Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 oktober 2011, 22:11   #221
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Aan politici.

http://www.youtube.com/watch?v=4erHZ...ayer_embedded#!
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2011, 22:21   #222
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

error

Laatst gewijzigd door eno2 : 15 oktober 2011 om 22:23.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2011, 22:46   #223
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
error
Daarstraks stond er nog "fout" en daarvoor nog iets anders. Straks "ecological fallacy"?
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 08:42   #224
Pol Dolf
Minister-President
 
Pol Dolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2011
Locatie: Jezus 2
Berichten: 5.010
Standaard

n trein van comments ..
Pol Dolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 09:17   #225
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Hypochonder?
eet ge wel eigenlijk?
Nou ja, ik las nu pas je volgende berichten en dat ziet er natuurlijk niet goed uit.

Je hebt al de kenmerken van anorexia maar je wil niet dat dat het is?
Ik wou dat het anorexia was. Dan wist ik tenminste wat mij zo ziek maakte.

Helaas ik heb nooit een eetstoornis gehad. Alleen wel darmproblemen, maar gezien geen enkele dokter me nog serieus neemt in bepaalde UZ's van dit land...
Ze hebben me allemaal direct in het vakje anorexie gestopt. Maar eten en drinken gaat gewoon moeilijk omdat ik moeilijk kan slikken en één of andere druk die god weet waarvan komt verhoogd van zodra ik bijt, kauw, ... en er daar ook een hele hoop slijmen lijken te zitten. Maar ja, wie zou natuurlijk geloven wat een kind vertelt wat nog maar net 40kg weegt en blond is en er uitgemergeld en uitgeput uitziet.

Diagnose-stelling in Vlaanderen is blijkbaar ook niet alles. Als dit psychosomatisch is, maar dus dan ook volledig psychosomatisch, eet ik mijn schoen op.
Het probleem is ook dat de ziekenhuizen waarin ik via spoed werd opgenomen (nogal wiedes dat ik met kortademigheid en een gevoel van druk overal, pijnklachten en neurologische klachten niet ga wachten tot ik in mijn eigen dichtsbijzijnste ziekenhuis ben ) niet kortbij huis lagen. Niemand dus om te bevestigen dat ik wel degelijk in het begin een huiduitslag had die is rondgetrokken en die mijn huid hyperallergisch en met vlekken heeft achtergelaten en die nu heel trekkerig aanvoelt en dat mijn huid tot voor zes weken allesbehalve zoals dit was, dat mijn verkrampte spier niet de aanvang van de klachten vormde maar pas op het einde is gekomen, dat ik niet hyperventileer maar integendeel echt moeite heb met ademen die vooral toeneemt als ik een inspanning doe, etc. :-/ En vooral niemand om te bevestigen dat ik in de mate dat ik kan eten, alles probeer binnen te steken wat enigszins haalbaar is.
Iedereen vindt dat als je 26 bent en je je lichaam ziet aftakelen, je je daar geen zorgen over moet maken. Anders ben je een hypochonder. Diagnostisch meedenken mag ook vooral niet, vooral niet als je vraagt of ze zo vriendelijk willen zijn om de meest ernstige diagnoses eerst uit te sluiten (alles wijst erop dat er iets grondig fout zit en al mijn organen aantast). En omdat je een resem klachten hebt waarvan je sommige er vergeet en die dan nadien vertelt, nemen ze je ook niet meer serieus.
Ook niet als je probeert te eten maar het niet lukt en je totaal niet meer kan en je gewicht verliest terwijl het al hopeloos was, ondanks dat je alle moeite doet van de wereld om te eten...

Als iemand nog ernstige dokters kent in Vlaanderen, mag hij of zij me zeker iets laten weten.
Help.
__________________
Bedankt!

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 16 oktober 2011 om 09:21.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 11:25   #226
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Groentje 18

Diagnose-stelling in Vlaanderen is blijkbaar ook niet alles. Als dit psychosomatisch is, maar dus dan ook volledig psychosomatisch, eet ik mijn schoen op.
Misschien een goeie oefening om je eetproblemen te helpen overwinnen

Het klinkt allemaal verdomd ernstig, ik heb wel te doen met jou

Ik ben natuurlijk geen medicus, maar wat als je nu eens wat meer of hoofdzakelijk voedzame prakjes at (prakjes dwz geplet of half vloeibaar dus, een beetje zoals met kindjes)?

Laatst gewijzigd door eno2 : 16 oktober 2011 om 11:31.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 14:31   #227
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN
 
From_Vlaanderen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2008
Locatie: Kempen
Berichten: 22.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
(prakjes dwz geplet of half vloeibaar dus, een beetje zoals met kindjes)?

Het beste dat ge dan kunt eten zijn frieten. Frieten met stoofvleessaus en een zwak mayonaise. Goed omploegen, zodat het een goed papje wordt.
__________________
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 15:12   #228
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Het beste dat ge dan kunt eten zijn frieten. Frieten met stoofvleessaus en een zwak mayonaise. Goed omploegen, zodat het een goed papje wordt.
Laat ze nou zelf eens bepalen wat voor prakje ze zelf graag eet, ze heeft het al zo moeilijk met graag eten.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 15:21   #229
Quorn
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 mei 2011
Berichten: 1.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Het beste dat ge dan kunt eten zijn frieten. Frieten met stoofvleessaus en een zwak mayonaise. Goed omploegen, zodat het een goed papje wordt.
Bwaaaaaaaaaa, getverdemme.

Frieten bak je KROKANT dus maak je er toch gn prak van zekers.
Doe dan wortelpuree met vleessaus of zo
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 15:25   #230
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik wou dat het anorexia was. Dan wist ik tenminste wat mij zo ziek maakte.

Helaas ik heb nooit een eetstoornis gehad. Alleen wel darmproblemen, maar gezien geen enkele dokter me nog serieus neemt in bepaalde UZ's van dit land...
Ze hebben me allemaal direct in het vakje anorexie gestopt. Maar eten en drinken gaat gewoon moeilijk omdat ik moeilijk kan slikken en één of andere druk die god weet waarvan komt verhoogd van zodra ik bijt, kauw, ... en er daar ook een hele hoop slijmen lijken te zitten. Maar ja, wie zou natuurlijk geloven wat een kind vertelt wat nog maar net 40kg weegt en blond is en er uitgemergeld en uitgeput uitziet.

Diagnose-stelling in Vlaanderen is blijkbaar ook niet alles. Als dit psychosomatisch is, maar dus dan ook volledig psychosomatisch, eet ik mijn schoen op.
Het probleem is ook dat de ziekenhuizen waarin ik via spoed werd opgenomen (nogal wiedes dat ik met kortademigheid en een gevoel van druk overal, pijnklachten en neurologische klachten niet ga wachten tot ik in mijn eigen dichtsbijzijnste ziekenhuis ben ) niet kortbij huis lagen. Niemand dus om te bevestigen dat ik wel degelijk in het begin een huiduitslag had die is rondgetrokken en die mijn huid hyperallergisch en met vlekken heeft achtergelaten en die nu heel trekkerig aanvoelt en dat mijn huid tot voor zes weken allesbehalve zoals dit was, dat mijn verkrampte spier niet de aanvang van de klachten vormde maar pas op het einde is gekomen, dat ik niet hyperventileer maar integendeel echt moeite heb met ademen die vooral toeneemt als ik een inspanning doe, etc. :-/ En vooral niemand om te bevestigen dat ik in de mate dat ik kan eten, alles probeer binnen te steken wat enigszins haalbaar is.
Iedereen vindt dat als je 26 bent en je je lichaam ziet aftakelen, je je daar geen zorgen over moet maken. Anders ben je een hypochonder. Diagnostisch meedenken mag ook vooral niet, vooral niet als je vraagt of ze zo vriendelijk willen zijn om de meest ernstige diagnoses eerst uit te sluiten (alles wijst erop dat er iets grondig fout zit en al mijn organen aantast). En omdat je een resem klachten hebt waarvan je sommige er vergeet en die dan nadien vertelt, nemen ze je ook niet meer serieus.
Ook niet als je probeert te eten maar het niet lukt en je totaal niet meer kan en je gewicht verliest terwijl het al hopeloos was, ondanks dat je alle moeite doet van de wereld om te eten...

Als iemand nog ernstige dokters kent in Vlaanderen, mag hij of zij me zeker iets laten weten.
Help.
't zal natuurlijk geen oplossing zijn, maar de voedselvervangende drankjes van de apotheek kunnen nu mss een beetje helpen om te vermijden teveel voedingsstoffen tekort te komen? Los van de oorzaak, gaat ge - zoals ge zelf wel weet natuurlijk - alleen maar achteruit gaan als je onvoldoende eet.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 15:27   #231
Quorn
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 mei 2011
Berichten: 1.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
't zal natuurlijk geen oplossing zijn, maar de voedselvervangende drankjes van de apotheek kunnen nu mss een beetje helpen om te vermijden teveel voedingsstoffen tekort te komen? Los van de oorzaak, gaat ge - zoals ge zelf wel weet natuurlijk - alleen maar achteruit gaan als je onvoldoende eet.
Apotheek? Schande wat voor, niet medisch geteste (Omega Pharma)brol, daar verkocht wordt.
Het geeft mensen het valse gevoel van medicatie.

Gewoon grote bus proteine(smaak nr keuze) uit de sportwinkel
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 15:30   #232
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ze hebben me allemaal direct in het vakje anorexie gestopt. Maar eten en drinken gaat gewoon moeilijk omdat ik moeilijk kan slikken en één of andere druk die god weet waarvan komt verhoogd van zodra ik bijt, kauw, ... en er daar ook een hele hoop slijmen lijken te zitten. Maar ja, wie zou natuurlijk geloven wat een kind vertelt wat nog maar net 40kg weegt en blond is en er uitgemergeld en uitgeput uitziet.

Diagnose-stelling in Vlaanderen is blijkbaar ook niet alles. Als dit psychosomatisch is, maar dus dan ook volledig psychosomatisch, eet ik mijn schoen op.
Een schoen lijkt mij bijzonder moeilijk te slikken.

Sorry, het was sterker dan mezelf.

Sterkte!
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 15:38   #233
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quorn Bekijk bericht
Apotheek? Schande wat voor, niet medisch geteste (Omega Pharma)brol, daar verkocht wordt.
Het geeft mensen het valse gevoel van medicatie.

Gewoon grote bus proteine(smaak nr keuze) uit de sportwinkel
ik denk dat je er met eiwitten niet komt.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 15:44   #234
Quorn
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 mei 2011
Berichten: 1.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
ik denk dat je er met eiwitten niet komt.
even etiket lezen
Zit meer dan alleen eiwitten in
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 15:44   #235
Quorn
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 mei 2011
Berichten: 1.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Een schoen lijkt mij bijzonder moeilijk te slikken.

Sorry, het was sterker dan mezelf.

Sterkte!
kauwen, 1ste les in eten
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 15:49   #236
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quorn Bekijk bericht
kauwen, 1ste les in eten
Ik vind dat jij je opmerkelijk braaf houdt bij Groentjes slikproblemen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 15:50   #237
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quorn Bekijk bericht
even etiket lezen
Zit meer dan alleen eiwitten in
ik vind jou gevaarlijk.
Mocht ik je horen zeggen hebben tegen m'n ma dat ze geen uitgebalanceerde voedselvervangers mocht gebruiken maar wel één of ander proteineshake uit een sportwinkel, zou je een vuist tussen je ogen hebben gekregen waardoor je ogen ineens 20 cm verder van elkaar zouden verwijderd zijn.

Misschien kunt de de intraveneuze voeding OOK uit de mensen hun aders gaan trekken en hen een shake geven ofzo.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 15:53   #238
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quorn Bekijk bericht
even etiket lezen
Zit meer dan alleen eiwitten in
Ik drink ook eiwitshakes. Bovenop mijn normale voeding dan wel (en dat is al vrij veel). Staat niet voor niets op die dozen dat het GEEN maaltijdvervangers zijn. Maar bon, wellicht beter dan niets eten.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 15:54   #239
Quorn
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 mei 2011
Berichten: 1.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik drink ook eiwitshakes. Bovenop mijn normale voeding dan wel (en dat is al vrij veel). Staat niet voor niets op die dozen dat het GEEN maaltijdvervangers zijn. Maar bon, wellicht beter dan niets eten.
Why ? Sport?
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 15:55   #240
Quorn
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 mei 2011
Berichten: 1.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
ik vind jou gevaarlijk.
Mocht ik je horen zeggen hebben tegen m'n ma dat ze geen uitgebalanceerde voedselvervangers mocht gebruiken maar wel één of ander proteineshake uit een sportwinkel, zou je een vuist tussen je ogen hebben gekregen waardoor je ogen ineens 20 cm verder van elkaar zouden verwijderd zijn.

Misschien kunt de de intraveneuze voeding OOK uit de mensen hun aders gaan trekken en hen een shake geven ofzo.
Je bent slimmer dan zo'n domme bewering te maken.
Intraveuze voeding voldoet WEL aan de strengste medische eisen.
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be