Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 september 2023, 10:32   #21
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.475
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
wel, wat is het?

gaat alles in orde zijn, of gaat de schade vergoed worden?

het is een van de twee.
Twee, zonder enige twijfel. Ga maar eens kijken waar deze sprinkhanen zijn neergestreken en weer vertrokken.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2023, 11:39   #22
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.850
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik heb een gloeiende hekel gekregen aan de term "asiel"zoekers omdat het in het overgroot gedeelte van de gevallen niet gaat om mensen die moeten beschermd worden ingevolge gevaar voor lijf en leden in het oord waar ze vandaan komen. Die asielzoekers zijn doodeenvoudig gelukzoekers. En een gelukzoeker zijn is geen reden om recht te hebben in de EU te worden binnengelaten.
Dat klopt voor 100 %. Ik begrijp dat mensen hun leven willen beteren en hun kans wagen. Echter is het aan de autoriteiten om daar paal en perk aan te stellen. Indien niet schaf dan ook maar alle visum verplichtingen af want legaal even naar hier komen als toerist is blijkbaar veeeel moeilijker dan illegaal te komen en te blijven.

Volgens mij is 90 % van die jonge sportieve mannen helemaal niet op de vlucht voor eender wat. Is dat wel zo dan zijn het grote lafaards om hun zussen moeders en kinderen dan wel achter te laten daar waar het zo gevaarlijk zou zijn.

Ik weet ook wel dat daar waar uw wieg staat uw toekomst wordt bepaald maar onze samenleving moet ook niet worden uitgevaagd en heeft ook haar beperkingen.

Het aantal mensen dat naar hier wil komen is nu eenmaal oneindig. Er zijn andere beslissingen nodig. De ongelijkheid in de wereld wat nivelleren is daar 1 van. Maar begin er maar aan in al die corrupte landen waar de grootste gangsters de plak zwaaien.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 14 september 2023 om 11:41.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2023, 07:14   #23
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Als ze daarmee effectief gaan beginnen haalt het VB een monsterscore. Niks voor niks worden de meeste asielzoekers in Brussel gehouden. In Brussel heeft het VB geen voet aan de grond .....zo slim zijn ze ook wel


https://www.bruzz.be/samenleving/bru...and-2023-09-12
Asielzoekers en gelukzoekers zijn kiesvee voor de PS.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2023, 07:23   #24
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.676
Standaard

Citaat:
Vlaams minister van Jeugd Benjamin Dalle (CD&V) stelt ongebruikte ruimtes ter beschikking op drie sites van het Vlaams jeugdwerk. Dalle en staatssecretaris voor Asiel en Migratie Nicole de Moor (CD&V) hebben de handen in elkaar geslagen om meer tijdelijke opvangplaatsen voor asielzoekers te vinden. Minister van de Vlaamse Rand Ben Weyts (N-VA) is niet te spreken over het initiatief. Bron.
Citaat:
Huisartsen schrijven steeds meer antidepressiva voor bij jongeren, onder meer door wachtlijsten psychiatrie

In 2022 lag het gebruik van antidepressiva bij 12- tot 18-jarigen ruim 60 procent hoger dan in 2018. Dat schrijft De Morgen op basis van cijfers van de Onafhankelijke Ziekenfondsen. Het aantal hulpvragen van jongeren is gestegen, maar door de wachtlijsten in de psychiatrische hulpverlening kunnen die niet allemaal onmiddellijk beantwoord worden. Daardoor schrijven huisartsen - in afwachting - vaak al medicatie voor. "Iets wat enkel aangewezen is bij ernstige klachten", zegt professor kinder- en jeugdpsychiatrie Marina Danckaerts (UPC KU Leuven).
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2023, 11:34   #25
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.655
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat klopt voor 100 %. Ik begrijp dat mensen hun leven willen beteren en hun kans wagen. Echter is het aan de autoriteiten om daar paal en perk aan te stellen. Indien niet schaf dan ook maar alle visum verplichtingen af want legaal even naar hier komen als toerist is blijkbaar veeeel moeilijker dan illegaal te komen en te blijven.

Volgens mij is 90 % van die jonge sportieve mannen helemaal niet op de vlucht voor eender wat. Is dat wel zo dan zijn het grote lafaards om hun zussen moeders en kinderen dan wel achter te laten daar waar het zo gevaarlijk zou zijn.

Ik weet ook wel dat daar waar uw wieg staat uw toekomst wordt bepaald maar onze samenleving moet ook niet worden uitgevaagd en heeft ook haar beperkingen.

Het aantal mensen dat naar hier wil komen is nu eenmaal oneindig. Er zijn andere beslissingen nodig. De ongelijkheid in de wereld wat nivelleren is daar 1 van. Maar begin er maar aan in al die corrupte landen waar de grootste gangsters de plak zwaaien.
Die asielzoekers moeten hun regeringen dwingen om hen een beter leven te geven in eigen land, dan moeten ze niet vluchten met gevaar voor eigen leven om hier op onze kosten te komen parasiteren.

Onze regeringen hebben de plicht om hun eigen bevolking te beschermen door geen asielzoekers toe te laten waardoor onze veiligheid en welvaart onder druk worden gezet en de (corrupte) regeringen van asielzoekers te wijzen op hun plicht om in eigen land voor een beter leven te zorgen voor hun eigen bevolking zoals elk land dat moet doen.

In welk land kunnen wij als asielzoeker de regering gaan vragen om een beter leven te krijgen op de kosten van hun eigen bevolking?!

En hier hebben politieke paljassen dan al zoveel asiel parasieten binnengehaald dat ze niet meer weten waar ze ermee moeten blijven, ze hebben geen "tijdelijke" opvangplaatsen meer en gaan dan maar, na onze vakantieverblijven, hotels etc..., nu ook al onze jeugdcentra afpakken van de jeugdbewegingen.

Dat kan tellen als met de kraan vol open te blijven dweilen en te verzuipen, de politiek blijft koppig weigeren om de kraan dicht te draaien en de toeloop van fortuinzoekers en migratie te stoppen.
Ons soeverein, federaal parlement heeft het recht en de mogelijkheid om vandaag al te beslissen voor een volledige migratiestop.
Elke politieker die de migratiestop weigert, zou verplicht moeten worden om persoonlijk asielzoekers opvang te geven in eigen huis.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2023, 06:11   #26
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hoeveel leden tellen Groen en Ecolo?
Dat ze er elk ene opvangen hé.
ik denk niet dat die (zand)negers zitten te wachten om alleen groensels ,noten en superfoods te eten.

alle dagen...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2023, 15:11   #27
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

In die zin was de speech van Ursula na haar bezoek in Italië tekenend.
Ze pleit voor meer solidariteit tussen de lidstaten en dus spreiding; in plaats van het probleem bij de bron aan te pakken, gaan ze dus symptoombestrijding doen; dweilen met de kraan open terwijl de kraan steeds verder opengaat.

Je kan je ook afvragen welke mega idioten teksten opstellen zoals de Conventie van Genève en welke nog grotere idiote deze vervolgens goedkeuren.

Zodra een asielzoeker een voet op een boot zet in de Middellandse zee is Europa verplicht deze naar Europa te brengen. Fouillering van minderjarige asielzoekers is niet toegestaan. Wanneer een asielaanvraag bij ons geweigerd wordt, dan kan deze met behulp van een gratis advocaat eindeloos hier tegen procederen.
Enfin, je kunt het zo gek niet bedenken.

M.a.w. the result is what you can expect met dergelijke van de pot gerukte wetgevingen waarbij men aan handen en voeten gebonden is.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2023, 16:00   #28
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.456
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Niet getreurd, vanaf dat de "harde vluchtelingen" het "democratisch" voor het zeggen krijgen, gaan we veel minder vluchtelingen krijgen.

Hoeveel "azielige zoekers" gaan bijvoorbeeld naar Iran? Nochtans voor velen een stuk korter bij "huis", en qua cultuur/religie een stuk gemakkelijker.

Of als we de dobberaars nemen, allen naar het Noorden... Het zuiden, da's niet interessant.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2023, 16:35   #29
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.475
Standaard

Ik ben voor de spreiding van asielzoekers. Meer bepaald verspreiding. Als fertiliser bijvoorbeeld over een akker.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2023, 17:08   #30
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.537
Standaard

Beelden gezien van recente massale toestroom van vluchtelingen op Lampedusa. Allemaal jonge mannen met een donkere huidskleur. Dit zijn geen families. Ik herinner me dat de Belgische media achter het VB aangingen toen die beweerden dat het vooral om jonge mannen ging. Lijkt me toch dat ze gelijk hebben. De beelden tonen het. Zelfs de foto van de boot met vluchtelingen op het VRT journaal toonde dat. Enkel mannen.

Laatst gewijzigd door Bach : 21 september 2023 om 17:12.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2023, 20:22   #31
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Beelden gezien van recente massale toestroom van vluchtelingen op Lampedusa. Allemaal jonge mannen met een donkere huidskleur. Dit zijn geen families. Ik herinner me dat de Belgische media achter het VB aangingen toen die beweerden dat het vooral om jonge mannen ging. Lijkt me toch dat ze gelijk hebben. De beelden tonen het. Zelfs de foto van de boot met vluchtelingen op het VRT journaal toonde dat. Enkel mannen.
Dat zijn géén vluchtelingen, dat zijn legers.

Met de regelmaat van de klok vergeleek ik het met "Het Paard van Troje" verhaal maar zo is het eigenlijk ook.

Maar niemand schijnt dat te begrijpen dat die eigenlijk op pad gestuurd zijn met een ander doel in het achterhoofd.

Dat doel...de EU overrompelen op commando van...????

eeten geven, eerste hulp geven en dan de bootjes terug in de richting duwen waar zij van komen aanvaren zijn, de beste optie?

Ons land en sommige andere landen van de EU kunnen die toevloed aka omvolking niet meer aan dus moet daar wat aan gedaan worden.

Ook onze veiligheid komt in het gedrang want het zijn bijna allemaal messentrekkers.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 22 september 2023 om 20:26.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2023, 22:17   #32
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.850
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Beelden gezien van recente massale toestroom van vluchtelingen op Lampedusa. Allemaal jonge mannen met een donkere huidskleur. Dit zijn geen families. Enkel mannen.
Ale je de rijen ziet voor het klein kasteeltje zie je ook alleen maar jonge mannen. Enkel de linkse media komen altijd af met dat verhaaltje over families. En als ze dan eens gaan filmen halen ze er steevast die ene vrouw met een kind uit

Zoek de vrouwen en de kinderen

Naam: Klein Kasteeltje - Vluchtelingenwerk 4.jpg
Bekeken: 128
Grootte: 100,7 KB
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2023, 11:03   #33
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ale je de rijen ziet voor het klein kasteeltje zie je ook alleen maar jonge mannen. Enkel de linkse media komen altijd af met dat verhaaltje over families. En als ze dan eens gaan filmen halen ze er steevast die ene vrouw met een kind uit

Zoek de vrouwen en de kinderen

Bijlage 118413
ik denk zelf dat ze een vrouw met kind daar naartoe brengen om die dan te kunnen intervieuwen, ge zou er niet van moeten verschieten dat ze zoiets zouden flikken.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2023, 08:23   #34
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.630
Standaard

Orbán: Steeds meer migranten proberen de Hongaarse grens te bestormen

Hoorde ik laatst op straat nog iemand zeggen: "Dat moet daar nogal een kweek geweest zijn in Afrika. Die hadden toch honger?"

De tijd is toch rijp, dat men een stokje gaat steken voor al de verhuizingen naar de EU toe en de ellenlange rijen 'nieuwkomers' terug huiswaarts gaat sturen...

De meeste mensen hebben het daar wel met gehad.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 26 september 2023 om 08:24.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2023, 22:27   #35
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Orbán: Steeds meer migranten proberen de Hongaarse grens te bestormen

Hoorde ik laatst op straat nog iemand zeggen: "Dat moet daar nogal een kweek geweest zijn in Afrika. Die hadden toch honger?"

De tijd is toch rijp, dat men een stokje gaat steken voor al de verhuizingen naar de EU toe en de ellenlange rijen 'nieuwkomers' terug huiswaarts gaat sturen...

De meeste mensen hebben het daar wel met gehad.
ofwel een groot kamp op Spitsbergen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2023, 22:55   #36
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.293
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Beelden gezien van recente massale toestroom van vluchtelingen op Lampedusa. Allemaal jonge mannen met een donkere huidskleur. Dit zijn geen families. Ik herinner me dat de Belgische media achter het VB aangingen toen die beweerden dat het vooral om jonge mannen ging. Lijkt me toch dat ze gelijk hebben. De beelden tonen het. Zelfs de foto van de boot met vluchtelingen op het VRT journaal toonde dat. Enkel mannen.
Dat is een voorhoede.

De sterksten uit een gezin wagen eerst de oversteek.
Met gezinshereniging volgt dan de rest.

Lijkt me ook de meest effectieve en verstandige strategie van deze nieuwkomers.
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2023, 16:45   #37
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Als de kelder onder water staat, moet ge hem leegpompen en niet het water gaan verspreiden naar uw buren.
Vooral als het water blijft binnenstromen...
Pas weer ergens gelezen dat onze "groene" hypocriete idioten de strijdbijl gaan opgraven tegen het feit dat mannelijke instromers tijdelijk niet zullen bediend worden betreffende opvang...
Ze vinden wel weer één of andere rechter die dat ook zal vinden.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2023, 21:55   #38
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.293
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
...
Pas weer ergens gelezen dat onze "groene" hypocriete idioten de strijdbijl gaan opgraven tegen het feit dat mannelijke instromers tijdelijk niet zullen bediend worden betreffende opvang...
Ze vinden wel weer één of andere rechter die dat ook zal vinden.
Heeft niets met Groen te maken maar is in strijd met elk internationaal recht.
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2023, 05:07   #39
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.676
Standaard

Duitsland sluit grens met Polen en Tsjechië maar gaat wel nog wat NGO mensensmokkelaarschepen subsidiëren waardoor het Meloni boos maakt. Frankrijk doet grenscontroles aan de grens met Italië, net als Oostenrijk. Polen gaat grenscontroles doen met Slowakije. Allemaal tegen Schengen maar men doet het toch. Waarom dan nog de andere (internationale) verdragen volgen ? Hoe gaat men spreiden als het allen tegen allen is ?

Men moet de Europese buitengrenzen met geweld verdedigen, onze hypocrisie aan flarden schieten en in bloed verdrinken zodat het overal duidelijk wordt dat het neen is en menens ipv de geruchtenmolen van gratis gratis voor wie er geraakt te blijven voeden. De invasie moet gestopt worden, niet alleen die van 'vluchtelingen', ook de 'gezins- en familieherenigingen', 'studiemigratie', 'arbeidsmigratie' moeten verstengd worden. We moeten terug zelf onze plan leren trekken of met de gevolgen leren leven als we dat niet kunnen. Gezien de stijgende arbeidstekorten en aantallen inactieven lijkt het er sterk op dat we toch niet de juiste profielen aantrekken.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2023, 07:58   #40
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Duitsland sluit grens met Polen en Tsjechië maar gaat wel nog wat NGO mensensmokkelaarschepen subsidiëren waardoor het Meloni boos maakt. Frankrijk doet grenscontroles aan de grens met Italië, net als Oostenrijk. Polen gaat grenscontroles doen met Slowakije. Allemaal tegen Schengen maar men doet het toch. Waarom dan nog de andere (internationale) verdragen volgen ? Hoe gaat men spreiden als het allen tegen allen is ?

Men moet de Europese buitengrenzen met geweld verdedigen, onze hypocrisie aan flarden schieten en in bloed verdrinken zodat het overal duidelijk wordt dat het neen is en menens ipv de geruchtenmolen van gratis gratis voor wie er geraakt te blijven voeden. De invasie moet gestopt worden, niet alleen die van 'vluchtelingen', ook de 'gezins- en familieherenigingen', 'studiemigratie', 'arbeidsmigratie' moeten verstengd worden. We moeten terug zelf onze plan leren trekken of met de gevolgen leren leven als we dat niet kunnen. Gezien de stijgende arbeidstekorten en aantallen inactieven lijkt het er sterk op dat we toch niet de juiste profielen aantrekken.
Dat is zo, doch men zwaait steeds met allerhande conventies en verdragen m.b.t. de rechten van de mens op een manier zoals een moslimfundamentalist de Koran volgt.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be