Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 mei 2012, 16:30   #21
chan
Burger
 
chan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2009
Berichten: 152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Jazeker, geduld is een goed iets. Maar teveel geduld niet. Kijk maar hoe kort de prijs efkes onder $27 ging en dan patat direct naar tegen de $29. Dat is 7% meer, kan tellen, is 3 jaar rente op een bankrekening. En als dat prijsniveau kort is en ge zit op het werk dan heb je zelfs geen kans gehad. Of je moet bij de Roverheid 'werken' natuurlijk, haha.
ah, maar dat is enkel goed voor papierzilver....
Ik heb premiums geweten aan 1$ (of minder) maar ook aan 7$ (of zelfs nog meer). Ondertussen zijn we inderdaad van 27$ naar 29$, maar in de shops zijn prijzen nog niet gestegen.

Bij mij is het ook gelijk jij zegt : was het mijn eerste zilver, dan kocht ik al. Maar ik heb al, dus durf best het risico nemen nog te wachten.

En pas op voor weekends.... meestal (maar niet altijd) stijgen prijzen vlak voor het weekend, en dalen ze vanaf maandag weer....
chan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2012, 16:48   #22
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Even een gedachtenexperimentje. Stel dat in het komende jaar de zilverprijs met 30% zakt, wat doen jullie dan? Vasthouden, verkopen of bijkopen? En als in de jaren daarna blijkt dat de prijs niet echt meer stijgt.

Wat ik maar wil zeggen, dit kán gebeuren. Als zilver zijn nut verliest omwille van een ander materiaal dat beter blijkt, dan crasht de prijs gelijk. Intrinsiek is zilver immers niets meer dan een glimmende steen. Waarom zilver meer waard is dan bijvoorbeeld pyriet of kwarts is puur historisch maar niet gebaseerd op functioneel nut. Het is ook niet bepaald dat er tekorten zijn gezien de industrie vrij weinig zilver gebruikt. Eens de markt dat inziet, is het over and out met goud en zilver terwijl koper en lood nóg harder zullen stijgen.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2012, 16:50   #23
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chan Bekijk bericht
ah, maar dat is enkel goed voor papierzilver....
Ik heb premiums geweten aan 1$ (of minder) maar ook aan 7$ (of zelfs nog meer). Ondertussen zijn we inderdaad van 27$ naar 29$, maar in de shops zijn prijzen nog niet gestegen.

Bij mij is het ook gelijk jij zegt : was het mijn eerste zilver, dan kocht ik al. Maar ik heb al, dus durf best het risico nemen nog te wachten.

En pas op voor weekends.... meestal (maar niet altijd) stijgen prijzen vlak voor het weekend, en dalen ze vanaf maandag weer....
Ehm, vanuit welk standpunt beschouwt u dit? In deze contreien passen de dealer sites hun prijzen automatisch aan volgens de spotprijs, en is het verschil altijd percentueel hetzelfde, met als uitzondering 'speciale aanbiedingen', dat meestal zilver is dat ze gekocht hebben van particulieren, dus zonder belasting. Tussen hun verkoop en aankoopprijs zit hetzelfde %. Enkel premiums van fabrikanten maken een verschil, zoals de US Mint Silver Eagle. Maar die premiums hebben niks met de dealer te maken, enkel met de fabrikant. Het lijkt me wel dat u spreekt vanuit het standpunt van de VS. Daar is het inderdaad zo dat dealers spelen met eigen premiums.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2012, 17:07   #24
chan
Burger
 
chan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2009
Berichten: 152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ehm, vanuit welk standpunt beschouwt u dit? In deze contreien passen de dealer sites hun prijzen automatisch aan volgens de spotprijs, en is het verschil altijd percentueel hetzelfde, met als uitzondering 'speciale aanbiedingen', dat meestal zilver is dat ze gekocht hebben van particulieren, dus zonder belasting. Tussen hun verkoop en aankoopprijs zit hetzelfde %. Enkel premiums van fabrikanten maken een verschil, zoals de US Mint Silver Eagle. Maar die premiums hebben niks met de dealer te maken, enkel met de fabrikant. Het lijkt me wel dat u spreekt vanuit het standpunt van de VS. Daar is het inderdaad zo dat dealers spelen met eigen premiums.
hmmm... welke shop past zijn prijzen automatisch aan, aan de spotprijzen? Geen enkele hoor... let er maar eens goed op.

Zoals ik zegde : prijs online (tenminste toch voor shops in europa) is nog altijd evenveel als toen de spotprijs 2$ lager stond. Shops passen hun prijzen aan op voorraad, beschikbaarheid en prijs dat ze zelf moeten inkopen.

Zoals ik al zegde : ik heb premiums nog geweten aan 1$ en aan meer dan 7$
Als de voorraad op is, en ze zelf moeilijk kunnen inkopen (of duur) stijgen premiums hard.
chan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2012, 17:08   #25
chan
Burger
 
chan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2009
Berichten: 152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Even een gedachtenexperimentje. Stel dat in het komende jaar de zilverprijs met 30% zakt, wat doen jullie dan? Vasthouden, verkopen of bijkopen? En als in de jaren daarna blijkt dat de prijs niet echt meer stijgt.

Wat ik maar wil zeggen, dit kán gebeuren. Als zilver zijn nut verliest omwille van een ander materiaal dat beter blijkt, dan crasht de prijs gelijk. Intrinsiek is zilver immers niets meer dan een glimmende steen. Waarom zilver meer waard is dan bijvoorbeeld pyriet of kwarts is puur historisch maar niet gebaseerd op functioneel nut. Het is ook niet bepaald dat er tekorten zijn gezien de industrie vrij weinig zilver gebruikt. Eens de markt dat inziet, is het over and out met goud en zilver terwijl koper en lood nóg harder zullen stijgen.
Natuurlijk bijkopen. Ik heb zelfs niet de intensie om te verkopen als zilver met 500% stijgt in prijs. Je koopt het als een verzekering.... en die gebruik je pas als het nodig is.

En een materiaal dat beter blijkt.... zal er nooit komen. Vervangbaar kan het zijn, maar ook weer tegen welke prijs?
Wat als olie op is? Of ontzettend duur wordt? En daardoor mijnen van zilver ontzettend duur wordt?

Laatst gewijzigd door chan : 19 mei 2012 om 17:10.
chan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2012, 17:14   #26
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Even een gedachtenexperimentje. Stel dat in het komende jaar de zilverprijs met 30% zakt, wat doen jullie dan? Vasthouden, verkopen of bijkopen? En als in de jaren daarna blijkt dat de prijs niet echt meer stijgt.

Wat ik maar wil zeggen, dit kán gebeuren. Als zilver zijn nut verliest omwille van een ander materiaal dat beter blijkt, dan crasht de prijs gelijk. Intrinsiek is zilver immers niets meer dan een glimmende steen. Waarom zilver meer waard is dan bijvoorbeeld pyriet of kwarts is puur historisch maar niet gebaseerd op functioneel nut. Het is ook niet bepaald dat er tekorten zijn gezien de industrie vrij weinig zilver gebruikt. Eens de markt dat inziet, is het over and out met goud en zilver terwijl koper en lood nóg harder zullen stijgen.
Ik zal eens dezelfde argumentloze stijl van u nabootsen.
Stel dat in het komende jaar uw bankrekening 30% minder koopt, wat doet u dan? Euro's vasthouden, verkopen of bijkopen? En als in de jaren daarna blijkt dat de koopkracht van de euro niet echt meer stijgt.

Wat ik maar wil zeggen, dit k�*n gebeuren. Als de euro zijn nut verliest omwillen van een andere munteenheid die beter blijkt, dan crasht de euro gelijk. Intrinsiek is de euro immers niets meer dan een belofte op katoen en inkt waarbij de nullen zonder meerkost zijn. Het is ook niet bepaald dat er tekorten zijn gezien de industrie vrij weinig euro's gebruikt. Eens de markt dat inziet is het over and out met de euro, terwijl al de rest nog harder zullen stijgen.

Ik kan u een veel beter antwoord geven, maar uw post verdient die niet.

Hoogachtend,

Erw.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 19 mei 2012 om 17:26.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2012, 17:25   #27
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chan Bekijk bericht
hmmm... welke shop past zijn prijzen automatisch aan, aan de spotprijzen? Geen enkele hoor... let er maar eens goed op.

Zoals ik zegde : prijs online (tenminste toch voor shops in europa) is nog altijd evenveel als toen de spotprijs 2$ lager stond. Shops passen hun prijzen aan op voorraad, beschikbaarheid en prijs dat ze zelf moeten inkopen.

Zoals ik al zegde : ik heb premiums nog geweten aan 1$ en aan meer dan 7$
Als de voorraad op is, en ze zelf moeilijk kunnen inkopen (of duur) stijgen premiums hard.
Ik mag waarschijnlijk hier geen dealernamen geven, maar als u wilt kan ik ze u in pm geven, of anders internetzoekt u maar op zilver. Ze maken genoeg reklame. Hun websites passen de prijzen elke X minuten aan. Sommige zelfs met vermelding 'automatische aanpassing over .... minuten:seconden'. Softwarematig. Als je javascript activeert zie je de pagina elk interval refreshen met aangepaste prijzen.
Het kan best zijn dat kleine dealertjes (stijl ebay / 'halve' particulieren) dat niet doen. Dat is perfect normaal, die hebben geen buffer/grote omzet en kunnen het ene niet compenseren met het andere.
Maar dat is een ander verhaal en meestal is het gewoon een bijverdienste.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2012, 17:39   #28
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chan Bekijk bericht
Natuurlijk bijkopen. Ik heb zelfs niet de intensie om te verkopen als zilver met 500% stijgt in prijs. Je koopt het als een verzekering.... en die gebruik je pas als het nodig is.

En een materiaal dat beter blijkt.... zal er nooit komen. Vervangbaar kan het zijn, maar ook weer tegen welke prijs?
Wat als olie op is? Of ontzettend duur wordt? En daardoor mijnen van zilver ontzettend duur wordt?
Ik zal u het antwoord geven dat Effects post niet verdiende.
Als de zilverprijs met 30% zakt volgend jaar dan zou ik gewoon hetzelfde doen als sinds ik mijn eerste zilver kocht: kopen, want het zou onder mijn richtprijs zijn die gebaseerd is op dollar/euro inflatie en marktkenmerken. Moest ik genoopt zijn wat zilver te verkopen aan die 30% lagere prijs, dan verkoop ik net de nodige hoeveelheid. Als de prijs nog een jaar later evenveel hoger staat, en ik ben terug genoopt wat zilver te verkopen, dan doe ik krak hetzelfde. Voor mij is het meer dan verzekering, het is gewoon een andere vorm van sparen waartoe ik besloot.

En het nut van zilver dan? Het meest voor de hand liggende waar Effect graag naast kijkt: het monetaire nut. Hoe komt het dat de zilverprijs verdrievoudigde sinds 2008? De industrie die plotseling 3 keer zoveel nodig heeft? De mijnen + recyclers die hun productie met 66% zagen terugvallen? Lol. Nee. Gewoon omdat met veel zilver hetzelfde gebeurde als met mijn zilver: opgekocht door zilverspaarders. De monetaire vraag naar zilver die verdrievoudigde.

En nu kunnen we efkes het spel omdraaien. Waarom is Effect negatief over goud en zilver?
Er is een evenzeer voor de hand liggende reden. De dollar en de euro zijn namelijk middelen tot superscalaire diefstal. De vraag is nu wie er baat heeft bij die diefstal. Hint: ze zitten achter bergen schulden zo groot dat ze moeten springen om te tonen dat ze er nog zijn.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2012, 12:10   #29
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Op 26 juni was de netto futures positie gedaald tot 12011 contracten, en de prijs was toch nog $27. Sindsdien daalde de prijs tot $26.2 en sedert gisteren naar $27.46. De winstvoorniks club krijgt het dus steeds lastiger de prijs laag te houden. Die 12011 was een laagteniveau dat laatst plaatsvond op 10 september 2001, toevallig de dag voor de vliegtuigaanslagenreeks in de VS, rond die tijd was er ook een grote crisis en werd hier de euro ingevoerd om de uitwegen af te snijden. Het laagterecord van de laatste 26 jaar (dat is 'sinds de metingen begonnen' in 1986) was in 1997, de financiele crisis in Azie, met 5000 posities. Het voorbijgaan van die crises kwam door producerenden die erin slaagden steeds meer waarde genereerden aan dezelfde kost (computers, automatisatie, efficientie, enz). Kijk naar eender welk elk prive bedrijf en vraag je af in welke mate ze dat nog verder kunnen. Het antwoord op die vraag geeft het antwoord op wat de toekomst voor representaties van waarde (zoals de euro) brengen zal.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2012, 13:04   #30
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Even een gedachtenexperimentje. Stel dat in het komende jaar de zilverprijs met 30% zakt, wat doen jullie dan? Vasthouden, verkopen of bijkopen? En als in de jaren daarna blijkt dat de prijs niet echt meer stijgt.

Wat ik maar wil zeggen, dit kán gebeuren. Als zilver zijn nut verliest omwille van een ander materiaal dat beter blijkt, dan crasht de prijs gelijk. Intrinsiek is zilver immers niets meer dan een glimmende steen. Waarom zilver meer waard is dan bijvoorbeeld pyriet of kwarts is puur historisch maar niet gebaseerd op functioneel nut. Het is ook niet bepaald dat er tekorten zijn gezien de industrie vrij weinig zilver gebruikt. Eens de markt dat inziet, is het over and out met goud en zilver terwijl koper en lood nóg harder zullen stijgen.
Zilver wordt meer en meer gebruikt als industriële grondstof, omdat het over een heleboel nuttige eigenschappen bezit (beste geleider onder andere meen ik me te herinneren). Het zit zelfs in sportkledij. En het verbruik stijgt veel sneller dan de productie. Eens de markt dat inziet, denk ik dat de prijzen net omhoog gaan schieten.

Om een nog beter materiaal te vinden gaat men ofwel een wetenschappelijke ontdekking moeten doen van het kaliber dat de tabel van Mendeljev zelf gaat herzien moeten worden, ofwel een nieuwe planeet ontdekken waar de bij ons zeer zeldzame metalen in overvloed aanwezig zijn.

Dus louter vanuit industrieel oogpunt is het al een goede investering.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2012, 13:22   #31
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Zilver wordt meer en meer gebruikt als industriële grondstof, omdat het over een heleboel nuttige eigenschappen bezit (beste geleider onder andere meen ik me te herinneren). Het zit zelfs in sportkledij. En het verbruik stijgt veel sneller dan de productie. Eens de markt dat inziet, denk ik dat de prijzen net omhoog gaan schieten.

Om een nog beter materiaal te vinden gaat men ofwel een wetenschappelijke ontdekking moeten doen van het kaliber dat de tabel van Mendeljev zelf gaat herzien moeten worden, ofwel een nieuwe planeet ontdekken waar de bij ons zeer zeldzame metalen in overvloed aanwezig zijn.

Dus louter vanuit industrieel oogpunt is het al een goede investering.
Het zit ook in waterfilters omdat het een ontsmettende werking heeft.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 11:07   #32
december
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 december 2008
Berichten: 569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Zilver wordt meer en meer gebruikt als industriële grondstof, omdat het over een heleboel nuttige eigenschappen bezit (beste geleider onder andere meen ik me te herinneren). Het zit zelfs in sportkledij. En het verbruik stijgt veel sneller dan de productie. Eens de markt dat inziet, denk ik dat de prijzen net omhoog gaan schieten.

Om een nog beter materiaal te vinden gaat men ofwel een wetenschappelijke ontdekking moeten doen van het kaliber dat de tabel van Mendeljev zelf gaat herzien moeten worden, ofwel een nieuwe planeet ontdekken waar de bij ons zeer zeldzame metalen in overvloed aanwezig zijn.

Dus louter vanuit industrieel oogpunt is het al een goede investering.
Louter omdat de industrie het zoveel nodig heeft, zal de prijs van zilver laag gehouden worden (my guess).

Als u zilver heeft, dan kan u beter verkopen nu
december is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 11:20   #33
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door december Bekijk bericht
Louter omdat de industrie het zoveel nodig heeft, zal de prijs van zilver laag gehouden worden (my guess).

Als u zilver heeft, dan kan u beter verkopen nu
Als de industrie niet genoeg meer kan vinden zal men de prijzen wel moeten optrekken. Voor zover ik Erw zijn uitleg begrijp is het ook dat wat hij met het aantal futures wil zeggen. Het feit dat het aantal futures nu laag staan wil zeggen dat men de reële zilverprijs niet zo makkelijk meer kan onderdrukken. Bovendien zijn zilverspaarders de eersten die het bijhouden.

Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 1 juli 2012 om 11:22.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 11:30   #34
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door december Bekijk bericht
Louter omdat de industrie het zoveel nodig heeft, zal de prijs van zilver laag gehouden worden (my guess).
Dat is op termijn fysisch onmogelijk, aangezien het verbruik groter is dan de productie. In tegenstelling tot papier, kan je geen echt zilver tevoorschijn toveren.

Citaat:
Als u zilver heeft, dan kan u beter verkopen nu
Ik koop liever nog wat bij.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 15:22   #35
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Zilver wordt meer en meer gebruikt als industriële grondstof, omdat het over een heleboel nuttige eigenschappen bezit (beste geleider onder andere meen ik me te herinneren). Het zit zelfs in sportkledij. En het verbruik stijgt veel sneller dan de productie. Eens de markt dat inziet, denk ik dat de prijzen net omhoog gaan schieten.

Om een nog beter materiaal te vinden gaat men ofwel een wetenschappelijke ontdekking moeten doen van het kaliber dat de tabel van Mendeljev zelf gaat herzien moeten worden, ofwel een nieuwe planeet ontdekken waar de bij ons zeer zeldzame metalen in overvloed aanwezig zijn.

Dus louter vanuit industrieel oogpunt is het al een goede investering.
Dat industrieel argument is iets dat vaak wordt aangehaald, echter de realiteit is dat de zilverprijsstijging sinds 2008 niet kwam door industriele vraag, die bleef nagenoeg dezelfde, maar wel door sterke toename van diegenen die zilver kopen als tussenstap naar wat ze echt wilden - geld (waaronder mezelf). Ik zie mijn koopkracht liever bepaald worden door vele kleintjes die net hetzelfde deden als ik, pogen de diefstal via de euro en dollar te ontlopen, dan door de heren centrale planners en hun parasitaire achterban die alleen maar uit zijn op wat ik produceer zonder mij te moeten helpen te produceren.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 15:28   #36
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door december Bekijk bericht
Louter omdat de industrie het zoveel nodig heeft, zal de prijs van zilver laag gehouden worden (my guess).

Als u zilver heeft, dan kan u beter verkopen nu
Om de prijs van iets lager te krijgen moet je dat iets verkopen, en om te kunnen verkopen moet je het wel eerst kopen. Dat de netto positie op de futures markt een 10 jaars laagteniveau bereikte op 26 juni betekent dat ze nagenoeg uitverkocht zijn (specifieke datum is belangrijk want ze kunnen die positie verdubbelen in een paar weken tijd, getuige de laatste week van december 2011 en de eerste week van januari 2012, zelfs op enkele dagen als ze denken dat snelheid noodzaak is)
En dus zitten ze nu te loeren op terug inkopen, hun georganiseerde diefstal berust immers op frontrunnen in verkopen en terug inkopen. En dat is ook waarom ze nu negativiteit uitstralen, om degenen die weinig inzicht hebben in prijs en markt tot verkopen te verlokken. Een beetje net zoals u hier doet, haha.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 15:52   #37
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Dat is op termijn fysisch onmogelijk, aangezien het verbruik groter is dan de productie. In tegenstelling tot papier, kan je geen echt zilver tevoorschijn toveren.
Dat er onbestaand zilver wordt verkocht is eigenlijk ook misleiding. De totale netto positie op de futures markt was op 26 juni 12011 contracten van 5000 ounces, oftewel 1868 ton zilver. De ETF genaamd IShares Silver Trust (notatie SLV) had op 29 juni 9821 ton zilver als backup, zijnde bijna 5 keer zoveel. De totale mijn+scraprecyclering van 2011 was 31673 ton. De Comex stock (eligible+registered) is door de nieuwe productie nu de helft groter dan december vorig jaar. Dus diegenen die beweren dat contracten (papier) niet gedekt zouden zijn door zilver zijn fout of misleiden mensen om ze te doen geloven dat de prijs gaat 'exploderen' bij ontdekking, om ze alzo meer te doen betalen om daarna op hun rug gemakkelijke winst te pakken.
Een klassieker die ik tegenkom is deze: er is zoiets als het dagvolume op de zilver futures markt. Dat dagvolume is het totale aantal transfer orders (koop/verkoop paren). Nu, stel dat op een bepaalde marktdag 50000 orders plaatsvinden. Wil dat zeggen dat er 50000 x 5000 ounces = 7776 ton zilver werd verhandeld? Nee. Waarom? Om de doodsimpele reden dat dezelfde 5000 ounces op die ene marktdag tientallen keren van eigenaar kunnen wisselen, en elke keer is een order op welks basis het dagvolume wordt bepaald. Moesten ik en u op een marktdag onderling 100 keer een contract kopen/verkopen aan elkaar we zouden een volume van 100 x 5000 = meer dan 15551 kilo zilver hebben verhandeld, wat natuurlijk niet klopt, die ene 5000 ounces is maar 155 kilo.
En dat intensief verkopen/terugkopen is zelfs de regel, het is niet voor niks dat een futures markt een 'high frequency trading' markt wordt genoemd, waarvan wordt beweerd dat 90% van het dagvolume door programma's wordt gegenereerd. In 2010 was er een mini Supercrash over het geheel van deze markten (bekend als de 2010 'Flash Crash'), waarbij tienduizenden contracten binnen een kwartier werden verhandeld. Het leidde tot een soort van elektronische paniek die kortstondig 1000 miljard dollar in rook deed opgaan. Dit om een idee te geven van de mate waarin de handel geautomatiseerd is en de snelheid waartoe ze capabel zijn.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2012, 22:22   #38
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Mede dank zij jou, Erw, heb ik de afgelopen maanden zilver gekocht op twee dieptepunten:

- een keer 7% winst op 2 maanden;
- een keer 8% winst op 3 weken.

Wel jammer dat ik niet alles de tweede keer heb gekocht, en zelfs het meeste de eerste keer.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2012, 01:15   #39
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Mede dank zij jou, Erw, heb ik de afgelopen maanden zilver gekocht op twee dieptepunten:

- een keer 7% winst op 2 maanden;
- een keer 8% winst op 3 weken.

Wel jammer dat ik niet alles de tweede keer heb gekocht, en zelfs het meeste de eerste keer.
Ik heb nog wat zilveren lepels en zo.
Als dat je kan interesseren?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2012, 12:34   #40
voicelesscharlie
Eur. Commissievoorzitter
 
voicelesscharlie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 mei 2004
Locatie: Het moeras van Damme
Berichten: 9.138
Stuur een bericht via MSN naar voicelesscharlie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik heb nog wat zilveren lepels en zo.
Als dat je kan interesseren?
gebruik die cannabis soep te eten.
__________________
Sedert "pissen""plassen" werd,wordt er meer "gezeikt".
I keep my freedom ,guns and money.You can keep the change.
Kapitalisme vs socialisme
http://www.youtube.com/watch?v=lgh6w...eature=related
voicelesscharlie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be