Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 mei 2003, 01:15   #41
Godfried
Gouverneur
 
Godfried's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Hm, Pat, wat is er walgelijk, een rituele verminking beschrijven zonder rond de pot te draaien, en deze te veroordelen.
Of het gewoon negeren, en deze redelijk walgelijke praktijk gewoon te laten gebeuren?

Of vind je het woord "beffen" walgelijk?Ik zal het voor U dan vertalen in cullinigus.(sorry, mijn latijn is eigenlijk niet schitterend)
Het is "cunilingus".
__________________
Christus vincit, Christus regnat, Christus Imperat!
Godfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2003, 09:14   #42
Calle
Parlementslid
 
Geregistreerd: 17 december 2002
Berichten: 1.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Godfried
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Hm, Pat, wat is er walgelijk, een rituele verminking beschrijven zonder rond de pot te draaien, en deze te veroordelen.
Of het gewoon negeren, en deze redelijk walgelijke praktijk gewoon te laten gebeuren?

Of vind je het woord "beffen" walgelijk?Ik zal het voor U dan vertalen in cullinigus.(sorry, mijn latijn is eigenlijk niet schitterend)
Het is "cunilingus".
cunilingus, culliginus, cullinair, het is en blijft geen schoon zicht zenne ( en dat wil niet zeggen dat ik ertegen ben )
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2003, 13:37   #43
vlaanderen72
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 december 2002
Locatie: antwerpen
Berichten: 5.449
Standaard

Ik heb ooit op de nederlandse tv een bevalling van een zwarte vrouw gezien die in haar kinderjaren besneden was ,dankzij deze afschuwelijke daad kon de vrouw geen genot meer hebben bij het vrijen en voelde het elke keer aan als verkrachting toen ze intiem werd met haar man.
Ook was dit zeer pijnlijk dus ze zal wel liever zijn hielen als zijn tenen gezien hebben .
Terug komende op de bevalling 1:zeer zware bevalling2:onmenselijke pijnen,3:de baby was dood omdat die niet vlug genoeg door het geboortekanaal kon door de verharde huid die achterbleef na de besnijdenis.
Het was een jongetje de moeder werd verantwoordelijk gesteld voor dit zogezegde falen ,ze werd verstoten ,wie weet nog erger dat zullen we nooit weten.
Aan al degenen die zo voor het idee gewonnen zijn dat dit moet kunnen omdat dit tot de desbetreffende cultuur behoort :ER ZIJN NU EENMAAL DINGEN DIE NIET KUNNEN EN DIT IS ER ZEER ZEKER 1 VAN!!!
Waarom dan de mannen daar dan niet castreren ieder zijn beurt zou ik zo zeggen.
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2003, 13:42   #44
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72
Ik heb ooit op de nederlandse tv een bevalling van een zwarte vrouw gezien die in haar kinderjaren besneden was ,dankzij deze afschuwelijke daad kon de vrouw geen genot meer hebben bij het vrijen en voelde het elke keer aan als verkrachting toen ze intiem werd met haar man.
Ook was dit zeer pijnlijk dus ze zal wel liever zijn hielen als zijn tenen gezien hebben .
Terug komende op de bevalling 1:zeer zware bevalling2:onmenselijke pijnen,3:de baby was dood omdat die niet vlug genoeg door het geboortekanaal kon door de verharde huid die achterbleef na de besnijdenis.
Het was een jongetje de moeder werd verantwoordelijk gesteld voor dit zogezegde falen ,ze werd verstoten ,wie weet nog erger dat zullen we nooit weten.
Aan al degenen die zo voor het idee gewonnen zijn dat dit moet kunnen omdat dit tot de desbetreffende cultuur behoort :ER ZIJN NU EENMAAL DINGEN DIE NIET KUNNEN EN DIT IS ER ZEER ZEKER 1 VAN!!!
Waarom dan de mannen daar dan niet castreren ieder zijn beurt zou ik zo zeggen.
Jou mogen ze voor mijn part nochtans helemaal toenaaien, maar dan aan de bovenkant i.p.v. aan de onderkant
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2003, 13:44   #45
vlaanderen72
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 december 2002
Locatie: antwerpen
Berichten: 5.449
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72
Ik heb ooit op de nederlandse tv een bevalling van een zwarte vrouw gezien die in haar kinderjaren besneden was ,dankzij deze afschuwelijke daad kon de vrouw geen genot meer hebben bij het vrijen en voelde het elke keer aan als verkrachting toen ze intiem werd met haar man.
Ook was dit zeer pijnlijk dus ze zal wel liever zijn hielen als zijn tenen gezien hebben .
Terug komende op de bevalling 1:zeer zware bevalling2:onmenselijke pijnen,3:de baby was dood omdat die niet vlug genoeg door het geboortekanaal kon door de verharde huid die achterbleef na de besnijdenis.
Het was een jongetje de moeder werd verantwoordelijk gesteld voor dit zogezegde falen ,ze werd verstoten ,wie weet nog erger dat zullen we nooit weten.
Aan al degenen die zo voor het idee gewonnen zijn dat dit moet kunnen omdat dit tot de desbetreffende cultuur behoort :ER ZIJN NU EENMAAL DINGEN DIE NIET KUNNEN EN DIT IS ER ZEER ZEKER 1 VAN!!!
Waarom dan de mannen daar dan niet castreren ieder zijn beurt zou ik zo zeggen.
Jou mogen ze voor mijn part nochtans helemaal toenaaien, maar dan aan de bovenkant i.p.v. aan de onderkant
Jou mogen ze je kont toenaaien gedaan met kontrammen!
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2003, 11:48   #46
michr.oscoop
Parlementslid
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: rupelmonde
Berichten: 1.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Ik beschouw het besnijden van mannen, jongens of baby's ook niet als goed. Mannelijke besnijdenis kan om hygiënische redenen nog toegestaan worden in landen waar door waterschaarste de kans op ontstekingen onder de voorhuid groter is, maar voor mij is het evengoed een verminking als vrouwenbesnijdenis.
Juist! Maar wie past die mannenbesnijdenis toe? De Joden en die zijn sacrosanct. Dat ze daar eens een reportage over maken want laten we wel wezen, in de islamwereld is vrouwenbesnijdenis een marginaal verschijnsel terwijl het bij de joden ALOM wordt toegepast.
Het wordt tijd dat we de discussie over het obscurantisme van de Joden eens opnieuw durven en mogen voeren.
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2003, 11:58   #47
michr.oscoop
Parlementslid
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: rupelmonde
Berichten: 1.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72
Aan al degenen die zo voor het idee gewonnen zijn dat dit moet kunnen omdat dit tot de desbetreffende cultuur behoort :ER ZIJN NU EENMAAL DINGEN DIE NIET KUNNEN EN DIT IS ER ZEER ZEKER 1 VAN!!!
Dat ritueel slachten van schapen waar ze hier zelfs slachtvloeren ter beschikking stellen is eigenlijk een metafoor voor mensenoffers.
Dat moet ook verboden worden. Ik vind dat als er hier besnijdenissen plaatsvinden en dat komt uit ze de hele familie tot in de .....ste graad moeten deporteren.
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2003, 12:14   #48
skye
Gouverneur
 
skye's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2003
Berichten: 1.374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Ik beschouw het besnijden van mannen, jongens of baby's ook niet als goed. Mannelijke besnijdenis kan om hygiënische redenen nog toegestaan worden in landen waar door waterschaarste de kans op ontstekingen onder de voorhuid groter is, maar voor mij is het evengoed een verminking als vrouwenbesnijdenis.
Juist! Maar wie past die mannenbesnijdenis toe? De Joden en die zijn sacrosanct. Dat ze daar eens een reportage over maken want laten we wel wezen, in de islamwereld is vrouwenbesnijdenis een marginaal verschijnsel terwijl het bij de joden ALOM wordt toegepast.
Het wordt tijd dat we de discussie over het obscurantisme van de Joden eens opnieuw durven en mogen voeren.
ik vind het altijd verfrissend om iemand zo enthousiast zijn mening te horen verkondigen, niet gehindert door enige kennis van zaken.
skye is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2003, 12:32   #49
michr.oscoop
Parlementslid
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: rupelmonde
Berichten: 1.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skye
[ik vind het altijd verfrissend om iemand zo enthousiast zijn mening te horen verkondigen, niet gehindert door enige kennis van zaken.
Ja en wat bedoel je daar nu mee? Is het dan niet waar soms dat die rituele verminking door de Joden overal ter wereld wordt gepractiseerd?
Iedereen zit altijd maar te kappen op die achterlijke Islamieten maar er zijn er andere ook nog die vasthouden aan woestijnbewoners-manieren van 2000 jaar terug!
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2003, 12:50   #50
skye
Gouverneur
 
skye's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2003
Berichten: 1.374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skye
[ik vind het altijd verfrissend om iemand zo enthousiast zijn mening te horen verkondigen, niet gehindert door enige kennis van zaken.
Ja en wat bedoel je daar nu mee? Is het dan niet waar soms dat die rituele verminking door de Joden overal ter wereld wordt gepractiseerd?
Iedereen zit altijd maar te kappen op die achterlijke Islamieten maar er zijn er andere ook nog die vasthouden aan woestijnbewoners-manieren van 2000 jaar terug!
De mannelijke besnijdenis is in de verste verte niet te vergelijken met de vrouwelijke. Het is niet zo dat de vrouwelijke besnijdenis een marginaal verschijnsel is. Er zijn twee "soorten" vrouwelijke besnijdenis.
De grote: clitoris, grote en kleine schaamlippen worden weggesneden, vagina wordt dichtgenaaid. Wanneer de vrouw trouwt, wordt ze terug opengesneden.
De kleine: alleen de clitoris wordt weggesneden.

Het is zo dat de grote "relatief" weinig voorkomt (vooral in Afrika). De kleine daarentegen wordt algemeen toegepast.


De mannelijke besnijdenis verwijdert alleen de voorhuid. Dit is een stukje huid die op zich geen enkele functie heeft. Het mannelijke lid wordt iets minder gevoelig, maar niet omdat er "erotische" zones verwijdert zijn, maar omdat de penis minder gemakkelijk kan gestimuleerd worden.

De besnijdenis in Amerika wordt op de meeste mannen toegepast. Dus ook niet-joden!! Deze is daar standaard.
skye is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2003, 12:50   #51
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Is het dan niet waar soms dat die rituele verminking door de Joden overal ter wereld wordt gepractiseerd?
Iedereen zit altijd maar te kappen op die achterlijke Islamieten maar er zijn er andere ook nog die vasthouden aan woestijnbewoners-manieren van 2000 jaar terug!
Besnijding wordt ook op niet-joden toegepast en dit om medische redenen. Het grote verschil tussen vrouwen- en mannenbesnijdenis is dat de vrouwen op allerlei vlakken daarvan wel grote hinder ondervinden, terwijl dat bij de mannen niet het geval is. Trouwens, ook moslimmannen worden besneden en bij heel wat Afrikaanse volkeren is dat ook het geval.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2003, 17:36   #52
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Is het dan niet waar soms dat die rituele verminking door de Joden overal ter wereld wordt gepractiseerd?
Iedereen zit altijd maar te kappen op die achterlijke Islamieten maar er zijn er andere ook nog die vasthouden aan woestijnbewoners-manieren van 2000 jaar terug!
Besnijding wordt ook op niet-joden toegepast en dit om medische redenen. Het grote verschil tussen vrouwen- en mannenbesnijdenis is dat de vrouwen op allerlei vlakken daarvan wel grote hinder ondervinden, terwijl dat bij de mannen niet het geval is. Trouwens, ook moslimmannen worden besneden en bij heel wat Afrikaanse volkeren is dat ook het geval.
Enkele jaren geleden zag ik een reportage over mannenbesnijdenis in Zuid-Afrika. Die wilden dat niet eens in een ziekenhuis laten doen. Met alle gevolgen van dien. Soms loopt het fout en dan moet die jongen ontmand worden en wordt hij door iedereen uitgescholden en uitgelachen. Vreemd genoeg vinden zij niet-besneden mannen verwijfd.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2003, 17:40   #53
vlaanderen72
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 december 2002
Locatie: antwerpen
Berichten: 5.449
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72
Aan al degenen die zo voor het idee gewonnen zijn dat dit moet kunnen omdat dit tot de desbetreffende cultuur behoort :ER ZIJN NU EENMAAL DINGEN DIE NIET KUNNEN EN DIT IS ER ZEER ZEKER 1 VAN!!!
Dat ritueel slachten van schapen waar ze hier zelfs slachtvloeren ter beschikking stellen is eigenlijk een metafoor voor mensenoffers.
Dat moet ook verboden worden. Ik vind dat als er hier besnijdenissen plaatsvinden en dat komt uit ze de hele familie tot in de .....ste graad moeten deporteren.
Inderdaad!
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2003, 21:17   #54
Kotsmos
Minister-President
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Berichten: 4.137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72
Ik heb ooit op de nederlandse tv een bevalling van een zwarte vrouw gezien die in haar kinderjaren besneden was ,dankzij deze afschuwelijke daad kon de vrouw geen genot meer hebben bij het vrijen en voelde het elke keer aan als verkrachting toen ze intiem werd met haar man.
Ook was dit zeer pijnlijk dus ze zal wel liever zijn hielen als zijn tenen gezien hebben .
Terug komende op de bevalling 1:zeer zware bevalling2:onmenselijke pijnen,3:de baby was dood omdat die niet vlug genoeg door het geboortekanaal kon door de verharde huid die achterbleef na de besnijdenis.
Het was een jongetje de moeder werd verantwoordelijk gesteld voor dit zogezegde falen ,ze werd verstoten ,wie weet nog erger dat zullen we nooit weten.
Aan al degenen die zo voor het idee gewonnen zijn dat dit moet kunnen omdat dit tot de desbetreffende cultuur behoort :ER ZIJN NU EENMAAL DINGEN DIE NIET KUNNEN EN DIT IS ER ZEER ZEKER 1 VAN!!!
Waarom dan de mannen daar dan niet castreren ieder zijn beurt zou ik zo zeggen.
Jou mogen ze voor mijn part nochtans helemaal toenaaien, maar dan aan de bovenkant i.p.v. aan de onderkant
Jou mogen ze je kont toenaaien gedaan met kontrammen!
dijenkletser!
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2003, 07:45   #55
vlaanderen72
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 december 2002
Locatie: antwerpen
Berichten: 5.449
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
dijenkletser!
Wat is dat jong.
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2003, 08:43   #56
numarx
Minister
 
numarx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2003
Berichten: 3.388
Standaard


[size=1](een typische V72-reply is hier wel op zijn plaats)[/size]
__________________
when you're asked to fight a war that's over nothing
it's best to join the side that's gonna win
http://chezpaulus.devnulled.be
numarx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2003, 19:49   #57
vlaanderen72
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 december 2002
Locatie: antwerpen
Berichten: 5.449
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NuMarx

[size=1](een typische V72-reply is hier wel op zijn plaats)[/size]

nooit van de uitdrukking: wat is dat jong, gehoord?!
Gat in je cultuur de zoveelste maar weer,met andere woorden :ironisch bedoeld als:als ge dat maar weet!
Dat gezeik van jullie mag al eens in het belachelijke getrokken worden daar jullie jezelf de o zo grote hersenen van het forum vinden ,en dan nog wel linkse!
Begrijpe wie kan om zo een gedachtengoed dan het gene jullie aanhangen te vereren.
Eigen volk eerst jup,daar sta ik achter maar zoals jullie: eigen volk laatst neen ,nooit!!!
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be