Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

 
 
Discussietools
Oud 26 maart 2009, 13:22   #1
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard Heeft discussiëren hier nog wel zin ?

Wat voor zin heeft het om op een stelling als "Irsraeliërs zijn immorele klootzakken" te reageren.
Bovendien worden we doodgegooid met diverse onduidelijke schakels, verschrikkelijke filmpjes, etc, etc.
Dergelijke draadjes beloven immers dat het debat daarover al bij voorbaat zal mislukken.
Extreme zwart-wit tegenstallingen zijn onoverbrugbaar.
Ik merk dat zowel de pro-Israel als de pro-Palestijnen forummers niet bereid zijn om maar een druppel water en de toch al bedorven wijn te doen.
Allen Heel-Nederlander (en ikzelf) hebben volgens mij een poging gewaagd om in een draadje tot een oplossing te komen van dit conflict.
Zoals ik al eerder schreef in een ander draadje dat nu helemaal vergeten is, is een twee-staten oplossing met grenzen van juni 1967 het enige alternatief.
Zowel een Groot-Israel (die bij Israelisch extreem-rechts aanhang heeft) als een groot Islamitisch Palestina zijn geen reeële opties voor een vredesverdrag.
Ik ben pro-Israel (ik zou als Israeliër op de Arbeiders Partij stemmen), maar sluit zeker niet de ogen voor het religieus fanatisme van zowel Joodse als Islamitische oorsprong.
__________________
Derk de Tweede is offline  
Oud 26 maart 2009, 15:12   #2
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Wat voor zin heeft het om op een stelling als "Irsraeliërs zijn immorele klootzakken" te reageren.
Omdat de stelling niet is dat �*lle Israëli immorele klootzakken zijn, wel dat Israëlische soldaten dat zijn. Er staat ook niet "alle soldaten" of "dé soldaten" maar soldaten in het algemeen.

Citaat:
Dergelijke draadjes beloven immers dat het debat daarover al bij voorbaat zal mislukken.
Vreemd want de meeste van die draden staan bol van de bronnen, verwijzingen, feiten, rapporten en andere zaken die de geponeerde stellingen onderbouwen.
Dat kan van de verdedigers van de zionistische politiek niet gezegd worden.

Citaat:
Ik merk dat zowel de pro-Israel als de pro-Palestijnen forummers niet bereid zijn om maar een druppel water en de toch al bedorven wijn te doen.
Er valt met mij over gerechtigheid niet te onderhandelen. Als Palestijnen zich onrechtvaardig gedragen moet dat aangeklaagd worden, als Israël dat doet moet hetzelfde gebeuren.
Maar er is vandaag duidelijk sprake van een complete wanverhouding wat dat betreft. Dat moet aangeklaagd worden en in functie daarvan moeten we druk op de ketel zetten zodat België en Europa haar ongenuanceerde pro-Israëlische politiek omturnd.

Citaat:
Zoals ik al eerder schreef in een ander draadje dat nu helemaal vergeten is, is een twee-staten oplossing met grenzen van juni 1967 het enige alternatief.
Een ander alternatief is één (con)federale staat, joods noch islamitisch maar seculier met gelijke rechten voor iedereen. Zo'n staat is economisch leefbaar, dat kan van Israël of Palestina niet gezegd worden.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline  
Oud 26 maart 2009, 15:15   #3
Félicien Bwanatongo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 augustus 2008
Berichten: 1.573
Standaard

Discussiëren met zionisten heeft geen zin. Ofwel zijn ze onwetend, ofwel liegen ze en verdraaien ze de realiteit.
Félicien Bwanatongo is offline  
Oud 26 maart 2009, 15:21   #4
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Ik ben pro-Israel (ik zou als Israeliër op de Arbeiders Partij stemmen)
Dan moet u er - zoals de Arbeiderspartij vandaag - wel bijzonder verscheurd bijlopen?
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline  
Oud 26 maart 2009, 15:41   #5
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Omdat de stelling niet is dat �*lle Israëli immorele klootzakken zijn, wel dat Israëlische soldaten dat zijn. Er staat ook niet "alle soldaten" of "dé soldaten" maar soldaten in het algemeen.

Even tussen het audio monteren door:
Ik kan me herinneren dat Israelische piloten dienst weigerden een geen vluchten eer wilden uitvoeren boven Palestijns gebied.
Dus niet alle Israelische soldaten zijn klootzakken, net zoals alle Amerikaanse soldaten in Vietnam niet allemaal klootzakken waren.
Heb jij enig idee of er Palestijnse strijders zijn geweest met gewetensbezwaren en een dienstbevel hebben geweigerd?




Vreemd want de meeste van die draden staan bol van de bronnen, verwijzingen, feiten, rapporten en andere zaken die de geponeerde stellingen onderbouwen.
Dat kan van de verdedigers van de zionistische politiek niet gezegd worden.
Veel van die bronnen zijn dubieus en moeilijk te staven.
Dat geldt overgens wel voor beide partijen.



Er valt met mij over gerechtigheid niet te onderhandelen. Als Palestijnen zich onrechtvaardig gedragen moet dat aangeklaagd worden, als Israël dat doet moet hetzelfde gebeuren.
Maar er is vandaag duidelijk sprake van een complete wanverhouding wat dat betreft. Dat moet aangeklaagd worden en in functie daarvan moeten we druk op de ketel zetten zodat België en Europa haar ongenuanceerde pro-Israëlische politiek omturnd.
Hier kom ik later op terug.



Een ander alternatief is één (con)federale staat, joods noch islamitisch maar seculier met gelijke rechten voor iedereen. Zo'n staat is economisch leefbaar, dat kan van Israël of Palestina niet gezegd worden.
Dat zou menselijk gezien het ideaalbeeld kunnen zijn. Vooralsnog kunnen we het bestaan van zowel de Joodse religie als de Islamitische religie niet ontennen. Op zich hoeft dat niet erg te zijn, maar kunnen die twee naast elkaar bestaan ? Ik memoreer even de fundamentalistische stromingen in zowel Israel als de fundamentalistische achtergrond van Hamas.
Ik denk dat er politiek gezien eerst het nodige moet veranderen.


Ik ga ervan uit dat een dialoog tussen Israel en Palestijnen de oplossing moet bieden en dat lijkt me in de huidige situatie zeer moeilijk.
Ik ben daarom niet blij met de verkiezingsuitslag in Israel.
__________________
Derk de Tweede is offline  
Oud 26 maart 2009, 15:41   #6
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Dan moet u er - zoals de Arbeiderspartij vandaag - wel bijzonder verscheurd bijlopen?
Niet verscheurd, wel bezorgd.
__________________
Derk de Tweede is offline  
Oud 26 maart 2009, 15:46   #7
roodhaar
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 28 december 2008
Berichten: 2.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Wat voor zin heeft het om op een stelling als "Irsraeliërs zijn immorele klootzakken" te reageren.
Bovendien worden we doodgegooid met diverse onduidelijke schakels, verschrikkelijke filmpjes, etc, etc.
Dergelijke draadjes beloven immers dat het debat daarover al bij voorbaat zal mislukken..
toch lijkt het me dat enkele geflipte zionisten hiermee begonnen zijn in een zoveelste kinderlijke (en contra productieve ) poging om de aandacht te verleggen. (wat de Palestijnen zich aandoen, hulpgoederen die gestolen worden etc). aan dergelijk draadje opstarten om louter er ééntje op te starten doe ik niet mee.

Citaat:
Extreme zwart-wit tegenstallingen zijn onoverbrugbaar.
Ik merk dat zowel de pro-Israel als de pro-Palestijnen forummers niet bereid zijn om maar een druppel water en de toch al bedorven wijn te doen.
de wijn is wél bedorven door het zionisme en de daaruit resulterende behandeling van de autochtone Palestijnse bevolking. dat is gewoon een feit.

dat gezegd zijnde hoop ik echt dat de Palestijnen jullie zullen kunnen vergeven. Maar met jullie laatste slachtpartijen en het pervers juichen erbij tot het goedpraten van het afmaken van kinderen ..... vrees ik er een beetje voor.

Israel heeft zichzelf onmogelijk gemaakt. het is een op voorhand verloren zaak.
__________________
Citaat:
ZIONISME ; woorden schieten tekort...PollyCorrect :
Ik ga even naar Canvas terzake kijken, en zien hoe Zielig ze het daar wel vinden, van die 2 arme Palestijnse kindertjes en het lijden van hun gezinnen
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 26 maart 2009 om 15:48.
roodhaar is offline  
Oud 26 maart 2009, 15:58   #8
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht
Discussiëren met zionisten heeft geen zin. Ofwel zijn ze onwetend, ofwel liegen ze en verdraaien ze de realiteit.
Dat vind ik juist van het gros van de zelfbenoemde anti-zionisten en pro-Palestina forummers.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline  
Oud 26 maart 2009, 19:36   #9
Francientje
Minister
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Berichten: 3.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Dat zou menselijk gezien het ideaalbeeld kunnen zijn. Vooralsnog kunnen we het bestaan van zowel de Joodse religie als de Islamitische religie niet ontennen. Op zich hoeft dat niet erg te zijn, maar kunnen die twee naast elkaar bestaan ? Ik memoreer even de fundamentalistische stromingen in zowel Israel als de fundamentalistische achtergrond van Hamas.
Ik denk dat er politiek gezien eerst het nodige moet veranderen.


Ik ga ervan uit dat een dialoog tussen Israel en Palestijnen de oplossing moet bieden en dat lijkt me in de huidige situatie zeer moeilijk.
Ik ben daarom niet blij met de verkiezingsuitslag in Israel.
Mogelijk word je daar omtrent aangenaam verrast. Rechts in Israel gaat vaak véél pragmatischer te werk dan links. Dt is ergens ook logisch, als je
er goed over nadenkt. Links werkt niet tegen in dat geval en eigen achterban heeft geen ander alternatief.
Het probleem is niet de Israelische regering. Het is Hamas. Plus het restant
van Arafats gewapende én corrupte troep.
Francientje is offline  
Oud 26 maart 2009, 19:46   #10
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Wat voor zin heeft het om op een stelling als "Irsraeliërs zijn immorele klootzakken" te reageren.
Bovendien worden we doodgegooid met diverse onduidelijke schakels, verschrikkelijke filmpjes, etc, etc.
Dergelijke draadjes beloven immers dat het debat daarover al bij voorbaat zal mislukken.
Extreme zwart-wit tegenstallingen zijn onoverbrugbaar.
Ik merk dat zowel de pro-Israel als de pro-Palestijnen forummers niet bereid zijn om maar een druppel water en de toch al bedorven wijn te doen.
Allen Heel-Nederlander (en ikzelf) hebben volgens mij een poging gewaagd om in een draadje tot een oplossing te komen van dit conflict.
Zoals ik al eerder schreef in een ander draadje dat nu helemaal vergeten is, is een twee-staten oplossing met grenzen van juni 1967 het enige alternatief.
Zowel een Groot-Israel (die bij Israelisch extreem-rechts aanhang heeft) als een groot Islamitisch Palestina zijn geen reeële opties voor een vredesverdrag.
Ik ben pro-Israel (ik zou als Israeliër op de Arbeiders Partij stemmen), maar sluit zeker niet de ogen voor het religieus fanatisme van zowel Joodse als Islamitische oorsprong.
Het probleem met sommigen om water bij de wijn te doen, ligt in het feit dat zij bevooroordeeld zijn. Of dat nu ligt aan hun linkse opvoeding, hun religieuze opvoeding, of hun aan iets anders; ze gaan allemaal uit hun dak om gigantische wegen te banen zodat ze bij de voor hun juiste conclusie uitkomen. En dit is natuurlijk geen goede manier om tot wat voor een oplossing ook te komen.

Want, het probleem in dit conflict is niet het geweld. Het probleem is hetgeen het geweld veroorzaakt. En als je ziet wat men in Arabische landen, inclusief de Palestijnse gebieden, al eeuwenlang leert over de Joden, dan is het niet gek te veronderstellen dat zij gaan terroriseren. Sterker nog, ik denk dat als ik als Palestijn geboren zou zijn, dat ik ook in de propaganda gevallen zou zijn.

Het probleem dat aangepakt moet worden is de haat, niet het geweld. En als mensen dat niet snel in gaan zien, dan zal dit conflict tot in de eeuwigheid door blijven gaan.
liberalist_NL is offline  
Oud 26 maart 2009, 19:57   #11
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Wat voor zin heeft het om op een stelling als "Irsraeliërs zijn immorele klootzakken" te reageren.
Bovendien worden we doodgegooid met diverse onduidelijke schakels, verschrikkelijke filmpjes, etc, etc.
Dergelijke draadjes beloven immers dat het debat daarover al bij voorbaat zal mislukken.
Extreme zwart-wit tegenstallingen zijn onoverbrugbaar.
Ik merk dat zowel de pro-Israel als de pro-Palestijnen forummers niet bereid zijn om maar een druppel water en de toch al bedorven wijn te doen.
Allen Heel-Nederlander (en ikzelf) hebben volgens mij een poging gewaagd om in een draadje tot een oplossing te komen van dit conflict.
Zoals ik al eerder schreef in een ander draadje dat nu helemaal vergeten is, is een twee-staten oplossing met grenzen van juni 1967 het enige alternatief.
Zowel een Groot-Israel (die bij Israelisch extreem-rechts aanhang heeft) als een groot Islamitisch Palestina zijn geen reeële opties voor een vredesverdrag.
Ik ben pro-Israel (ik zou als Israeliër op de Arbeiders Partij stemmen), maar sluit zeker niet de ogen voor het religieus fanatisme van zowel Joodse als Islamitische oorsprong.
Amen, brother.
PollyCorrect is offline  
Oud 26 maart 2009, 21:26   #12
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Amen, brother.
Back in town sister!
__________________
Derk de Tweede is offline  
Oud 26 maart 2009, 21:55   #13
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje
Het probleem is niet de Israelische regering. Het is Hamas.
Dat is toch bijzonder eigenaardig omdat het probleem al meer dan zestig jaar aansleept en Hamas nog geen 30 jaar bestaat. Israëlische regeringen zijn er wel al 60 jaar.

Het wordt nog eigenaardiger want het is juist de Israëlische regering die Hamas praktisch, politiek en financieel gesteund heeft.
Wat een vreemd regime dat haar eigen probleem creëert. Daar moet je waarschijnlijk zionist voor zijn...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Want, het probleem in dit conflict is niet het geweld. Het probleem is hetgeen het geweld veroorzaakt.
Tot zover kan ik volgen.

Citaat:
En als je ziet wat men in Arabische landen, inclusief de Palestijnse gebieden, al eeuwenlang leert over de Joden, dan is het niet gek te veronderstellen dat zij gaan terroriseren.
Hier haak ik echter af. Want wat een goeie start leek, verglijdt weer onmiddellijk naar idealistische waan.
1) Arabieren en joden hebben eeuwenlang vreedzaam samengeleefd. Joden waren bijvoorbeeld bijzonder opgetogen met de islamitische verovering van Spanje omdat ze in Al Andalus onder het islamitisch bewind eindelijk konden genieten van een zekere bescherming en duidelijkheid. Dat was onder het katholieke bewind bepaald niet het geval.
2) Het antisemitisme is geen islamitische of Arabische uitvinding maar een Westers-christelijke. Het is juist en vooral onder de katholieke regimes dat de joden het hard te verduren kregen, dat ze vervolgd werden, dat er pogroms plaatsvonden, dat ze zich verplicht hadden te bekeren, dat ze vermoord werden en maatschappelijk uitgestoten.
3) Tot bij de stichting van de staat Israël leefden er in vele Arabische en islamitische landen belangrijke joodse minderheden. Zonder oorlog, zonder pogroms, zonder lynchpartijen. In Yemen heb ik dat zelf kunnen vaststellen omdat daar nog een kleine joodse gemeenschap bestaat en omdat ze een erg grote impact hadden op de cultuur, ondermeer door hun inbreng als kunstsmeden en juwelenontwerpers en -handelaars. Die juwelen waren in Yemen zeer belangrijk en stonden in hoog aanzien omdat ze de kern van de bruidschat uitmaakten. In sommige landen leeft nog altijd een belangrijke joodse gemeenschap. In Turkije natuurlijk maar bijvoorbeeld ook in Iran. Daar leven zo'n 25.000 joden en die willen niet eens naar Israël migreren ook al is het hen aangeboden en wilde men hen er zelfs voor betalen. Ze hebben feestelijk bedankt en wonen nog altijd tot hun eigen tevredenheid in Iran. Zonder oorlog of haat. Omdat intelligente mensen het onderscheid maken tussen joden enerzijds en zionisten, Israëli en kolonisten anderzijds.

Citaat:
Het probleem dat aangepakt moet worden is de haat, niet het geweld.
Alsof de haat de oorzaak is en niet op haar beurt een gevolg. Want jij zoekt de bron van die haat (compleet verkeerd zo wijst de geschiedenis en de praktijk uit) in de islam of de Arabische propaganda terwijl die haat een diepere oorzaak kent: het zionistische project natuurlijk. De diefstal van land, gronden, huizen, toegang tot water en discriminatie van Palestijnse burgers of verdrijving en uitmoording van andere Palestijnen.
Die haat komt voort uit een 60-jaar durend kolonialistisch project en zorgt zo voor een spiraal van geweld en polarisatie. Maar voor het zionisme en voor de staat Israël, in de 19de eeuw was er noch in Palestina noch in de andere Arabische of islamitische landen sprake van een systematisch en gewelddadig conflict van moslims tegen joden. Wat - zoals we weten - van christenen of katholieken niet gezegd kan worden natuurlijk. Zij h�*ten de joden pas écht en we zien tot hoever die waanzinnige haat tegen een bepaalde bevolkingsgroep de katholieke Westerlingen heeft gedreven. Ik zie wat dat betreft vooral veel paralellen tussen joden en moslims: ze zijn om beurt het voorwerp van Westerse , compleet irrationele en virulente haat.

Veel van de dingen die aan het begin van vorige eeuw over joden werden gezegd of geroepen en gepubliceerd, hoor je nu over moslims. Het taalgebruik is vaak opvallend gelijklopend.
Citaat:
Sterker nog, ik denk dat als ik als Palestijn geboren zou zijn, dat ik ook in de propaganda gevallen zou zijn.
U wel waarschijnlijk: u valt nu ook voor de propaganda die men uw richting uitstuurt. U zou het als Palestijn of Marsmanneke waarschijnlijk net zo doen.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •


Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 26 maart 2009 om 21:56.
ministe van agitatie is offline  
Oud 26 maart 2009, 22:02   #14
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Wat voor zin heeft het om op een stelling als "Irsraeliërs zijn immorele klootzakken" te reageren.
Bovendien worden we doodgegooid met diverse onduidelijke schakels, verschrikkelijke filmpjes, etc, etc.
Dergelijke draadjes beloven immers dat het debat daarover al bij voorbaat zal mislukken.
Extreme zwart-wit tegenstallingen zijn onoverbrugbaar.
Ik merk dat zowel de pro-Israel als de pro-Palestijnen forummers niet bereid zijn om maar een druppel water en de toch al bedorven wijn te doen.
Allen Heel-Nederlander (en ikzelf) hebben volgens mij een poging gewaagd om in een draadje tot een oplossing te komen van dit conflict.
Zoals ik al eerder schreef in een ander draadje dat nu helemaal vergeten is, is een twee-staten oplossing met grenzen van juni 1967 het enige alternatief.
Zowel een Groot-Israel (die bij Israelisch extreem-rechts aanhang heeft) als een groot Islamitisch Palestina zijn geen reeële opties voor een vredesverdrag.
Ik ben pro-Israel (ik zou als Israeliër op de Arbeiders Partij stemmen), maar sluit zeker niet de ogen voor het religieus fanatisme van zowel Joodse als Islamitische oorsprong.
Wel, je bent niet alleen. Spijtig genoeg wordt bij discussies te snel een 'pro' of 'contra' stelling ingenomen en laat men een middenveld blank. Niet bij iedereen dus. Ik steun je stelling dat een tweestaten-oplossing de enige weg is naar een stabiele regio. De Palestijnen hebben recht op een eigen staat. Niet om historische redenen, want dan open je een vat vol discussies ('in 10.000 BC kuiste er ooit een Palestijn zijn hol aan de oevers van de Jordaan) maar gewoon omdat ze er recht op hebben. Volk, wordt staat (i.d.g. 'krijg staat').
Voor de rest sluit ik me volledig aan bij je laatste zin.
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline  
Oud 26 maart 2009, 22:23   #15
slegie
Staatssecretaris
 
slegie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2004
Berichten: 2.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Wat voor zin heeft het om op een stelling als "Irsraeliërs zijn immorele klootzakken" te reageren.
Bovendien worden we doodgegooid met diverse onduidelijke schakels, verschrikkelijke filmpjes, etc, etc.
Dergelijke draadjes beloven immers dat het debat daarover al bij voorbaat zal mislukken.
Extreme zwart-wit tegenstallingen zijn onoverbrugbaar.
Ik merk dat zowel de pro-Israel als de pro-Palestijnen forummers niet bereid zijn om maar een druppel water en de toch al bedorven wijn te doen.
Allen Heel-Nederlander (en ikzelf) hebben volgens mij een poging gewaagd om in een draadje tot een oplossing te komen van dit conflict.
Zoals ik al eerder schreef in een ander draadje dat nu helemaal vergeten is, is een twee-staten oplossing met grenzen van juni 1967 het enige alternatief.
Zowel een Groot-Israel (die bij Israelisch extreem-rechts aanhang heeft) als een groot Islamitisch Palestina zijn geen reeële opties voor een vredesverdrag.
Ik ben pro-Israel (ik zou als Israeliër op de Arbeiders Partij stemmen), maar sluit zeker niet de ogen voor het religieus fanatisme van zowel Joodse als Islamitische oorsprong.
inderdaad, je word hier automatisch in een hokje geduwd en dat is hier ofwel pro israel ofwel pro palestijnen. En als je te veel kritiek hebt op israel doe je ook aan anti semitisme.

maar een oplossing voor het probleem hoor je niet vaak wel krijg je een hele geschiedenisles over het feit wie nu de schuld moet krijgen voor dit conflict?

En hierop zeg ik gewoon dat beide partijen schuld treft.

De oplossing kan zo simpel zijn als beide partijen wat water bij de wijn doen en hun arrogantie en trots laten varen voor een stabiele vrede.

Een eerste stap is het vormen van een leefbare palestijnse staat met een grondgebied zoals het was rond 1967.
In eerste instantie zal de VN het bestuur van deze palestijnse staat op zich nemen en zullen VN troepen de beveiliging en bescherming doen van de burgers in deze staat.
Samen met de troepen moet ook een soort herstelplan komen voor deze nieuwe palestijnse staat. ( heropbouw infrastructuur, scholen, huizen, industrie en economie)
De VN zal ook een gerechtssysteem op poten zetten die palestijnse terroristen zal veroordelen op een rechtvaardige manier. Ook zullen de VN troepen de strijd tegen palestijnse terroristen hard moeten blijven doordoen want er kan geen ruimte meer zijn voor mensen die israel haten en van de kaart willen vegen

Het israelische leger zal ook voorgoed moeten verdwijnen uit het straatbeeld van de palestijnen en zal zich moeten terugtrekken tot op de eigen grenzen.
joodse kolonisten zullen moeten evenzeer terug trekken tot aan de grenzen van 1967

in een later stadium wanneer de palestijnse staat is heropgebouwd en er stabiliteit is en er hoop is bij de palestijnen moet er een democratisch bestuur worden verkozen. Deze nieuwe leiding zal evenwel direct een bindende overeenkomst moeten maken dat men israel erkend als volwaardig buurland en dit land nooit zal aanvallen uiteraard zal dit ook wederzijds moeten zijn.
Ook zal de palestijnse staat wel een politiemacht uiteindelijk krijgen maar zal het nooit een leger mogen vormen.

uiteindelijk zal hoop en kennis ervoor zorgen dat de palestijnse staat een lange vrede tegenmoet gaat en kan samenleven met israel en worden beide landen de toeristische trekpleister van de wereld en zal de naam "het beloofde land" eindelijk zijn ware karakter mogen krijgen namelijk een plaats van vrede voor de 3 grote religies van deze wereld

En vrede in het heilige land zal uiteindelijk ook leiden tot een grote hervorming in de islam want vrede zal kennis brengenen kennis is het beste en enigste wapen tegen religisch fanatisme en onderdrukking
slegie is offline  
Oud 26 maart 2009, 22:28   #16
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Hier haak ik echter af. Want wat een goeie start leek, verglijdt weer onmiddellijk naar idealistische waan.
1) Arabieren en joden hebben eeuwenlang vreedzaam samengeleefd. Joden waren bijvoorbeeld bijzonder opgetogen met de islamitische verovering van Spanje omdat ze in Al Andalus onder het islamitisch bewind eindelijk konden genieten van een zekere bescherming en duidelijkheid. Dat was onder het katholieke bewind bepaald niet het geval.
Alsof ik christelijk antisemitisme niet afkeur... zij waren inderdaad de eersten in de Middeleeuwen om de Joden te onderdrukken. Maar vergeet niet dat de Islam pas in de 7e eeuw is ontstaan, en pas veel later ver verspreid was. Onder de Sharia leefden de Joden misschien beter dan onder de tirannie van de Katholieke kerk, maar zij werden alsnog gestigmatiseerd (letterlijk), regelmatig afgeranseld, mochten hun gebouwen niet repareren, niet in het openbaar hun godsdienst belijden, en moesten in rechtszaken altijd het onderspit delven. Zo ziet u maar hoe relatief die vrijheid is.
Citaat:
2) Het antisemitisme is geen islamitische of Arabische uitvinding maar een Westers-christelijke. Het is juist en vooral onder de katholieke regimes dat de joden het hard te verduren kregen, dat ze vervolgd werden, dat er pogroms plaatsvonden, dat ze zich verplicht hadden te bekeren, dat ze vermoord werden en maatschappelijk uitgestoten.
Ik weet het. Maar lees de Koran, zou ik zeggen. Zoals ik net zei; het duurde nogal lang voordat de Islam echt machtig werd. In de Koran staat heel duidelijk wat je met Joden (en met christenen, voor de goede orde) moet doen. Voor hen zijn het ergste, in volgorde;
De polytheïsten
De Joden (de profeet Mohammed had ook een voorval met een Joodse vrouw die zijn eten had vergiftigd; zij zei dat als hij de waarheid sprak dat God hem zou sparen; zij werd door hem vermoord; volgens hem zijn Joden leugenaars, profetenmoordenaars, apen en zwijnen).
De christenen
Citaat:
3) Tot bij de stichting van de staat Israël leefden er in vele Arabische en islamitische landen belangrijke joodse minderheden. Zonder oorlog, zonder pogroms, zonder lynchpartijen. In Yemen heb ik dat zelf kunnen vaststellen omdat daar nog een kleine joodse gemeenschap bestaat en omdat ze een erg grote impact hadden op de cultuur, ondermeer door hun inbreng als kunstsmeden en juwelenontwerpers en -handelaars. Die juwelen waren in Yemen zeer belangrijk en stonden in hoog aanzien omdat ze de kern van de bruidschat uitmaakten. In sommige landen leeft nog altijd een belangrijke joodse gemeenschap. In Turkije natuurlijk maar bijvoorbeeld ook in Iran. Daar leven zo'n 25.000 joden en die willen niet eens naar Israël migreren ook al is het hen aangeboden en wilde men hen er zelfs voor betalen. Ze hebben feestelijk bedankt en wonen nog altijd tot hun eigen tevredenheid in Iran. Zonder oorlog of haat. Omdat intelligente mensen het onderscheid maken tussen joden enerzijds en zionisten, Israëli en kolonisten anderzijds.
Is dat de schuld van Israël, of van de reactie van de Arabische landen op diens stichting?
Waarom altijd weer de schuld bij de Joden?
De schuld ligt bij degene die fout doet, niet degene die zogenaamd provoceert. Lees u in over de kruistochten en hoe onredelijk moslims zich opstellen als het aankomt op het terugwinnen van land dat 'Dar-al-Islam' hoort.
Citaat:
Alsof de haat de oorzaak is en niet op haar beurt een gevolg. Want jij zoekt de bron van die haat (compleet verkeerd zo wijst de geschiedenis en de praktijk uit) in de islam of de Arabische propaganda terwijl die haat een diepere oorzaak kent: het zionistische project natuurlijk. De diefstal van land, gronden, huizen, toegang tot water en discriminatie van Palestijnse burgers of verdrijving en uitmoording van andere Palestijnen.
Die strenge haat bestond al een eeuw voor de stichting van Israël en de toestroom van Joodse vluchtelingen.
Deze Islamgeleerde man legt haarfijn uit hoe zionisme niets met hun Jodenhaat heeft te maken, maar dat het hun religieuze plicht is als moslims;
http://www.memritv.org/clip/en/2058.htm
en wat de Koran betreft heeft hij een maar al te grote poot om op te staan.
Citaat:
Veel van de dingen die aan het begin van vorige eeuw over joden werden gezegd of geroepen en gepubliceerd, hoor je nu over moslims. Het taalgebruik is vaak opvallend gelijklopend.
En toch ook juist weer helemaal niet. Dat maakt het zo paradoxaal en zo moeilijk voor veel mensen om te onderscheiden. Er zijn parallellen en juist ook complete tegenstellingen. Er was bijvoorbeeld geen Jood die ook maar zijn religieuze wetten, de wetten van het land wilde maken. Nu vindt 40% van de Marokkaanse jeugd dat de Sharia moet ingevoerd worden.
Citaat:
U wel waarschijnlijk: u valt nu ook voor de propaganda die men uw richting uitstuurt. U zou het als Palestijn of Marsmanneke waarschijnlijk net zo doen.
In Palestina heeft men geen keus waar men naar kijkt. Hier wel. En dat doe ik ook. Ik heb alle info.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 26 maart 2009 om 22:29.
liberalist_NL is offline  
Oud 27 maart 2009, 09:01   #17
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Back in town sister!
Yo, Bro!
PollyCorrect is offline  
Oud 27 maart 2009, 09:15   #18
goodwill
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Berichten: 2.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Back in town sister!
Hopelijk voor lang
__________________
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen
- Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen
- Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening!
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline  
Oud 27 maart 2009, 09:16   #19
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
Hopelijk voor lang
Daar ga jij wel voor zorgen dan!
PollyCorrect is offline  
Oud 27 maart 2009, 09:23   #20
goodwill
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Berichten: 2.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Daar ga jij wel voor zorgen dan!
maar nee polieke, zolang je correct blijft ....
__________________
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen
- Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen
- Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening!
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be