Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

 
 
Discussietools
Oud 17 augustus 2007, 20:19   #41
the outlaw torn
Minister
 
the outlaw torn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Locatie: oost-vlaanderen
Berichten: 3.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
En als de meerderheid van de inwoners van Roeselare geen deel willen uitmaken van een onafhankelijk Vlaanderen; wat dan?
de onafhankelijke republiek roeselare zeker.

een eventueel referendum (mocht dat er ooit komen) zou hopelijk concluderen dat de meerderheid van de vlamingen wil dat vlaanderen onafhankelijk word/blijft.

ik ben trouwens gekant tegen een aansluiting met nederland, laten we nu eens zelfstandig zijn, zonder weer eens bij een grotere aan te schurken (of beter gezegd gedomineerd te worden) zoals het geval was voor oprichting van de staat belgie.

vlaanderen moet gewoon, apart, onafhankelijk worden.
trouwens, er zijn kleinere landen die onafhankelijk zijn en goed boeren, dus waarom zou vlaanderen dat niet kunnen ?

brussel hoort natuurlijk bij vlaanderen,ligt tenslotte in vlaams-brabant, dus op vlaams grondgebied.
__________________
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!!

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline  
Oud 17 augustus 2007, 20:21   #42
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
En als de meerderheid van de inwoners van Roeselare geen deel willen uitmaken van een onafhankelijk Vlaanderen; wat dan?
Ik zie persoonlijk alleen de noodzaak om gemeentelijke referenda te organiseren in gemeenten waar men gemeentelijke referenda wenst en/of opportuun is. Persoonlijk vind ik dit in deze niet het geval in Roeselare maar bon daar kunnen ze het anders zien.
solidarnosc is offline  
Oud 17 augustus 2007, 20:22   #43
stropdrager
Minister-President
 
stropdrager's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Gents hoofdstedelijk gewest, Nederland
Berichten: 4.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ik zie persoonlijk alleen de noodzaak om gemeentelijke referenda te organiseren in gemeenten waar men gemeentelijke referenda wenst en/of opportuun is. Persoonlijk vind ik dit in deze niet het geval in Roeselare maar bon daar kunnen ze het anders zien.
Dus een inwoner van Dilbeek heeft wel recht op een referendum; maar een inwoner van Roeselare niet; is dat geen discriminatie?

Laatst gewijzigd door stropdrager : 17 augustus 2007 om 20:23.
stropdrager is offline  
Oud 17 augustus 2007, 20:23   #44
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht

brussel hoort natuurlijk bij vlaanderen,ligt tenslotte in vlaams-brabant, dus op vlaams grondgebied.
En wat als 90% van de lokale bevolking daar anders over denkt? Het is trouwens niet omdat Brussel in Vlaams-Brabant ligt dat het daarom op Vlaams grondgebied ligt.
solidarnosc is offline  
Oud 17 augustus 2007, 20:25   #45
the outlaw torn
Minister
 
the outlaw torn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Locatie: oost-vlaanderen
Berichten: 3.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ik zie persoonlijk alleen de noodzaak om gemeentelijke referenda te organiseren in gemeenten waar men gemeentelijke referenda wenst en/of opportuun is. Persoonlijk vind ik dit in deze niet het geval in Roeselare maar bon daar kunnen ze het anders zien.
gemeentelijke referenda ? snap daar het nut niet van.

het is de meerderheid van de vlamingen die telt.

een vlaams referendum in elke gemeente, je stemt toch ook in je eigen gemeente voor de federale verkiezing ?

ik vind niet dat een gemeente afzonderlijk dat moet beslissen.
__________________
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!!

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline  
Oud 17 augustus 2007, 20:25   #46
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Dus een inwoner van Dilbeek heeft wel recht op een referendum; maar een inwoner van Roeselare niet; is dat geen discriminatie?

Voor mijn part organiseren ze een referendum stichten ze een onafhankelijk Roesland. Dit lijkt me echter geen realistisch laat staan wenselijk toekomstbeeld voor Roeselare.
solidarnosc is offline  
Oud 17 augustus 2007, 20:26   #47
stropdrager
Minister-President
 
stropdrager's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Gents hoofdstedelijk gewest, Nederland
Berichten: 4.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
gemeentelijke referenda ? snap daar het nut niet van.

het is de meerderheid van de vlamingen die telt.

een vlaams referendum in elke gemeente, je stemt toch ook in je eigen gemeente voor de federale verkiezing ?

ik vind niet dat een gemeente afzonderlijk dat moet beslissen.
Gemeenten hebben dan ook niet het recht om zich af te scheuren van de staat waartoe ze behoren; in geen enkel land ter wereld.
stropdrager is offline  
Oud 17 augustus 2007, 20:28   #48
stropdrager
Minister-President
 
stropdrager's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Gents hoofdstedelijk gewest, Nederland
Berichten: 4.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Voor mijn part organiseren ze een referendum stichten ze een onafhankelijk Roesland. Dit lijkt me echter geen realistisch laat staan wenselijk toekomstbeeld voor Roeselare.
De vraag was: waarom hebben inwoners van Dilbeek en Zaventem het recht op een referendum met de vraag of ze deel willen uitmaken van het Brussels gewest; maar inwoners van Roeselare en Antwerpen niet?
stropdrager is offline  
Oud 17 augustus 2007, 20:31   #49
the outlaw torn
Minister
 
the outlaw torn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Locatie: oost-vlaanderen
Berichten: 3.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
En wat als 90% van de lokale bevolking daar anders over denkt? Het is trouwens niet omdat Brussel in Vlaams-Brabant ligt dat het daarom op Vlaams grondgebied ligt.
ok, mr brussel is vlaams. en als 90 procent dat jammer vind ? opkrassen dan maar voor hen.

een vlaamse brusselaar zal niet tegen een onafhankelijke vlaanderen stemmen denk ik.

als men tegen een splitsing stemt moet men die uitslag maar negeren, in het belang van alle vlamingen. dus een negatieve uitslag negeren zou in hun voordeel zijn, ook al beseffen ze dat niet op dat moment.
stemmen negeren kunnen ze toch zo goed, als het hun uitkomt, dus dan kunnen ze vr een laatste keer, eens in het belang van de vlamingen, een negatieve uitslag negeren.

iemand die tegen een splitsing stemt, is of naief of heeft schrik voor een onafhankelijk vlaanderen omdat die denkt dat vlaanderen niet zelfstandig zou kunnen overleven ( absurde,onterechte vlaamse bescheidenheid ten top ). dus een negatieve stem heeft geen enkel argument weer.

eigenlijk zou een onverwijlde splitsing van het belgenland het best zijn zonder referendum, gewoon opdoeken die handel. gedaan met de miserie ( op communaitair vlak) en veel minder belastingen.

door de mindere belasting worden we aantrekkelijk voor bedrijven waardoor de economoie groeit en de welvaart ( vlaamse welvaart) stijgt, en daar kan niemand tegen zijn.

misschien zullen er dan wel mensen zijn met heimwee, mr ja, de tijd heelt alle wonden, zeker als hetgeen erna komt beter is dan hetgeen geweest is, en dat zou ongetwijfeld het geval zijn bij een onafhankelijk vlaanderen.
__________________
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!!

http://www.indiancountrytoday.com/

Laatst gewijzigd door the outlaw torn : 17 augustus 2007 om 20:36.
the outlaw torn is offline  
Oud 17 augustus 2007, 20:32   #50
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
gemeentelijke referenda ? snap daar het nut niet van.

het is de meerderheid van de vlamingen die telt.

een vlaams referendum in elke gemeente, je stemt toch ook in je eigen gemeente voor de federale verkiezing ?

ik vind niet dat een gemeente afzonderlijk dat moet beslissen.
Ik vermoed en u zal dat jammer vinden zullen de meerderheid van de bevolking van een aantal gemeentes in de rand dat anders zien. Ik vind persoonlijk dat de Servische minderheden in Kosovo het recht moeten hebben om zich uit te spreken over al dan niet aansluiting bij Servië (wat wellicht nooit zal gebeuren als de meerderheid van de Kosovaren telt), net zoals de Albanese Kosovaren het recht moeten hebben om zich uit te spreken over afscheiden van Servië (wat uiteraard nooit zal gebeuren als de meerderheid van de Serviërs telt). Het is een zeer moeilijke en delicate kwestie alleen moet men consequent durven zijn en dat is meestal niet het geval in dergelijke discussies.
solidarnosc is offline  
Oud 17 augustus 2007, 20:35   #51
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
De vraag was: waarom hebben inwoners van Dilbeek en Zaventem het recht op een referendum met de vraag of ze deel willen uitmaken van het Brussels gewest; maar inwoners van Roeselare en Antwerpen niet?

Ik heb net gezegd dat ze dat recht wel hebben volgens mij. Het is niet omdat ze het recht hebben dat ze het ook moeten uitoefenen in Antwerpen of in de rand.
solidarnosc is offline  
Oud 17 augustus 2007, 20:37   #52
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ik vermoed en u zal dat jammer vinden zullen de meerderheid van de bevolking van een aantal gemeentes in de rand dat anders zien. Ik vind persoonlijk dat de Servische minderheden in Kosovo het recht moeten hebben om zich uit te spreken over al dan niet aansluiting bij Servië (wat wellicht nooit zal gebeuren als de meerderheid van de Kosovaren telt), net zoals de Albanese Kosovaren het recht moeten hebben om zich uit te spreken over afscheiden van Servië (wat uiteraard nooit zal gebeuren als de meerderheid van de Serviërs telt). Het is een zeer moeilijke en delicate kwestie alleen moet men consequent durven zijn en dat is meestal niet het geval in dergelijke discussies.
Je moet ook consequent zijn en durven stellen dat ze door er te komen wonen en NIET onze taal aan te nemen, ze ONZE grondrechten hebben geschonden, en dus geen recht hebben om door hun ONrechtmatige aanwezigheid die grond ineens maar totaal van hén te verklaren. Zo kan dat niet werken.
Vlaamse grond : geen milimeter meer geven we af. Brussel mag kiezen.
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline  
Oud 17 augustus 2007, 20:40   #53
the outlaw torn
Minister
 
the outlaw torn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Locatie: oost-vlaanderen
Berichten: 3.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ik vermoed en u zal dat jammer vinden zullen de meerderheid van de bevolking van een aantal gemeentes in de rand dat anders zien. Ik vind persoonlijk dat de Servische minderheden in Kosovo het recht moeten hebben om zich uit te spreken over al dan niet aansluiting bij Servië (wat wellicht nooit zal gebeuren als de meerderheid van de Kosovaren telt), net zoals de Albanese Kosovaren het recht moeten hebben om zich uit te spreken over afscheiden van Servië (wat uiteraard nooit zal gebeuren als de meerderheid van de Serviërs telt). Het is een zeer moeilijke en delicate kwestie alleen moet men consequent durven zijn en dat is meestal niet het geval in dergelijke discussies.
onverwijlde splitsing van belgie, is nu eenmaal het beste
__________________
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!!

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline  
Oud 17 augustus 2007, 20:41   #54
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Gemeenten hebben dan ook niet het recht om zich af te scheuren van de staat waartoe ze behoren; in geen enkel land ter wereld.
Een gemeente is een bestuurlijke indeling en ik zie theoretisch niet in wat het verschil is tussen een gemeente, provincie, deelstaat, regio.
solidarnosc is offline  
Oud 17 augustus 2007, 20:42   #55
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
onverwijlde splitsing van belgie, is nu eenmaal het beste
Maar over gevolgen denken we daarna wel?
solidarnosc is offline  
Oud 17 augustus 2007, 20:45   #56
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Je moet ook consequent zijn en durven stellen dat ze door er te komen wonen en NIET onze taal aan te nemen, ze ONZE grondrechten hebben geschonden, en dus geen recht hebben om door hun ONrechtmatige aanwezigheid die grond ineens maar totaal van hén te verklaren. Zo kan dat niet werken.
Vlaamse grond : geen milimeter meer geven we af. Brussel mag kiezen.
Als ik me niet vergis draaiden ze dezelfde muziek in Servië tijdens de NATO-bombardementen.
solidarnosc is offline  
Oud 17 augustus 2007, 20:46   #57
the outlaw torn
Minister
 
the outlaw torn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Locatie: oost-vlaanderen
Berichten: 3.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Je moet ook consequent zijn en durven stellen dat ze door er te komen wonen en NIET onze taal aan te nemen, ze ONZE grondrechten hebben geschonden, en dus geen recht hebben om door hun ONrechtmatige aanwezigheid die grond ineens maar totaal van hén te verklaren. Zo kan dat niet werken.
Vlaamse grond : geen milimeter meer geven we af. Brussel mag kiezen.
brussel moet terug naar vlaanderen, met anderstalige minderheid, nederlands moet de enige taal worden. en bevalt dat de franstalige brusselaars niet ? opkrassen, ....

en trouwens, heb zo mijn twijfels over een brussels gewest, zo'n klein plekske apart, steek dat gewoon bij vlaanderen, met nederlands als enige taal, de rest een minderheid.

heb dat brussels gewest altijd overbodig gevonden, brussel is vlaams en daarmee uit. brussel had nooit mogen verfransen, en het is gebeurt.

dan moet men maar weer vernederlandsen. en wie dat niet wil ? opkrassen naar wallonie of frankrijk, daar kan men godganse dagen frans spreken ( nogal logisch omdat het daar de voertaal is)
__________________
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!!

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline  
Oud 17 augustus 2007, 20:46   #58
the outlaw torn
Minister
 
the outlaw torn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Locatie: oost-vlaanderen
Berichten: 3.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Maar over gevolgen denken we daarna wel?
inderdaad, want zoals het nu is, kan het niet verder.
alles beter dan een belgische staat.
__________________
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!!

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline  
Oud 17 augustus 2007, 20:47   #59
stropdrager
Minister-President
 
stropdrager's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Gents hoofdstedelijk gewest, Nederland
Berichten: 4.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Een gemeente is een bestuurlijke indeling en ik zie theoretisch niet in wat het verschil is tussen een gemeente, provincie, deelstaat, regio.
Een gemeente staat onder administratief toezicht van een hogere overheid. Sinds de Lambermontakkoorden zijn de hogere overheden de 3 gewesten.
De Vlaamse overheid kan dus een besluit van een gemeente schorsen en/of vernietigen. Dat heeft de Vlaamse overheid bijvoorbeeld gedaan met een besluit van de gemeente Sint-Genesius-Rode; toen het gemeentebestuur de betoging van het KVHV verbood.
stropdrager is offline  
Oud 17 augustus 2007, 20:49   #60
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
brussel moet terug naar vlaanderen, met anderstalige minderheid, nederlands moet de enige taal worden. en bevalt dat de franstalige brusselaars niet ? opkrassen, ....

en trouwens, heb zo mijn twijfels over een brussels gewest, zo'n klein plekske apart, steek dat gewoon bij vlaanderen, met nederlands als enige taal, de rest een minderheid.

heb dat brussels gewest altijd overbodig gevonden, brussel is vlaams en daarmee uit. brussel had nooit mogen verfransen, en het is gebeurt.

dan moet men maar weer vernederlandsen. en wie dat niet wil ? opkrassen naar wallonie of frankrijk, daar kan men godganse dagen frans spreken ( nogal logisch omdat het daar de voertaal is)
Net zoals ik dus stel, maar wél met een tijdsschema om aan te passen. Maar aan de stemmen op dit forum te horen, van de zogezegd meest "geharde" vlamingen (VB op kop) durft er niemand gaan voor de inlijving van Brussel bij Vlaanderen... VB stelt zelfs TAALGARANTIES voor voor de Franstaligen... Not my cup of tea...
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be