Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 mei 2012, 11:56   #1
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.982
Standaard Lagarde schoffeert de Grieken...

...maar betaalt zelf geen belastingen op haar royale wedde van bijna 400.000 euro en vergoeding van 57.000 euro. Veel Grieken krijgen in heel hun leven nog geen 400.000 euro bij mekaar. Gemakkelijk om vanuit de ivoren toren wanhopige mensen op de rand van de armoede de mantel uit te vegen, en dat alleen maar om speculanten rijk te maken (want daar draait het uiteindelijk allemaal om, de 'markten die een land in het vizier krijgen')
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2012, 12:20   #2
vrijevlaming
Banneling
 
 
vrijevlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 7.535
Standaard

vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2012, 13:20   #3
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Zolang de Grieken braaf blijven knikken verdienen ze niet beter dan geschoffeert worden.

De dag dat ze elke IMF-functionaris op hun grondgebied beginnen lynchen, dan kunnen we weer wat respect opbrengen.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2012, 13:24   #4
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.877
Standaard

Mevrouw Lagarde mag niet als Francaise,of als mede-Europeaan spreken,maar als vertegenwoordiger van een Internationale Organisatie....(die het steeds moeilijker heeft om de topposities enkel maar te verdelen tussen Amerikanen en Europeanen,de wereld verandert snel!)..


Haar organisatie heeft verschillende overeenkomsten (OVEREENKOMSTEN) lopen met Griekenland.In Griekenland moet men niet doen alsof zij anders moeten behandeld worden als de Fillipijnen en de Argentijnen in de jaren tachtig en negentig...Bovendien is een aanzienlijk deel van de financiering die door het IMF voorgeschoten wordt afkomstig van landen waar de bevolking het nog steeds slechter heeft dan die zich suf stemmende Grieken met vetrolletjes onder hun protestbordjes......


Ze heeft gelijk af een toe eens een Karel Degucht-moment te vertonen...het is ook een kwestie van moraliteit!

Wat verwijzingen betreft naar haar verleden als Frans minister van financien.Dat was toen,en Frankrijk komt nog steeds iedere cent verplichtingen na!

....bijvoorbeeld omdat het betalen van belastingen daar niet alleen aan de jongere stadsbewoners en de werkenden overgelaten wordt...

Laatst gewijzigd door kelt : 29 mei 2012 om 13:28.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2012, 15:10   #5
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Zolang de Grieken braaf blijven knikken verdienen ze niet beter dan geschoffeert worden.

De dag dat ze elke IMF-functionaris op hun grondgebied beginnen lynchen, dan kunnen we weer wat respect opbrengen.
grotesk
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2012, 15:19   #6
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Dat ze dat nog niet doen, dat vind ik grotesk.

In vroeger tijden, toen het volk nog meer zelfrespect had, was Lagarde zelf al lang naar het schavot geleid.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2012, 20:42   #7
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.956
Standaard

Lagarde heeft
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Mevrouw Lagarde mag niet als Francaise,of als mede-Europeaan spreken,maar als vertegenwoordiger van een Internationale Organisatie....(die het steeds moeilijker heeft om de topposities enkel maar te verdelen tussen Amerikanen en Europeanen,de wereld verandert snel!)..


Haar organisatie heeft verschillende overeenkomsten (OVEREENKOMSTEN) lopen met Griekenland.In Griekenland moet men niet doen alsof zij anders moeten behandeld worden als de Fillipijnen en de Argentijnen in de jaren tachtig en negentig...Bovendien is een aanzienlijk deel van de financiering die door het IMF voorgeschoten wordt afkomstig van landen waar de bevolking het nog steeds slechter heeft dan die zich suf stemmende Grieken met vetrolletjes onder hun protestbordjes......


Ze heeft gelijk af een toe eens een Karel Degucht-moment te vertonen...het is ook een kwestie van moraliteit!

Wat verwijzingen betreft naar haar verleden als Frans minister van financien.Dat was toen,en Frankrijk komt nog steeds iedere cent verplichtingen na!

....bijvoorbeeld omdat het betalen van belastingen daar niet alleen aan de jongere stadsbewoners en de werkenden overgelaten wordt...
Lagarde heeft 100 % gelijk.
Men moet ze nu niet met alle zonden van Hellas overladen omdat ze gewoon de waarheid zegt en omdat haar engelengeduld nu op is.
"Ik denk meer aan kinderen in een school in Niger die met z'n drieën één stoel moeten delen. Ik denk dat ze meer hulp nodig hebben dan de Grieken"
Zo'n uitspraak siert haar.
Een dame om respekt voor te hebben.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2012, 21:57   #8
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Lagarde heeft

Lagarde heeft 100 % gelijk.
Men moet ze nu niet met alle zonden van Hellas overladen omdat ze gewoon de waarheid zegt en omdat haar engelengeduld nu op is.
"Ik denk meer aan kinderen in een school in Niger die met z'n drieën één stoel moeten delen. Ik denk dat ze meer hulp nodig hebben dan de Grieken"
Zo'n uitspraak siert haar.
Een dame om respekt voor te hebben.
Madam heeft zich schromelijk vergist met haar onfrisse uitlatingen, moreel onwaardig.

Ik zou zeggen, Lagrexit AUB !
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 29 mei 2012 om 21:59.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2012, 22:32   #9
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
...maar betaalt zelf geen belastingen op haar royale wedde van bijna 400.000 euro en vergoeding van 57.000 euro. Veel Grieken krijgen in heel hun leven nog geen 400.000 euro bij mekaar. Gemakkelijk om vanuit de ivoren toren wanhopige mensen op de rand van de armoede de mantel uit te vegen, en dat alleen maar om speculanten rijk te maken (want daar draait het uiteindelijk allemaal om, de 'markten die een land in het vizier krijgen')
Nochtans is het maar al te waar: de Grieken hebben de huidige problemen voor een groot deel aan zichzelf te danken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2012, 22:51   #10
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
...maar betaalt zelf geen belastingen op haar royale wedde van bijna 400.000 euro en vergoeding van 57.000 euro. Veel Grieken krijgen in heel hun leven nog geen 400.000 euro bij mekaar. Gemakkelijk om vanuit de ivoren toren wanhopige mensen op de rand van de armoede de mantel uit te vegen, en dat alleen maar om speculanten rijk te maken (want daar draait het uiteindelijk allemaal om, de 'markten die een land in het vizier krijgen')
Men kan een mening hebben over de bepalingen van de Vienna Convention on Diplomatic Relations dd. 18.04.1961, maar één en ander toespitsen op Christine Lagarde is unfair en uiterst subjectief : ALLE diplomaten en leden van een diplomatieke missie (en zelfs in grote mate hun personeel) genieten van (onder andere) fiscale vrijstellingen. Ik herhaal : ALLE, dus ook uw Belgische…

Voor degenen die zich wat beter willen inlichten :
http://www.corpsdiplomatique.cd/VIEN..._RELATIONS.pdf

Let vooral op de Art. 23, 28, 34, 36, en 37.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2012, 00:07   #11
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Men kan een mening hebben over de bepalingen van de Vienna Convention on Diplomatic Relations dd. 18.04.1961, maar één en ander toespitsen op Christine Lagarde is unfair en uiterst subjectief : ALLE diplomaten en leden van een diplomatieke missie (en zelfs in grote mate hun personeel) genieten van (onder andere) fiscale vrijstellingen. Ik herhaal : ALLE, dus ook uw Belgische…

Voor degenen die zich wat beter willen inlichten :
http://www.corpsdiplomatique.cd/VIEN..._RELATIONS.pdf

Let vooral op de Art. 23, 28, 34, 36, en 37.
Dit betwist ik absoluut niet maar van diplomaten wordt toch enige euhm diplomatie verwacht.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2012, 00:10   #12
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Dit betwist ik absoluut niet maar van diplomaten wordt toch enige euhm diplomatie verwacht.
Volgens menigeen hier op ´t forum kun je nooit goede mensen krijgen voor de fooi van 400.000 p/j.

Anders had je wel zwaargewichten als Bellens en Schouppe gehad bij het IMF.

Niet te veel verwachten dus.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2012, 02:25   #13
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Dit betwist ik absoluut niet maar van diplomaten wordt toch enige euhm diplomatie verwacht.
Dat kan ik beamen, maar het heeft niets te maken met de bedoelde fiscale vrijstellingen die nu eenmaal voor alle diplomaten (en hun personeel) gelden, en derhalve naar mijn overtuiging geen nuttig argument zijn in uw stelling omtrent Christine Lagarde.

Anderzijds ben ik bij een andere gelegenheid graag bereid om meer algemeen een boompje op te zetten over de wenselijkheid - zeker in tijden van economische crisis - van allerlei fiscale vrijstellingen en voordelen waarvan niet enkel diplomaten genieten, maar in een ander kader evenzeer politieke mandatarissen van diverse kunne. Ik ben er zo goed als van overtuigd dat uw en mijn visie desbetreffend niet verschilt van deze van andere rationele mensen.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2012, 09:46   #14
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Nochtans is het maar al te waar: de Grieken hebben de huidige problemen voor een groot deel aan zichzelf te danken.
Inderdaad, zolang ze niet effectief actie ondernemen en de eurocraten en imf functionarissen het land uit zetten.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2012, 09:55   #15
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard

verwijderd
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 30 mei 2012 om 09:57.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2012, 10:00   #16
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Dat kan ik beamen, maar het heeft niets te maken met de bedoelde fiscale vrijstellingen die nu eenmaal voor alle diplomaten (en hun personeel) gelden, en derhalve naar mijn overtuiging geen nuttig argument zijn in uw stelling omtrent Christine Lagarde.

Anderzijds ben ik bij een andere gelegenheid graag bereid om meer algemeen een boompje op te zetten over de wenselijkheid - zeker in tijden van economische crisis - van allerlei fiscale vrijstellingen en voordelen waarvan niet enkel diplomaten genieten, maar in een ander kader evenzeer politieke mandatarissen van diverse kunne. Ik ben er zo goed als van overtuigd dat uw en mijn visie desbetreffend niet verschilt van deze van andere rationele mensen.
U kan hier altijd een ander topic over openen. Dergelijke uitwisseling van meningen en opinies rond deze materie zijn verrijkend voor dit forum.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2012, 19:27   #17
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
...maar betaalt zelf geen belastingen op haar royale wedde van bijna 400.000 euro en vergoeding van 57.000 euro. Veel Grieken krijgen in heel hun leven nog geen 400.000 euro bij mekaar. Gemakkelijk om vanuit de ivoren toren wanhopige mensen op de rand van de armoede de mantel uit te vegen, en dat alleen maar om speculanten rijk te maken (want daar draait het uiteindelijk allemaal om, de 'markten die een land in het vizier krijgen')
Allemaal irrelevant. Op de booschapper schieten zegt niks over de boodschap zelf. Wat hier van toepassing is, is "The truth hurts".
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2012, 22:18   #18
Aligator
Minister
 
Aligator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Locatie: moeras
Berichten: 3.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
...maar betaalt zelf geen belastingen op haar royale wedde van bijna 400.000 euro en vergoeding van 57.000 euro. Veel Grieken krijgen in heel hun leven nog geen 400.000 euro bij mekaar. Gemakkelijk om vanuit de ivoren toren wanhopige mensen op de rand van de armoede de mantel uit te vegen, en dat alleen maar om speculanten rijk te maken (want daar draait het uiteindelijk allemaal om, de 'markten die een land in het vizier krijgen')
Lagarde, dat is dat wijf dat DSK zijn plaats innam. De ex-minster van Financiën van de gehate Sarkozy.
Wat had je van zo een numero verwacht ? Zij staat 100 % in dienst van het grootkapitaal.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2012, 22:19   #19
Aligator
Minister
 
Aligator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Locatie: moeras
Berichten: 3.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Dat ze dat nog niet doen, dat vind ik grotesk.

In vroeger tijden, toen het volk nog meer zelfrespect had, was Lagarde zelf al lang naar het schavot geleid.
Zulke zaken gaan wij misschien nog meemaken.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2012, 22:33   #20
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.956
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Nochtans is het maar al te waar: de Grieken hebben de huidige problemen voor een groot deel aan zichzelf te danken.
Juist: als ze 's morgens in hun spiegel kijken, zien ze de oorzaak van de meeste van hun problemen.
Het grootste deel van hun problemen moeten ze zélf oplossen.
Wij moeten ook onze problemen zélf oplossen.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be