Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 september 2004, 14:57   #1
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard Nieuwe Belgische Bevrijding nodig!!

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Het weekeind van 4 en 5 september was heel druk voor de Belgische Unie. Op 4 september ging er een delegatie naar het fort van Breendonk om er de slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog te herdenken. Onze vlag werd daar duidelijk door honderden aanwezigen opgemerkt, waaronder ook de Koning. Bovendien deden sommige leden van de B.U.B. mee aan de verschillende herdenkingen in het land ter gelegenheid van de 60ste verjaardag van de bevrijding van België onder het motto dat België wel eens een nieuwe bevrijding zou kunnen gebruiken vandaag de dag. Op 5 september deed een delegatie mee aan de Gordel rond Brussel om er te benadrukken dat de Rand een mooi stuk België en Brabant is dat niet ten prooi mag vallen aan flaminganten of wallinganten. Wij wensten er tevens duidelijk te maken dat er één tweetalige Brabantse kieskring moet komen en dus zeker geen splitsing van het arrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde, integendeel ![/size][/font]
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2004, 15:06   #2
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.800
Standaard

Succes gewenst met jullie BUBbelactie(s).

Hoe ver staat het met de BUB-actie tegen de racistische N-VA?

Met steun van de BUB-gezinde roi Belge moeten �*lle 'Vlaams-nationalen' toch als een fluitje van een cent veroordeeld kunnen worden?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2004, 15:18   #3
Steenbok66
Parlementsvoorzitter
 
Steenbok66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Locatie: Hesbaye, Haspengouw en Midden-Limburg
Berichten: 2.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Succes gewenst met jullie BUBbelactie(s).

Hoe ver staat het met de BUB-actie tegen de racistische N-VA?

Met steun van de BUB-gezinde roi Belge moeten �*lle 'Vlaams-nationalen' toch als een fluitje van een cent veroordeeld kunnen worden?
Roi des Belges, mijn waarde... roi Belge, zo wordt het niet gezegd...
__________________
Het oude Land van Loon en Luiks Haspengouw in de Eurregio Maas-Rijn, zijn mijn geliefde verblijfsplaatsen...
Steenbok66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2004, 15:26   #4
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.800
Standaard



Nog iets behalve dat je over het uiterst belangrijke ontbreken van een drieletterig verbindingswoordje valt?

Ik mag dan, als Limburger, (volgens jou toch) meer verbonden zijn met Luik dan met Vlaanderen, aan mijn taalgebruik zou men toch het tegenovergestelde opmaken, vrees ik.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2004, 15:33   #5
Steenbok66
Parlementsvoorzitter
 
Steenbok66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Locatie: Hesbaye, Haspengouw en Midden-Limburg
Berichten: 2.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel


Nog iets behalve dat je over het uiterst belangrijke ontbreken van een drieletterig verbindingswoordje valt?

Ik mag dan, als Limburger, (volgens jou toch) meer verbonden zijn met Luik dan met Vlaanderen, aan mijn taalgebruik zou men toch het tegenovergestelde opmaken, vrees ik.
och neem het niet zo ernstig op...
'k wou ook maar eens ambetant doen...
(mijn middagdutje was onderbroken door een verkeerd verbonden pée die zo maar neegooide toen hij mijn naam hoorde)... van daar dat jij een veeg uit de pan kreeg die je absoluut niet verdiende vermits je mij op een andere plaats als intelligent betiteld had... iets wat te veel eer voor mij is....

en waarover het ging... ik herinner mij een ouwe leraar aan het Athénée Royal te Waremme die mij een nul gaf omdat ik in het een of ander opstel de toenmalige Beaudouin Roi de Belgique noemde en dat was een schandaal omdat die Koning enkel kining van de inwoners en niet die van het land zou zijn volgens de Constitution van die tijd...
dat viel mij in en toen kreeg jij het op je appel... ook sorry hoor..
__________________
Het oude Land van Loon en Luiks Haspengouw in de Eurregio Maas-Rijn, zijn mijn geliefde verblijfsplaatsen...

Laatst gewijzigd door Steenbok66 : 12 september 2004 om 15:36.
Steenbok66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2004, 15:39   #6
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Wat een mooie, ronkende titels. Lekker pompeus zeg!
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2004, 17:30   #7
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.800
Standaard

Citaat:
ik herinner mij een ouwe leraar aan het Athénée Royal te Waremme die mij een nul gaf omdat ik in het een of ander opstel de toenmalige Beaudouin Roi de Belgique noemde en dat was een schandaal omdat die Koning enkel koning van de inwoners en niet die van het land zou zijn volgens de Constitution van die tijd...
Tja, de tijden veranderen...
Ooit had de Royale Famille de Belgique zelfs een uitgesproken Duitse naam maar vandaag kiezen ze voor een beter passende.
Al blijven het oppergaaien van het Belzieke land want ik voel nog even weinig voor die francofone clan als inwoner van Vlaanderen als toen ze nog Von Saksen Coburg Gotha heette.

Het gekke is dat mij die afkeer helemaal niet van huis uit werd ingelepeld, zoals jou de liefde voor het spel wél van huis uit werd meegegeven. Kan moeilijk anders ook als je gemengde ouders had, hé?
Het is alsof je hen nog na hun dood laat scheiden als je Belgique zou toelaten uiteen te vallen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 12 september 2004 om 17:33.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2004, 21:38   #8
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Het weekeind van 4 en 5 september was heel druk voor de Belgische Unie. Op 4 september ging er een delegatie naar het fort van Breendonk om er de slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog te herdenken. Onze vlag werd daar duidelijk door honderden aanwezigen opgemerkt, waaronder ook de Koning. Bovendien deden sommige leden van de B.U.B. mee aan de verschillende herdenkingen in het land ter gelegenheid van de 60ste verjaardag van de bevrijding van België onder het motto dat België wel eens een nieuwe bevrijding zou kunnen gebruiken vandaag de dag. Op 5 september deed een delegatie mee aan de Gordel rond Brussel om er te benadrukken dat de Rand een mooi stuk België en Brabant is dat niet ten prooi mag vallen aan flaminganten of wallinganten. Wij wensten er tevens duidelijk te maken dat er één tweetalige Brabantse kieskring moet komen en dus zeker geen splitsing van het arrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde, integendeel ![/size][/font]
We kapen de bevrijding, we kapen de Gordel, we kapen de Ijzerbedevaart...

En jullie staan te dreinen dat de Vlaams-nationalisten WOI en het Ijzermonument dat ze zelf hebben bekostigd hebben "gekaapt" en misbruikt voor eigen doeleinden?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2004, 21:54   #9
N.J.S.V. Antwerpen
Burgemeester
 
N.J.S.V. Antwerpen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2004
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen.
Berichten: 591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Onze vlag werd daar duidelijk door honderden aanwezigen opgemerkt, waaronder ook de Koning.
Wauw zeg! Ik denk dat je zal uitgenodigd worden bij de koninklijke Nieuwjaarsfestiviteiten. En anders kan je 's avonds in je bedje nog altijd denken dat je goed bezig bent.
__________________



Laatst gewijzigd door N.J.S.V. Antwerpen : 12 september 2004 om 21:55.
N.J.S.V. Antwerpen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2004, 22:56   #10
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
We kapen de bevrijding, we kapen de Gordel, we kapen de Ijzerbedevaart...

En jullie staan te dreinen dat de Vlaams-nationalisten WOI en het Ijzermonument dat ze zelf hebben bekostigd hebben "gekaapt" en misbruikt voor eigen doeleinden?
Het Ijzermonument mag voor mijn part neergehaald worden. Het gaat om de ontering van de grond, en de soldaten die er begraven liggen, niet om dat gedrocht dat ze daar neergezet hebben.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2004, 23:40   #11
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Het Ijzermonument mag voor mijn part neergehaald worden. Het gaat om de ontering van de grond, en de soldaten die er begraven liggen, niet om dat gedrocht dat ze daar neergezet hebben.
We weten ook wel zonder dat je het nog eens herhaalt, dat je dit on-Belgische monument eigenhandig en met het grootste genoegen zou neerhalen als je er 'opdracht van hogerhand' voor kreeg.

Je verspeelt er wel minstens een miljoen, niet-belgicistische kiezers mee.

Veel geluk met de rest...
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 10:23   #12
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
Roi des Belges, mijn waarde... roi Belge, zo wordt het niet gezegd...
Het is geweten dat Knuppel geen woord Frans kan. Eerst droit(e) zonder "e", dan dacht ze dat carrefour enkel de naam van een grootwarenhuis was, en nu dit weer.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 11:00   #13
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Aangezien de grote zwijgende meerderheid der burgers unitaristisch is en de vlaams nationalisten op sterven na dood zijn, moet er toch niet veel 'bevrijd' worden, niet?
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 11:32   #14
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Het Ijzermonument mag voor mijn part neergehaald worden. Het gaat om de ontering van de grond, en de soldaten die er begraven liggen, niet om dat gedrocht dat ze daar neergezet hebben.
QED. Wanneer de Vlaamse Beweging WOI en de daaruit voortgekomen Frontbeweging politiek recupereert, staan de belgicisten schande te roepen want "ontering van de grond".

Zelf zijn ze maar wat trots als ze op een herdenking van Breendonk hun unitaristisch sprookje zijn gaan verkondigen, met als boodschap dat België nog eens "bevrijd" moet worden en unitair gemaakt.

Twee maten en twee gewichten, ay?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 12:19   #15
Tommy_
Schepen
 
Geregistreerd: 10 augustus 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 490
Standaard

Er is een nieuwe bevrijding nodig, de bevrijding die ervoor zorgt dat we niet meer te maken hebben met Belgie dat Walen en Vlamingen hun eigen zeg hebben over hun eigen zaken. Dus, weg met Belgie.
Tommy_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 12:54   #16
THeMoRoNiCOnE
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 9 september 2004
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Aangezien de grote zwijgende meerderheid der burgers unitaristisch is en de vlaams nationalisten op sterven na dood zijn, moet er toch niet veel 'bevrijd' worden, niet?
ok, dus volges u is het vlaamsnationalisme op sterven na dood, terwijl de grootste vlaamsnationalistische partij 1miljoen kiezers heeft?!!

__________________
Vlaanderen onahankelijk!!!
THeMoRoNiCOnE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 13:00   #17
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door THeMoRoNiCOnE
ok, dus volges u is het vlaamsnationalisme op sterven na dood, terwijl de grootste vlaamsnationalistische partij 1miljoen kiezers heeft?!!
Volgens mij niet. Ge zijt hier duidelijk nieuw, anders had ge geweten dat ik cynisch bezig was.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 13:15   #18
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Het is geweten dat Knuppel geen woord Frans kan. Eerst droit(e) zonder "e", dan dacht ze dat carrefour enkel de naam van een grootwarenhuis was, en nu dit weer.
Knuppel heeft al meermaals op dit forum toegegeven dat ze wel andere talen kent maar geen Frans. Ze heeft geen Frans nodig in Vlaanderen waar ze woont en met Frankrijk of Wallonië heeft ze geen enkele band. Ze is ook niet van plan om ooit in Frankrijk of Wallonië te gaan wonen en Bruxelles hoort tweetalig te zijn dus wat probeer je mij te verwijten?

Dat ik me niet aanpas in het Belgique dat de BUB voor ogen heeft?

Voor het geval je met de gewone beschuldigingen klaarstaat, vergeet dan ook je franstalig meestervolk voor één keer niet te laten delen in de BUB-klappen.

Bij jullie uitverkoren Belgische volk bestaat er immers hoogstens een kleine minderheid die Nederlands kent (indien dat nodig is voor hun beroep!) maar waarvoor het begrip 'tweetaligheid' meestal de eigen taal behelst en het Engels.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 13:29   #19
THeMoRoNiCOnE
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 9 september 2004
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Volgens mij niet. Ge zijt hier duidelijk nieuw, anders had ge geweten dat ik cynisch bezig was.
a ok zolang ge maar vlaming zijt is et ok
__________________
Vlaanderen onahankelijk!!!
THeMoRoNiCOnE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 14:09   #20
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Het is geweten dat Knuppel geen woord Frans kan. Eerst droit(e) zonder "e", dan dacht ze dat carrefour enkel de naam van een grootwarenhuis was, en nu dit weer.
ik was altijd gebuisd voor Frans op school en nu nog probeer ik zoveel mogelijk communicatie in het Frans te ontwijken omdat ik mij in die taal niet kan uitdrukken.


Verdien ik nu gevangenisstraf?

Pleiten het feit dat ik ergens een cd met franse liedjes heb liggen voor verzachtende omstandigheden?
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be