Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 mei 2015, 08:19   #141
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.469
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ik heb het niet over uw cijfers; ik heb het over uw voorstel om de armste franstaligen naar Vlaanderen te transporteren en dat dan de cijfers wel beter zouden kloppen. Daar heeft u buiten de franstaligen inhaligheid gerekend...
Wat is het? Durft ge de naam 'Waal' niet meer gebruiken? Eindelijk tot het besef gekomen dat ge zelf ene 'Waalse profiteur' zijt? Het heeft lang geduurd.

Laatst gewijzigd door pajoske : 28 mei 2015 om 08:20.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2015, 08:25   #142
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Allé, de Vlamingen zeggen weer iets dat u niet aanstaat en dat bovendien vele francofonen zelf ook zeggen en u komt met uw blinde haat af...
Beetje afgezaagd dat liedje, vind u ook niet?
Vanuit Witte Kaproen is het duidelijk blinde haat.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2015, 08:27   #143
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Wat is het? Durft ge de naam 'Waal' niet meer gebruiken? Eindelijk tot het besef gekomen dat ge zelf ene 'Waalse profiteur' zijt? Het heeft lang geduurd.
Denk je niet dat de Brusselaars erger zijn dan de Walen? Ik wil ze dan ook niet uitsluiten....

En wat ik persoonlijk wel of niet ben zal jij niet bepalen.

Laatst gewijzigd door marie daenen : 28 mei 2015 om 08:27.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2015, 08:33   #144
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.469
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Denk je niet dat de Brusselaars erger zijn dan de Walen? Ik wil ze dan ook niet uitsluiten....

En wat ik persoonlijk wel of niet ben zal jij niet bepalen.
En gij moogt wel van anderen bepalen of ze Vlamingen of Walen zijn? EN welke eigenschappen zij zouden hebben. Zijt gij god?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2015, 08:37   #145
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Vanuit Witte Kaproen is het duidelijk blinde haat.
Dat zal Witte Kaproen wel zelf bepalen; maar gezien al zijn ervaringen met de Brusselse ziekenhuizen... men zou voor minder....

Ik heb de miserie van Vlaamse kinderen in een omgeving waar men speciaal de afwasvrouw moest gaan roepen om hen een woordje verstaanbaar te maken verschillende malen meegemaakt; maar het was in Luik waar een franstalige kinderarts, die zelfs wel Nederlands sprak maar er geen enkel bezwaar in zag om Vlaamse kinderen naar Luik te sturen, hen geplaatst had.

Hewel en dat moet je in je zogenaamde Eigen hoofdstad, die bovendien in den beginnen Nederlandstalig was, meemaken. Over haat gesproken, wie zou je er beter van beschuldigen denk je. Oh, we haten ze niet maar vraag niet dat we de moeite zouden doen om hen in hun bekrompen Nederlandse taal te ontvangen...
Facisme ten top zou ik denken en natuurlijk door en door geindoctrineerde mensen; maar door wie? Laurette zal het ons misschien kunnen vertellen of uwe EDR en/of de démocrate Maingain...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2015, 08:38   #146
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
En gij moogt wel van anderen bepalen of ze Vlamingen of Walen zijn? EN welke eigenschappen zij zouden hebben. Zijt gij god?
Ik spreek over algemeenheden en die zijn in dit Belgique, ook al doet men zich nog zo enorm de moeite om recht te verklaren wat krom is en omgekeerd, die zijn in dit Belgique overduidelijk en liggen overal voor het oprapen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2015, 08:46   #147
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
En gij moogt wel van anderen bepalen of ze Vlamingen of Walen zijn? EN welke eigenschappen zij zouden hebben. Zijt gij god?
God is wellicht wat hoog gemikt. Maar in # 89 schreef ze het volgende : heb ik niet alleen het recht maar zelfs de plicht om mijn visie die beter en veel beter bij de echte belangen van alle Vlamingen aansluit als de Vlaamse visie naar voren te schuiven

Ze voelt 'plichten' om ons haar evangelie te brengen, en 'weet' dat dat veel beter bij de échte belangen van alle vlamingen aansluit en schuift haar mening voor als 'de' vlaamse visie.

Duidelijk geval van messiah-complex http://en.wikipedia.org/wiki/Messiah_complex
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 28 mei 2015 om 08:47.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2015, 08:51   #148
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
God is wellicht wat hoog gemikt. Maar in # 89 schreef ze het volgende : heb ik niet alleen het recht maar zelfs de plicht om mijn visie die beter en veel beter bij de echte belangen van alle Vlamingen aansluit als de Vlaamse visie naar voren te schuiven

Ze voelt 'plichten' om ons haar evangelie te brengen, en 'weet' dat dat veel beter bij de échte belangen van alle vlamingen aansluit en schuift haar mening voor als 'de' vlaamse visie.

Duidelijk geval van messiah-complex http://en.wikipedia.org/wiki/Messiah_complex
Mooi, in dit land om zijn Vlaams gelijk te kunnen halen moet men al God of messia zijn, terwijl de bewijzen voor het oprapen liggen....
Totaal verdwaasd land, inderdaad...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2015, 19:17   #149
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ik spreek over algemeenheden en die zijn in dit Belgique, ook al doet men zich nog zo enorm de moeite om recht te verklaren wat krom is en omgekeerd, die zijn in dit Belgique overduidelijk en liggen overal voor het oprapen...
Dat is mooi verwoord...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 28 mei 2015 om 19:17.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be