Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 maart 2007, 13:30   #1
Politics.be
Redactie
 
 
Politics.be's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2004
Berichten: 28.704
Standaard Groen! wil maximumfactuur voor huur

Regeringen laten mensen met een laag inkomen én mensen met een andere huidskleur in de kou staanWonen is een grondrecht dat steeds meer in het gedrang komt voor mensen met een laag inkomen. Wonen staat ingeschreven in de grondwet en in de Vlaamse Wooncode, maar de verschillende regeringen in ons land voeren vooral een beleid dat gericht is op het ondersteunen van eigendom, en heeft te weinig oog voor het betaalbaar maken van wonen voor de 18% huurders waartoe de laagste inkomensgroepen behoren, die geen eigen woning kunnen verwerven en door een tekort aan sociale woningen aangewezen zijn op de dure private huurmarkt. Groen! pleit voor een maximumfactuur voor huur om wonen ook voor hen betaalbaar te maken.

Lees verder...
Politics.be is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2007, 09:14   #2
Paul Nollen
Parlementslid
 
Geregistreerd: 24 juli 2005
Berichten: 1.625
Standaard

Wat ik mij bij de maximumfactuur afvraag is of zij wel goed begrepen wordt.
Het gaat er om dat bv ziektekosten, verwarmingskosten, huishuur in het voorstel Groen, enz.. gekoppeld wordt aan het fiscaal belastbaar inkomen.
Volgens mij hebben kapitaalbezitters, die volkomen legaal geen fiscaal belastbaar inkomen aan te geven hebben omdat zij een bevrijdende 15 % roerende voorheffing betalen allemaal recht op de tussenkomsten van de maximumfactuur.
Is het in ons fiscaal systeem gegrond om onder een bepaald fiscaal aan te geven inkomen financiele voordelen toe te kennen?
Ik kan er natuurlijk naast zitten, ik ben geen fiscalist, maar voor mij kan het huidige systeem van de maximumfactuur gewoon niet.
Het volstaat om geen fiscaal belastbare inkomsten te hebben, enkel inkomsten uit kapitaal !! (legaal dan nog)

Paul
__________________

Laatst gewijzigd door Paul Nollen : 1 april 2007 om 09:15.
Paul Nollen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be