Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

 
 
Discussietools
Oud 25 november 2007, 16:18   #921
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U antwoordt niet op de vraag: WAAROM weigeren bepaalde faciliteitengemeenten hun medewerking? Wat zint hen dan niet bij deze manifestatie die volgens u toch slechts een familiale en sportieve gebeurtenis is?
U ontwikkelt soms een tendens om niet goed te lezen. Ik heb nooit beweerd dat de gordel louter een familiale en sportieve manifestatie is. Ik zeg dat veel mensen met de familie en kinderen gaan gordelen omdat het plezant is, omdat het een sportieve (gezonde) al dan niet familiale uitstap is. Maar er zullen zeker ook heel wat mensen gaan gordelen om hun gehechtheid te tonen aan de Vlaamse Rand. Dat lijkt me zonneklaar.

Waarom zeker faciliteitengemeenten hun mederwerking weigeren? Omdat deze besturen deze gordel liever niet zien en dit om politiek redenen. Dat lijkt me eveneens kristalhelder.
system is offline  
Oud 25 november 2007, 16:23   #922
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Welke kranten schelden op de Franstaligen? Ik heb immers geen weet van eenzelfde virulente aanval zoals we in de Franstalige pers kunnen lezen. U wel?
Madame Non enz.

Laatst gewijzigd door system : 25 november 2007 om 16:24.
system is offline  
Oud 25 november 2007, 16:24   #923
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U ontwikkelt soms een tendens om niet goed te lezen. Ik heb nooit beweerd dat de gordel louter een familiale en sportieve manifestatie is. Ik zeg dat veel mensen met de familie en kinderen gaan gordelen omdat het plezant is, omdat het een sportieve (gezonde) al dan niet familiale uitstap is. Maar er zullen zeker ook heel wat mensen gaan gordelen om hun gehechtheid te tonen aan de Vlaamse Rand. Dat lijkt me zonneklaar.

Waarom zeker faciliteitengemeenten hun mederwerking weigeren? Omdat deze besturen deze gordel liever niet zien en dit om politiek redenen. Dat lijkt me eveneens kristalhelder.
U heeft gesteld dat de Gordel verwaterd is en verworden is tot een famiale en sportieve manifestatie waarbij het grootste deel van de deelnemers niet komt uit Vlaamsgezinde motieven.

Blijkbaar heeft de Gordel voor de Franstaligen nog steeds een uitgesproken politieke dimensie, veel sterker dan de sportieve en familiale elementen. Juist daarom dat bepaalde faciliteitengemeenten hun medewerking weigeren.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 25 november 2007, 16:25   #924
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Madame Non enz.
Aanvallend proza? Neen, zelfs over madame Non vind je dat niet in de Vlaamse pers. Wat ze bijvoorbeeld in de Franstalige pers schrijven over Leterme vindt zijn gelijke niet in de Vlaamse over de Franstalige politici.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 25 november 2007, 16:33   #925
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U heeft gesteld dat de Gordel verwaterd is en verworden is tot een famiale en sportieve manifestatie waarbij het grootste deel van de deelnemers niet komt uit Vlaamsgezinde motieven.

Blijkbaar heeft de Gordel voor de Franstaligen nog steeds een uitgesproken politieke dimensie, veel sterker dan de sportieve en familiale elementen. Juist daarom dat bepaalde faciliteitengemeenten hun medewerking weigeren.
Ik heb het volgende gezegd:

Citaat:
De meeste mensen gordelen om de sport, niet wegens de politiek. Een gezellige gezinsuitstap. Er zullen ook mensen zijn die dit uit politieke motieven doen. Maar volgens mij maken die steeds een kleiner percentage uit. Niet te vergelijken met het eerste 'gordelen'. Dat waren politiek gemotiveerde mensen. Nu kan men zich vragen stellen als men weet dat ook franstaligen mee beginnen te doen. Het oorpsronkelijke doel is aan het verwateren
Dat heb ik gezegd en daar blijf ik bij.

Laatst gewijzigd door system : 25 november 2007 om 16:38.
system is offline  
Oud 25 november 2007, 16:58   #926
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik heb het volgende gezegd:


Dat heb ik gezegd en daar blijf ik bij.
Ja, u schrijft dat het oorspronkelijk doel is verwaterd. Als dat zo is en dus ook de Franstaligen zich aangesproken voelen, hoe komt het dan nog steeds dat er gemeentebesturen weigeren mee te werken?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 25 november 2007, 17:02   #927
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ja, u schrijft dat het oorspronkelijk doel is verwaterd. Als dat zo is en dus ook de Franstaligen zich aangesproken voelen, hoe komt het dan nog steeds dat er gemeentebesturen weigeren mee te werken?
Ik stel alleen vast dat er Franstaligen meefietsen. Het zullen er wellicht niet zoveel zijn. Maar dat zou 10 jaar geleden ondenkbaar zijn geweest vermoed ik. Of er meer gemeentebesturen dan vroeger weigeren mee te werken weet ik niet.
system is offline  
Oud 25 november 2007, 17:03   #928
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ja, u schrijft dat het oorspronkelijk doel is verwaterd. Als dat zo is en dus ook de Franstaligen zich aangesproken voelen, hoe komt het dan nog steeds dat er gemeentebesturen weigeren mee te werken?
Nogmaals, u moet goed lezen.

Ik zeg niet dat het oorspronkelijk doel verwaterd is.

Ik zeg dat het aan het verwateren is. Het is dus nog niet echt verwaterd.

Laatst gewijzigd door system : 25 november 2007 om 17:04.
system is offline  
Oud 25 november 2007, 17:04   #929
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik stel alleen vast dat er Franstaligen meefietsen. Het zullen er wellicht niet zoveel zijn. Maar dat zou 10 jaar geleden ondenkbaar zijn geweest vermoed ik. Of er meer gemeentebesturen dan vroeger weigeren mee te werken weet ik niet.
U vermoedt...
Jan van den Berghe is offline  
Oud 25 november 2007, 17:06   #930
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U vermoedt...
Ja ik vermoed. Ik kan me moeilijk indenken dat er in het prille begin Franstaligen meededen. En tien jaar geleden? Ik heb het toen toch nooit in de kranten gelezen. Dus vemoed ik dat het niet gebeurde.
system is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be