Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 mei 2017, 14:42   #21
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat halal: ongelooflijk. Platter en anti-wetenschappelijker kan men niet gaan.
Ik denk niet dat het al dan niet ontbreken van halal eten de reden is waarom mensen met een bepaald geloof wegblijven.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

Laatst gewijzigd door Amon_Re : 2 mei 2017 om 14:42.
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 14:51   #22
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.186
Standaard

Best een universiteit voor moslima's apart en voor moslimmannen apart maken. Het komt er toch van met de politici die we 'rijk' zijn, dus...

Daar kunnen ze dan evolutieleer achterwege laten...
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 2 mei 2017 om 15:02.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 15:04   #23
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
die cursussen zijn er, ook specifiek ter voorbereiding op t ingangsexamen geneeskunde trouwens.
Die bedoel ik. Er zijn nogal wat gasten die latijn volgden en met een relatief manco aan kennis van wiskunde naar de univ trekken.
Naar mijn oordeel zijn dergelijke cursussen zinvol.

Citaat:
wat gaan ze doen? een aantal migranten verplichten daar aan mee te doen?
of een voorbereidende cursus organiseren op de voorbereidende cursus?
Dat zou totaal fout zijn, er mag uiteraard geen niveauverlaging door ontstaan.
Citaat:
of mss de extra curiculum bijles toch tijdens de schooluren organiseren, zodat de migrantenmeisjes er naartoe mogen komen ?
Lijkt me praktisch onhaalbaar, laat staan wenselijk. Wie niet klaar is voor de start, en wil "bijtanken" moet daar de nodige inspanning voor leveren. Het mag geen gepamper worden. Zoiets zal ik nooit verdedigen.
Alleen zie ik niets negatief aan een voorstel tot organisatie van bijlessen.

Citaat:
maar wat gaan ze met hun vader doen, die diploma of niet, toch beslist dat de dochter vooral moet trouwen en kinderen maken?
Zoiets zal jammer genoeg altijd wel blijven bestaan, maar vorming is de enige uitweg richting emancipatie hoor.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 2 mei 2017 om 15:04.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 15:10   #24
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
in de school van mijn zoon organiseerde een gepassioneerde wiskundeleraar die 'bijles', wat eerder extra leerstof en verdieping inhoudt dan bijles. uitsluitend buiten de gewone lesuren en uitdrukkelijk alleen voor leerlingen die daar zelf voor kiezen (en niet mama of papa)... en hij haalt bijzonder goede resultaten, al gaat het wel om een concentratieschool in t Antwerpse.

feit dat die migrantendochters ook indien ze zouden willen van hun pa of hun broer niet buiten mogen buiten de klasuren is wel een probleem... of die gepassioneerde leerkracht vindt dat dit niet zijn probleem is, of dat hij met de jaren ontdekt heeft dat hij dat probleem niet kan oplossen, dat weet ik niet.


PS die lk doet dat gratis, zoals ik zei, bijzonder gepassioneerde mens.
Ik heb iemand in de familie die dat zijn hele carrière heeft gedaan, maar de vraag moest altijd van de leerling zelf uitgaan. En hij heeft er dikwijls erg mooie reacties voor gekregen als een leerling een jaar later trots kwam vertellen dat hij door zijn eerste jaar in gent was geraakt. Wiskunde is nu eenmaal het zwart beest voor veel studenten.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 15:12   #25
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ik denk niet dat het al dan niet ontbreken van halal eten de reden is waarom mensen met een bepaald geloof wegblijven.
Natuurlijk niet. Net daarom dat het zo onnozel is van een universiteit om dit als "oplossing" te formuleren...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 15:13   #26
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
BRON



Waren dat geen twee dingen die we juist de deur wilden wijzen?

Rare tijden ...
Ochottekes, ze zijn nog vergeten van gebedsruimten te voorzien en lesuren aangepast aan de gebedstijden...................
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 21:45   #27
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat is hét probleem natuurlijk als je door je ouders of je kennissenkring niet gestimuleerd wordt om hogere studies te doen is het allemaal lood(s) om oud ijzer.
Trouwen en het krijgen van kinderen wordt inderdaad aangemoedigd in de islam. Studeren na het krijgen van een kind is quasi onmogelijk, tenzij je het echt echt echt wil als vrouw, want je moet al voor opvang voorzien. Tja, en een getrouwde man moet werken om z'n gezin te onderhouden... ook moeilijk om tegelijk te studeren.
Niet moslims seksen natuurlijk met wie ze willen, trouwen zelden, dus daarom hebben ze zogezegd tijd voor studies.

Ik wou zelf een paar jaar studeren en werken vooraleer te trouwen en zo is het ook gegaan.
Mijn jongste broer heeft ook hogere studies gedaan.
Maar m'n andere broer moest niet veel van studeren weten (dat kan ook gebeuren, he) en is na een vdab opleiding en vast werk tamelijk snel getrouwd.

De grootste uitdaging van deze samenleving is om een moslima na een kind (terug) aan het werk te krijgen. Ik zie mezelf misschien zeer misschien nog werken als de kleine op school zit.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 2 mei 2017 om 21:47.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 21:48   #28
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
De grootste uitdaging van deze samenleving is om een moslima na een kind (terug) aan het werk te krijgen. Ik zie mezelf misschien zeer misschien nog werken als de kleine op school zit.
Waarom is dat een "uitdaging"? Ooit gehoord over "eigen verantwoordelijkheid"?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 21:53   #29
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom is dat een "uitdaging"? Ooit gehoord over "eigen verantwoordelijkheid"?
Daarom moeten wij vechten voor godsdienstvrijheid, opdat ze dan daarna kunnen opgesloten zitten in hun geloof...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2017, 07:17   #30
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Trouwen en het krijgen van kinderen wordt inderdaad aangemoedigd in de islam. Studeren na het krijgen van een kind is quasi onmogelijk, tenzij je het echt echt echt wil als vrouw, want je moet al voor opvang voorzien. Tja, en een getrouwde man moet werken om z'n gezin te onderhouden... ook moeilijk om tegelijk te studeren.
Niet moslims seksen natuurlijk met wie ze willen, trouwen zelden, dus daarom hebben ze zogezegd tijd voor studies.

Ik wou zelf een paar jaar studeren en werken vooraleer te trouwen en zo is het ook gegaan.
Mijn jongste broer heeft ook hogere studies gedaan.
Maar m'n andere broer moest niet veel van studeren weten (dat kan ook gebeuren, he) en is na een vdab opleiding en vast werk tamelijk snel getrouwd.

De grootste uitdaging van deze samenleving is om een moslima na een kind (terug) aan het werk te krijgen. Ik zie mezelf misschien zeer misschien nog werken als de kleine op school zit.
je vroeg je nooit af hoe vrouwelijke artsen met kinderen die er toch zijn, dit deden?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2017, 08:16   #31
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Als den islamiet zijn gekeeld schaap niet ter plaatse kan krijgen dan kan hij ook niet verder studeren. Is dit een ernstige discussie waard?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2017, 08:44   #32
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Waarom allochtonen lokken? Dat heb ik nu nooit begrepen.
Waarom hen überhaupt nog maar stimuleren te integreren? Ze verwerpen onze normen en waarden. Laat ons hetzelfde terug doen.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2017, 08:47   #33
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Niet moslims seksen natuurlijk met wie ze willen, trouwen zelden, dus daarom hebben ze zogezegd tijd voor studies.

Ik wou zelf een paar jaar studeren en werken vooraleer te trouwen en zo is het ook gegaan.
Hopelijk ben je dan niet vergeten te seksen met wie je wou :-p
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2017, 09:35   #34
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom is dat een "uitdaging"? Ooit gehoord over "eigen verantwoordelijkheid"?
De grootste verantwoordelijkheid is mijn gezin en huishouden. En met kleine kinderen, 1 is al genoeg, is het quasi onmogelijk buitenshuis te werken.

Als de overheid het niet erg vindt om iemand mee op te leiden en daarna thuis te laten zitten... geen probleem voor mij dan ook.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 3 mei 2017 om 09:35.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2017, 09:36   #35
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
je vroeg je nooit af hoe vrouwelijke artsen met kinderen die er toch zijn, dit deden?
Dat heb ik me nu eens nooit afgevraagd. Hoe doen ze het?

Laatst gewijzigd door Guinevere : 3 mei 2017 om 09:37.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2017, 09:42   #36
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
De grootste verantwoordelijkheid is mijn gezin en huishouden. En met kleine kinderen, 1 is al genoeg, is het quasi onmogelijk buitenshuis te werken.

Als de overheid het niet erg vindt om iemand mee op te leiden en daarna thuis te laten zitten... geen probleem voor mij dan ook.
Wat horen de alfamannetjes in de Islam jouw commentaar en jouw 'wijsheid' graag...
Braaf meisje, doe vooral voort zo; wij zullen wel verder de hele wereld in vuur en vlam zetten en vooral lever ons daarvoor veel mannelijke geweldadigers en vrouwelijke baarmoeders af...

Als je iets van verantwoorde vrouwelijkheid in je had dan zou je dat gezever al lang achter je gelaten hebben en eisen van je alfamannetjes dat ze eerst zouden zorgen voor een voorspoedige omgeving waar jouw kinderen in alle geluk en voorspoed in zouden kunnen opgroeien en vooral zou je eisen dat jouw geloof zou staan voor geboortebeperking ipv wildgroei van soldaatjes en baarmoeders welke de wereld nog onmogelijk kan dragen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2017, 09:42   #37
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.852
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
De grootste verantwoordelijkheid is mijn gezin en huishouden. En met kleine kinderen, 1 is al genoeg, is het quasi onmogelijk buitenshuis te werken.

Als de overheid het niet erg vindt om iemand mee op te leiden en daarna thuis te laten zitten... geen probleem voor mij dan ook.
Ik heb drie kinderen, en mijn vrouw is nooit gestopt met werken. Zij verdient trouwens meer dan ik. Maar wij werden natuurlijk nooit gehinderd door één of andere idiote religie.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2017, 09:46   #38
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Wat horen de alfamannetjes in de Islam jouw commentaar en jouw 'wijsheid' graag...
Braaf meisje, doe vooral voort zo; wij zullen wel verder de hele wereld in vuur en vlam zetten en vooral lever ons daarvoor veel mannelijke geweldadigers en vrouwelijke baarmoeders af...

Als je iets van verantwoorde vrouwelijkheid in je had dan zou je dat gezever al lang achter je gelaten hebben en eisen van je alfamannetjes dat ze eerst zouden zorgen voor een voorspoedige omgeving waar jouw kinderen in alle geluk en voorspoed in zouden kunnen opgroeien en vooral zou je eisen dat jouw geloof zou staan voor geboortebeperking ipv wildgroei van soldaatjes en baarmoeders welke de wereld nog onmogelijk kan dragen...
Mijn wereld staat niet in vuur en vlam en de 2de opmerking die ik ook. Natuurlijk verwacht ik van mijn man dat hij zijn best doet om het zo aangenaam mogelijk voor mij, onze kinderen en dus hemzelf te maken.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2017, 09:47   #39
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Mijn wereld staat niet in vuur en vlam en de 2de opmerking die ik ook. Natuurlijk verwacht ik van mijn man dat hij zijn best doet om het zo aangenaam mogelijk voor mij, onze kinderen en dus hemzelf te maken.
Wanneer ga je op je eigen benen leren te staan???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2017, 09:48   #40
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ik heb drie kinderen, en mijn vrouw is nooit gestopt met werken. Zij verdient trouwens meer dan ik. Maar wij werden natuurlijk nooit gehinderd door één of andere idiote religie.
Nam uw vrouw teveel hooi op haar vork? Ik ben niet gek..
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be