Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 oktober 2005, 09:54   #21
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken
Den eerste die ik bezig zie krijgt gewoon een trap onder zijn kont. Het hoeft daarom nog niet eens mijn wagen te zijn. Van andermans spullen blijf je af.
________
Milieuverpesters mogen in toenemende mate gepest worden, de civiele consensus daarrond is groeiende, evenals de acties.

Laatst gewijzigd door eno2 : 19 oktober 2005 om 09:56.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 11:31   #22
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
________
Milieuverpesters mogen in toenemende mate gepest worden, de civiele consensus daarrond is groeiende, evenals de acties.
Vandalen mogen in toenemende mate door middel van een jachtgeweer worden omgelegd, er zal maar weinig maatschappelijk protest komen.
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 11:49   #23
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Vandalen mogen in toenemende mate door middel van een jachtgeweer worden omgelegd, er zal maar weinig maatschappelijk protest komen.
ik krijg ineens veel zin om mee te doen aan zo'n anti 4x4-actie als ik jouw posts lees.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 11:58   #24
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
Onvoldoende.
Je moet ze zonder wielen zetten.
Tja, dat men binnenkort de touwen maar niet van de hangmatten snijdt...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 13:22   #25
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Vandalen mogen in toenemende mate door middel van een jachtgeweer worden omgelegd, er zal maar weinig maatschappelijk protest komen.
________

Een hyperventilerende overdrive-rider?

Nooit gehoord van geproportioneerde geweldapplicatie?

Als jij op mij schiet met een jachtgeweer, dan ik met een Kalashnikov op jou.

Ik wil nog niet meteen naar een bazooka grijpen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 19 oktober 2005 om 13:22.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 16:13   #26
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Tja, dat men binnenkort de touwen maar niet van de hangmatten snijdt...
__________

Of de kop van Chipie de Coproliet, en dit laatste betekent niet: Chipie die de koprol doet.


.

Laatst gewijzigd door eno2 : 19 oktober 2005 om 16:33.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 16:14   #27
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Momenteel toch de terreinwagen. De opgefokte golf wordt meestal vertroeteld door de eigenaars en deze zijn meestal dubbel zo voorzichtig.
jaja, men fokt een golf op om aan 50km door de weg te schuren zeker.....
Ik koop anders geen terreinwagen om onveilig te reiden, maar om veel te kunnen vervoeren.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 16:22   #28
Apocalyps
Minister
 
Apocalyps's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2005
Berichten: 3.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius
Dat ze die gasten maar gauw oppakken en bedenken met een ferme straf. Kwestie van een ondubbelzinnig signaal te geven aan iedereen die overweegt om het recht in eigen handen te nemen. Van andermans eigendom blijf je met je fikken af ! Niet ingewikkelder dan dat.

Er zijn andere manieren om je ongenoegen te uiten.
Daar ben ik het mee eens!
__________________
Het onbekende verklaren met het bekende is een logische procedure, het bekende verklaren met het onbekende is een vorm van theologische waanzin.
Apocalyps is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 18:01   #29
napoleondegrote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 1.137
Standaard

Ik ben een autohater, maar terreinwagens haat ik het meeste. De mensen die zulke wagens kopen om in een stad rond te rijden zijn volslagen idioten. VOlgens een wetenschappelijk onderzoek zouden het ook meestal mannen zijn met castratieangst of met een minderwaardigheidscomplex door hun minipenis.

Ze nemen enorm veel plaats in en bij accidenten verhogen ze de kans op ernstige verwondingen of dood.

Ik laat mijn hond altijd extra zeiken tegen die dikkenekkewagens; en als het effe kan pis ik er ook tegen...

De meest idiote autobestuurders zijn trouwens diegenen die een opmerking durven maken als mijn hond tegen hunnen schrootbak pist, alsof dienen auto daardoor zou uiteenvallen. Wie zijn de grote vervuilers, auto's of honden?

BAN DE AUTO'S, ZEKER DE TERREINWAGENS.
Laat uw hond zoveel mogelijk pissen en kakken op hun wielen; als er iemand een opmerking durft maken, kras dan met uwe sleutel op hun carrosserie!!!!!!!!!!!
JIHIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!
napoleondegrote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 18:45   #30
Fozzie
Minister-President
 
Fozzie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 4.740
Standaard

Terreinwagens horen niet thuis in het stadscentrum (zeker niet met een "bull-bar"). Als men er een voetganger mee aan rijdt, dan wordt die verpletterd, met een gewone (lage) wagen tuimelt het slachtoffer over de moterkap en zijn de overlevingskansen hoger dan bij een aanrijding door een terreinwagen.

Daarbij, gebruik in het centrum waar mogelijk de fiets of openbaar vervoer: veel veiliger voor iedereen, minder files en uitlaatgassen!

Maar mij zie je nog geen banden plat zetten, je zal maar per ongeluk de banden van een wagen van een arts plat zetten terwijl die naar een spoedgeval moet...
__________________
Koningen horen thuis in sprookjes
http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts
Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "

Laatst gewijzigd door Fozzie : 19 oktober 2005 om 18:46.
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 18:50   #31
Shizie
Banneling
 
 
Shizie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Locatie: Ergens in Siberie
Berichten: 2.629
Standaard

benden jaloerse hippies moeten gewoon afgeschoten worden.

ik kan zeker zeggen dat indien ik iemand zag die de banden van mijn wagen expres beschadigde zou ik zonder twijfel een kogel tussen zijn ogen inplanten.
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 18:56   #32
Fozzie
Minister-President
 
Fozzie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 4.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
benden jaloerse hippies moeten gewoon afgeschoten worden.

ik kan zeker zeggen dat indien ik iemand zag die de banden van mijn wagen expres beschadigde zou ik zonder twijfel een kogel tussen zijn ogen inplanten.
Doodstraf voor mensen die banden af laten? Technisch gezien is banden af laten niet eens vandalisme, want de banden worden niet beschadigd.

Mag ik voorstellen, dat je verhuist naar het Wilde Westen, waar elkaar dood schieten voor een wissewasje legaal is, ofwel je te houden aan de Belgische wetgeving die moord uitdrukkelijk verbied...
__________________
Koningen horen thuis in sprookjes
http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts
Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2005, 09:38   #33
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Het verbaast mij, met de huidige stand van zaken in het steeds verder deteriorerende milieu, dat er nog geen begin gemaakt werd met het de fik steken van de auto's - voor de precies die reden.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2005, 09:51   #34
ICE-MAN
Parlementslid
 
ICE-MAN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2003
Locatie: noordelijke ijszee (ferm fris zeetje)
Berichten: 1.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door napoleondegrote
Ik ben een autohater, maar terreinwagens haat ik het meeste. De mensen die zulke wagens kopen om in een stad rond te rijden zijn volslagen idioten. VOlgens een wetenschappelijk onderzoek zouden het ook meestal mannen zijn met castratieangst of met een minderwaardigheidscomplex door hun minipenis.

Ze nemen enorm veel plaats in en bij accidenten verhogen ze de kans op ernstige verwondingen of dood.

Ik laat mijn hond altijd extra zeiken tegen die dikkenekkewagens; en als het effe kan pis ik er ook tegen...

De meest idiote autobestuurders zijn trouwens diegenen die een opmerking durven maken als mijn hond tegen hunnen schrootbak pist, alsof dienen auto daardoor zou uiteenvallen. Wie zijn de grote vervuilers, auto's of honden?

BAN DE AUTO'S, ZEKER DE TERREINWAGENS.
Laat uw hond zoveel mogelijk pissen en kakken op hun wielen; als er iemand een opmerking durft maken, kras dan met uwe sleutel op hun carrosserie!!!!!!!!!!!
JIHIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!
[SIZE=4]GRAAG EEN OPLOSSING A.U.B. !!!!!![/SIZE]

aan al diegenen die de 4X4's haten heb ik een vraag : "reik me een alternatief aan en ik verander (paard en kar komen niet in aanmerking !)

vroeger reden we beroepshalve door het brusselse drukke stadsverkeer met een kleine vrachtwagen die zo een 29 liter diesel verbruikte en voor dringende interventie's hadden we ook nog een stationwagen die zo een 9 liter loodvrije benzine verbruikte.... vooral de lompe vrachtwagen zorgde voor enorme problemen bij het parkeren en eveneens bij het vlot rijden tijdens de spitsuren......

momenteel rijden we met een 4X4 door brussel, omdat dit het enige voertuig is dat wettelijk gezien, kan en mag rijden met een aanhangwagen van 2.350 kgr.... deze wagen verbruikt 8,5 liter diesel en vraagt minder onderhoud en is milieuvriendelijker dan onze 2 vorige bedrijfsvoertuigen die hij vervangt..... en dan nog gezwegen over de verzekering en de verkeersbelasting....

[SIZE=3]kent iemand een betere oplossing ?????????????[/SIZE]

by the way........ als een of andere idioot onze 4 banden platzet en daardoor komen we te laat bij onze klant aan (we werken in de medische sector) waardoor er mensenlevens verloren gaan dan zullen wij daar zeker niet voor opdraaien..... maar ik ben quasi 100% zeker dat onze verzekering de "daders" zal opsnorren teneinde hun gigantische kosten op iemand te kunnen verhalen..... verzekeringen zijn nu eenmaal géén liefdadigheidsinstellingen nietwaar..... en als die mannen beginnen te zoeken vinden ze beslist een of andere getuige..... en dan gaat de "dader" zwaar boeten natuurlijk.....
__________________
Per 20 november 2009 verlaat ik dit politiek kloteland FOREVER - treur niet k'zal t'niet missen !

Laatst gewijzigd door ICE-MAN : 20 oktober 2005 om 09:53.
ICE-MAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2005, 16:14   #35
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door napoleondegrote
Ik ben een autohater, maar terreinwagens haat ik het meeste. De mensen die zulke wagens kopen om in een stad rond te rijden zijn volslagen idioten. VOlgens een wetenschappelijk onderzoek zouden het ook meestal mannen zijn met castratieangst of met een minderwaardigheidscomplex door hun minipenis.

Ze nemen enorm veel plaats in en bij accidenten verhogen ze de kans op ernstige verwondingen of dood.

Ik laat mijn hond altijd extra zeiken tegen die dikkenekkewagens; en als het effe kan pis ik er ook tegen...

De meest idiote autobestuurders zijn trouwens diegenen die een opmerking durven maken als mijn hond tegen hunnen schrootbak pist, alsof dienen auto daardoor zou uiteenvallen. Wie zijn de grote vervuilers, auto's of honden?

BAN DE AUTO'S, ZEKER DE TERREINWAGENS.
Laat uw hond zoveel mogelijk pissen en kakken op hun wielen; als er iemand een opmerking durft maken, kras dan met uwe sleutel op hun carrosserie!!!!!!!!!!!
JIHIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!
welke dikke zever! het zijn hoofdzakelijk vrouwen die me en terreinwagen reiden als 2de auto.
Dit toch wel toevallig de persoon die meest moet kinderen rondvoeren zeker....
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2005, 01:57   #36
ICE-MAN
Parlementslid
 
ICE-MAN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2003
Locatie: noordelijke ijszee (ferm fris zeetje)
Berichten: 1.867
Standaard

[SIZE=5]IK BEN NOG ALTIJD AAN HET WACHTEN ![/SIZE]


Alléé......... waar zitten de mannen die voor ALLES een oplossing weten.....

[SIZE=4]GRAAG EEN OPLOSSING A.U.B. !!!!!!

[/SIZE]aan al diegenen die de 4X4's haten heb ik een vraag : "reik me een alternatief aan en ik verander (paard en kar komen niet in aanmerking !)

vroeger reden we beroepshalve door het brusselse drukke stadsverkeer met een kleine vrachtwagen die zo een 29 liter diesel verbruikte en voor dringende interventie's hadden we ook nog een stationwagen die zo een 9 liter loodvrije benzine verbruikte.... vooral de lompe vrachtwagen zorgde voor enorme problemen bij het parkeren en eveneens bij het vlot rijden tijdens de spitsuren......

momenteel rijden we met een 4X4 door brussel, omdat dit het enige voertuig is dat wettelijk gezien, kan en mag rijden met een aanhangwagen van 2.350 kgr.... deze wagen verbruikt 8,5 liter diesel en vraagt minder onderhoud en is milieuvriendelijker dan onze 2 vorige bedrijfsvoertuigen die hij vervangt..... en dan nog gezwegen over de verzekering en de verkeersbelasting....

[SIZE=3]kent iemand een betere oplossing ?????????????[/SIZE]
__________________
Per 20 november 2009 verlaat ik dit politiek kloteland FOREVER - treur niet k'zal t'niet missen !
ICE-MAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2005, 02:44   #37
Fozzie
Minister-President
 
Fozzie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 4.740
Standaard

Dit onderwerp staat ook bij "binnenlandse politiek" (iets met "4x4" in de titel). Misschien best daar verder doen?
__________________
Koningen horen thuis in sprookjes
http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts
Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2005, 08:14   #38
napoleondegrote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 1.137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
welke dikke zever! het zijn hoofdzakelijk vrouwen die me en terreinwagen reiden als 2de auto.
Dit toch wel toevallig de persoon die meest moet kinderen rondvoeren zeker....
Gij zijt de zeveraar. Ik heb nog NOOIT een vrouw met een terreinwagen weten rijden. Het zijn altijd mannen die in hun cabine zitten alsof ze op een engels gemak zitten...
napoleondegrote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2005, 08:35   #39
napoleondegrote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 1.137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN
[SIZE=5]IK BEN NOG ALTIJD AAN HET WACHTEN ![/SIZE]


Alléé......... waar zitten de mannen die voor ALLES een oplossing weten.....

[SIZE=4]GRAAG EEN OPLOSSING A.U.B. !!!!!!

[/SIZE]aan al diegenen die de 4X4's haten heb ik een vraag : "reik me een alternatief aan en ik verander (paard en kar komen niet in aanmerking !)

vroeger reden we beroepshalve door het brusselse drukke stadsverkeer met een kleine vrachtwagen die zo een 29 liter diesel verbruikte en voor dringende interventie's hadden we ook nog een stationwagen die zo een 9 liter loodvrije benzine verbruikte.... vooral de lompe vrachtwagen zorgde voor enorme problemen bij het parkeren en eveneens bij het vlot rijden tijdens de spitsuren......

momenteel rijden we met een 4X4 door brussel, omdat dit het enige voertuig is dat wettelijk gezien, kan en mag rijden met een aanhangwagen van 2.350 kgr.... deze wagen verbruikt 8,5 liter diesel en vraagt minder onderhoud en is milieuvriendelijker dan onze 2 vorige bedrijfsvoertuigen die hij vervangt..... en dan nog gezwegen over de verzekering en de verkeersbelasting....

[SIZE=3]kent iemand een betere oplossing ?????????????[/SIZE]
Mensen die dat soort wagens nodig hebben voor hun werk, mogen er voor mijn part mee blijven rijden. Maar volgens mij is dat een minderheid.
napoleondegrote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2005, 16:08   #40
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
Activisten zetten banden terreinwagens plat


BRUSSEL - Een bende, die zich de 'Flagadas' noemt, heeft afgelopen weekend de banden platgezet van een veertigtal terreinwagens in Brussel. Volgens de milieuactivisten verbruiken de terreinwagens meer brandstof en zijn ze ook meer vervuilend. Volgens de krant La Dernière Heure vindt de actie tegen de 4x4-terreinwagens zijn oorsprong in Frankrijk.
Een zekere 'Annick Tamère' eiste de actie op via het internet. De activisten sloegen volgens de politie vooral toe in Vorst. De agenten weigerden processen-verbaal op te stellen, omdat er niet echt materiële schade was aangebracht aan de auto’s. De eigenaars van de jeeps zijn boos op de politie. 18/10/2005

---------------------------------------------------

ik vind het ook vreselijk als ik met mijn fiets rijd en er passeert zo'n rijke met z'n 4x4 wegmonster, blaast zijn vuile dieseluitlaat recht in mijn longen.
om maar te zwijgen van hun agressieve rijgedrag vaak, ze voelen zich precies meer dan een ander op de weg.
wat vinden jullie van deze actie?
ik vind 'm wel leuk.

Als België voor 3/4 uit landweggetjes, moerassen en bossen bestond mochten ze gerust doen.
Dat is echter niet het geval, vandaar dat ik me afvraag waarom zo'n olie-opslorper en dito uitstoter noodzakelijk is. Behalve dan om de gebruiker zich wat comfortabeler te laten voelen en hoger te wanen dan de rest in zijn verhoogde zitje, met eveneens dito ego en rijstijl als gevolg.
Ze irriteren mij dus ook. Niettegestaande moet ik toegeven dat ik me ook wel goed in zo'n bakje zou kunnen voelen. Zou kunnen ... ik zeg niet dat ik heiliger ben met de paus maar ik zou me niet goed voelen bij de gedachte dat ik die lekker kankerverwekkende stof op mijn omgeving afgeef. Op frituurolie mag dan wel van mij.
Actie ondernemen tegen dit soort 'bakkies' mag van mij ook, maar niet onder deze vorm.
Eneuh ... rechtvaardig of niet? Waarschijnlijk niet volgens velen. Maar als er een wet kwam waarin stond dat bestuurders in een 4x4, porsche, lexus, ... extra in de gaten werden gehouden betreffende hun rijstijl (en dat er natuurlijk ook guller werd gesmeten met boetes en de bedragen ervan) om redenen die u zelf wel kan bedenken zal ik er absoluut niet zijn om die wet tegen te houden...
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be