Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 februari 2016, 10:07   #1
Leica
Schepen
 
Geregistreerd: 24 augustus 2014
Berichten: 482
Standaard Afgaan als een gieter

Interessant debat tussen Barbara Pas (Vlaams Belang) en Peter De Roover (N-VA). Laatstgenoemde gaat hier af als een gieter. Barbara legt met weinig moeite de leugens van de N-VA bloot. Heel erg schijnheilig van De Roover om het Vlaams Belang te verwijten dat ze constant aan de zijlijn gestaan hebben, goed wetende dat er een cordon sanitair rond hen hing en waar de partij met veel plezier aan toe gedragen heeft.
Ze hadden beter de uitgestoken hand van de N-VA aangenomen.
N-VA = veel geblaat maar weinig wol!
Het debat kan je hier herbekijken.
Leica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2016, 10:25   #2
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

en FDW doet er ook alles aan om redenen te blijven aandragen om dat cordon in stand te houden (hoe principieel fout dat cordon ook zij)

maar geheel onschuldig is de partij zelf daar niet aan.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2016, 10:38   #3
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.721
Standaard

Barbara Pas ( Vlaams Belang) die woorden als "in Godsnaam" met duivelszwarte nagellak bezigt is amper interessanter dan Peter De Roover ( N-VA) die meent geen idee te hebben waar het in 2019 over gaat.

Mijn sympathie gaat uit naar de toeschouwers die niet in slaap vielen.

Samengevat: saai.

Waar is de tijd dat het Vlaams Blok nog stond voor "eigen volk" eerst terwijl de staatsmedia er alles aan deden om hen zonder recht op repliek de grond in te boren:

https://www.youtube.com/watch?gl=BE&v=sA5T5FW8CbM
7de dag - 2003 - Filip De Winter verlaat studio 7de dag
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 9 februari 2016 om 10:39.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2016, 10:42   #4
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en FDW doet er ook alles aan om redenen te blijven aandragen om dat cordon in stand te houden (hoe principieel fout dat cordon ook zij)

maar geheel onschuldig is de partij zelf daar niet aan.
Enkel het herhalen van de waarheid kan deze leugen ontkrachten:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=170411
Filip De Winter wil stap opzij te zetten voor Bart De Wever.

Filip De Winter had liever gezien dat het Vlaams Belang in coalitie ging met N-VA in Antwerpen ook al stelde Bart De Wever zijn exclusieve eis dat het zonder hem zou wezen.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2016, 10:51   #5
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Enkel het herhalen van de waarheid kan deze leugen ontkrachten:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=170411
Filip De Winter wil stap opzij te zetten voor Bart De Wever.

Filip De Winter had liever gezien dat het Vlaams Belang in coalitie ging met N-VA in Antwerpen ook al stelde Bart De Wever zijn exclusieve eis dat het zonder hem zou wezen.
Wat heeft het al dan niet vormen van een kartel te maken met het in standhouden van het cordon?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2016, 11:29   #6
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Het cordon is er niet gekomen omwille van FDW maar wel omwille van het standpunt in verband met een onafhankelijk VL. Ik vind het erg dat NVA nog steeds FDW als zondebok naar voor schuift; de reden zal wel eerder liggen bij het feit dat hij een geweldige stemmentrekker is en alle middelen zijn dan goed om hem te kraken. Foei NVA.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2016, 11:46   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.163
Standaard

Ik heb het debat (nog altijd) niet gezien,
maar wel een slagzin er uit gelezen in de gazet.

Het Belang wil gelijk hebben; de nva wil gelijk krijgen.

Voor mij persoonlijk is het programma van het Belang verkeerd (niet strokend met mijn politieke visie) op drie punten:
- houding tov vreemdelingen is me te extreem
- houding tov Europa (ik ben erg pro EU, zelfs al moet er nog heel veel aan gedaan worden�*
- houding tov de kerk en de ethische dossiers

Afijn, ik heb dat al 1000 keers gezegd op dit forum.
Voor mij is er dus geen cordon. Maar ook onvoldoende basis om intiem samen te werken.
Wat maakt dat we politieke concurrenten zijn die naast mekaar moeten vissen langs de flamingante kant van dezelfde vijver. En dan gaat het hard tegen hard.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2016, 11:51   #8
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en FDW doet er ook alles aan om redenen te blijven aandragen om dat cordon in stand te houden (hoe principieel fout dat cordon ook zij)

maar geheel onschuldig is de partij zelf daar niet aan.
Inderdaad, het onvoorstelbaar lomp en beledigend taalgebruik van Filip De Winter heeft zijn partij zeer veel schade toegebracht. De kern van waarheid werd door hem doodgedrukt met schofferende kreten.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2016, 11:51   #9
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb het debat (nog altijd) niet gezien,
maar wel een slagzin er uit gelezen in de gazet.

Het Belang wil gelijk hebben; de nva wil gelijk krijgen.

Voor mij persoonlijk is het programma van het Belang verkeerd (niet strokend met mijn politieke visie) op drie punten:
- houding tov vreemdelingen is me te extreem
- houding tov Europa (ik ben erg pro EU, zelfs al moet er nog heel veel aan gedaan worden�*
- houding tov de kerk en de ethische dossiers

Afijn, ik heb dat al 1000 keers gezegd op dit forum.
Voor mij is er dus geen cordon. Maar ook onvoldoende basis om intiem samen te werken.
Wat maakt dat we politieke concurrenten zijn die naast mekaar moeten vissen langs de flamingante kant van dezelfde vijver. En dan gaat het hard tegen hard.

.
Het debat even bekijken is best een aanrader kwestie van dat Peter De Roover (N-VA) voor 95% maar wat uit zijn nek zat te 'lullen'.

Ergens vergat hij ook dat er rond het VB een schutkring 'geweven' is geweest.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 9 februari 2016 om 11:53.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2016, 11:52   #10
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Barbara Pas zal nog veel boterhammen moeten eten om tegen De Roover op te kunnen. Ik heb heel het debat gevolgd en ik schat dat De Roover 70% vd tijd aan het woord was, met af en toe een truttige interventie van Pas.

Kernpunt in het betoog van De Roover: "zolang n-va in de regering zit, komt de PS er niet aan te pas"
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2016, 11:53   #11
Jakko
Minister-President
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 5.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Barbara Pas ( Vlaams Belang) die woorden als "in Godsnaam" met duivelszwarte nagellak bezigt is amper interessanter dan Peter De Roover ( N-VA) die meent geen idee te hebben waar het in 2019 over gaat.

Mijn sympathie gaat uit naar de toeschouwers die niet in slaap vielen.

Samengevat: saai.

Waar is de tijd dat het Vlaams Blok nog stond voor "eigen volk" eerst terwijl de staatsmedia er alles aan deden om hen zonder recht op repliek de grond in te boren:

https://www.youtube.com/watch?gl=BE&v=sA5T5FW8CbM
7de dag - 2003 - Filip De Winter verlaat studio 7de dag
Binnengehaald als groot debater, als iemand met een nog raddere tong dan BDW, moest De Roover het debat met de vingers in de neus gewonnen hebben. Viel dat even tegen.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2016, 11:54   #12
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Barbara Pas zal nog veel boterhammen moeten eten om tegen De Roover op te kunnen. Ik heb heel het debat gevolgd en ik schat dat De Roover 70% vd tijd aan het woord was, met af en toe een truttige interventie van Pas.

Kernpunt in het betoog van De Roover: "zolang n-va in de regering zit, komt de PS er niet aan te pas"
Hij kan meer aan woord geweest zijn maar gaat het niet om de inhoud van wat men zegt of schrijft?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2016, 12:08   #13
Jakko
Minister-President
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 5.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Barbara Pas zal nog veel boterhammen moeten eten om tegen De Roover op te kunnen. Ik heb heel het debat gevolgd en ik schat dat De Roover 70% vd tijd aan het woord was, met af en toe een truttige interventie van Pas.

Kernpunt in het betoog van De Roover: "zolang n-va in de regering zit, komt de PS er niet aan te pas"

Moet toch even aangevuld worden. Zolang er nog een meerderheid met de N-VA, CD&V en O-Vld is, komt de PS er niet aan te pas, zonder meerderheid wordt het met de PS volgens De Roover.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2016, 12:17   #14
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Het debat even bekijken is best een aanrader kwestie van dat Peter De Roover (N-VA) voor 95% maar wat uit zijn nek zat te 'lullen'.

Ergens vergat hij ook dat er rond het VB een schutkring 'geweven' is geweest.
N-VA heeft meer te verliezen dan te winnen door zich in te laten met het VB.
Dan is het ook logisch dat tenzij het compleet op hun termen gebeurt, ze de kelk aan zich voorbij laten gaan.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2016, 12:30   #15
Jakko
Minister-President
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 5.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb het debat (nog altijd) niet gezien,
maar wel een slagzin er uit gelezen in de gazet.

Het Belang wil gelijk hebben; de nva wil gelijk krijgen.

Voor mij persoonlijk is het programma van het Belang verkeerd (niet strokend met mijn politieke visie) op drie punten:
- houding tov vreemdelingen is me te extreem
- houding tov Europa (ik ben erg pro EU, zelfs al moet er nog heel veel aan gedaan worden�*
- houding tov de kerk en de ethische dossiers

Afijn, ik heb dat al 1000 keers gezegd op dit forum.
Voor mij is er dus geen cordon. Maar ook onvoldoende basis om intiem samen te werken.
Wat maakt dat we politieke concurrenten zijn die naast mekaar moeten vissen langs de flamingante kant van dezelfde vijver. En dan gaat het hard tegen hard.

.
Het heeft inderdaad in de Knack gestaan.
Het Belang wil gelijk hebben; de nva wil gelijk krijgen: verslag van een familieruzie - Knack
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2016, 13:08   #16
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Het cordon is er niet gekomen omwille van FDW maar wel omwille van het standpunt in verband met een onafhankelijk VL. Ik vind het erg dat NVA nog steeds FDW als zondebok naar voor schuift; de reden zal wel eerder liggen bij het feit dat hij een geweldige stemmentrekker is en alle middelen zijn dan goed om hem te kraken. Foei NVA.
NVA is bang macht te verliezen.... oei
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2016, 13:52   #17
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.163
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
NVA is bang macht te verliezen.... oei
Da's een redelijk gezonde houding voor een politieke partij.

allez, wat bedoelde daar nu mee ?
Zou de pvda er mee kunnen lachen, mochten ze hun twee of drie pipo's in de Kamer dreigen te verliezen ? Of omgekeerd: bleiten met hun leuke peilingsuitslagen in Walenland ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2016, 13:59   #18
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Da's een redelijk gezonde houding voor een politieke partij.

allez, wat bedoelde daar nu mee ?
Zou de pvda er mee kunnen lachen, mochten ze hun twee of drie pipo's in de Kamer dreigen te verliezen ? Of omgekeerd: bleiten met hun leuke peilingsuitslagen in Walenland ?

.
Ja SZKJ we weten dat ge bij de grote bende zijt ... wat ik bedoel ermee , ewel dat het vuil spel gaat beginnen zoals altijd al geweest meestal .. ... alles en iedereen afbreken om aan de macht te blijven ... een klassieker .
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2016, 14:22   #19
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Moet toch even aangevuld worden. Zolang er nog een meerderheid met de N-VA, CD&V en O-Vld is, komt de PS er niet aan te pas, zonder meerderheid wordt het met de PS volgens De Roover.
Dat neemt niet weg dat het de N-VA is geweest die de PS eindelijk uit de regeringsvorming gewipt heeft. Tot spijt van wie het benijdt, het VB op kop.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2016, 15:12   #20
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Dat neemt niet weg dat het de N-VA is geweest die de PS eindelijk uit de regeringsvorming gewipt heeft. Tot spijt van wie het benijdt, het VB op kop.
De prijs die ze daarvoor betaald hebben was zwijgen over het communautaire, toch een van hun grote dada's.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be