Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 mei 2006, 23:29   #61
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Je maakt er weer een potje van.
Natuurlijk ben ik tegen koppensnellers. Ik ben tegen alle handelingen die tegen onze wetgeving gaan. Daar is dus geen discussie over.
Maar jij gaat onmiddellijk veralgemenen. Je gaat meteen een hele "cultuur" verbieden, discrimineren, minderwaardig verklaren op basis van enkele mensen en enkele feiten. Dat is absurd. De hoofddoekjes zijn een voorbeeld.
Hoeveel nonnen met kappen heb jij terug naar hun eigen land gestuurd?
Waarom begin jij over die hoofddoeken? Daar heb ik toch niets over gezegd? Waarom haalt gij dat daar bij? Het gaat trouwens niet over "enkele mensen". Ik heb gelezen dat er in bepaalde gemeenschappen GEEN ENKELE man wil trouwen met een vrouw die niet besneden is. Ik weet nu niet over hoeveel mannen het gaat. In ieder geval gaat het over meer dan enkele mensen. Het gaat minstens over duizenden mensen in België alleen al. Vroeger dacht ik ook "Ah, het gaat maar om enkele mensen". Maar de problemen met radicale moslims nemen toe.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 12:36   #62
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Waarom begin jij over die hoofddoeken? Daar heb ik toch niets over gezegd? Waarom haalt gij dat daar bij? Het gaat trouwens niet over "enkele mensen". Ik heb gelezen dat er in bepaalde gemeenschappen GEEN ENKELE man wil trouwen met een vrouw die niet besneden is. Ik weet nu niet over hoeveel mannen het gaat. In ieder geval gaat het over meer dan enkele mensen. Het gaat minstens over duizenden mensen in België alleen al. Vroeger dacht ik ook "Ah, het gaat maar om enkele mensen". Maar de problemen met radicale moslims nemen toe.
Nu bewijs je een beetje je gebrek aan kennis. Vrouwen worden niet alleen besneden bij moslims, maar ook bij andere godsdiensten (zoals christenen). En wat meer is, besnijdenis gebeurt niet bij alle moslims. En dat hangt niet af van hoe fanatiek ze zijn, maar gewoon van de regio.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 13:10   #63
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Gisteren nog maakte ik spontaan een bedenking in die richting.

Er gebeurde dit: in Brusselse tram, 2 belangrijke middelbare heren moesten de haltes chronometreren, ééntje had de chronobediening in hand, en de ander noteerde: 1min24", enz.

Mr. Chrono duwde met nors gezicht een keurige - Italian style dandymeneer met donkerblond haar - vijf cm opzij, "Want hij moest kunnen zien, omdat hij moest chronometeren."

Ik zat tegenover de hele scène en had goed zicht. Mr. Dandy Donkerblond bleek een soort van Noord-Afrikaanse afkomstigheid te zijn. Hij was woédend! Ziédend, omdat hij op die manier was verzocht een stapje opzij te doen! Hij brulde dat het "Une PROVOCATION" was! En bij het uitstappen douwde hij een paar andere mensen ook opzij, brullend: "U mag daar niet staan, er zijn mensen aan het werk!"

Ik dacht: die is vast opgevoed door het CGKR-achtig anti-racisme, en heeft keurig geleerd dat alles wat maar een beetje onaangenaam is in zijn leven, ingegeven wordt door racisme. Dat op zich is nog niet zo erg, maar de h�*�*t in de ogen van Zijne Mosterdgele Dandy deed me huiveren.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 13:11   #64
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Nu bewijs je een beetje je gebrek aan kennis. Vrouwen worden niet alleen besneden bij moslims, maar ook bij andere godsdiensten (zoals christenen). En wat meer is, besnijdenis gebeurt niet bij alle moslims. En dat hangt niet af van hoe fanatiek ze zijn, maar gewoon van de regio.
dus is vrouwen"besnijdenis" --------->>>> fout woord trouwens, want het gaat om vrouwencastratie - eigenlijk best wel ok? of is het eigenlijk de islam die best wel prima is en het christendom totaal fout?

PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 14:00   #65
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
dus is vrouwen"besnijdenis" --------->>>> fout woord trouwens, want het gaat om vrouwencastratie - eigenlijk best wel ok? of is het eigenlijk de islam die best wel prima is en het christendom totaal fout?
Geen van beide. Leer aub lezen. Ik zal het dus anders formuleren: vrouwenbesnijdenis is walgelijk, maar is niet beperkt tot of eigen aan mensen van een bepaalde religie. Het is daarentegen een lokaal gebruik: in bepaalde regio's is het een traditie ongeacht de religie.

En om nog duidelijker te zijn:
1) vrouwenbesnijdenis gebeurt ook bij christenen in bepaalde regio's
2) er zijn regio's waar moslims wonen en geen vrouwenbesnijdenis gebeurt

Laatst gewijzigd door Edina : 19 mei 2006 om 14:05.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 14:03   #66
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
dus is vrouwen"besnijdenis" --------->>>> fout woord trouwens, want het gaat om vrouwencastratie
Neem eens een woordenboek vast! Castratie betekent:
1) ontmanning
2) onvruchtbaar maken door verwijdering van de geslachtsklieren

Je zou het wel genitale verminking kunnen noemen.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 19:33   #67
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Liever elke week ergens allochtone messentrekkers?
'k wist niet dat we moesten kiezen ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 19:38   #68
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Ach wij zijn dat geweer waar kogels als Hans Van Temsche uitkomen ook beu.
Jij en die rij mannen in witte jassen achter jou?
__________________
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 19:40   #69
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Gisteren nog maakte ik spontaan een bedenking in die richting.

Er gebeurde dit: in Brusselse tram, 2 belangrijke middelbare heren moesten de haltes chronometreren, ééntje had de chronobediening in hand, en de ander noteerde: 1min24", enz.

Mr. Chrono duwde met nors gezicht een keurige - Italian style dandymeneer met donkerblond haar - vijf cm opzij, "Want hij moest kunnen zien, omdat hij moest chronometeren."

Ik zat tegenover de hele scène en had goed zicht. Mr. Dandy Donkerblond bleek een soort van Noord-Afrikaanse afkomstigheid te zijn. Hij was woédend! Ziédend, omdat hij op die manier was verzocht een stapje opzij te doen! Hij brulde dat het "Une PROVOCATION" was! En bij het uitstappen douwde hij een paar andere mensen ook opzij, brullend: "U mag daar niet staan, er zijn mensen aan het werk!"

Ik dacht: die is vast opgevoed door het CGKR-achtig anti-racisme, en heeft keurig geleerd dat alles wat maar een beetje onaangenaam is in zijn leven, ingegeven wordt door racisme. Dat op zich is nog niet zo erg, maar de h�*�*t in de ogen van Zijne Mosterdgele Dandy deed me huiveren.
ik was er natuurlijk niet bij, maar...
hij sprak over een 'provocatie' aldus jou verder verklarend met die uitspraak "U mag daar niet staan, er zijn mensen aan het werk!"
ferm overdreven reactie natuurlijk
dat heb ik echter al tal van mensen zien doen
waarom die stomme conclusie ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 19:43   #70
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
dus is vrouwen"besnijdenis" --------->>>> fout woord trouwens, want het gaat om vrouwencastratie - eigenlijk best wel ok? of is het eigenlijk de islam die best wel prima is en het christendom totaal fout?

vrouwencastratie is een betere term ?

Laatst gewijzigd door praha : 19 mei 2006 om 19:43.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 20:24   #71
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Nu bewijs je een beetje je gebrek aan kennis. Vrouwen worden niet alleen besneden bij moslims, maar ook bij andere godsdiensten (zoals christenen). En wat meer is, besnijdenis gebeurt niet bij alle moslims. En dat hangt niet af van hoe fanatiek ze zijn, maar gewoon van de regio.
Waar haalt gij dat uit? Waar heb ik gezegd dat er een verband is met "dé Islam" en vrouwenbesnijdenis? Waar heb ik soms gezegd dat enkel moslims vrouwen besnijden?

Mijn laatste zin was trouwens een reactie op uw zin dat het slechts om een handvol extreme moslims gaat. Het gaat om veel meer mensen die radicaal Islamitisch zijn.

Uw laatste zin is wel juist. Het hangt er niet van af hoe fanatiek ze zijn, er is dwang. Dat is juist.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 20:30   #72
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Maar jij gaat onmiddellijk veralgemenen. Je gaat meteen een hele "cultuur" verbieden, discrimineren, minderwaardig verklaren op basis van enkele mensen en enkele feiten. Dat is absurd. De hoofddoekjes zijn een voorbeeld.
Hoeveel nonnen met kappen heb jij terug naar hun eigen land gestuurd?
Citaat:
In ieder geval gaat het over meer dan enkele mensen. Het gaat minstens over duizenden mensen in België alleen al. Vroeger dacht ik ook "Ah, het gaat maar om enkele mensen". Maar de problemen met radicale moslims nemen toe.
Het probleem is net dat veel moslims het Westen minderwaardig vinden en het westen haten. Bovendien veralgemenen zij ook. Bij hen is het individu nog veel minder van tel dan bij ons, dus zij veralgemenen meer. Allez, 't hangt er vanaf hoe je 't bekijkt. In ieder geval ben je bij hen meer een onderdeel van de groep dan bij ons.

Jij begint hier over verbieden, maar ik denk dat je mijn bericht niet goed gelezen hebt. Ik zei dus: Vroeger dacht ik ook "Ah, het gaat maar om enkele mensen". Ik insinueer dus dat ik een vreemde cultuur niet zou verbieden indien het maar om enkele mensen gaat. Leren lezen. Gij verdraait altijd mijn woorden.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2006, 11:12   #73
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Waar haalt gij dat uit? Waar heb ik gezegd dat er een verband is met "dé Islam" en vrouwenbesnijdenis? Waar heb ik soms gezegd dat enkel moslims vrouwen besnijden?
Je hebt dat inderdaad niet letterlijk geschreven, maar het wel gesugereerd in je onderstaande post.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Het gaat trouwens niet over "enkele mensen". Ik heb gelezen dat er in bepaalde gemeenschappen GEEN ENKELE man wil trouwen met een vrouw die niet besneden is. Ik weet nu niet over hoeveel mannen het gaat. In ieder geval gaat het over meer dan enkele mensen. Het gaat minstens over duizenden mensen in België alleen al. Vroeger dacht ik ook "Ah, het gaat maar om enkele mensen". Maar de problemen met radicale moslims nemen toe.
Eerst haal je het probleem van de vrouwenbesnijdenis aan en dan begin je over moslims. Een beetje nuancering was hier dus wel op zijn plaatst, want veel mensen denken echt dat vrouwenbesnijdenis enkel gebeurt bij moslims (en gebruiken onder meer dat als argument om de islam als minderwaardig te beschouwen). En zo'n posts als de jouwe helpen dat misverstand in ieder geval niet echt de wereld uit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Mijn laatste zin was trouwens een reactie op uw zin dat het slechts om een handvol extreme moslims gaat. Het gaat om veel meer mensen die radicaal Islamitisch zijn.
Leg mij geen woorden in de mond aub! Mijn post over vouwenbesnijdenis was mijn eerste reactie in deze thread en zelfs mijn eerste reactie op één van jouw posts. Het was dus iemand anders die dat heeft gezegd. Overigens heeft radicaal Islamisme niets met vrouwenbesnijdenis te maken. Zo worden vrouwen in Saoedi-Arabië niet besneden. Ook belangrijk om weten is dat vrouwen in Marokko en Turkijke evenmin worden besneden. En aangezien de meeste moslims in België van die landen afkomstig zijn, is vrouwenbesnijdenis hier niet echt omvangrijk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Uw laatste zin is wel juist. Het hangt er niet van af hoe fanatiek ze zijn, er is dwang. Dat is juist.
Het probleem is toch wel wat complexer dan dat hoor! Er is inmiddels ook heel wat bijgeloof mee gemoeid. Zo geloven vrouwen jammer genoeg dat het hen zal beschermen tegen onder meer AIDS (terwijl het tegendeel waar is). Het zijn dus niet alleen de mannen die willen dat vrouwen worden besneden, maar ook de moeders, ondanks het feit dat ze die gruwelijke ingreep zelf hebben ondergaan en de gevolgen dus kennen. Daarom ook dat organisaties die vrouwenbesnijdenis proberen te bestrijden, in de eerste plaats vrouwen moeten overtuigen om deze walgelijke traditie niet meer verder te zetten.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2006, 19:11   #74
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Je hebt dat inderdaad niet letterlijk geschreven, maar het wel gesugereerd in je onderstaande post.
Inderdaad. Ik ben min of meer veranderd van onderwerp, zondat dat ik aangaf. Ik geef toe dat het wat verwarrend was. Mijn laatste zin ging over de radicale islam in het algemeen en stond dus 'n beetje los van de rest. Dat was niet helemaal duidelijk. Mijn excuus.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2006, 19:18   #75
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Leg mij geen woorden in de mond aub! Mijn post over vouwenbesnijdenis was mijn eerste reactie in deze thread en zelfs mijn eerste reactie op één van jouw posts. Het was dus iemand anders die dat heeft gezegd.
Wacht even. Dus ge geeft toe dat het inderdaad een groot probleem aan het worden is, dat het niet langer om een handvol mensen gaat? Geeft ge toe dat het om duizenden mensen gaat die radicaal Islamitisch zijn? Of dat uw bericht was of niet, doet er eigenlijk niet echt toe. Misschien had ik niet echt "uw zin" moeten schrijven, maar ik had den indruk dat ge'r mee akkoord gaat, dus...
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2006, 22:59   #76
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Wacht even. Dus ge geeft toe dat het inderdaad een groot probleem aan het worden is, dat het niet langer om een handvol mensen gaat? Geeft ge toe dat het om duizenden mensen gaat die radicaal Islamitisch zijn? Of dat uw bericht was of niet, doet er eigenlijk niet echt toe. Misschien had ik niet echt "uw zin" moeten schrijven, maar ik had den indruk dat ge'r mee akkoord gaat, dus...
Er is inderdaad een probleem met radicale moslims en het is duidelijk dat dat niet over een handvol mensen gaat. Maar ik vind de radicale VB'ers een even groot probleem en die zijn jammer genoeg ook niet met een handvol. Extremisme, van waar het ook komt, is altijd gevaarlijk.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2006, 23:14   #77
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.320
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Er is inderdaad een probleem met radicale moslims en het is duidelijk dat dat niet over een handvol mensen gaat. Maar ik vind de radicale VB'ers een even groot probleem en die zijn jammer genoeg ook niet met een handvol. Extremisme, van waar het ook komt, is altijd gevaarlijk.
Ik zie anders het VB nog geen vrouwenbesnijdenissen toelaten of terroristische aanslagen plegen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2006, 23:30   #78
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik zie anders het VB nog geen vrouwenbesnijdenissen toelaten of terroristische aanslagen plegen.
Lees eens even de vorige posts, sukkel. Vrouwenbesnijdenis heeft niets met radicale moslims te maken. En er zijn al genoeg extremistische gekken die rond het VB hingen door het lint gegaan om het gevaar ervan in te zien.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2006, 23:32   #79
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Lees eens even de vorige posts, sukkel. Vrouwenbesnijdenis heeft niets met radicale moslims te maken. En er zijn al genoeg extremistische gekken die rond het VB hingen door het lint gegaan om het gevaar ervan in te zien.
?? Waar zegt Knuppel dat vrouwenbesnijdenis iets met de Islam te maken heeft?
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2006, 23:36   #80
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
?? Waar zegt Knuppel dat vrouwenbesnijdenis iets met de Islam te maken heeft?
Hij reageerde op mijn vorige post waarin ik stelde dat moslimextremisten en radicale VB'ers wat mij betreft even gevaarlijk waren. Dus...

Laatst gewijzigd door Edina : 22 mei 2006 om 23:36.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be