Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 september 2017, 11:46   #1
zwart op wit
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 260
Standaard Lichaam belangrijker dan geloof: ritueel besnijden is aantasting fysieke integriteit

Onlangs in de media: (Rituele) besnijdenis bij Jongens moet verboden worden! Besnijdenis is een genitale verminking bij jongens. normale sex is onmogelijk. masturbatie is onmogelijk en de penis wordt totaal ongevoelig. Met besnijdenis neemt men het sexuele genot af van een persoon.

Het is ook onbegrijpelijk dat Maggie De Block rituele besnijdenissen blijft terugbetalen! Is zij voorstander van genitale verminking?

Besnijdenis bij jongens mag enkel onder strikt medische voorwaarden gebeuren: wanneer de gezondheid in ernstig gevaar komt. Indien zomaar besneden wordt omwille van 'rituele' oorsprong moet streng tegen opgetreden worden met gevangenisstraf.
zwart op wit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2017, 11:50   #2
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

En zeggen dat dat dan nog wordt terugbetaald ook...
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2017, 12:37   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.215
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zwart op wit Bekijk bericht
Onlangs in de media: (Rituele) besnijdenis bij Jongens moet verboden worden!
Niet overdrijven. Maar laat de keuze aan een wilsbeschikkend volwassen persoon.

Citaat:
Besnijdenis is een genitale verminking bij jongens.
Klopt.
Citaat:
normale sex is onmogelijk
Kwatch.
Citaat:
masturbatie is onmogelijk
Onzin.
Citaat:
en de penis wordt totaal ongevoelig.
Dom idee.
Citaat:
Met besnijdenis neemt men het sexuele genot af van een persoon.
Daarom dat besneden mannen gemiddeld mer kinderen verwekken dan onbesneden mannen?

Citaat:
Het is ook onbegrijpelijk dat Maggie De Block rituele besnijdenissen blijft terugbetalen!
Ze heeft de wetgeving nog niet laten aanpassen. Het zijn haar voorgangers die de regelingen in't leven hebben geroepen
Citaat:
Is zij voorstander van genitale verminking?
Geen flauw idee.
Citaat:
Besnijdenis bij jongens mag enkel onder strikt medische voorwaarden gebeuren: wanneer de gezondheid in ernstig gevaar komt.
Dat is aand e artsen en ouders om dat in overleg te doen. En er zijn tegenwoordig oplossingen die de voorhui kunnen sparen.
Citaat:
Indien zomaar besneden wordt omwille van 'rituele' oorsprong moet streng tegen opgetreden worden met gevangenisstraf.
De gevangenissen zijn nu al te klein en de gerechtelijke achterstand al veel te groot.

Zie ten andere deze draad.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2017, 15:15   #4
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Niet overdrijven. Maar laat de keuze aan een wilsbeschikkend volwassen persoon.

Klopt.
Kwatch.
Onzin.
Dom idee.
Daarom dat besneden mannen gemiddeld mer kinderen verwekken dan onbesneden mannen?

Ze heeft de wetgeving nog niet laten aanpassen. Het zijn haar voorgangers die de regelingen in't leven hebben geroepen
Geen flauw idee.
Dat is aand e artsen en ouders om dat in overleg te doen. En er zijn tegenwoordig oplossingen die de voorhui kunnen sparen.

De gevangenissen zijn nu al te klein en de gerechtelijke achterstand al veel te groot.

Zie ten andere deze draad.
Ik zou serieus durven twijfelen aan de 'wilsbeschikkendheid' van een volwassen persoon die zonder medische redenen zijn voorhuid zou willen laten wegsnijden.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2017, 15:46   #5
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.215
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Ik zou serieus durven twijfelen aan de 'wilsbeschikkendheid' van een volwassen persoon die zonder medische redenen zijn voorhuid zou willen laten wegsnijden.
Dat geld dan ook voor mensen die een tattoo , piercing of watdanook aan "bodymodification" willen.

Langs de ene kant voor persoonlijke esthetische smaak zo'n dingen doen, of omdat na jaren hersenspoelen een onzichtbaar vriendje het eist, da's toch een verschil nietwaar.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2017, 16:48   #6
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Ik zou serieus durven twijfelen aan de 'wilsbeschikkendheid' van een volwassen persoon die zonder medische redenen zijn voorhuid zou willen laten wegsnijden.
Om het even te hebben over medische redenen ;
Besneden mannen zouden veel minder vatbaar zijn voor geslachtsziekten en in het bijzonder voor het HIV virus waar de transmissiekans met 50 % zou worden verminderd.
Alvorens het hier weer gaat beginnen ..Voor alle duidelijkheid ik ben niet besneden en er ook geen voorstander van als het niet moet.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2017, 19:35   #7
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Ik zou serieus durven twijfelen aan de 'wilsbeschikkendheid' van een volwassen persoon die zonder medische redenen zijn voorhuid zou willen laten wegsnijden.
Zou de islam en co niet beter dat veleke laten bedekken zoals men er mee geboren word, de natuur fabrikeerde niet snel iets dat niet goed is….

En de boerka's en hoofddoeken bedekking percepties van mensdom achterwege laten!!!!
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2017, 19:44   #8
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat geld dan ook voor mensen die een tattoo , piercing of watdanook aan "bodymodification" willen.

Langs de ene kant voor persoonlijke esthetische smaak zo'n dingen doen, of omdat na jaren hersenspoelen een onzichtbaar vriendje het eist, da's toch een verschil nietwaar.
Ja, daar zit inderdaad nog wel een verschil.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2017, 10:44   #9
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Om het even te hebben over medische redenen ;
Besneden mannen zouden veel minder vatbaar zijn voor geslachtsziekten en in het bijzonder voor het HIV virus waar de transmissiekans met 50 % zou worden verminderd.
Alvorens het hier weer gaat beginnen ..Voor alle duidelijkheid ik ben niet besneden en er ook geen voorstander van als het niet moet.
waarom kom je er dan mee af

dit soort cijfers klinken indrukwekkend maar in de realiteit is dat dan:
ik die 100x onveilig vrij met een aidspatiente heb 80x kans om prijs te hebben
een besneden iemand 40x. Is dat veilig?

we weten dat het bij besnijdenissen in 1 �* 2% vd gevallen hopeloos misgaat
op 1 miljoen besnijdenissen heb je dus 10 �* 20 000 mannen die met ontstekingen en erger zullen geconfronteerd worden ten gevolge van een compleet nutteloze en overbodige ingreep

as ge een condoom goed gebruikt is de kans op aids trouwens 0
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2017, 14:32   #10
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
waarom kom je er dan mee af

dit soort cijfers klinken indrukwekkend maar in de realiteit is dat dan:
ik die 100x onveilig vrij met een aidspatiente heb 80x kans om prijs te hebben
een besneden iemand 40x. Is dat veilig?

we weten dat het bij besnijdenissen in 1 �* 2% vd gevallen hopeloos misgaat
op 1 miljoen besnijdenissen heb je dus 10 �* 20 000 mannen die met ontstekingen en erger zullen geconfronteerd worden ten gevolge van een compleet nutteloze en overbodige ingreep

as ge een condoom goed gebruikt is de kans op aids trouwens 0
Feit is dat mannen die besneden zijn minder kans hebben om een geslachtsziekte op te lopen. Dat zijn feiten die wetenschappelijk zijn onderzocht. Ik weet niet of daar veel uitleg bijhoort ? En dat een condoom de beste bescherming biedt ( als het niet scheurt of klapt)weet ondertussen iedereen in onze contreien.
Nog veiliger is geen seks hebben.


https://www.soaaids.nl/nl/informatie...nenbesnijdenis
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be