Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 november 2012, 16:15   #61
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Als ik u mag geloven :

Als dat zo is kunt ge dus best daar de oorzaken zoeken in plaats van met de middeleeuwen te beginnen vergelijken.
En wat zijn de oorzaken dan?
Bij de ene groep, en bij de andere groep wel te verstaan...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2012, 16:25   #62
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Leg ons eens uit waar uw verwijzing naar de middeleeuwen anders goed voor was.
Ok, verdedigen was misschien niet het juiste woord.
Als iets sinds jaar en dag een realiteit is binnen onze maatschappij, dan hebben de bijzondere kenmerken van nieuwkomers in onze maatschappij waarschijnlijk vrij weinig invloed...

Om het anders te zeggen: neem groep A en groep B, die voor 90% dezelfde kenmerken hebben. Als groep A en groep B in soortgelijke omstandigheden dan hetzelfde doen, dan is er veel meer kans dat de redenen voor die soortgelijke acties terug te vinden zijn in die gemeenschappelijke kenmerken dan in de verschillen, niet? Wat is logisch: eerst te kijken naar de gemeenschappelijke kenmerken, of naar de verschillen?

Wat "jullie" doen, is kijken naar de verschillen, zonder zelfs te kijken of er gemeenschappelijke kenmerken aanwezig zijn. Onderzoek wijst uit dat dit nochtans het geval is...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 13 november 2012 om 16:26.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2012, 16:32   #63
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
En wat zijn de oorzaken dan?
Bij de ene groep, en bij de andere groep wel te verstaan...
Niet dat het in de middeleeuwen ook al gebeurde.
Wel kan het dezelfde oorzaken hebben.
Haat of minachting voor het slachtoffer.
Slechte opvoeding.
Zegt u het maar.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2012, 16:38   #64
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Als iets sinds jaar en dag een realiteit is binnen onze maatschappij, dan hebben de bijzondere kenmerken van nieuwkomers in onze maatschappij waarschijnlijk vrij weinig invloed...
Zelfs niet als die groep oververtegenwoordigd is ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2012, 16:54   #65
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Zelfs niet als die groep oververtegenwoordigd is ?
Neen... Oververtegenwoordiging betekent niet noodzakelijk causaal verband. Ik ben er bijna zeker van dat de zwartharigen oververtegenwoordigd zijn, zijn zij dan (genetisch) meer voorbestemd om groepsverkrachtingen te doen?

Als de tweede groep oververtegenwoordigd is omdat zij de eerste groep "vervangen" heeft, dan kan je kijken naar de redenen waarom dit gebeurd is, maar dan zijt je over een ander onderwerp bezig.

Het is pas indien de kenmerken tussen de twee groepen niet overeenkomen, of dat men geen gemeenschappelijke oorzaakverbanden kan vinden, dat er waarschijnlijk aparte kenmerken een rol gaan spelen, in casu het "allochtoon" zijn, of de godsdienst, of de cultuur, of weet ik wat.

Eventjes citeren:
"Dans un échantillon de dossiers judiciaires que nous avons dépouillés en région parisienne, on retrouve la plupart des caractéristiques socio-démographiques dégagées dans les périodes antérieures : les auteurs de viols collectifs sont des enfants de milieux pauvres, de familles nombreuses, ont des parcours scolaires d’échecs ou de marginalisation, sont pour plus de la moitié d’entre eux inactifs au moment des faits (la plupart des autres sont encore scolarisés) et une petite moitié a déj�* été condamnée pour des délits mineurs (vols, bagarres, outrages �* policiers, usages ou usages-reventes de stupéfiant) et pratiquement jamais pour des viols. La seule nouveauté par rapport aux années 1960 réside dans le fait qu’ils sont majoritairement d’origines étrangères."
http://lmsi.net/Les-tournantes-mythes-et-realites

Uw gemeenschappelijke kenmerken zijn: "enfants de milieux pauvres, de familles nombreuses, ont des parcours scolaires d’échecs ou de marginalisation, sont pour plus de la moitié d’entre eux inactifs au moment des faits (la plupart des autres sont encore scolarisés) et une petite moitié a déj�* été condamnée pour des délits mineurs (vols, bagarres, outrages �* policiers, usages ou usages-reventes de stupéfiant) et pratiquement jamais pour des viols"
Uw niet-gemeenschappelijke kenmerk is: "ils sont majoritairement d’origines étrangères"

Waar zit volgens u de oorzaak?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2012, 17:32   #66
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Neen... Oververtegenwoordiging betekent niet noodzakelijk causaal verband. Ik ben er bijna zeker van dat de zwartharigen oververtegenwoordigd zijn, zijn zij dan (genetisch) meer voorbestemd om groepsverkrachtingen te doen?
Waar leest ge dat het genetisch bepaald zou zijn ?
Is het genetisch bepaald dat de migranten in uw voorbeeld arm zijn ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2012, 17:57   #67
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Waar leest ge dat het genetisch bepaald zou zijn ?
Is het genetisch bepaald dat de migranten in uw voorbeeld arm zijn ?
Voorbeeldje van het suggereren van een causaal verband daar waar er geen is.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2012, 18:04   #68
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Voorbeeldje van het suggereren van een causaal verband daar waar er geen is.
Dus volgens u zijn er geen ?
Ach ik begrijp het al, ’t is de schuld van de inboorlingen dat ze arm zijn.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2012, 18:13   #69
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dus volgens u zijn er geen ?
Ach ik begrijp het al, ’t is de schuld van de inboorlingen dat ze arm zijn.
Misschien wel, misschien niet, wel integendeel.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2012, 18:25   #70
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Misschien wel, misschien niet, wel integendeel.
Ik kan er anders wel een paar bedenken.
-Arm hier aangekomen. (reeds in thuisland kansarm ?)
-De taal onvoldoende beheersen.
-Als gevolg daarvan laag geschoold.
-Totaal andere cultuur waardoor de inburgering moeizaam verloopt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2012, 18:40   #71
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Er worden geen gegevens op basis van origine vrijgegeven dus " nergens aangetoond" is onjuist.
De Middeleeuwen, duurden die tot 1950?
U wilt graag minimaliseren, maar in de jaren 50 konden vrouwen gewoon over straat lopen en werden ze niet lastig gevallen zoals " famme de la rue" liet zien.
Ik heb met veel moslims gewerkt en kreeg zelf ook te maken met seksuele intimidatie, net zoals andere vrouwelijke collega's.
En nee, niets gaf enige aanleiding, je hoort er maar voor te zorgen dat je niet alleen met hen bent, of nog over straat loopt.
Ik loop met dochters over straat en ook zij worden lastig gevallen, steeds door jonge allochtonen.
Maar vertelt u nog iets over de Middeleeuwen, dan begrijpen we het vast!
Wanneer gegevens op basis van origine worden vrijgegeven betreffende seksuele intimidatie/ geweld,, ben ik er zeker van dat moslims en / of allochtonen oververtegenwoordigd zullen zijn tegenover andere groepen.

Daarom zitten hun vrouwen ook masaal in vluchthuizen, het geweld treft iedere vrouw die volgens de opvatting van de man zich niet " gedragen zoals het moet".
Want dit wordt vergeten, het geweld treft evengoed allochtone vrouwen, maar dan vaak achter de voordeur.
Doe uw blinddoek af, niet iedere hypothese die nader onderzoek rechtvaardigt is vreemdelingenhaat.
Op die lijn zit ik ook. Ik kan me best een scenario indenken waarbij jonge allochtonen jonge autochtone meisjes 'bealluderen' (neologisme), en een nicht van die mannekens heimelijk hoopt dat één van die jonge meisjes haar middelvinger had opgestoken.

Ik weet niet hoe jij over straat loopt met je dochter of met je dochters, maar als ik met mijn dochter over straat loop en iemand zegt of doet iets, dan gaat dat ventje er beter vanaf komen dan als mijn dochter alleen op straat gaat. Zij straalt het gewoon uit: 'Als je mijn weg verspert en zevert, dan heb je beet.' Niemand waagt dat. Pure universele lichaamstaal.

Ik weet niet wat jij gewoon bent als je over straat loopt, maar als ik over straat loop zonder of met mijn dochter, moet niemand iets proberen. Ik stop, ik draai me om en ik confronteer.

Ik woon in Leuven en ik ontwijk Brussel, Antwerpen en Mechelen. Ik beken dat. Ik doe dat bewust omdat ik weet dat als ik 'het' daar voorheb, ik daar ws ook een nacht cachot moet doen. Ik ga me niet laten doen, ik ken mezelf.

Ik kan me dus niet vorstellen dat ik passief kijk naar een situatie waar allochtone jongeren op een bus mensen lichamelijk intimideren en ook de busschauffeur aanvallen. Ik heb de bus nog gekend waar er gerookt werd toen ik schoolging. Soms werd je bijna onwel door het gebrek aan lucht. En als het geregend had, stonk iedereen. (een bad per week). En de buschauffeur was een autoriteit.
Dus zet me niet op een bus met zotgedraaide snotneuzen. Ik ga daar gewoon oorlog mee voeren., hen iets meegeven waarover ze kunnen nadenken. Dat op z'n minst.

Ik begrijp niet dat mensen gewend geraken aan scheldwoorden en passant gelanceerd. Ik begrij die onderdanigheid niet.

Vertel me eens hoe jij dan reageert wanneer je met je dochters over straat loopt en bepaalde individuen 'spuien'?
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be