Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 september 2017, 23:27   #61
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Leg uit wat u goed vindt aan politieagenten aanvallen die iemand willen oppakken?
Ja de tijd dat de rijkswacht in de jeugdclubjes met groot vertoon wat brave hippies buiten sloegen is duidelijk veranderd. De tegenstand is hier decennia lang omzeggens onbestaande geweest.
Ik zal de razzia in ons jeugdclubje in 1974 nooit vergeten. Een gans peloton ladderzatte rijkswachters ( was toen normaal) die iedereen tegen de grond werkten opdat één of andere zatte officier had vernomen dat er in het clubje drugs werden gebruikt. En gelijk had hij tijdens de razzia werd den doodbrave Billy gesnapt met een balleke hash tussen zijn toebak.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2017, 23:27   #62
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Mja, in Borgerocco lopen de "jongeren" blijkbaar allemaal constant met een voorraad eieren rond om direct "van zich af te bijten" wanneer een soortgenoot terecht opgepakt wordt. Typisch voor losers.
Men kan zeggen wat men wil maar feit is dat de zogezegde allochtoonse jeugd tenminste nog opkomt voor elkaar, itt autochtonen die veelal soortgenoten zouden gaan verklikken... en die eieren, wel die hebben ze omdat er gewoon veel buurtwinkels daar zijn & ze niet te lam zijn die even te gaan halen, anyway beter dan op feesboek zitten zoals de gemiddelde Vlaam...

Laatst gewijzigd door bembem : 10 september 2017 om 23:35.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2017, 23:44   #63
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Men kan zeggen wat men wil maar feit is dat de zogezegde allochtoonse jeugd tenminste nog opkomt voor elkaar, itt autochtonen die veelal soortgenoten zouden gaan verklikken... en die eieren, wel die hebben ze omdat er gewoon veel buurtwinkels daar zijn & ze niet te lam zijn die even te gaan halen, anyway beter dan op feesboek zitten zoals de gemiddelde Vlaam...
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2017, 23:45   #64
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Ha nee, het zal niet zeker
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 01:20   #65
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
En ze konden ze het weer niet laten met hun selectieve poco berichtgeving !

Op het nieuws zei de politie commissaris dat enkele jongeren van allochtone afkomst de agressieveling van de inspecteur aftrokken.

Dan zei hij dat de grote politiemacht de aandacht trok van een groep jongeren die zich tegen de politie keerden.

In het eerste geval vermelde hij dat de enkelen die hulp boden van allochtone afkomst waren maar in het tweede geval verzweeg hij wel dat de groep jongeren die zich tegen de politie keerden ook van allochtone afkomst waren.

Dat noemen ze dan ''objectieve'' berichtgeving.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2017, 10:28   #66
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik heb van het Vlaams Belang nog nooit een oplossing mogen horen . Alleen een kreet op een complex probleem. Buurten opkuisen is het jargon van uit café de bonten os. Ik kan U enkel zeggen dat ze daar in Rio de Janeiro Mexico of in Bogotta of in Detroit al decennia eerder mee begonnen zijn met alle gevolgen van dien.Ik bedank voor die hooliganpraat.
Ik heb daar ook vaak voor bedankt.. maar ik merk dat de oplossingen van de andere partijen ook uitblijven! Want -zeg nu zelf- die 'van zich afbijtende jongeren' waren er tien jaar geleden ook al. Al die jaren heeft men hier en daar tevergeefs wat symptomen bestreden; en vooral weggekeken van de problemen om eigen zakken te vullen en stemmen te ronselen voor de eigen partij (zie Mayeur en uiteraard vele anderen)! En het volk kijkt er naar en praat er over en kijkt er naar en praat er over.. en men rekent zichzelf bij 'de goei' omdat men niet in café de bonten os zit. Proficiat daarvoor. Verdeling maakt vast sterk.. kuch. Maar moest er uit al die praat nu eens een oplossing komen...... nee hoor, na ruim tien jaar is de hoop stront alleen maar groter geworden. Vind ik dat een reden om voor het VlaamsBelang te kiezen..? Begot neen, maar de andere huidige partijen krijgen ook geen stem meer wegens compleet verlies aan geloofwaardigheid. Ik wacht dus rustig op de sharia-partij en wil dan nog wel eens gaan stemmen. Naar 't schijnt brengen die vrede.....
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2017, 10:55   #67
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Ik heb daar ook vaak voor bedankt.. maar ik merk dat de oplossingen van de andere partijen ook uitblijven! Want -zeg nu zelf- die 'van zich afbijtende jongeren' waren er tien jaar geleden ook al. Al die jaren heeft men hier en daar tevergeefs wat symptomen bestreden; en vooral weggekeken van de problemen om eigen zakken te vullen en stemmen te ronselen voor de eigen partij (zie Mayeur en uiteraard vele anderen)! En het volk kijkt er naar en praat er over en kijkt er naar en praat er over.. en men rekent zichzelf bij 'de goei' omdat men niet in café de bonten os zit. Proficiat daarvoor. Verdeling maakt vast sterk.. kuch. Maar moest er uit al die praat nu eens een oplossing komen...... nee hoor, na ruim tien jaar is de hoop stront alleen maar groter geworden. Vind ik dat een reden om voor het VlaamsBelang te kiezen..? Begot neen, maar de andere huidige partijen krijgen ook geen stem meer wegens compleet verlies aan geloofwaardigheid. Ik wacht dus rustig op de sharia-partij en wil dan nog wel eens gaan stemmen. Naar 't schijnt brengen die vrede.....
Dus zagen en nog eens zagen, blijven zagen en een zaag spannen.
Maar zeker niet voor de stoute jongens en meisjes van het VB kiezen.
Of zoals wij dat noemen de poco light reflex.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2017, 16:42   #68
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Dus zagen en nog eens zagen, blijven zagen en een zaag spannen.
Maar zeker niet voor de stoute jongens en meisjes van het VB kiezen.
Of zoals wij dat noemen de poco light reflex.
Noem het hoe ge het wilt.
Ik ben gewoon te onverschillig geworden om nog een stem uit te brengen.
Het hele systeem is door en door rot en corrupt..
En mijn stem noch het VB zal daar iets aan veranderen.
Huilie huilies doen en zaagjes spannen ook niet natuurlijk..
Al had ik niet de indruk dat ik daarin overdreef..

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 12 september 2017 om 16:45.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2017, 18:04   #69
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.272
Standaard

Vroeger waren Jongeren, de scouts, Chiro, KSA en zo...
Nu...
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2017, 18:43   #70
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Vroeger waren Jongeren, de scouts, Chiro, KSA en zo...
Nu...
Nu zijn dat rel schoppende en zelf ontploffende allochtonen/moslims.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2017, 19:31   #71
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.930
Standaard

Bweurk... Jeugdbeweging...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2017, 17:58   #72
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Wel niet dat ik het goedpraat maar die jongeren bijten tenminste van zich af, laten niet zich sollen enz. Nogal wat anders dan de veelal gemakzuchtige lamme tamme Vlaamse jeugd die al wegkruipen als men er "boe!" naar roept.
Jij prijst die rotzooi -jongeren omdat die te lomp en te dom zijn om te beseffen dat ze hier niet in de jungle leven waar de dieren elkaar aanvallen?
Crapuul dat niet met zich laat sollen? Echt om naar op te kijken.
Horen meer thuis in kooien in de zoo.

Laatst gewijzigd door andev : 16 september 2017 om 17:59.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2017, 19:07   #73
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.930
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Jij prijst die rotzooi -jongeren omdat die te lomp en te dom zijn om te beseffen dat ze hier niet in de jungle leven waar de dieren elkaar aanvallen?
Crapuul dat niet met zich laat sollen? Echt om naar op te kijken.
Horen meer thuis in kooien in de zoo.
Bembem praat het niet goed. Toch moet gij lezen dat die dat wel doet.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2017, 10:02   #74
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Weer jongeren?

Citaat:
“Hij zag dat een groep mannen van Afrikaanse origine een tiener in elkaar aan het slaan was”
BRON

Hoe ver gaat het tegenwoordig dat zelfs als je hulp wil gaan bieden, de kans loopt om zelf in elkaar geslagen te worden zoals men uit het bovenstaande artikel kan 'leren'

Hoog tijd om die allemaal terug huiswaarts te sturen?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2017, 20:13   #75
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Citaat:
Meisje (14) verkracht op klaarlichte dag tijdens afschuwelijke aanval in park
Citaat:
Een veertienjarig meisje is op klaarlichte dag verkracht in een Londens park in Greenwich. Dat meldde de politie die de aanval "afschuwelijk" noemde.
Citaat:
De verdachte wordt omgeschreven als een zwarte man die vermoedelijk een twintiger is en tenger gebouwd.
Ik citeer één van onze vorige premiers: *geen commentaar*
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2017, 22:21   #76
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik heb van het Vlaams Belang nog nooit een oplossing mogen horen . Alleen een kreet op een complex probleem. Buurten opkuisen is het jargon van uit café de bonten os. Ik kan U enkel zeggen dat ze daar in Rio de Janeiro Mexico of in Bogotta of in Detroit al decennia eerder mee begonnen zijn met alle gevolgen van dien.Ik bedank voor die hooliganpraat.
In bepaalde gedeeltes van New York heeft die methode anders wel gewerkt. Maar ik kan begrijpen dat niet iedereen die methode voorstaat. Wat is uw oplossing?
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2017, 22:22   #77
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Men kan zeggen wat men wil maar feit is dat de zogezegde allochtoonse jeugd tenminste nog opkomt voor elkaar, itt autochtonen die veelal soortgenoten zouden gaan verklikken... en die eieren, wel die hebben ze omdat er gewoon veel buurtwinkels daar zijn & ze niet te lam zijn die even te gaan halen, anyway beter dan op feesboek zitten zoals de gemiddelde Vlaam...
Dat lijkt toch wel op goedpraten hoor.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2017, 22:25   #78
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Bembem praat het niet goed. Toch moet gij lezen dat die dat wel doet.
Het ruikt ook volgens mij wel erg naar goedpraten.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2017, 22:30   #79
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
In bepaalde gedeeltes van New York heeft die methode anders wel gewerkt. Maar ik kan begrijpen dat niet iedereen die methode voorstaat. Wat is uw oplossing?
Zoals U zelf zegt in bepaalde gedeeltes.In bepaalde gedeeltes van Brussel werken die methodes ook zijnde de gedeeltes waar sowieso de problemen redelijk overzichtelijk waren of zijn...In New York was dat dan vnml manhattan.
De methode die er werd gebruikt is niet zo moeilijk..U maakt wijken peperduur en vestigt er enkel luxe winkelketens.
Is het probleem dan van de baan ? Ja in die wijk wel echter verschuift het probleem zich naar de wijk er net naast.
De methode die U voorschrijft zijnde pure repressie heeft nog nooit nergens gewerkt nu niet en nooit niet.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 september 2017 om 22:34.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2017, 08:50   #80
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Zoals U zelf zegt in bepaalde gedeeltes.In bepaalde gedeeltes van Brussel werken die methodes ook zijnde de gedeeltes waar sowieso de problemen redelijk overzichtelijk waren of zijn...In New York was dat dan vnml manhattan.
De methode die er werd gebruikt is niet zo moeilijk..U maakt wijken peperduur en vestigt er enkel luxe winkelketens.
Is het probleem dan van de baan ? Ja in die wijk wel echter verschuift het probleem zich naar de wijk er net naast.
De methode die U voorschrijft zijnde pure repressie heeft nog nooit nergens gewerkt nu niet en nooit niet.
De burgmeester van gemeente A kuist zijn wijk op (al moet ik naar het schijnt oppassen met dit woord - het alleengebruik ervan zou immers voorbehouden zijn aan politiek links). De burgemeester van stad B protesteert dat het schorremorrie hierdoor nu naar zijn stad wordt verdreven. Gaat burgemeester A dan in de fout? Neen, ook burgemeester B moet zijn verantwoordelijkheid opnemen. Als iedereen voor eigen deur veegt, dan is de hele straat schoon. Dit is trouwens geen fictief voorbeeld, maar echt gebeurt. Burgemeester B was echter een SPA'er en die verkoos dus niet te vegen.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be