Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 november 2008, 14:20   #221
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
In metro van 7 mei 2007 staat op blz. 12 een artikel met als titel "Meer dan twee kinderen hebben, is een milieumisdrijf". In dat artikel wordt ook verwezen naar een interessante site http://www.optimumpopulation.org.

Dit ondersteunt mijn stelling dat kinderbijslag maar beter kan worden afgeschaft. Tegelijkertijd zouden dan de sociale bijdragen kunnen worden verminderd met het gedeelte dat nu dient voor de financiering van de kinderbijslag, waardoor de nettolonen zouden stijgen.

Aantal beperken tot liefst 2 kinderen /koppel, iets waar ik al heel lang voor pleit.

Laatst gewijzigd door satiper : 11 november 2008 om 14:22.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2008, 14:44   #222
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Je zou mensen met kinderen die onder een bepaald inkomen zitten inderdaad volkomen gratis onderwijs, gezondheidszorg, tegemoetkoming in kleding, vrije tijdsbesteding kunnen geven, met desnoods huursubsidie voor een betaalbare woning en gratis openbaar vervoer.
Maar geen geldelijke middelen...het is nu helaas inderdaad zo dat kinderbijslag net in gezinnen waar kinderen door 'sociale' klasse' kwetsbaar zijn dit geld aan van alles behalve de kinderen zelf wordt uitgegeven.
Het geldelijk bedrag zou gelijk mogen zijn aan zakgeld, wat op naam van het kind wordt gestort. Maar dan moet zorg voor het kind ( kleding, woonruimte, opleiding en onderwijs, gezondheidszorg) ook werkelijk gratis zijn.
Scholen zouden ook meer warme maaltijden mogen aanbieden, aan lage prijzen, zodat kinderen ook binnen gezinnen met ouders die problematisch 'opvoeden' regelmatig behoorlijk te eten krijgen, van deze maatregel zouden ook werkende ouders profiteren!

En ja; van mij mag een gedeelte van die maaltijden 'halal 'zijn!Vegetarisch is een goed alternatief!Zo kunnen meer kinderen van de alternatieve maaltijd gebruik maken.
Misschien kan de school samenwerken met opleidingcentra; werkloze ouders kunnen zo worden ingeschakeld om in de keukens van de school zelf wat te verdienen en doorstromen naar andere grootkeukens.
Goede post, maar mijn bedenkingen heb ik bij datgene in het vet gezet is. Waarom zouden kinderen in hemelsnaam halal of vegetarisch moeten eten? Is degelijke 'haram-kost' voor het doorsnee Vlaamse kind niet goed genoeg meer ? Ik blijf erbij, 'zij' moeten zich aanpassen aan onze eetgewoonten en voedingspatroon en niet omgekeerd. Maar ik besef dat deze opmerking uiteraard wat 'off topic' is.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2008, 17:35   #223
shaddy
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 mei 2008
Berichten: 2.789
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht

En ja; van mij mag een gedeelte van die maaltijden 'halal 'zijn!Vegetarisch is een goed alternatief!Zo kunnen meer kinderen van de alternatieve maaltijd gebruik maken..
verbazingwekkend hoe snel mensen politiek correct beginnen te denken? Halal is wreedaardig en tegen onze normen en waarden !!!!! tegen onze democratie die voor humaniteit is. Hoe is het mogelijk dat je voor halal kan zijn ? Bah !
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2008, 20:19   #224
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Goed lezen Shaddy; er staat dat ik vegetarisch als goed altenatief beschouw voor halal.
Bij mijn weten is vegetarisch ' zonder flees' dus begrijp ik niet goed waarvan je me beschuldigt.Uw vragen ze ik als volkomen misplaatst in deze discussie; wat doet mijn mening over God er toe?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2008, 21:12   #225
shaddy
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 mei 2008
Berichten: 2.789
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Goed lezen Shaddy; er staat dat ik vegetarisch als goed altenatief beschouw voor halal.
Bij mijn weten is vegetarisch ' zonder flees' dus begrijp ik niet goed waarvan je me beschuldigt.Uw vragen ze ik als volkomen misplaatst in deze discussie; wat doet mijn mening over God er toe?
halal is verwerpelijk ! nooit goed te praten ook niet omwille van religie vrijheid integendeel mijn excuses als ik het verkeerd heb begrepen
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2024, 17:26   #226
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/01...ensioen-check/

https://www.mi-is.be/nl/equivalent-leefloon

1707,- € leefloon voor een armoedezaaier die geen vermogen heeft en niet in staat is inkomsten te verwerven uit zijn arbeid maar wel samenwoont en kinderen ten laste heeft krijgt kindergeld ( Groeipakket) en inkomstengerelateerde voordelen bij de créches.

Afschaffen !

Konijnendrang mag geen bron van inkomsten zijn.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2024, 08:24   #227
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/01...ensioen-check/

https://www.mi-is.be/nl/equivalent-leefloon

1707,- € leefloon voor een armoedezaaier die geen vermogen heeft en niet in staat is inkomsten te verwerven uit zijn arbeid maar wel samenwoont en kinderen ten laste heeft krijgt kindergeld ( Groeipakket) en inkomstengerelateerde voordelen bij de créches.

Afschaffen !

Konijnendrang mag geen bron van inkomsten zijn.
De bedragen en de voordelen lopen soms de spuigaten uite.

Weduwe, hier nooit gewerkt, met drie kinderen, trekt maandelijks iets meer dan 5000 euro.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2024, 08:37   #228
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De bedragen en de voordelen lopen soms de spuigaten uite.

Weduwe, hier nooit gewerkt, met drie kinderen, trekt maandelijks iets meer dan 5000 euro.
Ja maar, een mens moet zijn stand toch kunnen houden nietwaar?
A propos, is die € 5000 netto of bruto?
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2024, 08:54   #229
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ja maar, een mens moet zijn stand toch kunnen houden nietwaar?
A propos, is die € 5000 netto of bruto?
Netto, vooral het kindergeld trekt door als weduwe, en eerlijkheidshalve moet ik er aan toe voegen dat er één kind, wegens inteelt, een beperking heeft.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2024, 15:53   #230
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Kinderbijslag kan perfekt in Vlaanderen worden afgeschaft, zodra iedereen, maar dan ook iedereen, 100.000 fr (allez, 2500 euros) verdient (in huidige centen).

Ik wou echter even een zijdraad openen.

Het is inderdaad kompleet absurd om de inkomsten van de kinderbijslag te halen bij de arbeidsplaats. Het belasten van arbeid was destijds zeer goed waarschijnlijk, maar nu niet meer.

Daarnaast vraag ik me af hoeveel het kost om het systeem van de kinderbijslag draaiend te houden. Inbegrepen de kontrole op het systeem, de papieren, de mensen die de adminstratie ervan moeten doen.
Een 'vivant'-systeem zou veel beter zijn. En uit te betalen door die organisatie die het gemakkelijkst en het kortst bij 'het bestaan van het kind' zou staan, dat zal wellicht de bevolkingsdienst van de gemeente zijn zeker.
Mijn gedachten zijn geëvolueerd.
Kinderbijslag kan gerust afgeschaft worden voor het derde en volgende kind.

Om m/v niet discriminerend te zijn: één kind per mens. Vb. de papa die er elders al eentje heeft, en de mama die er ook al eentje op haar boekje heeft, maken in een nieuw samengesteld gezin geen aanspraak op een volgende kinderbijslag.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2024, 19:35   #231
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mijn gedachten zijn geëvolueerd.
Kinderbijslag kan gerust afgeschaft worden voor het derde en volgende kind.

Om m/v niet discriminerend te zijn: één kind per mens. Vb. de papa die er elders al eentje heeft, en de mama die er ook al eentje op haar boekje heeft, maken in een nieuw samengesteld gezin geen aanspraak op een volgende kinderbijslag.
Hier ben ik mee akkoord. Absoluut zelfs!
Maar wat met ouders van 1 kind die voor een tweede kind willen gaan en een tweeling krijgen? Een tweeling 'overkomt' die ouders he. Dat kan je echt niet plannen.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2024, 20:34   #232
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Voor eene nie, voor 2 ook nie, maar vanaf 3 wordt het interessant en vanaf 4 wordt het een investering, ...

Op den duur betaal je als gezinshoofd bijna geen belastingen meer en trekte per maand meer dan 100 000 ballen steun, als ge dan nog een jobke in 't zwart er bij kunt pakken, en het kunt regelen dat ge een sociale woning krijgt, dan rijde binnen de kortste keren inderdaad met een slee van nen auto rond.

Of ge nu verwarmd voor 1 persoon of voor 7 dat maakt nie veel uit, elentriek 't zelfde, ja kleren voor de kinders en eten, maar wat voor sociaale fondsen en toestanden bestaan er nie allemaal voor dit soort gevallen.

Meestal kennen ze beter de weg dan de sociaal assistent die hen moet helpen.
Dus, de beste optie lijkt mij dat soort van 'systemen' uit te schakelen.

Wie maken de meeste kinderen nog en maken op die manier gebruik van die 'systemen?'

In wat er aan de gang is in deze tijden dienen die gelijk afgeschaft te worden dat soort van "systemen"

Een ietwat ouder artikel 'leerde'

Hoe Vlaanderen zich verslikte in de kinderbijslag
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 27 januari 2024 om 20:38.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2024, 21:34   #233
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Hier ben ik mee akkoord. Absoluut zelfs!
Maar wat met ouders van 1 kind die voor een tweede kind willen gaan en een tweeling krijgen? Een tweeling 'overkomt' die ouders he. Dat kan je echt niet plannen.
Daar maken we een terechte uitzondering voor.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2024, 21:58   #234
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.462
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Daar maken we een terechte uitzondering voor.
Dat 1 van de ouders dan plaats maakt. Alles voor de kindjes nietwaar.


En de kans dat een tweeling niet "op tijd" gezien wordt, is klein.
Hoe gericht kan er een vruchtverwijdering geregeld worden?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be