Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 mei 2006, 18:37   #201
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Het gaat om zoveel meer dan dat. Van de traditionele partijen mogen we niet meer zoeken naar 'n oplossing en mogen we'r niet meer over nadenken. Zij willen ons hun nefaste beleid door de strot rammen. Alle alternatieven worden afgeschoten. Zij willen niet eens over de voorstellen van het Vlaams belang nadenken. En dat is niet ernstig. Bovendien maken de traditionele partijen een zeer groot onderscheid. Men kijkt niet naar w�*t je zegt, maar naar wie het zegt. Die éne VLDer wou allochtonen al de toegang tot recreatieparken verbieden. Het Vlaams belang vond dat niet nodig. Het Vlaams belang heeft al veel voorstellen gedaan, ook veel goede, zinnige voorstellen. Het Vlaams belang heeft een radicale vleugel, maar ook een gematigde vleugel. Maar de andere partijen willen niet luisteren. Zij zaaien alleen maar haat. Het gevolg is nu dat Annemans bescherming krijgt, las ik.
Er mag wel gezocht worden naar oplossingen, maar als andere partijen niet in de oplossingen van het VB geloofd, dan is dat zo. Het probleem is dat het VB alles veel te simplistisch benadert (zie mijn uitleg over het asielbeleid, waarvan je zelf al één van de problemen had ontdekt ivm Hirsi Ali) en dat op een manier doet waarbij ze haat prediken en dus contraproductief werken. Door hun systematische stigmatisering drijven ze gematigde moslims juist in de armen van extremisten.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2006, 18:46   #202
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noorman Bekijk bericht
Joepie ! 't Zijn niet enkel de moslims die dat doen ! Dat praat vrouwenbesnijdenis goed natuurlijk ! Ga nog even zo verder en het wordt nog een democratisch recht !
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat eerste klopt zeker niet. Er zijn meerdere fatwa's van de bijzonder invloedrijke Egyptische rechtsschool die stellen dat vrouwenbesnijdenis zelfs te verkiezen is en dat het een traditie is die Mohammed heeft bekrachtigd.
Als jullie de moeite hadden gedaan om niet zo selectief te lezen, dan hadden jullie vast al ontdekt dat ik vrouwenbesnijdenis "genitale verminking" en een "afschuwelijke traditie" heb genoemd.

En dan hadden jullie ook al gelezen dat dit een lokale traditie is, die met de regio en niet met godsdienst/religie te maken heeft en al helemaal niet met het hoe fanatiek de godsdienst/religie wordt beoefend. Niet in alle moslimlanden, worden vrouwen besneden. In sommige landen worden vrouwen ook besneden bij joden en christenen. En last but nogt least, in Saoedi-Arabië, toch niet echt een gematigd moslimland, worden vrouwen bijvoorbeeld NIET besneden. Ook in Marokko en Turkijke worden vrouwen niet besneden. Dus hier in België is vrouwenbesnijdenis alvast geen grote issue, alleen wil het VB dat ons wel doen geloven.

Laatst gewijzigd door Edina : 25 mei 2006 om 19:08.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2006, 18:53   #203
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noorman Bekijk bericht
Als radicale moslims verwaarloosbaar zijn dan houdt het op vind ik, dan is er geen zinnige discussie meer mogelijk.

Mevrouw Edina : u bent er gewoon zelf één

Noorman
Jammer genoeg voor u, ben ik autochtone Vlaming.

Je rukt mijn woorden trouwens uit hun context (een typische VB-strategie). Die verwaarloosbaar stond daar in een reactie op de stelling van Stefanie dat Vlamingen binnen korte termijn in de minderheid zouden zijn en dat we hier dan in een moslimland zouden leven. Dat is niet realistisch aangezien het percentage radicale moslims tov de totale bevolking daarvoor verwaarloosbaar klein is. Maar nergens en dan ook nergens heb je mij horen zeggen dat radicale moslims geen probleem zouden zijn en dat zij te verwaarlozen zijn. Ik blijf het maar herhalen: ik vind alle extremen gevaarlijk en vind dat die allemaal moeten worden aangepakt.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2006, 19:13   #204
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noorman Bekijk bericht
Kaatd,

Dit rekensommetje werd ons indertijd al door robert s uit limburg voorgerekend en raakt afgezaagd.

24% = 24%


76% = de optelsom van wentelteefjes met potvisextract, geitenhoeders in Bourgeoisstallen en een blauw flauw afkooksel van wat ooit liberaal was met een miljonair aan hun gat, samen delen ze een hersencel met de bejaarde groene meisjes.

Anders gezegd, 24% met een eigen visie en 76% met een di rupette visie.

Noorman
76% bijft 3 maal meer dan 24%, hoeveel scheldwoorden je ook gebruikt...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2006, 19:18   #205
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Waarom begin jij over die hoofddoeken? Daar heb ik toch niets over gezegd? Waarom haalt gij dat daar bij? Het gaat trouwens niet over "enkele mensen". Ik heb gelezen dat er in bepaalde gemeenschappen GEEN ENKELE man wil trouwen met een vrouw die niet besneden is. Ik weet nu niet over hoeveel mannen het gaat. In ieder geval gaat het over meer dan enkele mensen. Het gaat minstens over duizenden mensen in België alleen al. Vroeger dacht ik ook "Ah, het gaat maar om enkele mensen". Maar de problemen met radicale moslims nemen toe.
Dat gaat dus niet op voor de Marokkaanse en Turkse inwijkelingen of afstammelingen van...
Genitale vrouwenverminking is streekgebonden, niet godsdienstgebonden

Laatst gewijzigd door filosoof : 25 mei 2006 om 19:20.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2006, 19:20   #206
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Dus hier in België is vrouwenbesnijdenis alvast geen grote issue, alleen wil het VB dat ons wel doen geloven.
Waar haalt u dat vandaan? In Nederland is vrouwenbesnijdenis ook heel indringend in het nieuws gekomen. Nochtans is er daar geen Vlaams Belang dat volgens u aan de oorzaak zou liggen van alle commotie.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2006, 19:24   #207
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde
 
slobodan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 maart 2006
Berichten: 838
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Er is geen enkele partij die ontkent dat er een probleem is met de radicalisatie van een deel van de moslims.
Er zijn geen "light" Moslims. Wie zich Moslim noemt onderschrijft letterlijk wat er in het haatboekje van de psychopaat Mohammed staat.
De radicale gewelddadige Moslims zijn de voorhoede, maar worden gesteund en onderhouden door de massa zogezegd "gematigden". Heb jij ook maar één "gematigde" horen zeggen dat een paar lullige tekeningetjes over hun profeetje geen kwaad kunnen? Of dat jezelf en anderen opblazen eigenlijk toch niet gepast is?

Neen, alle Moslims moeten uit Europa verdreven worden, anders raken we nooit verlost van die pest.

Laatst gewijzigd door slobodan : 25 mei 2006 om 19:27.
slobodan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2006, 19:26   #208
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde
 
slobodan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 maart 2006
Berichten: 838
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waar haalt u dat vandaan? In Nederland is vrouwenbesnijdenis ook heel indringend in het nieuws gekomen. Nochtans is er daar geen Vlaams Belang dat volgens u aan de oorzaak zou liggen van alle commotie.
Ik vind de besnijdenis van jongens bij de Joden even degoutant hoor. Maar over de Joden mag helemáál niks gezegd worden dat op kritiek lijkt natuurlijk.
slobodan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2006, 19:36   #209
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Er is geen enkele partij die ontkent dat er een probleem is met de radicalisatie van een deel van de moslims. Geen enkele partij tolereert de politieke Islam. Een radicale moslim is helemaal geen slachtoffer van racisme. Het VB mag op radicale moslims kritiek geven, maar als het alle moslims over dezelfde kam scheert, dan prediken ze haat tegenover moslims. En daar wordt terecht op gewezen. Het VB daarentegen erkent echter nooit dat er een probleem is met radicale VB'ers, ondanks de feiten.
1. Het probleem met radicale moslims is veel groter dan dat met radicale VB'ers.

2. Uw eerste zinnetje is hypocriet. Als we over dit probleem willen nadenken en debatteren, zonder taboes, dan leggen de andere partijen het debat stil. Bovendien mogen we niet langer denken wat we willen. Zo los je dat probleem zéker niet op. Het is juist heel belangrijk om vrij te mogen denken. De Islam is de laatste jaren een taboe geworden. Ik herinner mij dat ik in de jaren '80 dergelijke zaken over de Islam tegenkwam. Ik herinner mij dat ik als jongere iets negatiefs las over de Islam. Het ging om een citaat uit de Koran. Toen kon dat. Tijdens de jaren '80 kon je veel makkelijker kritiek uiten op de Islam. Nu zijn we dat kwijt. Het aantal moslims is nu toegenomen en dus moeten we zwijgen. Dat is het probleem. En op die manier dreigen we het vrije denken te verliezen en erop achteruit te gaan. Wij hebben onze welvaart en alle goede kanten aan onze Westerse samenleving voor een groot deel te danken aan kritisch denken, aan vrij denken, aan voor jezelf denken, aan het verwerpen van godsdienstwaanzin, die men nu weer wil invoeren.

3. Het Vlaams belang zegt wel degelijk dat niet alle moslims niet radicaal zijn. Ik vind het zielig en schrijnend om hier dergelijke afschuwelijke leugens te moeten lezen.

4. Laurette Oncelinx wil dat boek in Brussel NIET verbieden. Nochtans staat er in dat boek een oproep om homo's van het hoogste gebouw naar beneden te gooien. Dat mag allemaal van Laurette Oncelinx. Er moeten eerst al die doden vallen op 11 september vooraleer we in de haatzaaiende media iets horen over radicale moslims en radicale imams. Voordien werd het verzwegen. Het wordt dus wel degelijk getolereerd door de traditionele partijen.

5. Het Vlaams belang zit achter 'n schutskring. Ondertussen zie ik, terwijl de traditionele partijen hun gang kunnen gaan, dat de moslims radicaler worden. Dat is de trend. Misschien moet ge dat maar eens dringend onder ogen zien. Het is 'n trend en de vraag is nu hoe we die trend gaan ombuigen. Maar daar mogen we niet over nadenken van de haatzaaiende traditionele politici. Zij verkopen liever leugens over het Vlaams belang (zoals bv. Vera Dua nog gisteren) en stigmatiseren liever de Vlamingen dan het probleem op te lossen. Maar zoals gezegd: Er mag niet eens over nagedacht worden. En ondertussen doen de radicale moslims gewoon verder. De liegende traditionele partijen hebben ons begin jaren '90 een gematigde Islam beloofd. Daar is niets van terecht gekomen.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2006, 19:37   #210
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest Bekijk bericht
Die vraag zal er ook nooit komen. Dat druist in tegen hun eigen partijprogramma van de loge.
Die vraag wordt voortdurend gesteld, maar jullie zullen dat nooit horen, omdat je dat niet wilt horen. Probleem is: de niet VB-partijen hebben daar andere antwoorden op.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2006, 19:45   #211
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slobodan Bekijk bericht
Er zijn geen "light" Moslims. Wie zich Moslim noemt onderschrijft letterlijk wat er in het haatboekje van de psychopaat Mohammed staat.
Als we die redenering volgen kunnen we maar beter onmiddellijk een internationaal aanhoudingsbevel tegen de paus uitschrijven. En al die christenen onmiddellijk arresteren. Al eens de koran naast de bijbel gelegd?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slobodan Bekijk bericht
De radicale gewelddadige Moslims zijn de voorhoede, maar worden gesteund en onderhouden door de massa zogezegd "gematigden". Heb jij ook maar één "gematigde" horen zeggen dat een paar lullige tekeningetjes over hun profeetje geen kwaad kunnen? Of dat jezelf en anderen opblazen eigenlijk toch niet gepast is?
Ja, de meerderheid van de moslims vind dat. Er zijn zelfs kranten in moslimlanden die de cartoons hebben gepubliceerd. Maar dat wil jij niet horen natuurlijk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slobodan Bekijk bericht
Neen, alle Moslims moeten uit Europa verdreven worden, anders raken we nooit verlost van die pest.
Uw naamgenoot had dezelfde ideeën en je ziet wat er van gekomen is.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2006, 19:46   #212
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waar haalt u dat vandaan? In Nederland is vrouwenbesnijdenis ook heel indringend in het nieuws gekomen. Nochtans is er daar geen Vlaams Belang dat volgens u aan de oorzaak zou liggen van alle commotie.
In Nederland heb je ook extreem-rechts hoor (en die gebruiken dezelfde manipulatietechnieken)? En beweer jij nu dat vrouwenbesnijdenis in België wel een belangrijk probleem is. Want dan moet je dringend terug tot de realiteit komen, me dunkt.

Laatst gewijzigd door Edina : 25 mei 2006 om 19:50.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2006, 19:50   #213
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slobodan Bekijk bericht
Ik vind de besnijdenis van jongens bij de Joden even degoutant hoor. Maar over de Joden mag helemáál niks gezegd worden dat op kritiek lijkt natuurlijk.
Er zijn ook joden en CHRISTENEN die VROUWEN besnijden. Vrouwenbesnijdenis heeft niet met religie te maken!!! Dat zijn afschuwelijke streekgebonden tradities, waar men van af moet geraken. Maar die streekgebonden traditie kan je dus niet gebruiken in je hetze tegen de moslims.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2006, 20:06   #214
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
In Nederland heb je ook extreem-rechts hoor (en die gebruiken dezelfde manipulatietechnieken)? En beweer jij nu dat vrouwenbesnijdenis in België wel een belangrijk probleem is. Want dan moet je dringend terug tot de realiteit komen, me dunkt.
Ik denk niet dat het actualiteitsprogramma Nova beticht kan worden extreem-rechts te zijn... En wijlen Jan Maat en zijn companen waren niet van die aard dat ze ook maar enige invloed in Nederland hadden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2006, 20:08   #215
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Er zijn ook joden en CHRISTENEN die VROUWEN besnijden. Vrouwenbesnijdenis heeft niet met religie te maken!!! Dat zijn afschuwelijke streekgebonden tradities, waar men van af moet geraken. Maar die streekgebonden traditie kan je dus niet gebruiken in je hetze tegen de moslims.
Dat klopt. Alleen is het zo dat alleen de islam ook een theoretische onderbouw wenst te geven aan deze praktijk. Er bestaat immers een hadith waarin Mohammed vrouwenbesnijdenis toestaat. Aldus is de islam de enige religie die het met een geestelijk zegel bekrachtigt (zelfs al wordt die hadiht door andere moslims dan weer niet aanvaard als authentiek).
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2006, 20:09   #216
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Als we die redenering volgen kunnen we maar beter onmiddellijk een internationaal aanhoudingsbevel tegen de paus uitschrijven. En al die christenen onmiddellijk arresteren. Al eens de koran naast de bijbel gelegd?
U weet blijkbaar niet het verschil tussen de koran en bijbel. De bijbel is, afgezien van de wetboeken, in de eerste plaats een historisch relaas van de geschiedenis van het volks Israël. De koran is geen historisch relaas, maar een "opzegging", het "eeuwig woord van Allah" dat men behoort te volgen tot in de kleinste puntjes.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2006, 20:14   #217
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
1. Het probleem met radicale moslims is veel groter dan dat met radicale VB'ers.
Mij overtuig je niet door dat te blijven herhalen. Ik minimaliseer het probleem van radicale moslims niet. Waarom doe jij dat dan systematisch met het probleem van de radicale VB'ers?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
2. Uw eerste zinnetje is hypocriet. Als we over dit probleem willen nadenken en debatteren, zonder taboes, dan leggen de andere partijen het debat stil. Bovendien mogen we niet langer denken wat we willen. Zo los je dat probleem zéker niet op. Het is juist heel belangrijk om vrij te mogen denken. De Islam is de laatste jaren een taboe geworden. Ik herinner mij dat ik in de jaren '80 dergelijke zaken over de Islam tegenkwam. Ik herinner mij dat ik als jongere iets negatiefs las over de Islam. Het ging om een citaat uit de Koran. Toen kon dat. Tijdens de jaren '80 kon je veel makkelijker kritiek uiten op de Islam. Nu zijn we dat kwijt. Het aantal moslims is nu toegenomen en dus moeten we zwijgen. Dat is het probleem. En op die manier dreigen we het vrije denken te verliezen en erop achteruit te gaan. Wij hebben onze welvaart en alle goede kanten aan onze Westerse samenleving voor een groot deel te danken aan kritisch denken, aan vrij denken, aan voor jezelf denken, aan het verwerpen van godsdienstwaanzin, die men nu weer wil invoeren.
Je mag nog steeds kritiek hebben op de Islam. Je mag alleen geen racistische praat verkopen en het VB heeft het een beetje moeilijk met het onderscheid tussen beiden. Het vrije denken gaat er hier helemaal niet op achteruit. Alleen vergissen sommige mensen zich tussen vrije meningsuiting en haat en geweld prediken. En het is nogal logisch dat dat laatste niet wordt getolereerd. Het VB heeft trouwens een boel mensen die aan godsdienstwaanzin lijden (bijvoorbeeld Alexandra Colen).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
3. Het Vlaams belang zegt wel degelijk dat niet alle moslims niet radicaal zijn. Ik vind het zielig en schrijnend om hier dergelijke afschuwelijke leugens te moeten lezen.
Ja, dat zeggen ze één keer en vervolgens herhalen ze duizend keer hoe gevaarlijk DE moslims wel niet zijn. Dat is zoals één keer zeggen dat neo-nazi's en consoorten niet welkom zijn, maar ze wel blijven toleren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
4. Laurette Oncelinx wil dat boek in Brussel NIET verbieden. Nochtans staat er in dat boek een oproep om homo's van het hoogste gebouw naar beneden te gooien. Dat mag allemaal van Laurette Oncelinx. Er moeten eerst al die doden vallen op 11 september vooraleer we in de haatzaaiende media iets horen over radicale moslims en radicale imams. Voordien werd het verzwegen. Het wordt dus wel degelijk getolereerd door de traditionele partijen.
Over welk boek heb je het hier, want ik heb in de post die je citeert in elk geval nergens over een boek gesproken. Ik had al voor 9/11 van radicale moslims gehoord hoor, maar je moet het natuurlijk ook wel willen horen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
5. Het Vlaams belang zit achter 'n schutskring. Ondertussen zie ik, terwijl de traditionele partijen hun gang kunnen gaan, dat de moslims radicaler worden. Dat is de trend. Misschien moet ge dat maar eens dringend onder ogen zien. Het is 'n trend en de vraag is nu hoe we die trend gaan ombuigen. Maar daar mogen we niet over nadenken van de haatzaaiende traditionele politici. Zij verkopen liever leugens over het Vlaams belang (zoals bv. Vera Dua nog gisteren) en stigmatiseren liever de Vlamingen dan het probleem op te lossen. Maar zoals gezegd: Er mag niet eens over nagedacht worden. En ondertussen doen de radicale moslims gewoon verder. De liegende traditionele partijen hebben ons begin jaren '90 een gematigde Islam beloofd. Daar is niets van terecht gekomen.
Nee, de trend is dat een deel bij beiden radicaler wordt. Misschien moet jij dat maar eens dringend onder ogen zien. Lees hier sommige uitspraken even op het forum van VB-aanhangers maar eens na. Dat wil het VB niet toegeven omdat ze er in wezen geen probleem mee hebben. Het VB heeft voortdurend kritiek op alle traditionele partijen, maar ik hoor hen en hun Vlaamse kiezers niet voortdurend roepen dat ze zich door het VB gestigmatiseerd voelen. Maar kunne het maar niet laten om slachtoffer van alles te spelen. En wat is dat nu voor onzin "de traditionele partijen hebben ons een gematigde Islam beloofd". Hoe kunnen zij dat nu beloven. Graag een referentie daarvoor.

Laatst gewijzigd door Edina : 25 mei 2006 om 20:14.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2006, 20:17   #218
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik denk niet dat het actualiteitsprogramma Nova beticht kan worden extreem-rechts te zijn... En wijlen Jan Maat en zijn companen waren niet van die aard dat ze ook maar enige invloed in Nederland hadden.
Goed geprobeerd, maar het is niet omdat NOVA een item brengt over vrouwenbesnijdenis, dat NOVA ook heeft gesteld dat het een groot probleem is in Nederland hé. Ten tweede je ontwijkt mijn vraag of jij stekt dat het een groot probleem is in België weer heel mooi.

(Zo heb je mij in een andere topic bewijzen gevraagd van het racisme van het VB, ik heb je 2 links gegeven - naar het arrest en naar het nieuwe verzoekschrift - en daarna heb je ook niets meer laten horen).
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2006, 20:19   #219
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U weet blijkbaar niet het verschil tussen de koran en bijbel. De bijbel is, afgezien van de wetboeken, in de eerste plaats een historisch relaas van de geschiedenis van het volks Israël. De koran is geen historisch relaas, maar een "opzegging", het "eeuwig woord van Allah" dat men behoort te volgen tot in de kleinste puntjes.
Weer een onwaarheid. Dat was met de bijbel vroeger ook zo en er zijn jammer genoeg bepaalde stromingen binnen het christendom die nu ook weer nauwer volgens de bijbel willen gaan leven en dat weet u ook wel, denk ik.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2006, 20:21   #220
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat klopt. Alleen is het zo dat alleen de islam ook een theoretische onderbouw wenst te geven aan deze praktijk. Er bestaat immers een hadith waarin Mohammed vrouwenbesnijdenis toestaat. Aldus is de islam de enige religie die het met een geestelijk zegel bekrachtigt (zelfs al wordt die hadiht door andere moslims dan weer niet aanvaard als authentiek).
Elke godsdienst/religie geeft daar een onderbouw aan op de plaatsen waar het wordt uitgeoefend. Nogmaals, in Saoedi-Arabië, toch niet gematigd, worden vrouwen bijvoorbeeld niet besneden.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be