Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 maart 2017, 23:00   #261
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik heb gezegd wat ik te zeggen had daarover. Vanuit mijn perspectief is de stilstand een illusie. Maarja, ik ben wellicht niet in staat naar twee dingen tegelijk te kijken.
T = 0K
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2017, 23:05   #262
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.985
Standaard

Citaat:
"Whoever wants to live well (eudaimonia) must consider these three questions: First, how are pragmata (ethical matters, affairs, topics) by nature? Secondly, what attitude should we adopt towards them? Thirdly, what will be the outcome for those who have this attitude?" Pyrrho's answer is that "As for pragmata they are all adiaphora (undifferentiated by a logical differentia), astathmēta (unstable, unbalanced, not measurable), and anepikrita (unjudged, unfixed, undecidable). Therefore, neither our sense-perceptions nor our doxai (views, theories, beliefs) tell us the truth or lie; so we certainly should not rely on them. Rather, we should be adoxastous (without views), aklineis (uninclined toward this side or that), and akradantous (unwavering in our refusal to choose), saying about every single one that it no more is than it is not or it both is and is not or it neither is nor is not.
https://en.wikipedia.org/wiki/Pyrrho

Dit vat beter samen waar ik op doel...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2017, 23:43   #263
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.985
Standaard

Je hebt natuurlijk ook nog de empirische versie van het scepticisme waaruit alle wetenschap is voortgevloeid. Maar het empirische is feilbaar als het gaat om ethiek. Op zich heeft het Westen geen enkele vorm van ethiek geproduceerd omdat ethiek op zich ook niet empirisch kan worden vastgesteld. Het enige dat dat vacuüm van ethiek kan opvullen is religie (christendom). Maar omdat we het christendom ook hebben weggegooid is dat ethisch kader volledig weg. Op zich geen ramp, dan moeten we ons maar verdiepen in extremer/radicaler scepticisme.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2017, 00:02   #264
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Oei, dus na een harttransplantatie neemt de patiënt de identiteit van de donor over...


Wat een wonderlijk verhaal opnieuw, Diego!
Ge moet wel lézen, he Zjaak::

"Researchers found that 79 percent of patients did not feel that their personality changed post-surgery, 15 percent experienced a change in personality due to the life-threatening event, and six percent did confirm a drastic change in their personality due to their new heart. While the percentage of personality changes as a result of an organ transplant hints to be insignificant, further research has been done to validate the existence of this concept."

Verder nog iets te melden over de voorkennis van het hart ?
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2017, 00:16   #265
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.985
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ge moet wel lézen, he Zjaak::

"Researchers found that 79 percent of patients did not feel that their personality changed post-surgery, 15 percent experienced a change in personality due to the life-threatening event, and six percent did confirm a drastic change in their personality due to their new heart. While the percentage of personality changes as a result of an organ transplant hints to be insignificant, further research has been done to validate the existence of this concept."

Verder nog iets te melden over de voorkennis van het hart ?
Hij wil niet weten over vaststellingen die buiten zijn comfortzone liggen. Dan kom je bij "the point of no return" / "the rabbit hole", op zich geen probleem het is een soort van karaktertrek. Je hebt zakenlui die minimale, berekende risico's nemen en je hebt krijgers die alles willen riskeren.

TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2017, 00:33   #266
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Ik denk niet dat de uitwendige oneindigheid zich in ons lichaam kan bevinden, want de uitwendige oneindigheid zit juist buiten ons.
En ons geestelijk bewustzijn bevindt zich ook daar waar de oneindigheid zelf is, dus buiten ons.
Oneindigheid is zowel buiten als binnen ons te vinden:

https://www.youtube.com/watch?v=bhofN1xX6u0

Citaat:
En onze hersenen zijn hier een middel om dit bewust te worden, met name in het begrijpen daarvan (want de oneindigheid kan je niet waarnemen).
Klopt.
Citaat:
Wel is er ook een gevoel van oneindigheid, dus de ziel als bewustzijn, wat zich dan ook in het hart uit zou kunnen drukken.
Daarom dat het diepe gevoelsleven zich in het hart bevind en zich daar voelbaar uitdrukt en naargelang de aard van de emotie, ook een directe invloed heeft op onze gezondheid.
Citaat:
Of het hart hier ook een rol bij speelt om emoties uit te drukken, dat zou kunnen, maar of het hart hier belangrijker zou zijn dan de hersenen dat betwijfel ik.
Ze hebben elkaar nodig om te bestaan, maar zonder hart kan een mens niet leven, zonder hersenen wel:

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/...encefalie.html
Citaat:
De inwendige oneindigheid zit wel in de hersenen met name als een oneindige reeks micro-culturen.
Wat dan met je andere lichaamscellen ? Zijn die dan niet inwendig-oneindig ?
Citaat:
Maar zou het hart dan niet op zijn beurt op de voorkennis van de hersenen kunnen berusten?
Zou kunnen, maar voorlopig is alleen het tegendeel daarvan aangetoond.
Citaat:
In onze cellen leven de microwezentjes en in ons hart dus eveneens.
Die bezitten een hoger bewustzijn dan wij en het is best mogelijk dat deze microwezentjes in de toekomst kunnen kijken, daar meer over weten dan wij, wat zich dan in de cellen en hart zou kunnen uitdrukken.
Laten we dat voorlopig nog even onder de noemer ‘speculatief’ houden.
Citaat:
Maar waarom ook niet in de hersenen in de eerste plaats?
Dat is het centrum van ons bewustzijn.
Het bewustzijn van de cellen en dus ook het hart berust volgens mij op het veel hogere bewustzijn van de microwezentjes.
Ik zie eerder een correlatie tussen de evolutie van het heelal en de levenvormende kristallisatie daarvan in organische vormen, waardoor het (kosmisch) bewustzijn zich ‘individueel’ kan manifesteren en zich (eventueel) bewust kan worden van zijn oorsprong.
En weet je, mss is de wetenschap er idd nog niet klaar voor om jouw micro-hypothese te kunnen aantonen/verwerpen, maar voorlopig is dat mi niet echt noodzakelijk, om de levende god – die wij zijn - in onszelf te ervaren.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2017, 00:38   #267
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Hij wil niet weten over vaststellingen die buiten zijn comfortzone liggen. Dan kom je bij "the point of no return" / "the rabbit hole", op zich geen probleem het is een soort van karaktertrek. Je hebt zakenlui die minimale, berekende risico's nemen en je hebt krijgers die alles willen riskeren.

Ken dat, die comfortzone heeft dan de afmetingen van het trollenhol, van waaruit sommigen opereren.
Dat soort lui leert nooit bij, die sterven gewoon uit.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2017, 08:05   #268
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Neen, de vezels op dat papier waar de animatie is getekend zijn constant in beweging doordat ze vergaan.
Het hoeft daarom niet per se op papier. Al eens ooit een .gif bestand aangemaakt?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2017, 09:14   #269
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Het hoeft daarom niet per se op papier. Al eens ooit een .gif bestand aangemaakt?
Dat staat zeker niet stil. Daar vloeien hele tijd binaire codes door.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2017, 09:19   #270
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Ik bedoel dat als je dit inzicht beseft je het resoluut moet toepassen. Dan kunnen er geen halve maatregelen genomen worden.
Zeker, maar de toepassing is aan de mensheid om als eerste mijn atoomtheorie te willen geloven en te begrijpen en een nieuwe cultuur op aarde te scheppen en op de lange duur het heelal te veroveren en om te bouwen tot een ruimtevaartcultuur van macro-atomen, wat triljoenen jaren zal duren.


Citaat:
Je past een zeer maar dan ook zeer radicaal sceptisch wereldbeeld toe, tot je tot op het punt komt van geen terugkeer. "The point of no return." Het gaat over de zaak om het intensief en voor de volle 1000% toe te passen...
Zo is het ook, maar niet alles in onze cultuur is verkeerd.
Alleen is de wetenschap eenzijdig materialistisch en onze cultuur eenzijdig kapitalistisch en de bestaande religies zijn verouderd.

Onze cultuur is aan een drastische vernieuwing toe door mijn atoomtheorie door een volkomen nieuwe godsleer en wetenschap omtrent de bouw van het heelal en onze toekomst in het heelal.

__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2017, 09:27   #271
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Onze cultuur is op consumptie gericht.

In feite moeten we stoppen met consumeren, er naar te kijken of nog maar leiders te volgen.
Creëer je eigen cultuur.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2017, 09:54   #272
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Oneindigheid is zowel buiten als binnen ons te vinden:
De uitwendige oneindigheid is alleen buiten te vinden en de inwendige oneindigheid alleen binnen.

Dit is de inwendige oneindigheid:


Citaat:



Klopt.

Daarom dat het diepe gevoelsleven zich in het hart bevind en zich daar voelbaar uitdrukt en naargelang de aard van de emotie, ook een directe invloed heeft op onze gezondheid.
Het hart drukt alleen heftige emoties uit, maar het normale en ook diepere gevoelsleven bevindt zich in de hersenen, die overigens ook het hartkloppen regelen.
Citaat:
Ze hebben elkaar nodig om te bestaan, maar zonder hart kan een mens niet leven, zonder hersenen wel:
Toch zijn de hersenen veel belangrijker dan het hart.
Zonder dat blijft er van de mens niet veel over.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/...encefalie.html

Het staat hier dan ook als een lugubere afwijking vermeld.
Citaat:

Wat dan met je andere lichaamscellen ? Zijn die dan niet inwendig-oneindig ?
Wel zeker: allemaal.
Citaat:
Zou kunnen, maar voorlopig is alleen het tegendeel daarvan aangetoond.
Nu, Piero had een draad met dat de mens het onbewuste is, en wel om de reden dat was aangetoond dat de hersenen al begonnen te werken vóór de mens iets dacht.
Dus ook de hersenen blijken dus voor"kennis" (voor-actie te bezitten, want daarmee nog niet is aangetoond dat de hersenen denken als wij, want alleen de actie is waargenomen en niet de inhoud daarvan als denken - ook de microwezentjes zouden anders kunnen denken).
Dus waarom zouden de hersenen dan ook niet van te voren weten wanneer er een negatief beeld tevoorschijn zal komen omdat aan het hart door te geven?
En waarom alleen bij negatieve beelden en niet bij positieve?

Maar goed: wie weet dat het hart als zelfstandig orgaan kan werken buiten de hersenen om, zoals ook een kip zonder kop nog kan rennen.
Dus ik hou het niet voor onmogelijk.
Citaat:



Laten we dat voorlopig nog even onder de noemer ‘speculatief’ houden.
Mijn atoomtheorie beschouw ik niet als speculatief, maar hoe het allemaal werkt en dan met name met de voorkennis, dat wel, want ik denk dat de microwezentjes wel verder in de toekomst kunnen kijken dan slechts een paar seconden.
En hoe het hart dan aan die voorkennis komt is dan wel een probleem.
Heeft deze dan weer een apart bewustzijn buiten de microwezentjes om?
Citaat:
Ik zie eerder een correlatie tussen de evolutie van het heelal en de levenvormende kristallisatie daarvan in organische vormen, waardoor het (kosmisch) bewustzijn zich ‘individueel’ kan manifesteren en zich (eventueel) bewust kan worden van zijn oorsprong.
Dat stelt volgens mij niet veel voor.
Citaat:
En weet je, mss is de wetenschap er idd nog niet klaar voor om jouw micro-hypothese te kunnen aantonen/verwerpen, maar voorlopig is dat mi niet echt noodzakelijk, om de levende god – die wij zijn - in onszelf te ervaren.
Mijn atoomtheorie is de enige religie die het bestaan van God kan bewijzen en de zogenaamde innerlijke ervaringen van God zijn geen echt bewijs van zijn bestaan.

__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2017, 11:44   #273
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Als de auto tegenover de aarde stilstaat staat de auto helemaal niet stil want de aarde beweegt.
De atomen in die wagen bewegen ook. Noem mij één ding dat absoluut stil staat Harrie?
De aarde beweegt en de atomen in de auto bewegen ook, maar die auto zelf (daar gaat het om), die staat stil ten opzichte van de aarde.

Dus wat jij doet is constant de argumenten negeren door er iets anders van te maken om maar de beweging aan te kunnen tonen.

Nu: dat kan andersom ook door al jouw argumenten te negeren door er iets anders van te maken en daarmee de stilstand aan te tonen.

Snappie?

__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 6 maart 2017 om 11:48.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2017, 15:02   #274
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Ik snap het.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2017, 15:13   #275
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.985
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
De uitwendige oneindigheid is alleen buiten te vinden en de inwendige oneindigheid alleen binnen.

Dit is de inwendige oneindigheid:


Het hart drukt alleen heftige emoties uit, maar het normale en ook diepere gevoelsleven bevindt zich in de hersenen, die overigens ook het hartkloppen regelen.
Toch zijn de hersenen veel belangrijker dan het hart.
Zonder dat blijft er van de mens niet veel over.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/...encefalie.html

Het staat hier dan ook als een lugubere afwijking vermeld.
Wel zeker: allemaal.
Nu, Piero had een draad met dat de mens het onbewuste is, en wel om de reden dat was aangetoond dat de hersenen al begonnen te werken vóór de mens iets dacht.
Dus ook de hersenen blijken dus voor"kennis" (voor-actie te bezitten, want daarmee nog niet is aangetoond dat de hersenen denken als wij, want alleen de actie is waargenomen en niet de inhoud daarvan als denken - ook de microwezentjes zouden anders kunnen denken).
Dus waarom zouden de hersenen dan ook niet van te voren weten wanneer er een negatief beeld tevoorschijn zal komen omdat aan het hart door te geven?
En waarom alleen bij negatieve beelden en niet bij positieve?

Maar goed: wie weet dat het hart als zelfstandig orgaan kan werken buiten de hersenen om, zoals ook een kip zonder kop nog kan rennen.
Dus ik hou het niet voor onmogelijk.
Mijn atoomtheorie beschouw ik niet als speculatief, maar hoe het allemaal werkt en dan met name met de voorkennis, dat wel, want ik denk dat de microwezentjes wel verder in de toekomst kunnen kijken dan slechts een paar seconden.
En hoe het hart dan aan die voorkennis komt is dan wel een probleem.
Heeft deze dan weer een apart bewustzijn buiten de microwezentjes om?
Dat stelt volgens mij niet veel voor.
Mijn atoomtheorie is de enige religie die het bestaan van God kan bewijzen en de zogenaamde innerlijke ervaringen van God zijn geen echt bewijs van zijn bestaan.

Lees wat van Jan van Ruusbroec. Ze doelen allemaal op hetzelfde in andere bewoordingen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_van_Ruusbroec
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2017, 07:56   #276
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik snap het.
mooi, ga zo door....

Monisme.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2017, 08:00   #277
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Lees wat van Jan van Ruusbroec. Ze doelen allemaal op hetzelfde in andere bewoordingen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_van_Ruusbroec
nergens lees ik hier mijn atoomtheorie.

Nee hoor: het is niet allemaal hetzelfde, mijn atoomtheorie is uniek en de grootste ontdekking aller tijden.

DE BASISPRINCIPES VAN DE ATOOMTHEORIE.

1 - Atomen bestaan uit ruimteschepen.
2 - De microkosmos bestaat uit een oneindige reeks van culturen.
3 - In de toekomst gaan wij ook zelf het heelal volbouwen met ruimteschepen.
(Om daarmede ook zelf die oneindige reeks van culturen te gaan doorlopen in een eeuwige evolutie.)

__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2017, 08:10   #278
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.985
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
nergens lees ik hier mijn atoomtheorie.

Nee hoor: het is niet allemaal hetzelfde, mijn atoomtheorie is uniek en de grootste ontdekking aller tijden.

DE BASISPRINCIPES VAN DE ATOOMTHEORIE.

1 - Atomen bestaan uit ruimteschepen.
2 - De microkosmos bestaat uit een oneindige reeks van culturen.
3 - In de toekomst gaan wij ook zelf het heelal volbouwen met ruimteschepen.
(Om daarmede ook zelf die oneindige reeks van culturen te gaan doorlopen in een eeuwige evolutie.)

Okay, ik moet toegeven dat jou fantasietjes nog niet aan de hielen komen van "van Ruusbroec". Hij wist het onbeschrijfbare vast te leggen in een helderheid die bijna niet gezien is, 1 van de grootste mystici ter wereld.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2017, 08:29   #279
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Okay, ik moet toegeven dat jou fantasietjes nog niet aan de hielen komen van "van Ruusbroec". Hij wist het onbeschrijfbare vast te leggen in een helderheid die bijna niet gezien is, 1 van de grootste mystici ter wereld.
Mijn atoomtheorie is zeker geen fantasietje, en bovendien komt de mystiek nooit verder dan in de duisternis te blijven steken, met name van de Middeleeuwen, terwijl mijn atoomtheorie de waarheid is van het eeuwige licht van de Heilige Geest als denken en begrijpen.

__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 7 maart 2017 om 08:38.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2021, 18:11   #280
siegfried1648
Provinciaal Gedeputeerde
 
siegfried1648's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2020
Berichten: 827
Standaard

Om de Theosofie te willen begrijpen moet je de Geheime Leer van H. P. Blavatsky lezen...

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Secret_Doctrine
www.sacred-texts.com/the/sd/index.htm
www.theosofie.net/onlineliteratuur/geheimeleer/
www.blavatsky.net/
http://www.theosofie.net/onlineliter...en1/index.html
www.theosofie.net/onlineliteratuur/spr/index.htm
http://www.themystica.com/mystica/ar..._petrovna.html
www.theosofie.nl/online-literatuur/
http://www.katinkahesselink.net/theo...nl/quispel.htm
http://www.theosofie.net/onlineliter...eer/index.html
www.theosofie.nl/tijdschrift/index.htm

Blavatsky werd ook wel de moeder van moderne spiritualiteit genoemd...Ze bracht verscheidende oosterse occulte ideeën naar Europa en Amerika, waaronder het concept van reïncarnatie en de wet van Karma...En daarmee heeft ze indirect een aandeel gehad in de ontwikkeling van New-Age.

Morya is een van de belangrijkste meesters van Blavatsky's Theosofische beweging...
https://en.wikipedia.org/wiki/Morya_(Theosophy)
siegfried1648 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be