Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Stel dat Vlaanderen onafhankelijk wordt, welke toekomst verkiest u dan?
Ik ben Belgicist, ik verkies dat Vlaanderen alleen verder bestuurt zonder Nederland. 3 4,41%
Ik ben Belgicist, ik verkies een fusie van Vlaanderen & Nederland. 7 10,29%
Ik ben geen Belgicist, ik verkies een onafhankelijk Vlaanderen. 31 45,59%
Ik ben geen Belgicist, ik verkies een fusie van Vlaanderen & Nederland. 27 39,71%
Aantal stemmers: 68. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 maart 2007, 12:53   #41
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Hear, hear, het orakel Eddy B heeft gesproken. Je hebt in gans deze discussie juist geteld 1 stem. En dat zal zo blijven, tot in der eeuwigheid. Bescheidenheid siert de mens, nog nooit gehoord?
Zie citaat van mezelf dat je aanhaalde...

Het is die hollandse "bescheidenheid" die ons niet erg aanspreekt.

trouwens: wat willen ze hier komen winnen? Wat willen ze hier komen doen? De grens is open, wat meer kan je willen... expantionisme?

elk volk heeft recht op zijn eigenheid. Laat de hollanders de hunne, ons de onze.
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 13:01   #42
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Liever neerlandisme / Orangisme dan Belgicisme
Kan ik begrijpen, maar, eens onze onafhankelijkheid bereikt, en het achterhaalde konigschap kwijt, gaan we die dan inruilen voor een ander???

Weer afhankelijk, weer een koning(in)? Tja, dan hoeft het echt niet voor mij hoor. Hoe verderaf de heersers staan, hoe minder ze begaan zijn met jou...
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 15:41   #43
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Kan ik begrijpen, maar, eens onze onafhankelijkheid bereikt, en het achterhaalde konigschap kwijt, gaan we die dan inruilen voor een ander???

Weer afhankelijk, weer een koning(in)? Tja, dan hoeft het echt niet voor mij hoor. Hoe verderaf de heersers staan, hoe minder ze begaan zijn met jou...
Waarom is de monarchie zo'n probleem? Het is de monarchie die de Vlamingen toebehoorde tot 1830. Bovendien zijn de tijden veranderd. Nederland en Vlaanderen hebben een compitabele economie, hebben dezelfde (West-Europese) cultuur, hebben dezelfde taal, en hebben dezefde belangen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 16:14   #44
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Waarom is de monarchie zo'n probleem? Het is de monarchie die de Vlamingen toebehoorde tot 1830.
Laten we even die KORTE periode van overheersing door de hollanders vergeten, ja. Het fenomeen is voorbijgegaan, net zoals het fenomeen Belgie zal voorbijgaan. Vlaanderen heeft wel degelijk geschiedenis VOOR de Hollanders hier waren hoor.

Als we eenmaal onze onafhankelijkheid hebben, gaan we die echt niet weer verkwanselen. Vlaanderen is een van de meest bevochten regios ter wereld in de geschiedenis, zo niet de meest bevochte. We zijn nu eenmaal een volk dat hard werkt en van ons land altijd het beste heeft gemaakt. De overheersers hebben altijd komen afstropen (hoewel niet alles aan Willemke slecht was) wat wij met noeste arbeid wisten te verwerven. En dan zomaar cadeau geven aan een oranjetrien? I don't think so...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Bovendien zijn de tijden veranderd. Nederland en Vlaanderen hebben een compitabele economie, hebben dezelfde (West-Europese) cultuur, hebben dezelfde taal, en hebben dezefde belangen.
Ja, inderdaad. Daarom zitten we samen in de Benelux en de EU. Verder hoeft da echt ni te gaan, dank je wel, maar nee, geef mijn portie holland maar aan fikkie

Trouwens , hoor ik daar in Zuid-Nederland geen stemmen opgaan om zich af te scheiden van Nederland en naar Vlaanderen te komen?...

Tja, het kan verkeren he.
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 16:15   #45
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Canada en de Verenigde Staten zijn nooit één geweest.
Al zie je soms het verschil niet
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 16:28   #46
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht

Als we eenmaal onze onafhankelijkheid hebben, gaan we die echt niet weer verkwanselen. Vlaanderen is een van de meest bevochten regios ter wereld in de geschiedenis, zo niet de meest bevochte. We zijn nu eenmaal een volk dat hard werkt en van ons land altijd het beste heeft gemaakt. De overheersers hebben altijd komen afstropen (hoewel niet alles aan Willemke slecht was) wat wij met noeste arbeid wisten te verwerven. En dan zomaar cadeau geven aan een oranjetrien? I don't think so...
Inderdaad , lang niet alles was slecht onder Willemke, hij was op zijn minst die de taal van zijn volk sprak (en ook "Frans", hoewel dat zeker niet van de meerderheid de taal was!) Mijn universiteit waar ik nu mag studeren is een product van deze man.
Stel dat wij nu nog altijd in het VKN zouden leven, zou Brussel zou verfranst zijn?
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 16:30   #47
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
Hollanders: keep out!!!
En wat met de 10 miljoen andere Noord-Nederlanders?
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 16:36   #48
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Ehhh, is het omdat ik nieuw ben dat ik niet kan/mag stemmen, of hoe zit dat??
Inderdaad... Hoe het precies zit, weet ik niet maar je moet én minstens een bepaalde periode hier al zitten én een aantal berichten geplaatst hebben...
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 16:38   #49
DebianFox
Minister
 
DebianFox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 oktober 2005
Locatie: Zuidelijke Nederlanden
Berichten: 3.392
Standaard

Citaat:
Trouwens , hoor ik daar in Zuid-Nederland geen stemmen opgaan om zich af te scheiden van Nederland en naar Vlaanderen te komen?...
Euh? Zijn hier bewijzen van? links? Betreft dit Noord-Brabant, Nederlands-Limburg en Zeeuws-Vlaanderen?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
La France enmerde la flandre. Et si cela vous suffit pas, on peut toujours vous enculer nucléairement.
Taalfoutjes van onze 'Franstalige' vriend staan in het vet aangeduid.
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 16:40   #50
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Inderdaad , lang niet alles was slecht onder Willemke, hij was op zijn minst die de taal van zijn volk sprak (en ook "Frans", hoewel dat zeker niet van de meerderheid de taal was!) Mijn universiteit waar ik nu mag studeren is een product van deze man.
Stel dat wij nu nog altijd in het VKN zouden leven, zou Brussel zou verfranst zijn?
Nee, hoogstwaarschijnlijk niet, maar het zou er vol zitten met Hollanders. Kwa taal een verbetering, kwa houding tegenover de vlamingen?....

Toch wel raar dat de hollanders zo hard aan het pleiten zijn om die samenvoeging te bekomen. Gelukkig dat we in de EU leven en kunnen ze ons niet meer komen veroveren.

BTW, zou opeens de verdieping van de westerschelde sneller kunnen geregeld zijn? En de ijzeren rijn? NU doen ze er nog alles aan om vlaanderen daarin dwars te zitten.... en dan spreken over samengaan? Zou geen al te best huwelijk worden he.
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 16:41   #51
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Laten we even die KORTE periode van overheersing door de hollanders vergeten, ja. Het fenomeen is voorbijgegaan, net zoals het fenomeen Belgie zal voorbijgaan. Vlaanderen heeft wel degelijk geschiedenis VOOR de Hollanders hier waren hoor.
Overheersing??? Het was ''per ongeluk'' dat Vlaanderen bij België kwam.
Citaat:
Als we eenmaal onze onafhankelijkheid hebben, gaan we die echt niet weer verkwanselen. Vlaanderen is een van de meest bevochten regios ter wereld in de geschiedenis, zo niet de meest bevochte. We zijn nu eenmaal een volk dat hard werkt en van ons land altijd het beste heeft gemaakt.
Vlamingen en Nederlanders zijn één volk. Alleen in de koppen van de mensen niet.
Citaat:
De overheersers hebben altijd komen afstropen (hoewel niet alles aan Willemke slecht was) wat wij met noeste arbeid wisten te verwerven. En dan zomaar cadeau geven aan een oranjetrien? I don't think so...
Bea is voor iedereen lief.
Citaat:
Ja, inderdaad. Daarom zitten we samen in de Benelux en de EU. Verder hoeft da echt ni te gaan, dank je wel, maar nee, geef mijn portie holland maar aan fikkie
Randstedelingen zijn niet echt uit te houden, nee. Maar Brusselaren (inclusief de Brusselse Vlamingen) zijn nog véééééél erger!
Citaat:
Trouwens , hoor ik daar in Zuid-Nederland geen stemmen opgaan om zich af te scheiden van Nederland en naar Vlaanderen te komen?...
Je hoorde vast de wind, ik heb nog nooit zoiets absurds gehoord.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 16:43   #52
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Nee, hoogstwaarschijnlijk niet, maar het zou er vol zitten met Hollanders. Kwa taal een verbetering, kwa houding tegenover de vlamingen?....

Toch wel raar dat de hollanders zo hard aan het pleiten zijn om die samenvoeging te bekomen. Gelukkig dat we in de EU leven en kunnen ze ons niet meer komen veroveren.

BTW, zou opeens de verdieping van de westerschelde sneller kunnen geregeld zijn? En de ijzeren rijn? NU doen ze er nog alles aan om vlaanderen daarin dwars te zitten.... en dan spreken over samengaan? Zou geen al te best huwelijk worden he.
Ik verwacht ook niet van jou dat jij pro-Groot Nederland bent, jij komt uit anti-Hollandersbastion Antwerpen. Als er in België weer eens een vluchtelingenstroom richting Nederland komt dan zorg ik er persoonlijk voor dat alle Antwerpenaren lekker geen plekje krijgen!
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 16:44   #53
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Euh? Zijn hier bewijzen van? links? Betreft dit Noord-Brabant, Nederlands-Limburg en Zeeuws-Vlaanderen?
Eh, hangt ervan af wat je bewijs noemt. nieuwsberichten in die trant zijn blijven hangen, en gesprekken met zeeuwen ook. Die voelen zich meer vlaming dan nederlander, zeggen ze (ze= de mensen waarmee ik sprak = versheidene, maar geen tientallen, maar procentueel VEEL)

Laat de hollanders hier dat maar eens ontkennen... als ze eerlijk zijn zullen ze dat beamen
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 16:55   #54
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik verwacht ook niet van jou dat jij pro-Groot Nederland bent, jij komt uit anti-Hollandersbastion Antwerpen. Als er in België weer eens een vluchtelingenstroom richting Nederland komt dan zorg ik er persoonlijk voor dat alle Antwerpenaren lekker geen plekje krijgen!
Ahum, IK vlucht wel ergens anders naar. Maar lees je geschiedenis er eens op na... Het IQ van holland werd ineens verdubbeld...

BTW, de vluchtelingenstroom schijnt heden ten dage wel andersom te gaan he...
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 17:00   #55
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Ahum, IK vlucht wel ergens anders naar. Maar lees je geschiedenis er eens op na... Het IQ van holland werd ineens verdubbeld...
Tja, de elite was de enige die naar Amsterdam kon vluchten. Heerlijk als je economie zo'n boost krijgt.
Citaat:
BTW, de vluchtelingenstroom schijnt heden ten dage wel andersom te gaan he...
Belastingontduikers.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 17:02   #56
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Een Verenigde Nederlanden impliceert niet dat Beatrix plots ook van Vlaanderen, Wallonië of Luxemburg het staatshoofd zou worden. Dat was geschiedkundig ook helemaal niet zo. Vlaanderen kan perfect een republiek zijn binnen een Verenigde Nederlanden waar Beatrix koninging van Nederland is. Of Brabant kan zijn hertog terug kiezen, of een Zwitsers model construeren. Alles is mogelijk.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 17:14   #57
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Tja, de elite was de enige die naar Amsterdam kon vluchten. Heerlijk als je economie zo'n boost krijgt.

Belastingontduikers.
OK, dat was het verleden, en we kunnen er elkaar goedlachs eens mee om de oren slaan. Cultureel zou het trouwnes een verarming betekenen, want wat moeten we dan met al die hollander-belgen moppen

Even serieus nu. Denk je echt dat het beider economie zou vooruit helpen? Ik persoonlijk wel, maar de economie is niet echt alles. Ik heb er persoonlijk moeite mee als ik in het buitenland zou moten zeggen dat ik Nederlander ben. Ik hou het dan liever bij Vlaming. Die zien ze echt iets liever komen.

En ECHT, ik heb niks tegen nederlanders, maar dat er een cultureel verschil is kan je toch moeilijk ontkennen. Alleen al de ondertitteling van de films en tv programmas... zie je, zelfs de taal is niet echt dezelfde. We denken ook gewoon anders, handelen anders...

Ik zie het eerder in een nauw samenwerkingsverband, net iets nauwer dan de EG. BeNeLux is tof, maar meertalig. VlaNed zou interessanter moeten zijn, maar jullie zouden wel moeten ophouden de groei van de haven van Antwerpen tegen te houden. We hebben voor jullie hier nu al die HST lijnen gelegd, dus kom ook maar met wat cadeautjes.

BTW, als het echt niet lukt om onze onafhankelijkheid te bekomen via politieke weg, kunnen we jullie nog altijd verzoeken ons te komen veroveren (ik kon het ni laten )
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 17:24   #58
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Een Verenigde Nederlanden impliceert niet dat Beatrix plots ook van Vlaanderen, Wallonië of Luxemburg het staatshoofd zou worden. Dat was geschiedkundig ook helemaal niet zo. Vlaanderen kan perfect een republiek zijn binnen een Verenigde Nederlanden waar Beatrix koninging van Nederland is. Of Brabant kan zijn hertog terug kiezen, of een Zwitsers model construeren. Alles is mogelijk.
En zeg me eens, dierbare Lombas, welke grondwet zouden wij benutten? Gaan we er een nieuwe schrijven die de twee past, of gewoon de Nederlandse overnemen.

Inderdaad is alles mogelijk. Maar is het wenselijk? Zolang we aparte staten zijn, hebben we aparte grondwetten, anders is het in een unie. Dan heb je één grondwet, en de deelstaten kunnen daar links en rechts wat mouwen aanbreien, maar de deelstaten vormen dan wel één staat.

Ik denk dat een goede samenwerking alles is wat noodzakelijk is. Als we echt zoooooo goed overeenkomen dat we over alles akkoord zijn, zal de vereniging wel volgen zeker... binnen enkele centenia?
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2007, 06:31   #59
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman Bekijk bericht
Ik ben geen Belgicist, ik verkies een onafhankelijk Vlaanderen.
Maar ik ben wel voor een samenwerking met Nederland. Echter zolang Nederland een monarchie is ben ik tegen een fusie.
Samenwerking met NL laten afhangen van zoiets triviaals als een monarchie - de NLse wel te verstaan, die zo goed als politiek machteloos is - is niet erg rationeel.
We kunnen mss voor samenwerking eisen dat NLers afzien van het diftongeren van klinkers en het nauwelijks hoorbaar uitspreken van hun R's. Wmb , net zo storend, en net zo onbelangrijk.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2007, 06:32   #60
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Weer 'ns dubbel.
Dit forum wordt allengs aan klote.
Allé, een beetje toch.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump

Laatst gewijzigd door stab : 27 maart 2007 om 06:51.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be