Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

 
 
Discussietools
Oud 21 december 2007, 14:14   #21
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Ik denk dat de CD&V zich heeft laat ringeloren door 1) de schijnbaar noodzakelijk geachte beweging naar een regering met een 2/3e meerderheid; 2) de schijnbaar noodzakelijk geachte dringende oprichting van een (interim)regering. De mediadruk op Leterme juist na het afspringen van de 2e onderhandelingspoging heeft die noodzakelijke dwang nog verhoogd.

De huidige bla-bla van Leterme lijkt me dan ook niets anders dan het willen verkopen van de interimregering aan de bevolking, omdat dat in zijn ogen de enige manier is om ooit tot de "staatshervormingsregering" te komen. Wat in mijn ogen niet correct is. Maar soit.

Het is goed dat N-VA op dat vlak blijft fungeren als "waakzame zweeppartij", en ik hoop voor hen, en voor Vlaanderen, dat de CD&V van 2008 nog altijd dezelfde is als de CD&V die we in 2007 te zien hebben gekregen.
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline  
Oud 21 december 2007, 14:17   #22
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Ik denk dat de CD&V zich heeft laat ringeloren door 1) de schijnbaar noodzakelijk geachte beweging naar een regering met een 2/3e meerderheid; 2) de schijnbaar noodzakelijk geachte dringende oprichting van een (interim)regering. De mediadruk op Leterme juist na het afspringen van de 2e onderhandelingspoging heeft die noodzakelijke dwang nog verhoogd.

De huidige bla-bla van Leterme lijkt me dan ook niets anders dan het willen verkopen van de interimregering aan de bevolking, omdat dat in zijn ogen de enige manier is om ooit tot de "staatshervormingsregering" te komen. Wat in mijn ogen niet correct is. Maar soit.

Het is goed dat N-VA op dat vlak blijft fungeren als "waakzame zweeppartij", en ik hoop voor hen, en voor Vlaanderen, dat de CD&V van 2008 nog altijd dezelfde is als de CD&V die we in 2007 te zien hebben gekregen.
Leterme is een veel grotere dommekloot dan ik dacht en je hoop is ook vals.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 21 december 2007, 14:17   #23
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Moesten geen 20% van de Vlamingen langs de zijkant geparkeerd staan, zouden de Vlaamse onderhandelaars wel een beetje sterker gestaan hebben...
Denk ik..
Chipie is offline  
Oud 21 december 2007, 14:24   #24
Hallebarde
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Locatie: France
Berichten: 2.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Leterme is een veel grotere dommekloot dan ik dacht.
Dat is inmiddels zonneklaar. Zowat 800.000 kiezers hebben gedacht dat Leterme hun stem waard was ; over anderhalf jaar eens kijken hoeveel er nog van resten.
Hallebarde is offline  
Oud 21 december 2007, 14:25   #25
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Het is maar een gevoel, maar ik krijg onderhand het gevoel dat de N-VA door de traditionele vleugel bij de CD&V in de hoek zijn geduwd en er stilaan een scenario aan het groeien is waar de VU aan kapot gegaan is, amper een vijf jaar terug.
Het is niet de eerste maal dat dit hier gezegd wordt, ikzelf heb het gezegd dat dit te gebeuren stond, wat anders te verwachten van een Belgische partij die gaat "samenwerken" met een anti-Belgische partij? Maar de meeste mensen hadden er vertrouwen in dat de CVP plotseling Vlaams was geworden.

Ik persoonlijk heb er niets op tegen dat de NVA kapot gemaakt wordt door de CVP, op die manier zal BDW ervoor boeten (en verdwijnen) en kan eindelijk de NVA gaan samenwerken met haar meest natuurlijke partner.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 21 december 2007, 15:29   #26
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
Toch fijn hé met vooruitzicht op meer mensen in de kamer, postjes? Toch niet zo belangrijk hoor, inhoud, daar gaat het om.....
Grappig hoe sommige snullen met alle geweld mijn bovenstaande post meteen willen bewijzen. Een politieke partij die zetels wil verwerven? Wat een schoften! Gelukkig dat het VB al sinds haar ontstaan consequent al haar parlementaire mandaten weigert, nietwaar?
zorroaster is offline  
Oud 21 december 2007, 15:37   #27
fransV
Gouverneur
 
Geregistreerd: 16 juni 2007
Berichten: 1.024
Standaard Nva

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Grappig hoe sommige snullen met alle geweld mijn bovenstaande post meteen willen bewijzen. Een politieke partij die zetels wil verwerven? Wat een schoften! Gelukkig dat het VB al sinds haar ontstaan consequent al haar parlementaire mandaten weigert, nietwaar?
het gaat over NVA , stop toch dat natrappen op VB. ge schiet daar niets met op, integendeel ge verspilt energie .
fransV is offline  
Oud 21 december 2007, 15:44   #28
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransV Bekijk bericht
het gaat over NVA , stop toch dat natrappen op VB. ge schiet daar niets met op, integendeel ge verspilt energie .
jaja begin maar over N-VA. de N-VA verwijten postjes te pakken, terwijl de eigen partij exact hetzelfde doet.

Als je geen postjes wil, ga dan niet in de politiek.
giserke is offline  
Oud 21 december 2007, 15:45   #29
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Of vijf na allemaal zo te zien.
5 op hoeveel?
giserke is offline  
Oud 21 december 2007, 15:47   #30
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
Toch fijn hé met vooruitzicht op meer mensen in de kamer, postjes? Toch niet zo belangrijk hoor, inhoud, daar gaat het om.....
Al die VB zitjes hebben zoveel inhoud.... Misschien in gewicht...
giserke is offline  
Oud 21 december 2007, 15:49   #31
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Het is maar een gevoel, maar ik krijg onderhand het gevoel dat de N-VA door de traditionele vleugel bij de CD&V in de hoek zijn geduwd en er stilaan een scenario aan het groeien is waar de VU aan kapot gegaan is, amper een vijf jaar terug.
Ik hoop het.
filosoof is offline  
Oud 21 december 2007, 15:51   #32
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Het is niet de eerste maal dat dit hier gezegd wordt, ikzelf heb het gezegd dat dit te gebeuren stond, wat anders te verwachten van een Belgische partij die gaat "samenwerken" met een anti-Belgische partij? Maar de meeste mensen hadden er vertrouwen in dat de CVP plotseling Vlaams was geworden.

Ik persoonlijk heb er niets op tegen dat de NVA kapot gemaakt wordt door de CVP, op die manier zal BDW ervoor boeten (en verdwijnen) en kan eindelijk de NVA gaan samenwerken met haar meest natuurlijke partner.
En wie wie is dat?
Let op: racisten zijn nietmand hun natuurlijke partner.
giserke is offline  
Oud 21 december 2007, 16:00   #33
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
N-VA gedumpt door de tsjeven?
Nee.
Bovendien, NV-A zijn ook tsjeven.
Is het eigenlijk wel de moeite, dat we (iets van) die depannage-regering onthouden???
eno2 is offline  
Oud 21 december 2007, 16:00   #34
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris
 
-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2005
Locatie: Republic of Prozachstan
Berichten: 2.922
Standaard

Nu we het toch over postjes hebben... als je naar de beelden kijkt van de kamer ( http://www.dekamer.be/streaming/getPage.asp?language=nl ) dan moet iedereen toch beseffen dat geen van allen hun postje ( in de Kamer ) willen opgeven? ( doordenkertje )

Laatst gewijzigd door -=EXCALIBUR=- : 21 december 2007 om 16:01.
-=EXCALIBUR=- is offline  
Oud 21 december 2007, 16:20   #35
De Garde
Europees Commissaris
 
De Garde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2004
Locatie: Meetjesland
Berichten: 6.889
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
En wie wie is dat?
Let op: racisten zijn nietmand hun natuurlijke partner.
Als we vragen van Franstaligen om zich aan te passen in Vlaanderen moet dat ook gelden voor alle andere vreemdelingen. En wie dat niet kan, moet maar duidelijk gemaakt worden waar de grens ligt en daar conclusies uit trekken. Niks met racisme te maken.
De Garde is offline  
Oud 21 december 2007, 16:22   #36
De Garde
Europees Commissaris
 
De Garde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2004
Locatie: Meetjesland
Berichten: 6.889
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Leterme hoefden ze duidelijk niet in een hoek te duwen. Die ging er vrijwillig in staan.
Ze hadden hem al eens in de hoek geslagen en het rund kwam er opnieuw uit en werd er terug in geslagen. Man, wat zijn we soms een klootjesvolk: voor wat onnozele titels en lintjes en onderhand doen we het werk van het Franstalige herrenvolk van Brussel.
De Garde is offline  
Oud 21 december 2007, 16:27   #37
De Garde
Europees Commissaris
 
De Garde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2004
Locatie: Meetjesland
Berichten: 6.889
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Het is niet de eerste maal dat dit hier gezegd wordt, ikzelf heb het gezegd dat dit te gebeuren stond, wat anders te verwachten van een Belgische partij die gaat "samenwerken" met een anti-Belgische partij? Maar de meeste mensen hadden er vertrouwen in dat de CVP plotseling Vlaams was geworden.

Ik persoonlijk heb er niets op tegen dat de NVA kapot gemaakt wordt door de CVP, op die manier zal BDW ervoor boeten (en verdwijnen) en kan eindelijk de NVA gaan samenwerken met haar meest natuurlijke partner.
Het was inherent aan de kartelvorming maar het typische aan de Vlaamsgezinden is dat ze niet beseffen welke kans ze vergooid hebben door voor N-VA'ers te stemmen in plaats van N-VA'ers te laten kiezen met stemmen van ACW'ers, de CD&V-fractie voldoende klein houden en het Vlaams Belang groot. Vandaag krijgt N-VA de rekening hiervoor. En ik vind het niet echt leuk als de N-VA zou verdwijnen, hoewel dit de Vlaamse vleugel binnen CD&V sterker zou maken tegen het ACW. Want samenwerking met alle N-VA'ers? No way.
De Garde is offline  
Oud 21 december 2007, 16:38   #38
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
En wie wie is dat?
Let op: racisten zijn nietmand hun natuurlijke partner.
Ik denk dat ik voor het eerst in mijn aanwezigheid op dit forum een rode *knip* ga krijgen.
Giserke: domme kloot!!!

Heb jij niet gemerkt op dit forum dat jouw nva van alle kanten steun en aanmoedigingen heeft ontvangen de afgelopen vijf maanden?
Heb jij niet gemerkt dat voor het eerst in mijn aanwezigheid hier, zonder moeite, een zéér breed vlaams (niet nationalistisch) aanmoedigingsfront werd gesmeed?
Heb jij niet gemerkt dat zelfs de meest rabiate vlaams nationalisten met stijgende bewondering het gelid hebben gesloten om de nva te ruggesteunen in hun ijver om resultaat te boeken?

Nu wij allen (ik herhaal: wij allen) door het establishment de zoveelste ezelsstam hebben gekregen, denk jij nu dat de gemiddelde vlaams nationalist leedvermaak heeft bij onze tegenspoed?
Trouwens: wat die tegenspoed betreft: nooit heeft de vlaams gedachte zulk een quantumloop gemaakt in de hoofden van de vlamingen als de afgelopen vijf maanden.

Vind jij nu echt het moment gekomen, nu we met zijn allen in de defentie zijn gedwongen, om naar uw eigen geloofsgenoten te bijten?
Vind jij het nu het juiste moment om naar uw eigen volks- en overtuigingsgenoten uit te halen, en dan nog met de argumenten U aangereikt door het establishment?

Let op! Ik bezweer iedere oprechte vlaams nationalist, van welke strekking dan ook, om nu met volledig misplaatst leedvermaak het establishmentsmes dat in de rug van de brave NVA'er werd geplant keer op keer om te draaien.
Nu is het tijd voor reflectie en het sluiten van de rangen om volgende keer op een meer eendrachtige wijze onze tegenstrevers te lijf te gaan.


Fieseler
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline  
Oud 21 december 2007, 16:43   #39
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Allee, allee... Nu begint men elkaar al af te maken...

In plaats van de tsjeven en aanhangsel nog 100 dagen te steunen in hun drang naar een diepgaande staatshervorming...


Chipie is offline  
Oud 21 december 2007, 16:50   #40
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Allee, allee... Nu begint men elkaar al af te maken...

In plaats van de tsjeven en aanhangsel nog 100 dagen te steunen in hun drang naar een diepgaande staatshervorming...


Jawadde.....

Die kader ik wel in.
Wedden dat die binnen drie maanden kan gebruikt worden?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be