaars grote gelijk, uiteengaan als ze elkaars kop niet meer kunnen luchten en vervolgens nieuwe, al even weinig kiemkrachtige clubjes oprichten. Dat radicaal-links door al die clubjesvorming geen voet aan de grond krijgt, is kennelijk van ondergeschikt belang.

Den Duisteren Duikboot
Kwa ambities is onze enige en voornaamste kieskring Bergen waar Roberto D'Orazio de lijst trekt.
__________________
Hun $U CAP ermee!
Raf Verbeke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be