Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 augustus 2005, 07:40   #1
De Violiste
Banneling
 
 
De Violiste's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 augustus 2005
Locatie: Destelbergen
Berichten: 137
Standaard Electriciteit en gas binnenkort onbetaalbaar ?

Elektriciteit en gas worden flink duurder

Elektriciteit wordt duurder.

De meeste gezinnen kunnen zich maar best voorbereiden op een fikse verhoging van hun elektriciteits- en gasfactuur. Stijgingen tot 25 euro per maand zijn mogelijk. Boosdoener is de aardolieprijs, die in anderhalf jaar verdubbeld is.

Aardgas
De tussentijdse facturen van aardgasklanten voor de volgende twaalf maanden zullen in aanzienlijke mate stijgen. Zelfs voor wie het afgelopen jaar zuiniger omsprong met energie, kan de factuur voor gas en elektriciteit met vijfentwintig euro per maand toenemen.

Preventieve maatregel
"Een preventieve maatregel", zegt Lut Van De Velde van Electrabel. "We baseren ons op de verwachte stijging van de aardgasprijs". De oorzaak zijn de oprukkende aardolieprijzen. Dertig procent van de prijs voor huishoudelijke aardgasverwarming wordt er rechtstreeks door beïnvloed. Omdat een belangrijk deel van de elektriciteit geproduceerd wordt met aardgas, gaan de elektriciteitsprijzen mee omhoog.

Onderhandelen
"Een klant die kan aantonen dat hij een beduidende daling in zijn energieverbruik verwacht, kan met ons onderhandelen over de voorgestelde tussentijdse facturen", zegt Lut Van de Velde. "Maar wie bij de halfjaarlijks afrekening geen onaangename verrassing wil meemaken, betaalt best wat wij voorstellen. Uit ervaring weten we dat onze voorspellingen nooit ver naast de waarheid zitten". (belga)
</STRONG></EM></U></I></B>




wat zal er gebeuren met de sociaal zwakkeren

de leveranciers en de aandeelhouders doen het anders niet slecht

http://www.hln.be/hln/cch/det/art_105299.html

Meer omzet voor Electrabel

Electrabel noteert extra omzet.

De geconsolideerde omzet van de energiegroep Electrabel steeg in het eerste halfjaar van 2005 met 5,9 procent tot 6.151 miljoen euro, tegenover 5.809 miljoen euro in het eerste halfjaar van 2004.
De Violiste is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 07:56   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.405
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Pfff, gezeik door mensen die niet in deze realiteit leven. Gewoon niet gebruiken wat je niet kan betalen. Is dat nu zo moeilijk? Onze grootouders konden best leven met een huis met maar 3 gloeilampen. Waarom zouden wij het niet kunnen?
Het laatste om op te besparen is voeding. Het eerste is politiek, waarom doen we het dan niet?

Wees creatief. Of zoek een beter betaalde baan. Niks is gratis, zelfs geen regenwater mijn beste Violiste.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 08:01   #3
Gertj3
Minister
 
Gertj3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.474
Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Wees creatief. Of zoek een beter betaalde baan. Niks is gratis, zelfs geen regenwater mijn beste Violiste.
Niet iedereen heeft een vet betaalde job hoor

ik werk ook maar kan mij geen bmw of sjieke auto permitteren

laat staan een luxe leven
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 08:02   #4
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

De komt ervan. De tol van het islam-terrorisme gaat nu iedereen voelen in zijn geldbeugel.

Eigenlijk wel grappig, de linkse groeperingen hebben toch altijd zoveel begrip voor deze islam-terroristen en noemen ze romantisch vrijheidsstrijders ipv laffe moordenaars.

En nu wordt het eerste economische slachtoffer natuurlijk de gewone man in de straat. Had de linkse media direct hun uitdrukkelijke afschuw van zoveel geweld gegeven, het zou nooit zo ver gekomen zijn. Door hun poeslieve benadering van dit barbaarse geweld is bij sommigen de indruk onstaan dat dit geweld verantwoord en noodzakelijk is.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 08:42   #5
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Ieder gezin heeft recht op een minimum gratis stroom.
Mits wat spaarzaam zijn kunt ge het er mee doen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 08:44   #6
Confucius
Gouverneur
 
Geregistreerd: 1 april 2003
Berichten: 1.020
Standaard

De prijs van brandstof wordt nog altijd voor een groot deel bepaald door de hoge belasting die er op geheven wordt. Hoe duurder de olie aan de bron, hoe meer Verhofstad en C° opstrijken. De pers zou dat wel eens meer mogen belichten. De paarse regering profiteert van de miserie van de mensen.
__________________
Laten we de kerk in het midden van het dorp houden !!!
Confucius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 08:44   #7
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Ik hoop het ergens wel, dan is er meer voedingsbodem voor extreme en radicale rebbelie...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 08:52   #8
Luk Vandam
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 21 april 2004
Berichten: 30
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
Niet iedereen heeft een vet betaalde job hoor

ik werk ook maar kan mij geen bmw of sjieke auto permitteren

laat staan een luxe leven
Ik kan mij bovenstaande mits mezelf te pijnigen wel permiteren behalve dat luxe-leventje dan. Ben ook maar gewone werkman, maar toch tevreden zonder BMW... tenzij de sossen nu weer afkomen bij die gewone werkman die ondertussen al is uitgemolken (hij mag sowieso altijd het gelag betalen) om via hogere belastingen of andere creatieve ingrepen de energiefactuur te betalen van de zogenaamd "sociaal-zwakkeren". Geen probleem als die naam inderdaad die lading dekt, maar het kleinste kind weet ondertussen dat dat helemaal niet meer zo is en dat de meerderheid profiteurs zijn. Maar ja ik kan mij moeilijk van de indruk ontdoen dat de SP.a en zeker de PS niet meer de partij van de werkmens is maar van de bijstandstrekker en wiens brood men eet...
Luk Vandam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 08:59   #9
Luk Vandam
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 21 april 2004
Berichten: 30
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
De komt ervan. De tol van het islam-terrorisme gaat nu iedereen voelen in zijn geldbeugel.

Eigenlijk wel grappig, de linkse groeperingen hebben toch altijd zoveel begrip voor deze islam-terroristen en noemen ze romantisch vrijheidsstrijders ipv laffe moordenaars.

En nu wordt het eerste economische slachtoffer natuurlijk de gewone man in de straat. Had de linkse media direct hun uitdrukkelijke afschuw van zoveel geweld gegeven, het zou nooit zo ver gekomen zijn. Door hun poeslieve benadering van dit barbaarse geweld is bij sommigen de indruk onstaan dat dit geweld verantwoord en noodzakelijk is.
Idd wel stom van die jongens : indien de voorspellingen uitkomen dat binnen enkele decennia de meerderheid van W-Europa moslim gaat zijn, zal men hen het eerst het zwijgen opleggen als zijnde grote verdedigers van oa homohuwelijk, ook hun vrijzinnig karakter zal niet geliefd zijn
Luk Vandam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 09:09   #10
Shizie
Banneling
 
 
Shizie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Locatie: Ergens in Siberie
Berichten: 2.629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Violiste


wat zal er gebeuren met de sociaal zwakkeren
Who cares, ze moeten voor zichzelf zorgen zeker ? Desnoods tweede jobke bijnemen.. Of vinden ze het normaal dat ze ten koste van de anderen alles gratis/goedkoper kunnen krijgen ?
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 09:10   #11
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Who cares, ze moeten voor zichzelf zorgen zeker ? Desnoods tweede jobke bijnemen.. Of vinden ze het normaal dat ze ten koste van de anderen alles gratis/goedkoper kunnen krijgen ?
Ja, en dat zal altijd zo blijven.
Dus het is ook normaal...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 09:15   #12
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

Die moeten dan idd zorgen dat ze het minimum verbruiken: geen video, geen tv, geen pc...
Als ik iets niet kan betalen( spreek uit ervaring) dan koop ik dat niet .
Het sociaal vangnet is al serieus groter geworden in vergelijking met vroeger: 25-30 jaar geleden: electriciteit/ water niet kunnen betalen = alles afgesloten!!!
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 09:15   #13
Gertj3
Minister
 
Gertj3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.474
Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
Who cares, ze moeten voor zichzelf zorgen zeker ? Desnoods tweede jobke bijnemen.. Of vinden ze het normaal dat ze ten koste van de anderen alles gratis/goedkoper kunnen krijgen ?
wil u er voor zorgen dat ik in een beschuttende werkplaats een volledige loon krijg ik zou u dankbaar zijn
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 09:23   #14
Luk Vandam
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 21 april 2004
Berichten: 30
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
wil u er voor zorgen dat ik in een beschuttende werkplaats een volledige loon krijg ik zou u dankbaar zijn
Indien de sociale bescherming enkel gebruikt werd voor wie het ook nodig had, zou dat geen probleem zijn. Maar het systeem wordt schandelijk misbruikt om stemmen te kopen. Ik zou gaan reclameren bij de sossen.
Luk Vandam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 09:44   #15
Gertj3
Minister
 
Gertj3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.474
Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luk Vandam
Indien de sociale bescherming enkel gebruikt werd voor wie het ook nodig had!!
Gaat u oordelen of ik dat nodig heb of niet?
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 09:48   #16
Shizie
Banneling
 
 
Shizie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Locatie: Ergens in Siberie
Berichten: 2.629
Standaard

Gertj3 uit eigen ervaring weet ik dat er ALTIJD werk is aan de band... ga langs bij interims en morgen heb je al iets
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 09:53   #17
Luk Vandam
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 21 april 2004
Berichten: 30
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
Gaat u oordelen of ik dat nodig heb of niet?
Heb ik dat dan geschreven ?? Dacht het niet, ik verdedig u zelfs nog. Maar ja ... als u op die manier reageert op een aanklager van een algemeen gekend probleem in België dat mede hoofdoorzaak is waarom uw situatie niet verbeterd kan worden... U bent bij de verkeerde mijn beste : ga bij de sossen reclameren.

PS Indien u mij citeert graag letterlijk en geen leestekens toevoegen. Groetjes[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Luk Vandam on 09-08-2005 at 10:54
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
Gaat u oordelen of ik dat nodig heb of niet?
Heb ik dat dan geschreven ?? Dacht het niet, ik verdedig u zelfs nog. Maar ja ... als u op die manier reageert op een aanklager van een algemeen gekend probleem in België dat mede hoofdoorzaak is waarom uw situatie niet verbeterd kan worden... U bent bij de verkeerde mijn beste : ga bij de sossen reclameren.

PS Indien u mij citeert graag letterlijk en geen leestekens toevoegen. Groetjes[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Luk Vandam on 09-08-2005 at 10:53
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
Gaat u oordelen of ik dat nodig heb of niet?
Heb ik dat dan geschreven ?? Dacht het niet, ik verdedig u zelfs nog. Maar ja ... als u op die manier reageert op een aanklager van een algemeen gekend probleem in België dat mede hoofdoorzaak is waarom uw situatie niet verbeterd kan worden... U bent bij de verkeerde mijn beste : ga bij de sossen reclameren. [/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
Gaat u oordelen of ik dat nodig heb of niet?
Heb ik dat dan geschreven (en met uitroepingstekens) ?? Dacht het niet, ik verdedig u zelfs nog. Maar ja ... als u op die manier reageert op een aanklager van een algemeen gekend probleem in België dat mede hoofdoorzaak is waarom uw situatie niet verbeterd kan worden... U bent bij de verkeerde mijn beste : ga bij de sossen reclameren. [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Luk Vandam : 9 augustus 2005 om 09:54.
Luk Vandam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 09:55   #18
Gertj3
Minister
 
Gertj3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.474
Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
Gertj3 uit eigen ervaring weet ik dat er ALTIJD werk is aan de band... ga langs bij interims en morgen heb je al iets
Aan de band?

u weet niet welke handicap ik heb

tsjonge tsjonge sommige mensen hebben echt geen verstand hoe om te gaan met mensen die mindervalid zijn
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 09:56   #19
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
Gaat u oordelen of ik dat nodig heb of niet?
Iemand zal dat toch moeten doen nietwaar?
Als u iedereen een uitkering gaat geven die vindt dat hij die nodig heeft is het einde zoek.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 09:56   #20
Gertj3
Minister
 
Gertj3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.474
Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luk Vandam
Heb ik dat dan geschreven ?? Dacht het niet, ik verdedig u zelfs nog. Maar ja ... als u op die manier reageert op een aanklager van een algemeen gekend probleem in België dat mede hoofdoorzaak is waarom uw situatie niet verbeterd kan worden... U bent bij de verkeerde mijn beste : ga bij de sossen reclameren.

PS Indien u mij citeert graag letterlijk en geen leestekens toevoegen. Groetjes
alsof de sossen mij kunnen helpen
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be