Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 april 2017, 15:14   #21
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Je ziet ook in minder dichtbebouwde streken dat mensen hun wagen niet op hun eigen oprit of in hun eigen garage zetten, maar wel op straat. Luiheid ?

In ieder geval, zorgt dat er voor dat het verkeer onnodig wordt gehinderd (fietsers, voetgangers en autos) en dat er minder plek is voor mensen die effectief geen eigen oprit of garage hebben
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2017, 16:08   #22
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.638
Standaard

De uitlaat naar binnen richten zal ook dit probleem snel oplossen. Laat de vervuiler betalen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 13 april 2017 om 16:08.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2017, 16:16   #23
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
De uitlaat naar binnen richten zal ook dit probleem snel oplossen. Laat de vervuiler betalen.
Met een plastieken slang verbinden met de living of met de slaapkamer.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2017, 16:23   #24
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Misschien zetten ze hun auto op straat ipv de garage, omdat ze anders toch niet meer buiten kunnen door de auto van 1 of andere kwiet die ervoor is gaan staan.
__________________
I wish nothing but the best for you too.

Laatst gewijzigd door Zucht : 13 april 2017 om 16:23.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2017, 20:03   #25
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.370
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Misschien zetten ze hun auto op straat ipv de garage, omdat ze anders toch niet meer buiten kunnen door de auto van 1 of andere kwiet die ervoor is gaan staan.
Dat is 1 van de meer logische redenen om de wagen niet binnen te zetten.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2017, 11:13   #26
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.603
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Misschien zetten ze hun auto op straat ipv de garage, omdat ze anders toch niet meer buiten kunnen door de auto van 1 of andere kwiet die ervoor is gaan staan.
Dat is inderdaad dacht ik 1 van de redenen waarom ze hun wagenpark op de straat stallen.

Was er eens geen man die om die reden een klein wagentje gekocht had en het continue voor zijn deur (of dat mag??) gezet had zodat hij met zijn andere grotere wagen gemakkelijker uit zijn garage kon rijden?

Véél van die wildparkeerders hebben ook totaal geen weet van wat een draaicirkel van een wagen is en parkeren zich op de millimeter zodat de bewoner van het huis alle mogelijke kunstjes moet uithalen om uit zijn/haar garage te kunnen rijden.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 14 april 2017 om 11:14.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2017, 15:21   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Bewonerskaarten: één gratis voor het gezin, de tweede betalend en alle bezoekers betalend (want blauwe parkeerkaart wordt toch maar gewijzigd zonder de parkeerplaats verlaten te hebben).

Ik hou niet van die stedelijke omgevingen ...

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2017, 15:53   #28
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Dat is inderdaad dacht ik 1 van de redenen waarom ze hun wagenpark op de straat stallen.

Was er eens geen man die om die reden een klein wagentje gekocht had en het continue voor zijn deur (of dat mag??) gezet had zodat hij met zijn andere grotere wagen gemakkelijker uit zijn garage kon rijden?

Véél van die wildparkeerders hebben ook totaal geen weet van wat een draaicirkel van een wagen is en parkeren zich op de millimeter zodat de bewoner van het huis alle mogelijke kunstjes moet uithalen om uit zijn/haar garage te kunnen rijden.
De garage is meestal ook het washok. Waar moeten de wasmachine en de droger anders staan?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2017, 19:52   #29
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Doen zoals in beschaafde landen zoals Japan of Singapore. Je mag maar een auto hebben als je ook een garage of parkeerplaats hebt...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2017, 21:03   #30
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.603
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De garage is meestal ook het washok. Waar moeten de wasmachine en de droger anders staan?
De locatie van de vrienden waar ik over schreef, daar is de garage groot genoeg om een wasmachine en een droogkast mooi naast elkaar te zetten en ook de wagen er in te stallen.

En ze hoeven ze zelfs niet in de garage te zetten die machines want er is nog een andere kamer, die daar perfect voor kan gebruikt worden, als wasplaats dus.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 14 april 2017 om 21:04.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2017, 21:13   #31
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Auto' s roesten amper nog.
Rijke mensen bouwen zelfs dikwijls geen garage meer.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2017, 21:16   #32
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Auto' s roesten amper nog.
Rijke mensen bouwen zelfs dikwijls geen garage meer.
En hebben gene gps in hun broek.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2017, 21:17   #33
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En hebben gene gps in hun broek.
Broeken met gps jongen?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2017, 07:47   #34
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Het is al wel eens verschenen op het forum hier maar toch.

Is daar nu echt geen enkele oplossing voor zodat mensen hun wagen voor eigen deur kunnen stallen?

Bij vrienden waar ik regelmatig even op bezoek ga is het altijd miserie in hun straat.

Wildparkeren, tegen de rijrichting in parkeren mensen die 3 wagens per gezin hebben (man een eigen wagen, vrouwtje eigen wagen en de bedrijfswagen)

In die straten komen er ook veel vreemdelingen wonen die ook allemaal 30 wagens/bestelwagens hebben en het niet al te nauw nemen met de verkeersregels.

Daar in de bewuste buurt zijn er garages aan de huizen maar er is geen mens die daar gebruik van maakt volgens ik heb kunnen vaststellen.

De meeste mensen maken van de garage een extra kamer of stapelplaats.

Daar mag toch ook wel eens een wetje op komen of niet?
Ik weet dat ik hier weer tegen de stroom in ga zwemmen, maar ja daar is een oplossing voor maar je moet durven de zaken anders te bekijken.

Decentraliseren, dat is de oplossing en niet alleen voor de parkeergelegenheid maar dat is nu juist het tegenovergestelde van wat men tracht te verwezenlijken.

Steden zijn ontstaan in de middeleeuwen om zich veilig te kunnen stellen. Eerst binnen de walmuren en daarna er zo dicht mogelijk bij. Intussen zijn de meeste walmuren al lang gesloopt maar nogaltijd tracht men toch maar die steden te promoten om het openbaar vervoer leefbaar te houden. Natuurlijk zijn die steden niet voorzien op onze huidige levenswijze. De meeste gezinnen hebben 2 �* 3 en zelfs meer auto's. Tenzij dat ge die boven elkaar wil zetten voor uw deur zal het parkeren voor de deur niet lukken.

Er zijn dan ook alleen maar grote parkeer en file problemen in en rond alle steden. Iedereen moet daar boven elkaar gaan wonen in betonnen konijnenkoten en alle industrie moet zoveel mogelijk in de onmiddellijke omgeving rond de steden geplaatst zijn met als gevolg dat alle mobiliteitsproblemen zich dan ook voor doen in en rond de steden.

Oplossing:
Decentraliseren van alle werkgelegenheid en hierbij rekening houdend met het verplaatsen naar gebieden waar er weinig of geen werkgelegenheid is en ga weg uit al die stedelijke omgevingen, ge leeft niet meer in de middeleeuwen, ge leeft vandaag en vandaag is het juist veiliger om buiten de stad te wonen dan er binnen en het spaart je aardig wat ongemakken.

Laatst gewijzigd door Garry : 15 april 2017 om 07:51.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2017, 07:56   #35
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Misschien zetten ze hun auto op straat ipv de garage, omdat ze anders toch niet meer buiten kunnen door de auto van 1 of andere kwiet die ervoor is gaan staan.
Natuurlijk. Of iemand zijn auto al dan niet in zijn garage zet maakt geen verschil, je mag toch niet voor de vrije inrit van die garage parkeren.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2017, 08:00   #36
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Auto' s roesten amper nog.
Rijke mensen bouwen zelfs dikwijls geen garage meer.
Een gerage kost geld, veel geld en alleen wie de auto tweede hands koopt van iemand die zijn auto om de 4 �* 5 jaar nieuw koopt en deze steeds in zijn garage gestald heeft, doet er profijt aan. Niet de garagebezitter.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2017, 08:06   #37
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Dat is inderdaad dacht ik 1 van de redenen waarom ze hun wagenpark op de straat stallen.

Was er eens geen man die om die reden een klein wagentje gekocht had en het continue voor zijn deur (of dat mag??) gezet had zodat hij met zijn andere grotere wagen gemakkelijker uit zijn garage kon rijden?

Véél van die wildparkeerders hebben ook totaal geen weet van wat een draaicirkel van een wagen is en parkeren zich op de millimeter zodat de bewoner van het huis alle mogelijke kunstjes moet uithalen om uit zijn/haar garage te kunnen rijden.
De wet voorziet dat je 1 meter voor en 1 meter voorbij de garagepoort moet vrij laten om het in en uit rijden mogelijk te maken.

Laatst gewijzigd door Garry : 15 april 2017 om 08:06.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2017, 08:11   #38
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Doen zoals in beschaafde landen zoals Japan of Singapore. Je mag maar een auto hebben als je ook een garage of parkeerplaats hebt...
Lost toch niets op? Vader heeft er een, moeder heeft er een, beide zonen hebben er elk een en de dochter heeft er ook nog een, samen hebben ze er vijf, en al staan ze allemaal binnen dan nog moet de inrit vrij gehouden blijven.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2017, 09:08   #39
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik weet dat ik hier weer tegen de stroom in ga zwemmen, maar ja daar is een oplossing voor maar je moet durven de zaken anders te bekijken.

Decentraliseren, dat is de oplossing en niet alleen voor de parkeergelegenheid maar dat is nu juist het tegenovergestelde van wat men tracht te verwezenlijken.

Steden zijn ontstaan in de middeleeuwen om zich veilig te kunnen stellen. Eerst binnen de walmuren en daarna er zo dicht mogelijk bij. Intussen zijn de meeste walmuren al lang gesloopt maar nogaltijd tracht men toch maar die steden te promoten om het openbaar vervoer leefbaar te houden. Natuurlijk zijn die steden niet voorzien op onze huidige levenswijze. De meeste gezinnen hebben 2 �* 3 en zelfs meer auto's. Tenzij dat ge die boven elkaar wil zetten voor uw deur zal het parkeren voor de deur niet lukken.

Er zijn dan ook alleen maar grote parkeer en file problemen in en rond alle steden. Iedereen moet daar boven elkaar gaan wonen in betonnen konijnenkoten en alle industrie moet zoveel mogelijk in de onmiddellijke omgeving rond de steden geplaatst zijn met als gevolg dat alle mobiliteitsproblemen zich dan ook voor doen in en rond de steden.

Oplossing:
Decentraliseren van alle werkgelegenheid en hierbij rekening houdend met het verplaatsen naar gebieden waar er weinig of geen werkgelegenheid is en ga weg uit al die stedelijke omgevingen, ge leeft niet meer in de middeleeuwen, ge leeft vandaag en vandaag is het juist veiliger om buiten de stad te wonen dan er binnen en het spaart je aardig wat ongemakken.
Idd

Ik heb plaats voor alles samen ongeveer 7 auto's, op mijn eigendom, voor de deur en op de inrit.
En langs de weg zijn er ook nog een 3-tal plaatsen op de parkeerstrook. En als het te druk wordt kan ik nog wat auto's achterrijden...
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2017, 12:07   #40
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.865
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Als ik het voor het zeggen had () dan zou iemand die geen eigen garage heeft ook geen auto mogen bezitten. Drastisch, maar het zou toch wel het door u gesignaleerde probleem verhelpen.
Dat schijnt in de Japanse steden al sinds jaar en dag de wet te zijn.
Japanners vinden het kompleet ongehoord dat openbare ruimte "opgeeist" wordt voor privé-gebruik.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be