Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

 
 
Discussietools
Oud 24 november 2007, 03:22   #21
Superlux
Partijlid
 
Superlux's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 september 2007
Locatie: Bruxsel
Berichten: 295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sante Bekijk bericht
Ik vraag me af of een volksraadpleging een goed idee zou zijn. Ik bedoel dan aan vlaamse kant... met bindend karakter . Al was het enkel om die hoogwaardigheidsbekleeders eens flink te laten schrikken.
Waarover moeten we geraadpleegd worden?
Superlux is offline  
Oud 24 november 2007, 03:44   #22
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Milquet is bereid om mee te werken aan een staatshervorming op voorwaarde dat de federale staat er ook versterkt uitkomt. Dat is zoiets als "eigenlijk kunt ge ze kussen maar ge zult mij dat niet horen zeggen".
Elio di Supo is offline  
Oud 24 november 2007, 07:12   #23
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sante Bekijk bericht
Zou nog wel een tijdje kunnen duren makker... . Teveel belangrijke mensen hebben teveel te verliezen. Wat het gepeupel ervan vind komt zelfs niet ter sprake, die kunnen worden gemanipuleerd en hebben een ontzaglijk kort geheugen.
Bang! De waarheid in twee zinnen.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 24 november 2007, 07:14   #24
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Leterme staat onder druk van eigen kartel


BRUSSEL - Formateur Yves Leterme staat onder druk van zijn kartel om Joëlle Milquet dit weekend 'voor het blok' te zetten. De zenuwenoorlog tussen CD&V/N-VA en CDH over een staatshervorming escaleert. Toch is de hoop niet opgegeven om er vandaag of morgen nog uit te raken.
Van onze redactrice



'Dit kan zo niet verder.' 'Nog een paar dagen kan Leterme dit volhouden, meer niet.' 'We moeten dit weekend eindelijk tot de finish gaan.' Bijna unisono voerden de oranje-blauwe partijen gisteren de druk op formateur Leterme (CD&V) op. Ook bij N-VA én CD&V was de meest gehoorde frase dat 'Yves Leterme Joëlle Milquet nu eindelijk maar een finaal voorstel moet voorleggen dat te nemen of te laten is'.

Die uitlatingen kwamen er nadat Milquet gistermiddag weer nieuwe teksten had ingediend bij de formateur. Die waren niet van aard om een communautair compromis dichterbij te brengen. De avond voordien hadden de oranje-blauwe voorzitters in een Ukkels restaurant al vergeefs geprobeerd een communautair vergelijk te vinden. Volgens liberale en CDH-bronnen krijgt formateur Leterme zijn eigen kartel niet mee in toegevingen. De synthesevoorstellen die de formateur de voorbije dagen had afgetoetst in bilaterale contacten, werden door het kartel weer verhard. De discussie draait nog altijd over de formulering van een 'menu' voor een staatshervorming.

Bij CD&V en N-VA klinkt het dat de formateur gewoon een andere rol heeft op dit moment, maar dat Yves Leterme communautair wel degelijk op de lijn van het kartel zit. 'Daar zit het probleem niet, het probleem zit bij het CDH', aldus een CD&V'er. 'Wij hebben geen maanden gevochten voor een staatshervorming om dan met een flauw akkoord tevreden te moeten zijn.'

Toch wordt de kans nog altijd reëel geacht dat er dit weekend een doorbraak komt, omdat het alternatief - de chaos en grote schade voor het kartel - nog minder aanlokkelijk is. Gisteren meldde de koning na het bezoek van senaatsvoorzitter Armand De Decker en kamervoorzitter Herman Van Rompuy dat er een college (raad van wijzen) en een bredere conventie komen, die zich gaan buigen over een staatshervorming.

Maar CD&V/N-VA en CDH slagen er niet in om het eens te raken over wat er in het regeerakkoord moet staan over het menu aan onderwerpen dat de conventie moet behandelen. Het CDH wil elke verwijzing naar een splitsing van de sociale zekerheid eruit, de N-VA wil dat thema's als de overheveling van de kinderbijslag en de arbeidsmarkt wél in de tekst van de regering als ambitie worden geformuleerd.

Uiteindelijk gaat het vooral om een symbolenstrijd: oranje-blauw kan alleen ambities formuleren over een staatshervorming, want over de vereiste tweederde meerderheid om die uit te voeren, beschikt het niet. Wat nu? Leterme zal nog pogen om dit weekend de vier delegatieleiders (Jo Vandeurzen, Bart Somers, Didier Reynders en Joëlle Milquet) samen te brengen, nadat hij eerst heeft afgetoetst dat een compromis erin zit. Komt er overeenstemming over de formulering van een menu voor een staatshervorming, dan is de weg vrij om het budgettaire luik uit te klaren en is de vorming van een regering voor het jaareinde nog mogelijk. Maar de ploeg start met een berg wantrouwen. Opmerkelijk: over Brussel-Halle-Vilvoorde werd de afgelopen dagen niet meer gerept. Maar dat probleem is niet weg.

Mislukt het overleg dit weekend weer, dan is de situatie uitzichtloos voor Yves Leterme en oranje-blauw.
De knieval is in aantocht, zo te horen.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 24 november 2007, 07:24   #25
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

waarom zou "het kartel" schade lijden. Ik dacht het niet he.
born2bewild is offline  
Oud 24 november 2007, 08:00   #26
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Besef goed dat Leterme zijn eigen woorden maar hoefde te herhalen om de Franstaligen op de knieën te krijgen:

Citaat:
Ik geloof niet echt in een toekomst in een Belgische context. Ik bedoel: de toekomst van de christen-democratie die zich baseert op een Belgische realiteit. Dit is voorbij. Wij moeten meer dan ooit vertrekken vanuit Vlaanderen.
Met andere woorden: Als het met Belgique niet kan, dan maar zonder Belgique. Vanaf nu ga ik voor Vlaanderen!
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 24 november 2007, 08:08   #27
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Besef goed dat Leterme zijn eigen woorden maar hoefde te herhalen om de Franstaligen op de knieën te krijgen:



Met andere woorden: Als het met Belgique niet kan, dan maar zonder Belgique. Vanaf nu ga ik voor Vlaanderen!
Jammer dat hij ook zij "ik ben geen separatist"

Hij mag dat nog eens herhalen maar dan een beetje edit "ik ben géén separatist, maar je gaat buigen of ik kan het barsten niet tegenhouden!"

Bijna iedereen in Vlaanderen wil méér voor Vlaanderen. De ambtenares die de petitie en mars "organiseerde" zei zelf dat ze maar meer bevoegdheden aan Vlaanderen moeten geven. Dat ze DIE nu eens opvoeren op de VRT en RTBF met haar mening.
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline  
Oud 24 november 2007, 08:44   #28
Julius C.
Burger
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Noorderkempen
Berichten: 138
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
waarom zou "het kartel" schade lijden. Ik dacht het niet he.
Volgens mij ook niet. Ik zou niet weten waarom. Integendeel.......
En van de Walen met Milquet voorop weten we al langer veel blabla voor TV en in de gazet maar voor de rest zo flexibel als een breekijzer. Om dan over conquistador Maingain nog maar te zwijgen
Julius C. is offline  
Oud 24 november 2007, 09:30   #29
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
Milquet en Reynders halen uit naar kartel
vr 23/11/07 - Als de oranje-blauwe onderhandelingen mislukken, dan is dat volledig toe te schrijven aan de Vlaamse partijen. Joëlle Milquet (CDH) en Didier Reynders (MR) haalden vanavond op RTBF zwaar uit naar hun Vlaamse collega's.
De voorzitster van CDH Joëlle Milquet en MR-voorzitter Didier Reynders zijn het volmondig eens.

Als de oranje-blauwe partijen er niet in slagen een regering te vormen, dan is dat de schuld van de Vlaamse partijen.

Vooral het Vlaams kartel CD&V/N-VA krijgt de zwarte piet toegeschoven.

Volgens Milquet moet iedereen nu "zijn verantwoordelijkheid opnemen om tot een redelijk akkoord te komen."

"Het kan niet dat er voortdurend nieuwe eisen en vragen gesteld worden, wanneer we dicht bij een akkoord zijn. Zo blokkeert alles."

Milquet verwijst daarmee naar de eis van de N-VA om een deel van de sociale zekerheid over te hevelen naar de deelstaten.

Volgens Milquet is dat een grens die niet overschreden kan worden. Didier Reynders sluit zich daar bij aan. Ook formateur Leterme krijgt een tik
Joëlle Milquet haalde ook uit naar formateur Leterme: "Er zijn misschien mensen die besluiteloos zijn en niet kunnen afronden."

"Iedereen moet redelijk zijn en werken aan een evenwichtig akkoord. Ik denk niet dat dit verantwoordelijkheidsgevoel nu overal aanwezig is." (VRT) Ook Didier Reynders (foto) vindt dat er bij de Vlaamse partijen en met name bij het kartel CD&V/N-VA knopen moeten worden doorgehakt.

"Het is nodig dat men binnen het kartel landt en dat men aanvaardt dat men de Belgische staat kan hervormen maar niet omverwerpen", vindt de MR-voorzitter.

Reynders noemt dat ook een voorwaarde om de onderhandelingen over een regering en een staatshervorming te kunnen herbeginnen.

Joëlle Milquet is naar eigen zeggen bereid mee te werken aan een staatshervorming, maar dan alleen als ook de federale staat er versterkt uitkomt.

De CDH-voorzitster wil dat er zo snel mogelijk een akkoord is. "Het is tijd om de formatie te laten landen. Wij zijn er klaar voor", zegt Milquet.

bron: vrtnieuws
Mevrouw Milquet heeft overschot van gelijk. Die idiote flamins kosten ons handenvol geld met hun dwaze machsspelletjes.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 24 november 2007, 09:47   #30
Julius C.
Burger
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Noorderkempen
Berichten: 138
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Mevrouw Milquet heeft overschot van gelijk. Die idiote flamins kosten ons handenvol geld met hun dwaze machsspelletjes.

En hoeveel bedragen ook weer de jaarlijkse transfers vanuit vl. naar mevr. Milquet en consoorten ?
Julius C. is offline  
Oud 24 november 2007, 09:51   #31
rik47
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 maart 2004
Berichten: 1.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Mevrouw Milquet heeft overschot van gelijk. Die idiote flamins kosten ons handenvol geld met hun dwaze machsspelletjes.
Hetgeen jij idioot vindt, vinden heel veel Vlamingen een principiële en correcte houding van CD&V/N-VA, eindelijk een traditionele Vlaamse partij die het signaal van de kiezer ernstig neemt.
rik47 is offline  
Oud 24 november 2007, 09:59   #32
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Leterme is niet Mijnheer Neen. Dewever is niet Mijnheer Neen. Milquet is wel Madame Non. Wat Milquet daar verkondigt is dus een grote leugen en een zoveelste staaltje arrogantie. Zelf alles blokkeren en dan op het laatste de schuld op een ander proberen te steken...
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 24 november 2007, 10:00   #33
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

Hoor zojuist op de radio dat er CD & V'ers vragen om in de oppositie te gaan.
Zou dat inderdaad niet een goede oplossing zijn??

Zo zouden ze hun kiezers niet verraden en kunnen ze verder ijveren voor de zo nodige staatshervorming ten laatste in 2009 ( wellicht vroeger)
omaplop is offline  
Oud 24 november 2007, 10:05   #34
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Hoor zojuist op de radio dat er CD & V'ers vragen om in de oppositie te gaan.
Zou dat inderdaad niet een goede oplossing zijn??

Zo zouden ze hun kiezers niet verraden en kunnen ze verder ijveren voor de zo nodige staatshervorming ten laatste in 2009 ( wellicht vroeger)
En wat gebeurt er dan in de tussentijd? Paarsgroen revisited?
Zwartengeel is offline  
Oud 24 november 2007, 10:22   #35
Ambiorix1
Partijlid
 
Geregistreerd: 9 november 2007
Berichten: 280
Standaard

Citaat:
Raf;3095182].....
get a life

Laatst gewijzigd door Ambiorix1 : 24 november 2007 om 10:24.
Ambiorix1 is offline  
Oud 24 november 2007, 11:10   #36
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Mevrouw Milquet heeft overschot van gelijk. Die idiote flamins kosten ons handenvol geld met hun dwaze machsspelletjes.
Gisteren ook een stukje gezien op tv ik vond vooral dat reynders er pal op zat... Milquet vind ik een speciaal madammeke...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever terzake 15/09/2011
Dat is een valse redenering het is niet omdat je het gaat afmeten aan de wensen van een extremist dat je een goed akkoord hebt...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 24 november 2007, 11:22   #37
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.930
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Hoor zojuist op de radio dat er CD & V'ers vragen om in de oppositie te gaan.
Zou dat inderdaad niet een goede oplossing zijn??

Zo zouden ze hun kiezers niet verraden en kunnen ze verder ijveren voor de zo nodige staatshervorming ten laatste in 2009 ( wellicht vroeger)
Misschien, voordeel is dat Leterme die een zeer goed minister president was, deze functie opnieuw kan opnemen in 2009.

Nadeel is dat er een voorlopis status quo blijft en er geen staatshervorming komt.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline  
Oud 24 november 2007, 11:27   #38
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Misschien, voordeel is dat Leterme die een zeer goed minister president was, deze functie opnieuw kan opnemen in 2009.
Ja ?? In welk opzicht was hij dan beter dan de vorige(n), en waaraan was dat te merken ??
Pietje is offline  
Oud 24 november 2007, 11:54   #39
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ja ?? In welk opzicht was hij dan beter dan de vorige(n), en waaraan was dat te merken ??
Aan de verkiezingsuitslag.

Kan het demokratischer ???
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 24 november 2007 om 11:55.
De schoofzak is offline  
Oud 24 november 2007, 11:59   #40
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Aan de verkiezingsuitslag.
Die uitslag was het resultaat van de "Leterme-Hype" die in de media al een hele tijd met succes werd gevoerd.
Pietje is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be