Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 oktober 2005, 09:37   #1
one in a million
Vreemdeling
 
one in a million's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 september 2005
Berichten: 21
Standaard mogen homo's kinderen opvoeden

zouden homo's kinderen mogen opvoeden?? bedenk wel, dat het kind nooit moederliefde zal kennen en dat hij, in deze maatschapij automatisch meer weerstand zal krijgen dan iemand met 1 vader en 1 moeder.
__________________
omgekeerde discriminatie wordt nogsteeds niet erkend, zie de vrijspraak van de imam die 'de weg van de moslim' uitbracht
one in a million is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 09:42   #2
Corcovado
Burger
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Berichten: 124
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door one in a million
zouden homo's kinderen mogen opvoeden?? bedenk wel, dat het kind nooit moederliefde zal kennen en dat hij, in deze maatschapij automatisch meer weerstand zal krijgen dan iemand met 1 vader en 1 moeder.
Als je eens wat meer tijd gestoken had om de voorgaande topics op dit forum te lezen, dan had je al snel gemerkt dat dit onderwerp al meermaals is besproken.
Corcovado is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 09:43   #3
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door one in a million
zouden homo's kinderen mogen opvoeden??
Ja, waarom niet?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door one in a million
bedenk wel, dat het kind nooit moederliefde zal kennen
Juist, maar wie zegt dat dat onontbeerlijk is voor een goede opvoeding?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door one in a million
en dat hij, in deze maatschapij automatisch meer weerstand zal krijgen dan iemand met 1 vader en 1 moeder.
Dat andere mensen bekrompen zijn is op zich geen reden iemand rechten te ontzeggen.
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 09:53   #4
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

uiteraard niet. Homoseksualiteit op zich zou al niet getolereerd mogen worden. Dit heeft de qur'an me geleerd, en eigenlijk dat is voldoende. Wie kan beter weten wat zou kunnen en wat niet, dan god?
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 12:21   #5
Manuel*
Staatssecretaris
 
Manuel*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2004
Berichten: 2.809
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door one in a million
zouden homo's kinderen mogen opvoeden??
Natuurlijk. Ik kan geen enkele aanvaardbare reden bedenken waarom ze dat niet zouden mogen.
__________________

Manuel* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 12:25   #6
Apocalyps
Minister
 
Apocalyps's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2005
Berichten: 3.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door one in a million
zouden homo's kinderen mogen opvoeden??
Ja!
__________________
Het onbekende verklaren met het bekende is een logische procedure, het bekende verklaren met het onbekende is een vorm van theologische waanzin.
Apocalyps is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 13:19   #7
Fozzie
Minister-President
 
Fozzie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 4.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Corcovado
Als je eens wat meer tijd gestoken had om de voorgaande topics op dit forum te lezen, dan had je al snel gemerkt dat dit onderwerp al meermaals is besproken.
En goedgekeurd door pedagogen, psychologen, adoptie-centra, pleegzorgcentra, etc... etc...

Er zijn nu al duizenden gezinnen in België bestaande uit 2 mannen of 2 vrouwen die samen kinderen op voeden. Heel wat van die kinderen zijn ondertussen volwassen, dus als er een probleem zou zijn, dan zouden we er al lang van gehoord hebben.

De vaardigheid om kinderen op te voeden is een psychologische vaardigheid die niets te maken heeft met de biologische mogelijkheid om kinderen te verwekken (een jongen van 12 en een meisje van 9 kunnen biologisch gezien kinderen verwekken, maar bezitten nog niet de maturiteit om het op te voeden, een goede moeder die de menopauze (of een onvruchtbaar koppel) voorbij is niet plots een slechte ouder...).

De maatschappelijke weerstand die het kind zou kunnen krijgen, zal dan juist komen van die achterlijke personen die tegen holebi's zijn. Het Vlaams Blok vindt dat holebi's geen kinderen mogen op voeden, omdat het Vlaams Blok anders zal wraak nemen op die kinderen, daar komt het op neer...
__________________
Koningen horen thuis in sprookjes
http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts
Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "

Laatst gewijzigd door Fozzie : 19 oktober 2005 om 13:24.
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 13:28   #8
De Nachtuil
Gouverneur
 
De Nachtuil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.472
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door one in a million
zouden homo's kinderen mogen opvoeden??
Kort & Bondig: JA!
De Nachtuil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 14:58   #9
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Ja, mede het feit omdat die seuten daar kwaad van worden.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 15:50   #11
Sounds of silence
Partijlid
 
Sounds of silence's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2005
Locatie: Limburg NL
Berichten: 244
Standaard

1 ding: die jonge kindertjes kunnen helemaal niet zelf kiezen als hun wel 2 vaders willen.
__________________
Real people aren't perfect, perfect people aren't real.
Sounds of silence is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 16:07   #12
Juan
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 18 september 2005
Berichten: 854
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sounds of silence
1 ding: die jonge kindertjes kunnen helemaal niet zelf kiezen als hun wel 2 vaders willen.
wij hebben ook niet kunnen kiezen dat we geboren werden in een doordeweeks heteroseksueel gezinnetje...
Juan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 16:08   #13
democratsteve
Minister-President
 
democratsteve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2002
Locatie: Turkije
Berichten: 4.785
Standaard

Tuurlijk.
ik denk trouwens dat de gemiddelde homo of lesbiëne een betere ouder zal zijn dan de gemiddelde Vlaams Blokker.
__________________
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire-

Laatst gewijzigd door democratsteve : 19 oktober 2005 om 16:09.
democratsteve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 17:17   #14
Fozzie
Minister-President
 
Fozzie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 4.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Tuurlijk.
ik denk trouwens dat de gemiddelde homo of lesbiëne een betere ouder zal zijn dan de gemiddelde Vlaams Blokker.
Oei, en die ene verloren homo die toevallig ook Vlaams Blokker is? Als die een kind heeft uit een vorig (hetero-)huwelijk, moet hij zijn kind dan af staan aan de partij?
__________________
Koningen horen thuis in sprookjes
http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts
Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 17:43   #15
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard nee.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door one in a million
zouden homo's kinderen mogen opvoeden?? bedenk wel, dat het kind nooit moederliefde zal kennen en dat hij, in deze maatschapij automatisch meer weerstand zal krijgen dan iemand met 1 vader en 1 moeder.
Wezenkinderen hebben hun ouders verloren of hebben ze nooit gekend.Ik denk dat hen een "normale" familie geven niet te veel gevraagd is.Het is al triestig genoeg geweest voor hun, en voor mij, iemand die beweert dat een kind geen moederliefde nodig heeft lijkt mij een verdachte kerel.Dat stinkt duchtig naar vrouwenhaat.Omgekeerd is het even waar, een kind heeft evenwel een vaderfiguur nodig.De bak zit vol jonge gasten die zonder vader opgegroeit zijn.Er zullen wel weer een hoop zeveraars mij voor "bekrompen" uitschelden maar voor mij is het NEE, dat homos kinderen maar met rust laten, en het zal voor alleman beter zijn...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 17:47   #16
Diether
Lokaal Raadslid
 
Diether's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 325
Standaard

Voor mij passen homo's en kinderen ook niet in hetzelfde plaatje. Heb mijn mening al genoeg uitgelegd in een andere topic hieromtrent.
Dus : nee
Diether is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 17:50   #17
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diether
Voor mij passen homo's en kinderen ook niet in hetzelfde plaatje. Heb mijn mening al genoeg uitgelegd in een andere topic hieromtrent.
Dus : nee
Ik zou niet graag de homo's te eten geven die een of meer kinderen opvoed(d)en.
Niet dat ik ze geen eten gun, maar het zijn er verdoemd veel........
En hun kinderen zijn niet beter of slechter opgevoed dan die bij heterostellen.
De sexuele geaardheid van ouders is immers niet de einige factor die speelt bij de opvoeding van een kind.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 17:56   #18
Fozzie
Minister-President
 
Fozzie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 4.740
Standaard

Opgroeien in een holebigezin

In België is uitgebreid onderzocht wat de gevolgen zijn van het opgroeien als KID-kind in een lesbisch gezin. Daaruit blijkt dat die kinderen zich goed voelen en niet meer gepest worden dan andere kinderen. Er zijn verschillen met heterogezinnen wat betreft taakverdeling tussen de ouders en emotionele betrokkenheid van de meemoeder. http://www.holebifederatie.be/zizo/images/kinderen_lesb_gezin.pdf

In Nederland is dan weer nagegaan of lesbische gezinnen verschillen van heterogezinnen in de manier waarop zij hun ouderschap ervaren en motiveren voor zichzelf. Lesbische ouders blijken een sterker gemotiveerde kinderwens te hebben. Er is ook meer evenwicht tussen beide ouders. Aan de andere kant maken zij zich zorgen over het opgroeien van hun kinderen in een samenleving die niet altijd holebivriendelijk is.

Amerikaans onderzoek toont eveneens aan dat kinderen in holebigezinnen niet meer problemen hebben met opgroeien dan kinderen uit andere gezinnen. De APA (American Psychological Association) steunt, op basis van wetenschappelijk onderzoek, de eis van homo's en lesbiennes voor gelijke rechten inzake kinderwens en adoptie.
http://www.apa.org/pi/lgbc/policy/parentschildren.pdf

En laten we de praktijkervaring van de Belgische adoptie- & pleegzorgcentra niet vergeten, die ook allemaal voor van mening zijn dat holebi's kinderen kunnen op voeden en ook voor adoptie door holebi-koppels zijn.
__________________
Koningen horen thuis in sprookjes
http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts
Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 19:01   #19
Sounds of silence
Partijlid
 
Sounds of silence's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2005
Locatie: Limburg NL
Berichten: 244
Standaard

Ik ben zowiezo tegen adoptie, hebalve adoptie binnen eigen grenzen.
__________________
Real people aren't perfect, perfect people aren't real.
Sounds of silence is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 19:21   #20
one in a million
Vreemdeling
 
one in a million's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 september 2005
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie
Opgroeien in een holebigezin

In België is uitgebreid onderzocht wat de gevolgen zijn van het opgroeien als KID-kind in een lesbisch gezin. Daaruit blijkt dat die kinderen zich goed voelen en niet meer gepest worden dan andere kinderen. Er zijn verschillen met heterogezinnen wat betreft taakverdeling tussen de ouders en emotionele betrokkenheid van de meemoeder. http://www.holebifederatie.be/zizo/images/kinderen_lesb_gezin.pdf

In Nederland is dan weer nagegaan of lesbische gezinnen verschillen van heterogezinnen in de manier waarop zij hun ouderschap ervaren en motiveren voor zichzelf. Lesbische ouders blijken een sterker gemotiveerde kinderwens te hebben. Er is ook meer evenwicht tussen beide ouders. Aan de andere kant maken zij zich zorgen over het opgroeien van hun kinderen in een samenleving die niet altijd holebivriendelijk is.

Amerikaans onderzoek toont eveneens aan dat kinderen in holebigezinnen niet meer problemen hebben met opgroeien dan kinderen uit andere gezinnen. De APA (American Psychological Association) steunt, op basis van wetenschappelijk onderzoek, de eis van homo's en lesbiennes voor gelijke rechten inzake kinderwens en adoptie.
http://www.apa.org/pi/lgbc/policy/parentschildren.pdf

En laten we de praktijkervaring van de Belgische adoptie- & pleegzorgcentra niet vergeten, die ook allemaal voor van mening zijn dat holebi's kinderen kunnen op voeden en ook voor adoptie door holebi-koppels zijn.
ik ben, ookal is dat voor velen hier moeilijk voor te stellen zelf homosexueel, maardoch vind ik dat wat mijn moeder mij te bieden had onmogelijk door mijn vader te vervangen is en visa verza. mischien is dat onderzoek gedaan in een grote stad, want in een dorp of kleine gemeente doen dit soort dingen (zeker in noordnederlandse gemeentes) snel de ronde en mensen zullen altijd naar je kijken of het negatief is ofniet dat je door homo's bent opgevoed en dat weet ik uit ervaring!. ik ben ik maar ze zien je toch als homosexueel
__________________
omgekeerde discriminatie wordt nogsteeds niet erkend, zie de vrijspraak van de imam die 'de weg van de moslim' uitbracht
one in a million is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be