Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

 
 
Discussietools
Oud 31 maart 2009, 10:45   #161
roodhaar
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 28 december 2008
Berichten: 2.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Hier is er al eentje...


http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...che-raid.dhtml

En altijd mooi om de reactie van deze "dame " nog eens te lezen....

En zulke personen moeten mee het beleid bepalen.....

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...-in-Gaza.dhtml
Ik had ergens gelezen dat een ouder of grootouder van Livni ook niet bepaald een vreedzaam type was tegenover de Palestijnen.
__________________
Citaat:
ZIONISME ; woorden schieten tekort...PollyCorrect :
Ik ga even naar Canvas terzake kijken, en zien hoe Zielig ze het daar wel vinden, van die 2 arme Palestijnse kindertjes en het lijden van hun gezinnen
.
roodhaar is offline  
Oud 31 maart 2009, 11:35   #162
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde
 
Fiere Jood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2008
Berichten: 944
Standaard

Citaat:
Golan is een veteraan van meerdere Gaza operaties, en is in het verleden verscheidene malen met zijn eenheid de Gazastrook binnen getrokken. Tijdens een anti-terrorisme raid in 2005, botste Golan met zijn eenheid op een hoogzwangere vrouw in een huis dat toebehoorde aan een gezochte terrorist. “We zagen een vrouw die begon te klagen over pijn in de buik. Ik kreeg het bevel van mijn commandant om haar medisch te onderzoeken,” vertelde Amir. “Het draaide erop uit dat ze moest gaan bevallen. Ik deed alles wat ik kon om haar te helpen…. want voor nogal voor de hand liggende redenen wilde ze zeker da�*r niet bevallen. Zij hoopte dat ze nog op tijd een Palestijns hospitaal kon bereiken,” vervolgde hij zijn verhaal. “Dus wat we deden was met al onze kracht onze eenheid zo snel mogelijk te evacueren. En we renden bijna weg uit die plaats,” vervolgde Amir. “We riepen een Palestijnse ambulance op om zo snel mogelijk ter plaatse te komen en evacueerden haar,” zei hij. “Ik haalde wat verbanden boven en trachtte de vrouw zo goed als mogelijk bij te staan. Zij baarde een gezonde jongen.“

Citaat:
Nina Klevipsky, 24, die dienst deed in het leger als supervisor in de medische controlekamer van het Home Front Commando centrum, hielp bij het coördineren van verscheidene evacuaties door de lucht van gewonde Palestijnse burgers naar Israëlische hospitalen. Zij vertelde aan de The Jerusalem Post hoe dozijnen Palestijnen tijdens de 22-dagen durende operatie, naar Israël werden geëvacueerd, waar ze werden opgenomen in de hospitalen van Beersjeba en Rehovot. “Vanaf de eerste minuut dat we begrepen dat er moest geëvacueerd worden, maakten we de hospitalen en landingsstroken klaar en mobiliseerden de dokters. Nadien, volgden we de ziekenhuiszorg van de Palestijnen verder op,” legde Klevispsky uit. Zij voegde eraan toe dat zij de recente beschuldigingen over het zogenaamd opzettelijk doden van burgers door IDF-soldaten, met scepticisme bekeek.

Afgelopen woensdag, 25 maart, deed een IDF bron aan de Jerusalem Post de beschuldigingen die werden onthuld, categoriek af als onwaar en dat de officiële onderzoeksresultaten van het leger binnenkort publiek zullen worden gemaakt. “Ik geloof geen woord van al deze aantijgingen. Ik ken de soldaten die naar binnen gingen. Ik weet hoe ze werken, welke waarden zij van thuis uit en van het leger hebben meekregen. Op geen enkele manier zouden dergelijke orders ongemerkt de deur uit kunnen gaan, ” zei Klevispsky. “Ik heb het volste vertrouwen in het leger. Elk jaar vervul ik als reserve-soldaat een maand lang mijn legerdienst. Als ik ook maar één seconde zou twijfelen aan de te volgen procedures, zou ik meteen mijn legerdienst staken. Ik dien in een moreel leger - mijn job is om levens te redden, niet om ze te vernietigen,” voegde ze er nog aan toe.

Bron http://www.soldiersspeakout.com/
__________________
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says
Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands.

Published 12:49 11.05.11
Fiere Jood is offline  
Oud 31 maart 2009, 11:56   #163
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde
 
Fiere Jood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2008
Berichten: 944
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Niet om fier over te zijn inderdaad. Moest ik een Israëlische jood zijn, ik zou me toch schamen. Tenzij... ja tenzij hier hun ware aard en bedoeling naar boven komen. Dan zijn ze natuurlijk niet bij machte zich hierover te schamen natuurlijk.
Ik als Antwerpse Jood ben beschaamd(ook al kan ik niks doen) indien het waar is.
__________________
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says
Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands.

Published 12:49 11.05.11
Fiere Jood is offline  
Oud 31 maart 2009, 16:26   #164
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Ik als Antwerpse Jood ben beschaamd(ook al kan ik niks doen) indien het waar is.
Daar zie ik geen enkele reden toe. Als jood bent u geenszins verantwoordelijk voor wat Israël wel of niet doet. Ik zou me op geen enkele manier identificeren met wat België doet of wat sommige Belgen doen. Ik ga me er dus ook niet voor schamen.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline  
Oud 1 april 2009, 14:31   #165
roodhaar
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 28 december 2008
Berichten: 2.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Daar zie ik geen enkele reden toe. Als jood bent u geenszins verantwoordelijk voor wat Israël wel of niet doet. Ik zou me op geen enkele manier identificeren met wat België doet of wat sommige Belgen doen. Ik ga me er dus ook niet voor schamen.
akkoord, het gaat om zionisten.
een aziaat in vlaanderen moe(s)t zich toch ook niet verantwoorden voor rode khmer of voor het lot van tibet.

de vurigste tegenstanders van Israel en de onmenselijke behandeling van de Palestijnen zijn trouwens joods.
__________________
Citaat:
ZIONISME ; woorden schieten tekort...PollyCorrect :
Ik ga even naar Canvas terzake kijken, en zien hoe Zielig ze het daar wel vinden, van die 2 arme Palestijnse kindertjes en het lijden van hun gezinnen
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 1 april 2009 om 14:31.
roodhaar is offline  
Oud 1 april 2009, 14:34   #166
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
akkoord, het gaat om zionisten.
een aziaat in vlaanderen moe(s)t zich toch ook niet verantwoorden voor rode khmer of voor het lot van tibet.

de vurigste tegenstanders van Israel en de onmenselijke behandeling van de Palestijnen zijn trouwens joods.
Dan heeft u nog nooit Arabische televisie gekeken. En dat verbaast me niet gezien uw stellingname.
liberalist_NL is offline  
Oud 1 april 2009, 14:42   #167
roodhaar
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 28 december 2008
Berichten: 2.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dan heeft u nog nooit Arabische televisie gekeken. En dat verbaast me niet gezien uw stellingname.
Dat u alleen een éénzijdig beeld ziet, verbaast me ook niet.
__________________
Citaat:
ZIONISME ; woorden schieten tekort...PollyCorrect :
Ik ga even naar Canvas terzake kijken, en zien hoe Zielig ze het daar wel vinden, van die 2 arme Palestijnse kindertjes en het lijden van hun gezinnen
.
roodhaar is offline  
Oud 1 april 2009, 14:51   #168
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
Dat u alleen een éénzijdig beeld ziet, verbaast me ook niet.
Integendeel. Ik deel de mening van vooraanstaande Arabieren, die me een hele heldere kijk geven in het leven van de Arabier, de oorzaken en de gevolgen, de levensstijl en de gevaren, de problemen en de mogelijke oplossingen. Zij geven mij de hoop dat het daar ooit nog goed komt.

Niet individuen als Nasrallah en Haniyeh, die mensen zoals u en George Galloway ondersteunen.
liberalist_NL is offline  
Oud 1 april 2009, 15:09   #169
roodhaar
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 28 december 2008
Berichten: 2.357
Standaard

nog even en je begint weer over nazi's. maakt je verhaal niet geloofwaardiger hoor ! integendeel zelfs.

de realiteit is dat israel steeds meer in de problemen komt, en als joodse apartheidsstaat géén toekomst heeft. en slachtpartijen in gaza hebben dat proces alleen maar versneld.

vraag is nu : zullen jullie slachtoffers en hun kinderen in staat zijn om jullie te vergeven ? Voor de laatste israelische waanzin in Gaza had ik er nog enigzins hoop in, maar nu...
__________________
Citaat:
ZIONISME ; woorden schieten tekort...PollyCorrect :
Ik ga even naar Canvas terzake kijken, en zien hoe Zielig ze het daar wel vinden, van die 2 arme Palestijnse kindertjes en het lijden van hun gezinnen
.
roodhaar is offline  
Oud 1 april 2009, 15:18   #170
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
nog even en je begint weer over nazi's. maakt je verhaal niet geloofwaardiger hoor ! integendeel zelfs.

de realiteit is dat israel steeds meer in de problemen komt, en als joodse apartheidsstaat géén toekomst heeft. en slachtpartijen in gaza hebben dat proces alleen maar versneld.

vraag is nu : zullen jullie slachtoffers en hun kinderen in staat zijn om jullie te vergeven ? Voor de laatste israelische waanzin in Gaza had ik er nog enigzins hoop in, maar nu...
On verra.
liberalist_NL is offline  
Oud 2 april 2009, 11:21   #171
roodhaar
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 28 december 2008
Berichten: 2.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
nog even en je begint weer over nazi's. maakt je verhaal niet geloofwaardiger hoor ! integendeel zelfs.

de realiteit is dat israel steeds meer in de problemen komt, en als joodse apartheidsstaat géén toekomst heeft. en slachtpartijen in gaza hebben dat proces alleen maar versneld.

vraag is nu : zullen jullie slachtoffers en hun kinderen in staat zijn om jullie te vergeven ? Voor de laatste israelische waanzin in Gaza had ik er nog enigzins hoop in, maar nu...
het heeft dus niet lang geduurd....
__________________
Citaat:
ZIONISME ; woorden schieten tekort...PollyCorrect :
Ik ga even naar Canvas terzake kijken, en zien hoe Zielig ze het daar wel vinden, van die 2 arme Palestijnse kindertjes en het lijden van hun gezinnen
.
roodhaar is offline  
Oud 22 april 2009, 18:40   #172
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.919
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Na de bekentenissen van Israëlische soldaten over het doodschieten van vrouwen, kinderen en andere onschuldige burgers tijdens het Gaza-offensief, het doelbewust en zinloos vernielen van eigendommen, huizen en inboedels, moskeeën, de loeiharde analyse van de VN-rapporteur over het gedrag van het Israëlisch leger, is er nu een nieuw voorbeeld opgedoken van het laaghartige en volstrekt immorele karakter van het Israëlische leger en haar soldaten.
Inderdaad schandalige misdaden tegen de menselijkheid en ze zijn er dan nog fier op ook, de varkens !

Ahmadinejad had groot gelijk toen hij stelde dat Israël een wreed en racistisch land is.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline  
Oud 23 april 2009, 00:01   #173
S-K
Partijlid
 
S-K's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2007
Berichten: 298
Standaard

Zijn niet alle soldaten immorele klootzakken, ongeacht hun herkomst?







S-K is offline  
Oud 23 april 2009, 08:31   #174
roodhaar
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 28 december 2008
Berichten: 2.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S-K Bekijk bericht
Zijn niet alle soldaten immorele klootzakken, ongeacht hun herkomst?
nee.
__________________
Citaat:
ZIONISME ; woorden schieten tekort...PollyCorrect :
Ik ga even naar Canvas terzake kijken, en zien hoe Zielig ze het daar wel vinden, van die 2 arme Palestijnse kindertjes en het lijden van hun gezinnen
.
roodhaar is offline  
Oud 25 april 2009, 21:33   #175
Pieter B
Staatssecretaris
 
Pieter B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Of hoe niet enkel de Islam elk menselijk aspect als waardeloos omschrijft, als het niet om medegelovigen, maar om anders denkende gaat. Zelfs binnen het Christendom, waar dit duidelijk bedoeld word in de tekst, "Geeft God wat God toekomt en de Keizer wat de Keizer toekomt."
Geef God wat God toekomt en de Keizer wat de Keizer toekomt slaat op de scheiding van kerk en staat. Niet op het uitmoorden van ongelovige.
__________________
Pieter B is offline  
Oud 25 april 2009, 21:35   #176
Pieter B
Staatssecretaris
 
Pieter B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
nee.
waarom niet? Ze worden getraint om mensen dood te schieten...
__________________
Pieter B is offline  
Oud 25 april 2009, 21:43   #177
Pieter B
Staatssecretaris
 
Pieter B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Inderdaad schandalige misdaden tegen de menselijkheid en ze zijn er dan nog fier op ook, de varkens !

Ahmadinejad had groot gelijk toen hij stelde dat Israël een wreed en racistisch land is.
Waarom zou israël rasistisch zijn?
Er wonen een miljoen moslims in Israël, en die worden niet verdrukt.
Agmadinejad daarintegen is zelf een van de grootste verdrukkers van de vrijemeningsuiting. Probeer maar eens als christen of jood in Iran te wonen.

Een oorlog voeren heeft niets met racisme maar nationalisme te maken.
__________________
Pieter B is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be