Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 december 2013, 14:42   #61
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
jaja. Ik hoef me tenminste niet te bedienen van beledigingen om mijn gelijk te proberen te halen.
Inderdaad, dogma's zijn beter.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2013, 15:47   #62
hikikomori85
Schepen
 
hikikomori85's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2013
Berichten: 446
Standaard

De Franstaligen moeten vanaf 01/01/2014 links rijden en de Nederlandstaligen rechts. De Brusselaars mogen enkel gebruik maken van het openbaar vervoer en de Duitstaligen van zeppelins.
__________________
"Zij die werken ... onderhouden in werkelijkheid tegelijkertijd zowel de commensalen, die de rijken worden genoemd, als zichzelf." Edmund Burke
______________"Het staat vast dat een extreme angst en een extreme moed in dezelfde mate de maag in de war brengen en laxerend werken." De Montaigne ______________
hikikomori85 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2013, 16:47   #63
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
jaja. Ik hoef me tenminste niet te bedienen van beledigingen om mijn gelijk te proberen te halen.
Dat zijn geen beledigingen, Pajoske bedient zich van het uiterste dat zijn intelligentie toelaat, en probeert dat te verwoorden.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2013, 16:49   #64
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Inderdaad, dogma's zijn beter.
Ja dat zie ik...
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2013, 17:09   #65
De Brabander
Minister-President
 
De Brabander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2011
Locatie: Ternat
Berichten: 5.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hikikomori85 Bekijk bericht
De Franstaligen moeten vanaf 01/01/2014 links rijden en de Nederlandstaligen rechts. De Brusselaars mogen enkel gebruik maken van het openbaar vervoer en de Duitstaligen van zeppelins.
De splitsing van verkeer is inderdaad één van absurdste zaken die ik hier in het institutionele België ooit ben tegengekomen. De verantwoordelijken daarvoor zijn niet de N-VA en het VB (toch niet rechtstreeks), maar wel de bende van CD&V, VLD, SP.a, Groen, CDH, MR, PS en Ecolo.
__________________
België unitair !
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2013, 17:12   #66
De Brabander
Minister-President
 
De Brabander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2011
Locatie: Ternat
Berichten: 5.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Hoe staat het met uw kennis van de verkeersregels in de 50 staten van de USA?
Ik rijd daar zo niet elke dag. U wel? Ik kan mij inbeelden dat het ook erg verwarrend voor de Amerikanen is. Maar dat is niet echt ons probleem; de VSA zijn ook een beetje groter dan België.
__________________
België unitair !
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2013, 17:14   #67
De Brabander
Minister-President
 
De Brabander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2011
Locatie: Ternat
Berichten: 5.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Flaminganten hebben al de grootste moeite met de meest eenvoudige eigen taalregels. Maar drie verschillende verkeersregels voor één Belgenland zou voor hen geen probleem vormen. Dat begrijp ik nu echt niet. Tenzij ze natuurlijk niet van onder hun kerktoren uit geraken. Dan is dat natuurlijk helemaal geen probleem.
Het zijn inderdaad simpele mensen. Neem het hen niet kwalijk. Zot zijn doet namelijk geen zeer, zegt men.
__________________
België unitair !
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2013, 17:19   #68
De Brabander
Minister-President
 
De Brabander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2011
Locatie: Ternat
Berichten: 5.735
Standaard

De ultieme vraag is ook of de Belgen die splitsing wel willen. Zijn de flaminganten bereid hierover in België een referendum te organiseren? Moet dat niet trouwens steeds gebeuren als men morrelt aan de staatsstructuur? Of is dat te democratisch voor jullie clubje?
__________________
België unitair !
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2013, 22:18   #69
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
De splitsing van verkeer is inderdaad één van absurdste zaken die ik hier in het institutionele België ooit ben tegengekomen. De verantwoordelijken daarvoor zijn niet de N-VA en het VB (toch niet rechtstreeks), maar wel de bende van CD&V, VLD, SP.a, Groen, CDH, MR, PS en Ecolo.
Wat is er absurd aan? Zo weten we allemaal dat we in Vlaanderen met flink wat lintbebouwing opgescheept zitten, waardoor de oude richtsnelheid van 90 km/u eigenlijk niet echt werkbaar meer is. In Wallonië stelt zich dat probleem veel minder. Een redelijke splitsing kan ervoor zorgen dat heel wat borden opgeruimd kunnen worden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2013, 22:19   #70
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
De ultieme vraag is ook of de Belgen die splitsing wel willen. Zijn de flaminganten bereid hierover in België een referendum te organiseren? Moet dat niet trouwens steeds gebeuren als men morrelt aan de staatsstructuur? Of is dat te democratisch voor jullie clubje?
Bij die laatste zin kijkt u hoogstwaarschijnlijk in de spiegel.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2013, 22:21   #71
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Flaminganten hebben al de grootste moeite met de meest eenvoudige eigen taalregels. Maar drie verschillende verkeersregels voor één Belgenland zou voor hen geen probleem vormen. Dat begrijp ik nu echt niet. Tenzij ze natuurlijk niet van onder hun kerktoren uit geraken. Dan is dat natuurlijk helemaal geen probleem.
Eigen taalregels? Pajoske, u poneert toch voortdurend dat Nederlands niet de taal is van heel wat noordelijke inwoners van België, maar wel onder meer dat Limburgs van u?! U moet toch een beetje consequent leren zijn, beste vriend.

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 16 december 2013 om 22:22.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2013, 22:57   #72
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
De ultieme vraag is ook of de Belgen die splitsing wel willen.
Tiens, in mijn vorig leven in 1830 vroeg ik mij begod net hetzelfde af.....
Citaat:
Zijn de flaminganten bereid hierover in België een referendum te organiseren?
De Belgicisten hielden een referendum in het Brusselse warandepark....
Citaat:
Moet dat niet trouwens steeds gebeuren als men morrelt aan de staatsstructuur?
Wanneer gebeurde dat dan ooit?
Citaat:
Of is dat te democratisch voor jullie clubje?
Jullie clubje is echt wel aangewezen om lessen te geven in demokratie....

Reeds snel na de Belgische Revolutie bleek een grote groep mensen twijfels te hebben bij hun nieuwe vaderland. Proteststemmen kwamen vooral van Vlaamse kant, bijvoorbeeld in de regio rond Gent, waar de textielindustrie zwaar te lijden had onder de nieuwe politieke situatie. Dit werd bekend onder de naam orangisme. Ook industriële steden, zoals Luik, hadden ook een grote orangistische partij.
In de jaren 1831-1834 werden deze orangisten door knokploegen geplunderd en verjaagd. Tegen de plundering in april 1834 werd vrijwel niet opgetreden, maar gaven in het buitenland een slechte indruk omdat ze wel in de pers vermeld werden. In 1834 verbood minister van Justitie Joseph Lebeau zelfs het publiekelijk uitdrukken van Orangisme. De jonge staat leek wel een oord van anarchie, en ook binnenlands werd het gebrek aan ordehandhaving voor het indijken van deze protestmarsen aangeklaagd.


As early as 1830 a movement started for the reunification of Belgium and the Netherlands, called Orangism, which was active in Flanders and Brussels. But Industrial cities, like Liège, also had a strong Orangist faction.
The movement met with strong disapproval from the authorities. Between 1831 and 1834, 32 incidents of violence against Orangists were mentioned in the press and in 1834 Minister of Justice Lebeau banned expressions of Orangism in the public sphere, enforced with heavy penalties.


http://nl.wikipedia.org/wiki/Plunder..._in_april_1834
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 16 december 2013 om 23:19.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2013, 15:21   #73
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Eigen taalregels? Pajoske, u poneert toch voortdurend dat Nederlands niet de taal is van heel wat noordelijke inwoners van België, maar wel onder meer dat Limburgs van u?! U moet toch een beetje consequent leren zijn, beste vriend.
Citaat:
Flaminganten hebben al de grootste moeite met de meest eenvoudige eigen taalregels.
Begrijpend lezen...
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2013, 15:23   #74
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Dat zijn geen beledigingen, Pajoske bedient zich van het uiterste dat zijn intelligentie toelaat, en probeert dat te verwoorden.
De intelligentie die ik niet heb kan ik natuurlijk niet gebruiken.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2013, 15:26   #75
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
jaja. Ik hoef me tenminste niet te bedienen van beledigingen om mijn gelijk te proberen te halen.
Beledigingen? Is het vaststellen van feiten ook al een belediging?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2013, 15:29   #76
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat is er absurd aan? Zo weten we allemaal dat we in Vlaanderen met flink wat lintbebouwing opgescheept zitten, waardoor de oude richtsnelheid van 90 km/u eigenlijk niet echt werkbaar meer is. In Wallonië stelt zich dat probleem veel minder. Een redelijke splitsing kan ervoor zorgen dat heel wat borden opgeruimd kunnen worden.
Kunt gij mij, zonder opzoeking te doen, de verkeersregel opnoemen voor Duitsland i.v.m. winterbanden.
Gaat gij als uw madam vraagt om eens naar Aken te rijden eerst een half uur zoeken hoe dat weer zat met die winterbanden?
Weet gij waar ge met uw auto moogt rijden in Duitse steden?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2013, 15:37   #77
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.983
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
in het kader van de zesde (!) staats"hervorming" gaat de particratie het verkeer en de wegcode splitsen (met wel uitzonderingen). Vindt u dat ook absurd of maakt het voor u niet dat de Belgen, laat staan de niet-Belgen, straks niet meer weten welke regels eigenlijk nog op het Belgische wegennet van toepassing zijn?
Meer Vlaanderen=meer regels, meer controle, meer kosten.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2013, 15:42   #78
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
De splitsing van verkeer is inderdaad één van absurdste zaken die ik hier in het institutionele België ooit ben tegengekomen.
België op zich is natuurlijk ook absurd. Het wordt tijd dat die onzinnige splitsing van 1830 ongedaan gemaakt wordt. Weg met het separatisme!
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2013, 15:48   #79
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.983
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat is er absurd aan? Zo weten we allemaal dat we in Vlaanderen met flink wat lintbebouwing opgescheept zitten, waardoor de oude richtsnelheid van 90 km/u eigenlijk niet echt werkbaar meer is. In Wallonië stelt zich dat probleem veel minder. Een redelijke splitsing kan ervoor zorgen dat heel wat borden opgeruimd kunnen worden.
Maximum toegelaten snelheden kunnen sowieso aangepast worden aan de lokale omstandigheden. Daar is geen staatshervorming voor nodig.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2013, 18:10   #80
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Kunt gij mij, zonder opzoeking te doen, de verkeersregel opnoemen voor Duitsland i.v.m. winterbanden.
Gaat gij als uw madam vraagt om eens naar Aken te rijden eerst een half uur zoeken hoe dat weer zat met die winterbanden?
Weet gij waar ge met uw auto moogt rijden in Duitse steden?

ja vanaf oktober als er sneeuw ligt, indien er geen sneeuw ligt mag je ook met gewone banden rijden.

Ja iedere stad geeft zijn "zones" duidelijk aan en anders stop je aan de eerste de beste tankstation voor een milieu sticker van 5 euro en dan hoef je nergens meer naar om te kijken.

Spijkers op laag water zoeken daar ben je goed in en vooral bedoeld om je eigen onwetenheid te camoufleren.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be