Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Deense cartoons
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht.

 
 
Discussietools
Oud 6 maart 2006, 03:59   #1
Knipp
Banneling
 
 
Knipp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: Virtuix Omni
Berichten: 7.552
Standaard Mo in South Park

geen idee of het hier al is gepost, wordt vermeld in DS vandaag ...

Mohammed's appearance on South Park fails to spark outcry

By Chris Hastings and Beth Jones
(Filed: 05/02/2006)

An episode of South Park, the controversial American cartoon show, which featured a visual portrayal of the prophet Mohammed, has been screened on British television twice and can currently be viewed on the internet.
The episode, entitled The Super Best Friends, did not attract a single complaint from Muslim clerics when it was aired by Channel 4 in 2002 and 2003. The lack of protest is in stark contrast to the controversy over the recent newspaper publication of cartoons depicting Mohammed.
The episode casts Mohammed as a Muslim super-hero who joins forces with Jesus and Moses, both of whom are considered prophets in the Muslim faith.

lees hier verder :
http://news.telegraph.co.uk/news/mai...5/nflag305.xml
.
Knipp is offline  
Oud 6 maart 2006, 12:15   #2
Knipp
Banneling
 
 
Knipp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: Virtuix Omni
Berichten: 7.552
Standaard

Heb ondertussen de episode (504) gedownload en bekeken. Vrij grappig, steekt vooral de draak met religie in 't algemeen en met religieuze sektes op z'n amerikaans,
Mo duikt enkel op als lid van een clubje van zeven 'klassieke' profeten -Jezus op kop - die hard moeten samenwerken om de collectieve zelfmoord van zo'n sekte te verhinderen. Die zelfmoord is door de sekteleider georganiseerd om tax exemption af te dwingen in Washington.
Binnen dat clubje is Mo maar een meeloper en komt hij nauwelijks aan 't woord.

Gek genoeg moet het clubje van zeven om de situatie te redden ... Abraham Lincoln symbolisch vermoorden.
De sekteleider had door 'magie' een stenen beeld van Lincoln tot leven gewekt en doen groeien tot het formaat van Kingkong, om dat ongedaan te maken moeten de zeven klassieke profeten samenwerken om op puur industriële wijze een even groot beeld te maken van John Wilkes, de historische moordenaar van Lincoln. Dat tweede tot leven gewekte stenen beeld vermoordt dan opnieuw de golem-kingkong-lincoln.

Waarom DS dat oud (niet)nieuws oprakelt vandaag is me volstrekt onduidelijk. Verjaardag van South Park ?

Er wordt dikwijls beweerd dat de islam de verlichting heeft gemist.
Maar is het niet eerder zo dat de islam het dadaïsme en het surrealisme heeft gemist ? Een inburgeringscursus absurde humor zou wonderen kunnen doen...

Laatst gewijzigd door Knipp : 6 maart 2006 om 12:24.
Knipp is offline  
Oud 6 maart 2006, 15:21   #3
Morduk
Parlementsvoorzitter
 
Morduk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Misschien hierom:

Citaat:
Shakeel Ali, the head of the Glasgow branch of Young Muslims UK, said the lack of outrage over the South Park episode was probably due to the fact that most Muslims were not aware of it.
Southpark IS gewoon grappig op een absurde, respectloze en oneerbiedige wijze. Uitstel is nog geen afstel.

Hoe komt het dat The Simpsons nagenoeg elke aflevering hun eigen werkgever (i.c. Fox Networks) en de Amerikaanse idealen kunnen afzeiken, terwijl datzelfde netwerk wordt beschouwd als dé exponent van onverdraagzaam, ultra-patriottisch conservatisme ? Alleen maar omdat het een cartoon is ? Zouden ze dat na bijna 16-17 jaar nog niet doorhebben ?

(Nu ja, Tom Cruise is er wel in geslaagd South Park te censureren dacht ik. Ze wilden hem een hele aflevering in een kast laten zitten terwijl zijn familie en vrienden hem smeekten 'to come out of the closet'. Maar dat ging dus niet door.)
Morduk is offline  
Oud 6 maart 2006, 18:02   #4
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
Waarom DS dat oud (niet)nieuws oprakelt vandaag is me volstrekt onduidelijk. Verjaardag van South Park ?
DS, net als vele kranten tegenwoordig, doet niet veel meer dan rechtstreeks copy/pasten van wat de persagentschappen leveren. Het is beschamend geworden om vast te stellen dat je soms in verschillende kranten van verschillende persgroepen artikels ziet die woordelijk identiek zijn. Enkel het commentaarstukje en de keuze meer/minder sport lijkt nog een verschil te maken.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 6 maart 2006, 18:17   #5
longhorn
Minister-President
 
longhorn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2005
Berichten: 5.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
DS, net als vele kranten tegenwoordig, doet niet veel meer dan rechtstreeks copy/pasten van wat de persagentschappen leveren. Het is beschamend geworden om vast te stellen dat je soms in verschillende kranten van verschillende persgroepen artikels ziet die woordelijk identiek zijn. Enkel het commentaarstukje en de keuze meer/minder sport lijkt nog een verschil te maken.
Inderdaad. Het stond deze morgen ook in de plaatselijke krant. Die episode van South Park was hier 5 jaar geleden uitgezonden en de kerels achter de show zeiden dat ze nooit een reactie hebben gezien tegen Mo in South Park. Nu het volop in het nieuws komt, mogen ze volgende week waarschijnlijk onderduiken.
longhorn is offline  
Oud 7 maart 2006, 14:24   #6
democratsteve
Minister-President
 
democratsteve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2002
Locatie: Turkije
Berichten: 4.785
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
DS, net als vele kranten tegenwoordig, doet niet veel meer dan rechtstreeks copy/pasten van wat de persagentschappen leveren. Het is beschamend geworden om vast te stellen dat je soms in verschillende kranten van verschillende persgroepen artikels ziet die woordelijk identiek zijn. Enkel het commentaarstukje en de keuze meer/minder sport lijkt nog een verschil te maken.
Dit is zò waar.
Vooral wat betreft het buitenlands nieuws is dit schering en inslag.
Ik vraag me echt af wat die buitenland-journalisten de hele dag zitten te doen op de redactie?
__________________
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire-
democratsteve is offline  
Oud 7 maart 2006, 16:13   #7
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Ivm pers en copy/paste, lees HIER het bericht van Carion eens, is echt lachen.
Wacht ik quote het even hier:
(Gaat over Argentijns voetbalspeler Armenteros die RSCA is gaan scouten.)
Citaat:
Citaat:
broibo schreef:


Ken je hem?

Want volgens de Argentijnse pers heeft Anderlecht er 3 miljoen euro voor geboden.
Mja, ik kan u nu wel zeggen dat er daar niks van is.

Nadat in de Belgische pers verschenen was dat Anderlecht interesse zou hebben in Aguero, wilde ik eens testen hoe lang het zou duren vooraleer ge die mannen met een kluitje in het riet kunt sturen.

Ik heb gewoon dat artikel in het Spaans uit mijn duim gezogen en het via de account van mijn broer op het forum van Anderlecht geplaatst.
Iedereen was er daar direct mee weg, niemand die naar een bronvermelding vroeg ofzo.

En het grappigste van al : die mannen van Het Nieuwsblad moeten dat ook op het forum gelezen hebben en vandaag hebben die dat gepubliceerd.

Een zoveelste bewijs dat de Belgische pers zich ook meestal maar baseert op geruchten die ze op deze of die site gelezen hebben.

Citaat:
Anderlecht ofrece tres millones por Emiliano Armenteros

Emiliano Armenteros es el objetivo número uno del Anderlecht para este mercado. El consejero delgado del club belgica, Herman Van Holsbeeck, ha aprovechado, su viaje a Argentina para presentar una oferta formal por el joven centrocampista de Independiente, una de las grandes sensaciones del futbol argentino, pese a que solo tiene 20 anos.

Herman Van Holsbeeck, que tieno previsto regresar hoy a tierras españolas, se reunio el pasado miercoles con el presidente de Independiente, Julio Comparada, para trasladarle la propuesta amarilla.

Y ésa no fue otra que una oferta de tres millones de euros para hacerse con los servicios de Emiliano Armenteros, una de las propuestas economicas mas importantes que ha presentado Anderlecht en toda su historia. Ambos directivos se citaron en el Hotel Alvear para empezar a negociar por esta joven promesa, uno de los futbolistas por los que suspiran ya varios equipos de Europa y al que ya han bautizado como el nuevo 'Gallardo'.
Citaat:
Anderlecht zet zinnen op Argentijn Armenteros

De jonge Argentijnse spelverdeler Emiliano Armenteros is één van de pistes die Anderlecht volgt met het oog op de opvolging van Pär Zetterberg. Armenteros behoort tot de nationale -20 van zijn land en speelt bij Indepediente, waar Herman Van Holsbeeck eerder ook al Nicolas Frutos weg snoepte.

Armenteros wordt in zijn land als de nieuwe Gallardo beschouwd, maar is nog geen dure vogel zoals zijn huidige ploegmaats Aguero en Biglia, die al in de gunst staan van diverse Europese topclubs. Volgens de Argentijnse pers zocht Van Holsbeeck al contact met zowel de club als de speler.

Drie miljoen euro geboden

Afgelopen woensdag zou Van Holsbeeck drie miljoen euro geboden hebben aan Julio Comparada, de president van Independiente, waardoor hij meteen de duurste inkomende transfer uit de Brusselse clubgeschiedenis zou worden. Van Holsbeeck ontkent de contacten, maar bevestigt wel dat Armenteros op een lijst van twintig spelers staat die gevolgd worden.
(En dat is ondertussen ook in HLN verschenen, toch gewoon zielig.)
StevenNr1 is offline  
Oud 7 maart 2006, 16:24   #8
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
Misschien hierom:



Southpark IS gewoon grappig op een absurde, respectloze en oneerbiedige wijze. Uitstel is nog geen afstel.

Hoe komt het dat The Simpsons nagenoeg elke aflevering hun eigen werkgever (i.c. Fox Networks) en de Amerikaanse idealen kunnen afzeiken, terwijl datzelfde netwerk wordt beschouwd als dé exponent van onverdraagzaam, ultra-patriottisch conservatisme ? Alleen maar omdat het een cartoon is ? Zouden ze dat na bijna 16-17 jaar nog niet doorhebben ?

(Nu ja, Tom Cruise is er wel in geslaagd South Park te censureren dacht ik. Ze wilden hem een hele aflevering in een kast laten zitten terwijl zijn familie en vrienden hem smeekten 'to come out of the closet'. Maar dat ging dus niet door.)

Ha die is goe, ! Nochtans heeft een vlaamse die ergens in Homowood werkt al de outing voor Tom Cruise gedaan, dacht ik.
Herr Flick is offline  
Oud 7 maart 2006, 16:29   #9
Morduk
Parlementsvoorzitter
 
Morduk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Verbaast me nu eens niet.
Als je een krant elke dag moet volkrijgen, dan is het onvermijdelijk dat er flink wat brol instaat.
Wie zijn mening bepaalt op basis van 1 krantenartikeltje, tja...

Nochtans zijn er genoeg discussies op dit forum waar naar 1 artikeltje wordt verwezen om zijn standpunt te staven.
Iedereen bezondigt zich er wel eens aan als ze van iets sterk overtuigd zijn.

Laatst gewijzigd door Morduk : 7 maart 2006 om 16:36.
Morduk is offline  
Oud 7 maart 2006, 16:36   #10
Morduk
Parlementsvoorzitter
 
Morduk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ha die is goe, ! Nochtans heeft een vlaamse die ergens in Homowood werkt al de outing voor Tom Cruise gedaan, dacht ik.
Hijzelf ontkent nog altijd 8)

En nu is 'm getrouwd.
Met kind op komst.

Naar het schijnt wordt er zelfs al een nieuwe uitdrukking aan hem toegeschreven. 'to jump the couch' wanneer iemand volstrekt het noorden kwijt is. Hij wilt blijkbaar zo hard bewijzen hoe verliefd en gelukkig hij is, dat mensen van het tegenovergestelde overtuigd raken.

PS/DS
Dit komt uit de roddelpagina van DS. Ik weet niet van welke website ze het overgeschreven hebben.
__________________
'T

Laatst gewijzigd door Morduk : 7 maart 2006 om 16:36.
Morduk is offline  
Oud 7 maart 2006, 17:03   #11
democratsteve
Minister-President
 
democratsteve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2002
Locatie: Turkije
Berichten: 4.785
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Ivm pers en copy/paste, lees HIER het bericht van Carion eens, is echt lachen.
Wacht ik quote het even hier:
(Gaat over Argentijns voetbalspeler Armenteros die RSCA is gaan scouten.)
(En dat is ondertussen ook in HLN verschenen, toch gewoon zielig.)
Zegt genoeg over het niveau van onze "journalistiek".
De grote hoop van die klungelaars in onze Vlaamse kranten verdient niet eens de titel, "journalist". Sterker, ze zijn een schande voor diegenen die dit beroep wél ernstig nemen.
En dat geldt niet enkel voor kranten als HLN maar evenzeer voor "kwaliteitskranten" al DS of DM.
__________________
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire-

Laatst gewijzigd door democratsteve : 7 maart 2006 om 17:05.
democratsteve is offline  
Oud 7 maart 2006, 22:31   #12
Knipp
Banneling
 
 
Knipp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: Virtuix Omni
Berichten: 7.552
Standaard

Zelf een krant beginnen ?
Zo moeilijk kan dat toch niet zijn ?
Knipp is offline  
Oud 7 maart 2006, 22:33   #13
Knipp
Banneling
 
 
Knipp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: Virtuix Omni
Berichten: 7.552
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Ivm pers en copy/paste, lees HIER het bericht van Carion eens, is echt lachen.
Wacht ik quote het even hier:
(Gaat over Argentijns voetbalspeler Armenteros die RSCA is gaan scouten.)
(En dat is ondertussen ook in HLN verschenen, toch gewoon zielig.)
Hilarisch !
Knipp is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be