Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 augustus 2014, 18:59   #41
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Een prachtige contradictie moet ik toegeven. Je pleit voor law en order met verschrikkelijk geweld afgedwongen... maar wel enkel voor zij die de law vrijwillig onderschrijven gewoonlijk dient dat verschrikkelijk geweld juist om de wet af te dwingen van zij die die niet vrijwillig onderschrijven.
De wetten zijn die wetten die door iedereen (op een paar zotten na) direct gestemd werden. Er zijn daar een paar uitzonderingen op, die niet mogen gestemd worden, en die te maken hebben met geweldpleging op anderen, en contractnaleving natuurlijk. Anders is de maatschappij niet liberaal meer.

Citaat:
Maar goed, ik verklaar bij deze dat ik al de wetten die mij beletten van jou te vermoorden niet meer onderschrijf. Leve het liberalisme!
Dat is het enig soort wetten dat onwrikbaar is. Geen individuele geweldpleging.
En uiteraard ook: gedwongen contract naleving. Dat zijn de peilers van een liberale maatschappij, en die mogen dus zelf niet gewijzigd worden.

Al de rest zijn gestemde wetten, en het volstaat dat een piepkleine minderheid een wet niet wil, en ze komt er niet.

Contracten die vrijwillig werden aangegaan moeten uiteraard gerespecteerd worden (omdat anders een contract niks meer wil zeggen). Dat moet afgedwongen worden. En geweldpleging mag niet. Omdat je anders contracten kan afdwingen natuurlijk.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2014, 19:56   #42
schaduw
Gouverneur
 
schaduw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2004
Locatie: in een vuiligheid van huizen en straten en verkeer
Berichten: 1.064
Standaard

Gezien we voorbij de dualistische visie op de mens zijn vermoed ik dat zowel fysiek als psychisch geweld niet worden toegestaan. Het lichaam en de geest zijn namelijk een. Als er dus te grote ongelijkheid is, is er duidelijk sprake van psychische geweldpleging. Dat doet namelijk evengoed pijn als fysische geweldpleging.
__________________
Uit willekeur geboren en tot niets bestemd, weef ik al jaren aan mijn doodshemd. (H.Hensen)

Laatst gewijzigd door schaduw : 1 augustus 2014 om 19:57.
schaduw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2014, 20:22   #43
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduw Bekijk bericht
Als er dus te grote ongelijkheid is, is er duidelijk sprake van psychische geweldpleging.
Ik ga uw principe toepassen, maar nog een beetje verder. Aangezien ik een pretentieuze hufter ben die denkt dat hij beter is dan de rest, doet het mij psychologisch zeer als ik zie dat er anderen GELIJK ZIJN aan mij. De enige toestand waarin er op mij GEEN psychologische geweldpleging gepleegd wordt, is als iedereen een stuk onder mij zit.

Ik moet dus tot de rijkste mens ter wereld verheven worden, want anders zijn die anderen mij psychologisch aan het folteren.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2014, 05:19   #44
schaduw
Gouverneur
 
schaduw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2004
Locatie: in een vuiligheid van huizen en straten en verkeer
Berichten: 1.064
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik ga uw principe toepassen, maar nog een beetje verder. Aangezien ik een pretentieuze hufter ben die denkt dat hij beter is dan de rest, doet het mij psychologisch zeer als ik zie dat er anderen GELIJK ZIJN aan mij. De enige toestand waarin er op mij GEEN psychologische geweldpleging gepleegd wordt, is als iedereen een stuk onder mij zit.

Ik moet dus tot de rijkste mens ter wereld verheven worden, want anders zijn die anderen mij psychologisch aan het folteren.
En dus wordt die gek afgemaakt door de rest. Zo hoort dat. Ik zie ook geen politieke oplossing meer. Er moet een hitlijst 1% komen en de onguurste elementen daaruit dienen geliqideerd als voorbeeld voor de rest. De staatsveiligheid moet dit uitvoeren.
__________________
Uit willekeur geboren en tot niets bestemd, weef ik al jaren aan mijn doodshemd. (H.Hensen)
schaduw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2014, 20:25   #45
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marnik Bekijk bericht
De Wever is een burkiaanse conservatief, geen hardcore liberaal. Zijn reden om Vlaanderen onafhankelijk te willen is om onze welvaart te behouden en als het kan en passant die van Wallonië ook herstellen door hen voor eigen verantwoordelijkheid te plaatsen. Voor hem is Vlaamse onafhankelijkheid dus een middel, niet een doel.
U heeft een grote fantasie
cato is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be