Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 augustus 2005, 09:56   #21
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
Gertj3 uit eigen ervaring weet ik dat er ALTIJD werk is aan de band... ga langs bij interims en morgen heb je al iets
Iemand die werkt efkens staan uitmaken dat hij werk moet zoeken. Ge zijt goed bezig.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 09:59   #22
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
wil u er voor zorgen dat ik in een beschuttende werkplaats een volledige loon krijg ik zou u dankbaar zijn
Ik begrijp best wat je bedoelt, Gertj, maar zelfs mensen die via PWA's voor het vuil gemeentewerk worden ingeschakeld krijgen slechts het minimumloon.

Jij hebt dus pech en geluk tegelijk dat er beschermde werkplaatsen best?*?*n waardoor mensen zoals jij toch voor een stuk op eigen benen kunnen staan. Letterlijk én figuurlijk. Als ze dat willen tenminste, en jij wil, dat is duidelijk.
Of je mag verwachten dat dit om die reden alleen ooit zwaar betaald zal worden is een andere vraag. Misschien kan dat wel ooit eens verbeteren maar daarvoor moeten eerst de misbruiken van het systeem aangepakt worden en hoe het daarmee zit weet jij evengoed als ik.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 09:59   #23
Gertj3
Minister
 
Gertj3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.474
Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Iemand zal dat toch moeten doen nietwaar?
Als u iedereen een uitkering gaat geven die vindt dat hij die nodig heeft is het einde zoek.
uitkeringen ik krijg godverdomme niets van uitkering ja

alleen mijn loon dus wa zitten gulle hier te zeveren dat ik een uitkering krijg godverdomme
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 10:02   #24
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.288
Standaard

Het is idd opvallend hoe slecht er vaak gelezen wordt wat er staat.
Als het dan ook nog gaat om gehandicapten die desalniettemin werken is dat wraakroepend.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 10:04   #25
Luk Vandam
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 21 april 2004
Berichten: 30
Standaard

Ik ga effe slapen, heb nachtpost gehad. Nog 3 weken en dan heb ik mijn 8 maanden per jaar voor Vadertje Staat werken erop zitten. Dan mag ik pas voor mijne portemonnee beginnen. Joepie !
Luk Vandam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 10:13   #26
skaldis
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 3.520
Standaard

Welke idioot heeft ook de aardgasprijzen aan deze van petroleum gekoppeld. Daar is waarschijnlijk ook weer een pak geld voor betaald door de aardgasproducenten. Diegenen die die beslissing indertijd genomen hebben lopen er nu zeker warmpjes bij. Zou er niet van verschieten dat het Claes en zijn bende is geweest die daar voor verantwoordelijk is.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 10:26   #27
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
uitkeringen ik krijg godverdomme niets van uitkering ja

alleen mijn loon dus wa zitten gulle hier te zeveren dat ik een uitkering krijg godverdomme
Ok, foute woordkeuze, sociale bescherming dus.
Ik doelde trouwens ook niet speciaal op u maar op de sociale bescherming in het algemeen en uw reactie op de post van Luc.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 10:30   #28
eigeeltje
Burgemeester
 
eigeeltje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2002
Locatie: Brussel
Berichten: 557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
De komt ervan. De tol van het islam-terrorisme gaat nu iedereen voelen in zijn geldbeugel.

Eigenlijk wel grappig, de linkse groeperingen hebben toch altijd zoveel begrip voor deze islam-terroristen en noemen ze romantisch vrijheidsstrijders ipv laffe moordenaars.

En nu wordt het eerste economische slachtoffer natuurlijk de gewone man in de straat. Had de linkse media direct hun uitdrukkelijke afschuw van zoveel geweld gegeven, het zou nooit zo ver gekomen zijn. Door hun poeslieve benadering van dit barbaarse geweld is bij sommigen de indruk onstaan dat dit geweld verantwoord en noodzakelijk is.
Haha wat een grap. Straks gaat u nog beweren dat het opwarmen van de aarde ook een gevolg is van het moslimterrorisme. U bent blijkbaar zo verblind door uw moslimhaat dat je elk gevoel voor realiteit verloren bent.
eigeeltje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 10:32   #29
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
De komt ervan. De tol van het islam-terrorisme gaat nu iedereen voelen in zijn geldbeugel.

Eigenlijk wel grappig, de linkse groeperingen hebben toch altijd zoveel begrip voor deze islam-terroristen en noemen ze romantisch vrijheidsstrijders ipv laffe moordenaars.

En nu wordt het eerste economische slachtoffer natuurlijk de gewone man in de straat. Had de linkse media direct hun uitdrukkelijke afschuw van zoveel geweld gegeven, het zou nooit zo ver gekomen zijn. Door hun poeslieve benadering van dit barbaarse geweld is bij sommigen de indruk onstaan dat dit geweld verantwoord en noodzakelijk is.
Waarom sleep jij daar nu ineens moslim-terrorisme bij? Het is misschien moeilijk te vatten voor u, maar niet elk probleem in de wereld is het gevolg van moslim-terrorisme of de SP.a.

Dat de olieprijzen zo stijgen is vooral te wijten aan de economische opgang van China, dat nu "onze" aardolie begint op te kopen.

Dus als je iets de schuld wilt geven, geef dan de schuld aan het kapitalisme. Jaja, de vrije markt is ineens heel wat minder leuk als het tegen u begint te werken.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 10:34   #30
eigeeltje
Burgemeester
 
eigeeltje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2002
Locatie: Brussel
Berichten: 557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
Who cares, ze moeten voor zichzelf zorgen zeker ? Desnoods tweede jobke bijnemen.. Of vinden ze het normaal dat ze ten koste van de anderen alles gratis/goedkoper kunnen krijgen ?
Sommigen hebben al twee jobkes en zijn daarnaast ook nog eens alleenstaande moeder. Waarschijnlijk ben jeij dan ook een van di gevallen die verschiet dat het dan in de opvoeding van kinderen uit zo'n gezin fout loopt. (Ik zeg niet dat het bij alle gezinnen in die situatie fout loopt).
eigeeltje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 10:35   #31
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eigeeltje
Haha wat een grap. Straks gaat u nog beweren dat het opwarmen van de aarde ook een gevolg is van het moslimterrorisme. U bent blijkbaar zo verblind door uw moslimhaat dat je elk gevoel voor realiteit verloren bent.
Ik haat de islam niet. Ik heb er gewoon zoveel respect voor als voor het katholicisme, of voor de verering van de donder of voor gelijk welk achterlijk gedrocht uit een ver verleden die enkel tot doel heeft de massa dom te houden.

Dat bepaalde 'progressieven' bij het aanschouwen van de fantastische islam ter plaatse klaarkomen is hun probleem maar ik kan daar geen respect voor opbrengen.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 10:59   #32
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

toch erg hé...

Bedrijf maakt winst, dus het is verfoeilijk en verwerpelijk. Kritiek op haar aangeboden diensten troef, alsof Electrabel of eender welke andere maatschappij verantwoordelijk is voor de hoge prijzen van energie.

Energie is zo duur omdat men investeert in flut-technologie zoals windmolens en andere niet-efficiënte troep. (kijk er uw factuur maar eens op na, u betaalt extra speciaal voor deze verplichte investeringen).

En als SP-A dan nog eens doordrukt dat de kerncentrales van Doel en Tihange worden gesloten, dan is energie van de ene dag op de andere 60% duurder! En dat is een berekend percentage ten gevolge van kosten door uitbreiding van het electriciteitsnet naar frankrijk (om daar kernenergie aan te kopen ) en boetes aan europa omdat we het kyoto-protocol overschrijden door al de extra aardgas die we moeten opfikken.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 11:09   #33
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Waarom sleep jij daar nu ineens moslim-terrorisme bij? Het is misschien moeilijk te vatten voor u, maar niet elk probleem in de wereld is het gevolg van moslim-terrorisme of de SP.a.

Dat de olieprijzen zo stijgen is vooral te wijten aan de economische opgang van China, dat nu "onze" aardolie begint op te kopen.

Dus als je iets de schuld wilt geven, geef dan de schuld aan het kapitalisme. Jaja, de vrije markt is ineens heel wat minder leuk als het tegen u begint te werken.
Oh, sorry. Ik had niet gezien dat moslim-terrorisme NOOIT mag gebruikt worden in negatieve bewoordingen. Ik verbeter mijzelf. Deze vredelievende vrijheidsstrijders hebben totaal geen invloed op de olieprijs. Of de olievelden nu in woelig midden-oosten ligt of in een vreedzaam stabiel land als Belgie verandert niets aan de olieprijs. Dit is toch wat je wil horen ?
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 11:13   #34
Gertj3
Minister
 
Gertj3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.474
Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
t.

En als SP-A dan nog eens doordrukt dat de kerncentrales van Doel en Tihange worden gesloten
Ik denk dat je meer van Groen bang moet zijn dan van de sp.a in dit standpunt
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 11:32   #35
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eigeeltje
Haha wat een grap. Straks gaat u nog beweren dat het opwarmen van de aarde ook een gevolg is van het moslimterrorisme. U bent blijkbaar zo verblind door uw moslimhaat dat je elk gevoel voor realiteit verloren bent.
Hoe stom hé.
De opwarming van de aarde wordt zoals iedereen weet veroorzaakt door de auto’s van westerlingen. Brandende oliebronnen hebben daar niet de minste invloed op.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 11:41   #36
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.760
Standaard

Het Franse Suez wil Belgacom kopen is juist bekend gemaakt.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 11:42   #37
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
Ik denk dat je meer van Groen bang moet zijn dan van de sp.a in dit standpunt
Groen heeft zich op dat punt intertijd teveel geprofileerd, en kan niet terug zonder een massa gezichtsverlies. Maar weet eigenlijk toch niet goed wat het standpunt van de andere partijen momenteel is. De meerderheidspartijen hebben toch maar allen de sluiting goedgekeurd, en dat is nog niet zolang geleden.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 11:46   #38
eigeeltje
Burgemeester
 
eigeeltje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2002
Locatie: Brussel
Berichten: 557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Hoe stom hé.
De opwarming van de aarde wordt zoals iedereen weet veroorzaakt door de auto’s van westerlingen. Brandende oliebronnen hebben daar niet de minste invloed op.
Heb ik dat ergens beweerd?
eigeeltje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 11:46   #39
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Het Franse Suez wil Belgacom kopen is juist bekend gemaakt.
Electrabel (zij bezitten momenteel trouwens al de heflt). Persconferentie om 14h30. Men denkt aan een bod van een mix van cash en aandelen. Schattingen zijn volop aan de gang (ing denkt aan 450 ?* 500 euro).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 11:48   #40
eigeeltje
Burgemeester
 
eigeeltje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2002
Locatie: Brussel
Berichten: 557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Oh, sorry. Ik had niet gezien dat moslim-terrorisme NOOIT mag gebruikt worden in negatieve bewoordingen. Ik verbeter mijzelf. Deze vredelievende vrijheidsstrijders hebben totaal geen invloed op de olieprijs. Of de olievelden nu in woelig midden-oosten ligt of in een vreedzaam stabiel land als Belgie verandert niets aan de olieprijs. Dit is toch wat je wil horen ?
Is de moslimterreur een factor die de olieprijs beïnvloed? Ja naast de zovele andere. Het is dus ongeloofelijk stom om de schuld enkel te leggen bij die terroristen, daarmee geef je ze te veel eer.
eigeeltje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be