Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: houdt jan het droog op 19 december
natuurlijk niet 2 40,00%
natuurlijk wel 3 60,00%
ZKH Prins Laurent verkiest hierover te zwijgen op straffe van dotatie verlies 0 0%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 5. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 april 2017, 01:17   #321
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Wel, zoals ik stelde, ik ben of ken mevrouw Doornaert niet, en voor zover ik kan nagaan lijk ik in geen enkel opzicht op die mevrouw.

Mochten mijn bijdragen voor u als “bekakt” overkomen : dat werd mij hier al vele keren verweten, en ik heb al vele keren verduidelijkt dat mijn Nederlands – mijn derde taal – nu eenmaal niet de vlotheid heeft van uw aller taalgebruik, het Nederlands uw moedertaal zijnde.

Ik vrees dat u er zult moeten mee leven, maar als het voor u te moeilijk om dragen is kunt u mij vanzelfsprekend op uw negeerlijst plaatsen, en dan wordt het leven voor u ongetwijfeld weer wat aangenamer.
"Voici, au cas où vous renscontriez du mal �* me comsprendre..."
Bekakt praten heeft zijn charme, mais par contre: trop is te veel en teveel is trop.
Sans rancune.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 19 april 2017 om 01:21.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2017, 03:15   #322
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Toemaatje, niet tussen haakjes:
Bekakt praten/schrijven heeft rien, nada, nikske te maken met vlotheid van taalgebruik.
Eerder met de werking van het brein en de individuele uiting van gedachten ontloken tussen beide oren. (sic).
Of dacht U misschien dat het bekakte Engels van Thatcher-zaliger een mindere vlotheid of mindere beheersing van haar taalvaardigheid inhield?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2017, 12:30   #323
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
"Voici, au cas où vous renscontriez du mal �* me comsprendre..."
Bekakt praten heeft zijn charme, mais par contre: trop is te veel en teveel is trop.
Sans rancune.
Uw niets ter zake doende ad hominem posts en deze van Another Jack tonen duidelijk aan dat iets u beiden erg gefrustreerd heeft. Mijn taalvraagje, misschien. Of iets wat mevrouw Doornaert op één of andere uwer lokale televisiezenders heeft gezegd of gedaan dat u erg zenuwachtig heeft gemaakt, en u nu vermeende vergelding doet zoeken ten aanzien van de eerste de beste Franstalige die u denkt te kunnen raken (quod non).

Zoals ik reeds eerder stelde is verlichting van uw smart makkelijk te bereiken : in het geval van mevrouw Doornaert kunt u ongetwijfeld naar een andere zender wegzappen als het u te gortig wordt, en in mijn geval volstaat het om mij op uw negeerlijst te plaatsen opdat mijn bijdragen u niet meer zouden kunnen grieven.

Maar misschien is het eenvoudigweg het bestaan zelve van mezelf of mevrouw Doornaert dat u dwars zit.

In dat geval kan ik u slechts aanraden om erg veelvuldig en devoot mijnheer De Almachtige te bidden dat hij de tijdsduur onzer aards bestaan zoveel als mogelijk beperkt. Het goed nieuws voor u is dat uw gebeden voor wat mij betreft reeds bij voorbaat grotendeels zijn ingewilligd. Het slecht nieuws is dat ik alle mensen, dus ook u beiden én mevrouw Doornaert, een gelukkig, gezond, en lang leven toewens.

Als mijn wens wordt verhoord zou het dus wel eens kunnen dat u wegens mevrouw Doornaert nog vele jaren van tandengeknars en opperste frustratie te wachten staan, tenzij u poogt wat verdraagzamer en minder enggeestig te zijn.

Méér soelaas kan ik u niet bieden.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2017, 12:39   #324
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Uw niets ter zake doende ad hominem posts en deze van Another Jack tonen duidelijk aan dat iets u beiden erg gefrustreerd heeft. Mijn taalvraagje, misschien. Of iets wat mevrouw Doornaert op één of andere uwer lokale televisiezenders heeft gezegd of gedaan dat u erg zenuwachtig heeft gemaakt, en u nu vermeende vergelding doet zoeken ten aanzien van de eerste de beste Franstalige die u denkt te kunnen raken (quod non).

Zoals ik reeds eerder stelde is verlichting van uw smart makkelijk te bereiken : in het geval van mevrouw Doornaert kunt u ongetwijfeld naar een andere zender wegzappen als het u te gortig wordt, en in mijn geval volstaat het om mij op uw negeerlijst te plaatsen opdat mijn bijdragen u niet meer zouden kunnen grieven.

Maar misschien is het eenvoudigweg het bestaan zelve van mezelf of mevrouw Doornaert dat u dwars zit.

In dat geval kan ik u slechts aanraden om erg veelvuldig en devoot mijnheer De Almachtige te bidden dat hij de tijdsduur onzer aards bestaan zoveel als mogelijk beperkt. Het goed nieuws voor u is dat uw gebeden voor wat mij betreft reeds bij voorbaat grotendeels zijn ingewilligd. Het slecht nieuws is dat ik alle mensen, dus ook u beiden én mevrouw Doornaert, een gelukkig, gezond, en lang leven toewens.

Als mijn wens wordt verhoord zou het dus wel eens kunnen dat u wegens mevrouw Doornaert nog vele jaren van tandengeknars en opperste frustratie te wachten staan, tenzij u poogt wat verdraagzamer en minder enggeestig te zijn.

Méér soelaas kan ik u niet bieden.
J'adore.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2017, 13:22   #325
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
J'adore.
Ik ben al langer een fan.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2017, 19:08   #326
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik ben al langer een fan.

Echt? Belangrijke opmerking. En hoe lang zal dat duren? Tot bladzijde 18?
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2017, 19:11   #327
Brakelaar
Minister
 
Brakelaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2011
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik ben al langer een fan.
Van mensen te kleineren?
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2017, 19:23   #328
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar Bekijk bericht
Van mensen te kleineren?
.. heren .. heren .. in deze draad wordt het welzijn en voortbestaan van de huidige minister van binnenlandse zaken bediscussieerd .. een zekere vorm van ernst en respect jegens de man in kwestie is misschien aangewezen ..
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 19 april 2017 om 19:23.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2017, 19:35   #329
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik ben al langer een fan.
Door het feit dat u beiden op slag bent bijgedraaid blijk ik nu reeds twee fervente Belgische fans te hebben : niet enkel is dat meer dan de B.U.B., maar tevens is het voor u beiden de gedroomde kans om een Belgische afdeling van de Internationale Gwylan Fanclub op te richten, vanzelfsprekend mits betaling van een jaarlijkse licentie van overtuigende omvang.

Er wordt van u uiteraard blinde volgzaamheid verwacht, en de aankoop van één of meerdere der merchandising pakketten naar keuze :

* Starterspakket �* 15.000,00 euro's (tien T-shirts met opdruk "Gwylan For Ever" en twintig potloden met opdruk "Gwylan, J'suis Fan")

* Jaarlijks pakket �* 50.000,00 euro's (idem als het starterspakket, plus vijftien CD's met de Marseillaise gezongen door Y. Leterme en het mannenkoor van Antwerpen en omgeving, twee witte dienstfietsen voor de bestuursleden der fanclub, met bijhorende fietsbel en een boodschappenmandje, en dertig petjes met geborduurde tekst "Gwylan Présid�*n")

* Belgium pakket �* 150.000,00 euro's (idem als het jaarlijks pakket, plus honderd nylon regenjasjes met felrode opdruk "Gwylan J'Adore", twee skipakken in zwart/geel/rode kleur met merkteken "Belgium For Gwylan", zeventien paar wollen sokken met de beeltenis van de toekomstige Franse president, en een waardebon voor één week vakantie voor twee personen op een grote camping te Dunkerque Grande Synthe).

Voor de dagelijkse groet aan de vlag dient u present te zijn om 06h00 stipt, in korte broek, witte kousjes, en hemdsmouwen.

De richtlijnen voor alles wat betreft het door u in te richten plaatselijk bedevaartsoord volgen later.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 19 april 2017 om 19:50.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2017, 20:21   #330
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.283
Standaard

Gwylan, is er ook een optie om actief lid te worden van de fanclub, zonder de culturele aberratie van de witte sokken + korte broek ? Het pecuniaire aspect, ach... dat lossen we wel op.

Then I am in !
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2017, 20:26   #331
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Gwylan, is er ook een optie om actief lid te worden van de fanclub, zonder de culturele aberratie van de witte sokken + korte broek ? Het pecuniaire aspect, ach... dat lossen we wel op.

Then I am in !
OK dan. Roze sokken + korte broek mag ook.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2017, 21:29   #332
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Waarom moet ik altijd aan Mia Doornaert denken, telkens ik een bericht van madame lees?

Omdat Doornaert barones is?

Ben je het schoolmeesteren verleerd?
Of speel je alleen voor schoolmeesterke als het je niet gevraagd wordt?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2017, 21:38   #333
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Mijn oprechte dank, mijnheer Svennies : niet voor het eerst bent u degene die zo goed is om mijn misschien wat vervelende taalvraagjes te beantwoorden.

Dus “een huis zetten” is dan toch niet louter “De Schoofzak”-Nederlands, maar kennelijk Antwerpse streektaal, en dus een soort plaatselijk Vlaams, neem ik aan.

Ik heb inmiddels genoteerd in mijn boekjes : een huis bouwen = een huis zetten (Antwerps Vlaams). En zo ben ik weer een heel klein beetje minder dom….

Niet alleen in Antwerpen worden huizen "gezet". In Limburg is dat ook het geval. Mijn vader "zette" in alle geval een eigen huis.

Blijkbaar is "een huis zetten" hier niet zo ongewoon want ik kwam de uitdrukking al meteen tegen op een forum over bouwinfo.

http://www.bouwinfo.be/forum/bouwen-...jn-huis-kosten
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2017, 21:57   #334
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Omdat Doornaert barones is?

Ben je het schoolmeesteren verleerd?
Of speel je alleen voor schoolmeesterke als het je niet gevraagd wordt?
Ik weet niet waarom, ze doet me gewoon aan Mia Doornaert denken...

Wat uw gebral over schoolmeesteren (wat dat ook moge wezen...) hier mee te maken heeft, weet ik niet...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2017, 22:06   #335
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik weet niet waarom, ze doet me gewoon aan Mia Doornaert denken...

Wat uw gebral over schoolmeesteren (wat dat ook moge wezen...) hier mee te maken heeft, weet ik niet...

Sssst Jack! Blijf kalm man. Denk aan uwe wekker.
Slechten dag gehad op school?
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2017, 22:13   #336
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Sssst Jack! Blijf kalm man. Denk aan uwe wekker.
Slechten dag gehad op school?
Geen opstel vandaag?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2017, 22:14   #337
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Niet alleen in Antwerpen worden huizen "gezet". In Limburg is dat ook het geval. Mijn vader "zette" in alle geval een eigen huis.

Blijkbaar is "een huis zetten" hier niet zo ongewoon want ik kwam de uitdrukking al meteen tegen op een forum over bouwinfo.

http://www.bouwinfo.be/forum/bouwen-...jn-huis-kosten
Oprechte dank voor de informatie, mevrouw. Ik meen er als gevolg van uit te mogen gaan dat de uitdrukking “een huis zetten” niet slechts Antwerpse streektaal is, maar her en der ruimer wordt gebruikt in Vlaanderen. Ik heb dat genoteerd, en wees er van overtuigd dat ik zelf bij een passende gelegenheid, mocht er zich nog een voordoen, de uitdrukking zal gebruiken alsof het de meest vanzelfsprekende zaak van de wereld is.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2017, 22:16   #338
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Oprechte dank voor de informatie, mevrouw. Ik meen er als gevolg van uit te mogen gaan dat de uitdrukking “een huis zetten” niet slechts Antwerpse streektaal is, maar her en der ruimer wordt gebruikt in Vlaanderen. Ik heb dat genoteerd, en wees er van overtuigd dat ik zelf bij een passende gelegenheid, mocht er zich nog een voordoen, de uitdrukking zal gebruiken alsof het de meest vanzelfsprekende zaak van de wereld is.
Noteer, o noteer mevrouw.
Boekjes vol mooie parels uit de streektaal!
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2017, 22:17   #339
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik weet niet waarom, ze doet me gewoon aan Mia Doornaert denken...

Wat uw gebral over schoolmeesteren (wat dat ook moge wezen...) hier mee te maken heeft, weet ik niet...
Jij weet wel beter.
En ik ook.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2017, 22:22   #340
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Jij weet wel beter.
En ik ook.
Ik weet ook niet waarom, maar als ik me u probeer voor te stellen, denk ik altijd aan Jenny Tanghe....
Bijgevoegde afbeelding(e)
 
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be