Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 september 2017, 15:55   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard 'Rusland smokkelt olie naar Noord-Korea'

BRON

Citaat:
"De smokkel is een proces dat al jaren aan de gang is", aldus VRT-correspondent Geert Groot Koerkamp. "Het gaat vooral om goederen die Noord-Korea nodig heeft om te functioneren, zoals brandstof, benzine en diesel.
Zo zie je maar weer waarom Poetin niet zo direct van plan was om Noord-Korea 'in de pan' te hakken.

Misschien ook daarom dat die van Noord-Korea altijd lacht, die weet dat ze hem niets maar ook niets kunnen doen want dat hij de steun krijgt van bepaalde landen die er geld aan verdienen.

Is het bericht uit de lucht gegrepen of is het waar laat dat een andere vraagstelling zijn ...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2017, 18:34   #2
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Er zijn ook leveringen naar Turkije toe op huidig ogenblik namelijk een S-400 raketsysteem.

Turkije koopt S-400 raketsysteem van Rusland

Kassa kassa waarschijnlijk?

Dit alles lijkt mij toch een redelijk gevaarlijke situatie.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2017, 08:08   #3
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
BRON



Zo zie je maar weer waarom Poetin niet zo direct van plan was om Noord-Korea 'in de pan' te hakken.

Misschien ook daarom dat die van Noord-Korea altijd lacht, die weet dat ze hem niets maar ook niets kunnen doen want dat hij de steun krijgt van bepaalde landen die er geld aan verdienen.

Is het bericht uit de lucht gegrepen of is het waar laat dat een andere vraagstelling zijn ...
'landen die er geld aan verdienen'...

Zou Noord-Korea dan zoveel betalen voor die olie?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2017, 09:13   #4
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
'landen die er geld aan verdienen'...

Zou Noord-Korea dan zoveel betalen voor die olie?
Ik heb er géén idee van daar ik er voor niets tussen zit en er zelf niets aan verdien.

Ik denk dat hij 'die lachende van Noord-Korea' dat hij de steun van Rusland nog steeds heeft.

Laten we het niet dramatiseren maar toch ...

Noord-Korea dreigt met nucleaire aanvallen: "Laten we de VS tot as en duisternis herleiden"

Op de lange duur zou je die rare H. Clinton nog 'gelijk' gaan geven dat ze altijd maar tegen de Russen bleef 'vechten'
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2017, 10:49   #5
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik heb er géén idee van daar ik er voor niets tussen zit en er zelf niets aan verdien.

Ik denk dat hij 'die lachende van Noord-Korea' dat hij de steun van Rusland nog steeds heeft.

Laten we het niet dramatiseren maar toch ...

Noord-Korea dreigt met nucleaire aanvallen: "Laten we de VS tot as en duisternis herleiden"

Op de lange duur zou je die rare H. Clinton nog 'gelijk' gaan geven dat ze altijd maar tegen de Russen bleef 'vechten'


Dat klopt 'geen idee', praat en plaatst U geen nodeloze alarmerende bs waar niemand baat bij heeft. Sereniteit ja? Niet over geopolitiek noch strategie praten als U niet weet wat gaande is.




Kalm blijven.NK is een nucleaire macht, samen met China en in verlengde Rusland. Kim is een vuile rotzak, geen discussie daarover. No go
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2017, 15:45   #6
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Dat klopt 'geen idee', praat en plaatst U geen nodeloze alarmerende bs waar niemand baat bij heeft. Sereniteit ja? Niet over geopolitiek noch strategie praten als U niet weet wat gaande is.




Kalm blijven.NK is een nucleaire macht, samen met China en in verlengde Rusland. Kim is een vuile rotzak, geen discussie daarover. No go
Mijn verontschuldigingen mochten mijn teksten een alarmerend karakter hebben maar uiteindelijk ga ik altijd voort op de BRON vermeldingen, kranten en andere die de berichten opgesteld hebben.

Maar ondanks dat alles blijft het toch een wreed rare situatie niet?

Mij kan dat langs de andere kant géén bal schelen dat die héél de wereld kapot gooit en dat mensen hun familieleden/kinderen en kleinkinderen door de lucht zien vliegen daar mijn gezondheid toch niet je dat meer is.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2017, 16:01   #7
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Gelukkig leven we in het westen, zij produceren wapentuig om niet te verkopen, maar ik kan natuurlijk verkeerd zijn.

En dat het lof der zotheid tegenwoordig overal regeert, kan ik ook niet verhelpen, maar alles komt goed.

En een beetje optimisme van jouw zijde zou ook geen kwaad kunnen, vooral voor je door de lucht vliegende familieleden.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2017, 16:39   #8
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

tijd voor een grote oorlog daar in korea!
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2017, 16:49   #9
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
tijd voor een grote oorlog daar in korea!
Kim doet zijn best !

Citaat:
Pyongyang reageert op de sancties die de VN heeft opgelegd aan Noord-Korea. 'Japan zou tot zinken moeten worden gebracht met onze bom van Juche', laat Noord-Korea weten. Juche is de Noord-Koreaanse ideologie, geïntroduceerd door de stichter van het land, Kim Il-sung.

Japan reageert geshockeerd op de uitspraken van Noord-Korea, die onder meer zeiden dat 'Japan voor ons niet meer hoeft te bestaan'. Pyonyang viseert ook de VS: 'We zullen de Verenigde Staten doodmeppen zoals een hond met hondsdolheid. Laten we het land herleiden tot as en duisternis. We zullen het gevecht tot het einde voortzetten', klinkt het.
Trollen op nucleair niveau
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2017, 18:44   #10
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Er zijn ook leveringen naar Turkije toe op huidig ogenblik namelijk een S-400 raketsysteem.

Turkije koopt S-400 raketsysteem van Rusland

Kassa kassa waarschijnlijk?

Dit alles lijkt mij toch een redelijk gevaarlijke situatie.
En Turkije kan dat betalen met het geld dat de zoon van Tayib Erdogan aan de olie van IS verdient heeft.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2017, 20:03   #11
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Kim doet zijn best !



Trollen op nucleair niveau
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2017, 20:08   #12
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Kim doet zijn best !



Trollen op nucleair niveau
Straks gaat hij nog confederalisme invoeren
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2017, 23:39   #13
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Mijn verontschuldigingen mochten mijn teksten een alarmerend karakter hebben maar uiteindelijk ga ik altijd voort op de BRON vermeldingen, kranten en andere die de berichten opgesteld hebben.

Maar ondanks dat alles blijft het toch een wreed rare situatie niet?

Mij kan dat langs de andere kant géén bal schelen dat die héél de wereld kapot gooit en dat mensen hun familieleden/kinderen en kleinkinderen door de lucht zien vliegen daar mijn gezondheid toch niet je dat meer is.
Geen verontschuldigingen nodig. I love you too. Doe voort.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be