Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

 
 
Discussietools
Oud 23 december 2007, 21:22   #1
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard Is VB nog de enige Vl.nationalistische partij

Filip Dewinter eist publieke verontschuldiging van Bart De Wever - 17/09/05

N.a.v. het VTM-programma “Polspoel & Desmet” , dat gisteravond uitgezonden werd en vandaag om 12 uur herhaald wordt – vertelde Bart De Wever dat “Filip Dewinter zich boven op een mesthoop van kiezers bevindt”. De Wever vergeleek het overgestapte Vlaams parlementslid van het Vlaams Belang Marie-Rose Morel met iemand “die het oudste beroep ter wereld beoefent”, een prostituee dus.
De Wever bakt het wel erg bruin. Door één miljoen Vlamingen die voor het Vlaams Belang stemmen tot een “mesthoop” te herleiden, gaat hij nog een stap verder dan Minister van Buitenlandse Zaken Karel De Gucht die destijds Vlaams Belangers “mestkevers” noemde. Ook het feit dat De Wever zijn oud-partijgenote en huidig Vlaams parlementslid Marie-Rose Morel een prostituee noemt, is zelden gezien in de Vlaamse politiek.
Filip Dewinter is geschokt en verontwaardigd omtrent de uitspraken van Bart De Wever en eist van hem publieke verontschuldigingen. De agressiviteit en arrogantie van De Wever richting Vlaams Belang doet echter niets af aan het feit dat het Vlaams Belang blijft streven naar eenheid onder de Vlaams-nationalisten. Tijdens het debat bevestigde Filip Dewinter dat het Vlaams Belang het “Charter van Vlaams-nationale eenheid” blijft onderschrijven.
Het is ondertussen duidelijk dat De Wever enkel en alleen nog bereid is om het aanhangwagentje van de CD&V te zijn. Filip Dewinter betreurt dat De Wever weigert te luisteren naar de vele signalen van zijn achterban en de uitgestoken hand van het Vlaams Belang afwijst. Ondanks het njet van De Wever zal het Vlaams Belang op lokaal vlak waar het kan n.a.v. de gemeenteraadsverkiezingen een samenwerking met lokale N-VA-kopstukken en afdelingen niet afwijzen

Wie gelooft nu nog het N-VA ?

Is hiermee niet overduidelijk het bewijs geleverd dat twijfelen aan de oprechte Vlaams nationalistische doelstellingen van het NVA meer dan gerechtvaardigd is?

Als Vlaams nationalisten iets willen bereiken, zullen ze moeten beseffen dat dit slechts mogelijk is als ze als één front vormen. In plaats van te kijken naar welke gelijkgerichte partijpunten er zijn om dat samen te kunnen verwezenlijken, kijken ze enkel en alleen naar de punten die ze niet delen, of zo lijkt het toch, want dat is iets wat BDW toch ook wel zal weten en zou men er moeten van uitgaan dat hij daarnaar zou handelen

Mij lijkt het veeleer dat wat het NVA al die tijd verkondigt heeft, niets anders is dan wat ze noemen,” één groot boerenbedrog”. Dat verklaart dan ook hun huidige houding met betrekking tot de regeringsvorming. Zij steunen volluit de regering maar blijven zelf als een bende echte hypocrieten met veel tralala en blabla aan de zijlijn staan. Hier is maar één mogelijke verklaring voor. Alzo de bevolking nog wat zand in de ogen te strooien, enkel en alleen in de hoop van op die manier nog wat niets vermoedende kiezers van het VB af te kunnen snoepen.

Meer en meer ben ik er zeker van dat het hier veeleer een complot betreft. Samen met het CD&V Vlaams nationalistische verkiezingspropaganda voeren om de kiezers bewust te misleiden en dan daarna een tijd lang de schijn hoog te houden om daarna onder het mom van,” het imago van ons land blablablablabla”, tegen al hun beloften in toch deel te nemen aan een regering, en wat voor een dan nog. Goed wetende dat deze verwerpelijke daad het VB geen windeieren zou leggen moet het aan de kant blijven staan van het NVA de naïeve kiezer verder misleiden en zijn stemgedrag in 2009 beïnvloeden. Ik vermoed zelfs dat het buitenzetten van J.M. Dedecker ook reeds deel uit maakte van dit plan, in de hoop dat hij afzonderlijk opkomend meer kiezers van het VB zou wegkapen dan binnen het kartel.

Ik denk dat we er moeten van uit gaan dat er duidelijk slechts één echte Vlaams nationalistische partij in België is en dat ze die met leugens en bluf hebben trachten klein te maken. Eén en al opgezet spel. Dus aan alle Vlaams nationalistische kiezers,”We weten nu met zekerheid op welke partij we stemmen moeten".

Maar al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaald ze wel.

Laatst gewijzigd door Garry : 23 december 2007 om 21:29.
Garry is offline  
Oud 23 december 2007, 21:27   #2
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

En dan beschuldigen ze mij van propaganda!

Is Radio Mille Collines nu ook al per internet te bereiken
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline  
Oud 23 december 2007, 21:35   #3
Ramón Gitannes
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 11 augustus 2007
Berichten: 746
Standaard

Zijn alle duikboten nu weg uit het VB denk je?
Ramón Gitannes is offline  
Oud 23 december 2007, 21:37   #4
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ramón Gitannes Bekijk bericht
Zijn alle duikboten nu weg uit het VB denk je?
Bwa nee, er zit daar iemand die eigenlijk een VLD-lidkaart heeft, en hij zit tamelijk hoog in de partij, net niet bij de topregionen.

En nu denkt iedereen toch niet dat ik zo zot ga zijn om die naam te zeggen zeker!
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline  
Oud 23 december 2007, 21:44   #5
another brick
Gouverneur
 
another brick's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2006
Locatie: aan de oevers van de leie
Berichten: 1.101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Bwa nee, er zit daar iemand die eigenlijk een VLD-lidkaart heeft, en hij zit tamelijk hoog in de partij, net niet bij de topregionen.

En nu denkt iedereen toch niet dat ik zo zot ga zijn om die naam te zeggen zeker!
De mogelijkheid bestaat dus dat u uit uw nek zit te kletsen?
Valt me ietwat tegen van uw, ik lees namelijk met veel plezier uw postings.
__________________
You never walk alone
another brick is offline  
Oud 23 december 2007, 21:58   #6
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another brick Bekijk bericht
De mogelijkheid bestaat dus dat u uit uw nek zit te kletsen?
Valt me ietwat tegen van uw, ik lees namelijk met veel plezier uw postings.
Zou ik nu voor een post uit 2005 plots mijn reputatie op het spel hier zetten ofwa?

Iedereen weet toch dat bij het VB mensen zitten die oorspronkelijk van een andere partij komen? Let wel: de persoon waar ik het over heb, heeft een VLD-kaart. Is het u nog niet opgevallen dat het VB tegenwoordig veel minder afgeeft op Open VLD?

Trouwens, Marie-Rose Morel is ook een politieke hoer. Slechts weinigen hebben al zoveel partijen versleten als zij. Eerst VLD, dan N-VA, dan flirten met CD&V voor een beter plaatsje op de lijst en dan ineens naar het Vlaams Belang (want daar kreeg ze nog een betere plaats).
__________________
VLAANDEREN VRIJ

Laatst gewijzigd door Jong N-VA'er : 23 december 2007 om 22:00.
Jong N-VA'er is offline  
Oud 23 december 2007, 22:01   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Ik ben geen lid van de NVA, alleen maar NVA-kiezer (voor alle duidelijkheid).

Als het Weverke die uitlatingen gedaan heeft, en als ze niet uit een kontekst gerukt zijn ... bla bla ... dan betreur ik die uitlatingen.

Mijn visie op het Blok is dat er in de top van die partij een aantal echt verkeerde mensen zitten. Bij de militanten zitten er ook verkeerde mensen, maar nog niet zoveel als in de top. En bij de kiezers van het Blok zit slechts een klein persentage echt verkeerde mensen.
Mijn visie op het sukses van het blok is, dat de oorzaak daarvan ligt bij het wanbeleid van de klassieke partijen, die liever het blok zwart maken, dan te luisteren naar de mensen die in nesten zitten door het wanbeleid.

Voor mij moet er dus geen kordon zijn. Voor mij geldt enkel de vaststelling dat een aantal onderdelen van de blok-kultuur gewoonweg niet kompatiebel zijn met de partij waaraan ik mijn stem kan geven.

Is het Weverke door de zes maanden onophoudende druk oververmoeid geraakt? Ochottekes, ik moet hem niet verdedigen, en De Winter en Morel kunnen genoeg tegen een vuile stoot, die hebben ook geen verdediging nodig.

Maar om nu te gaan beweren dat daardoor het Blok de enige echte ware overgebleven Vlaams-nationalistische partij zou zijn ... dat is een overdrijving zo groot als de non-manie van Milket.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 23 december 2007, 22:04   #8
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Is VB nog de enige Vl.nationalistische partij
Geeeeeeeeeuw....

Who cares?
Kortaf is offline  
Oud 23 december 2007, 22:15   #9
rik47
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 maart 2004
Berichten: 1.406
Standaard

Ik heb de indruk dat nu het VB minder weegt op de Vlaamse politieke agenda het zelfs meer aan bod mag komen op de VRT, al is het maar om een groter reëel gevaar voor de Belgicisten, nl. het kartel en LDD, te bestrijden, niet erg snugger van het VB.

Laatst gewijzigd door rik47 : 23 december 2007 om 22:17.
rik47 is offline  
Oud 23 december 2007, 22:17   #10
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
Ik heb de indruk dat nu het VB minder weegt op de Vlaamse politieke agenda het zelfs meer aan bod mag komen op de VRT, al is het maar om een groter reël gevaar voor de Belgicisten, nl. het kartel en LDD, te bestrijden, niet erg snugger van het VB.
Maar wel consequent, het VB wil Belgie kapot, CD&V/NVA willen Belgie redden.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 23 december 2007, 22:21   #11
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Maar wel consequent, het VB wil Belgie kapot, CD&V/NVA willen Belgie redden.
Andere plaat! Hardcore Nation! je zou voor minder...ehm...nee ik ga het niet zeggen...
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline  
Oud 23 december 2007, 22:25   #12
rik47
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 maart 2004
Berichten: 1.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Maar wel consequent, het VB wil Belgie kapot, CD&V/NVA willen Belgie redden.
Redden, nou ja....Maar toch geen euthanasie plegen.....
rik47 is offline  
Oud 23 december 2007, 22:26   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

VB wil B. kapot en heeft er een chaotische overgangsperiode voor over, met veel schade en nadeel.
NVA wil B. kapot, maar op een meer geordende manier zonder zoveel kapot te maken.
De neo-tsjeven willen B. niet kapot, maar wel grondig genoeg hervormen, zodat een eerste gezamenlijke stap met het NVA mogelijk is.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 23 december 2007, 22:28   #14
rik47
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 maart 2004
Berichten: 1.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
VB wil B. kapot en heeft er een chaotische overgangsperiode voor over, met veel schade en nadeel.
NVA wil B. kapot, maar op een meer geordende manier zonder zoveel kapot te maken.
De neo-tsjeven willen B. niet kapot, maar wel grondig genoeg hervormen, zodat een eerste gezamenlijke stap met het NVA mogelijk is.
Goed en juist samengevat.
rik47 is offline  
Oud 23 december 2007, 22:34   #15
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Andere plaat! Hardcore Nation! je zou voor minder...ehm...nee ik ga het niet zeggen...
Hoezo andere plaat? Als BDW zegt dat hij geen separatist is liegt hij dan?

Hardcore Nation, ben je daar gaan kijken? The Kingdom of Loathing, bangelijk spel. Maar ja, dat heeft er weinig mee te maken.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 23 december 2007, 22:38   #16
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.930
Standaard

De geloofwaardigheid van het Vlaams Kartel is in de laatste week ernstig aangetast. Dat is zo. Maar om nu te zeggen dat NVA geen Vlaams nationalistische partij is, is te voorbarig. Ik trek definitieve conclusies eind maart. Al blijf ik het onbegrijpelijk vinden dat NVA akkoord is gegaan met die interimregering.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline  
Oud 23 december 2007, 22:45   #17
rik47
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 maart 2004
Berichten: 1.406
Standaard

Met pijn in het hart voor het kartel is deze interim-regeringstrein dan toch vertrokken, ofwel komt hij goed en veilig aan, of hij kan op hol slaan.
rik47 is offline  
Oud 23 december 2007, 22:45   #18
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
NVA wil B. kapot, maar op een meer geordende manier zonder zoveel kapot te maken.
Allemaal mooi maar het betekent toch ook dat ze er niet alles voor over hebben en er dus bijgevolg ook nooit gaan aan toekomen.

Wie denkt dat hij samen met de Walen Belgie gaat afbreken, die droomt.

In mijn opzicht is het plan van de CVP/ACV de NVA kapot te maken, die paar % dat ervan naar het VB overstapt daar hebben ze geen schrik van.
__________________




Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 23 december 2007 om 22:46.
HAMC is offline  
Oud 23 december 2007, 23:05   #19
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Maar wel consequent, het VB wil Belgie kapot, CD&V/NVA willen Belgie redden.
Maar ze beweerden wel dat ze in België geen toekomst meer zien. Allee, toch voor de verkiezingen. En waar zijn nu hun vlaamse vaandeltjes, netjes opgeborgen samen met hun lange lijst leugens en valse beloften om ze met de volgende verkiezingen terug boven te halen om dan weer veel blabla over vissen in een pan te verkopen. Intussen staan ze toch maar mooi in de rij voor een postje. Wat M. R. van het VB is doet hier niet terzake. Nog altijd beter een M. R. in de partij dan een Margriet Hermans die haar al direct liet terug fluiten na haar politiek uitstapje met J. M. Dedecker, al ben ik zelf ook helemaal geen aanbidder van M. R.

Laatst gewijzigd door Garry : 23 december 2007 om 23:06.
Garry is offline  
Oud 23 december 2007, 23:06   #20
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Hoezo andere plaat? Als BDW zegt dat hij geen separatist is liegt hij dan?

Hardcore Nation, ben je daar gaan kijken? The Kingdom of Loathing, bangelijk spel. Maar ja, dat heeft er weinig mee te maken.
Bart heeft gezegd dat hij met CD&V een staatshervorming wil bewerkstelligen ipv van een onafhankelijk Vlaanderen. Hij zei daar ook bij op lange termijn de hoofden moeten rijpen voor een onafhankelijk Vlaanderen.

Precisie en waarheid is sommige oppositiemensen niet hun ding, en begrijpelijk.
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be