Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

 
 
Discussietools
Oud 25 december 2007, 09:01   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard politiek sinisme ten top: interimregering ook na Pasen

Zo af en toe valt een mens toch in verbazing, niettegenstaande zijn jarenlange ervaring.
Dat niet elke politieker altijd het achterste van zijn tong laat zien, dat weten we allemaal, dat weten we al lang.

Maar een open en blote afspraak, (open en bloot omdat ze redelijk indruist tegen de uitslag van de verkiezingen, en dus voorgesteld wordt als een noodmaatregel, per definitie tijdelijk dus, want anders niet demokratisch), die voor de vertrouwensstemming reeds verkracht wordt, ... dat slaat toch alles.

Ik roep de kartelpartners op om duidelijkheid te vragen aan de andere meerderheidspartijen over hun werkelijke bedoelingen.
Want met oneerlijke mensen, werk je geen dag langer samen, zelfs niet als het je pijn doet. Vlamingen zeggen: "eerlijk duurt het langst".

Zo' sinisme vanwege de betrokken frankofone partij, doet me mijn flamingantisme opdrijven tot toppen die ik zelf niet voor mogelijk achtte in mijn boerensimpele geest.



de frut ( www.gva.be voor wie de frut niet mocht kennen):

24/12 Stopt interimregering wel op 23 maart?

Zullen we een definitieve regering krijgen, of blijft de huidige interimregering ook na Pasen aan het bewind? Tijdens het debat over de regeerverklaring van Verhofstadt III in de Senaat waarschuwden meerdere sprekers, onder hen ook de MR-fractieleidster, voor het aanblijven van de interimregering.

Het debat werd geopend door Vlaams Belangfractieleider Joris Van Hauthem. Voor hem is de interimregering de negatie van de verkiezingsuitslag. De Franstaligen binnen deze regering willen een aantal bevoegdheden herfederaliseren, terwijl de Vlaamse resoluties door CD&V en Open Vld verloochend worden. "Het kartel CD&V/N-VA heeft een historische kans gemist om te doen wat de kiezer wil", besloot hij.

Verschillende sprekers zegden niet te geloven dat de interimregering er op 23 maart de brui aan zal geven. Christine Dufraigne (MR) wees erop dat het niet te voorspellen is wat er binnen drie maanden zal gebeuren. Soms zijn voorlopige maatregelen erg definitief, stelde ze.

Bart Martens (sp.a) omschreef de interimregering als "paars-paaps". Het is een product uit de uitverkoop, dat na de vervaldatum nog geconsumeerd kan worden, maar dan kan de producent niet meer verantwoordelijk gesteld worden voor de schade die bij de consumptie veroorzaakt wordt. Verhofstadt zal blijven zitten, voorspelde hij.

Voor José Darras (Ecolo) bestaat een interimregering niet, noch in de grondwet, nog in andere teksten. De enige garantie dat het om een tijdelijke regering gaat, is de verklaring van premier Guy Verhofstadt dat hij er op 23 maart mee stopt, en de wil van CD&V om nadien het roer over te nemen.

Ook Francis Delpérée (cdH) vond de term "interimregering" niet goed gekozen. Maar hij verwachtte wel dat Guy Verhofstadt op 23 maart het ontslag van de regering zal indienen en de koning zal vragen om een nieuwe premier aan te duiden.

Het debat werd bijgewoond door verschillende regeringsleden - Inge Vervotte (CD&V), Charles Michel (MR) en even Pieter De Crem (CD&V) -, stelde Open Vld-fractieleider Paul Wille met tevredenheid vast.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 25 december 2007 om 09:19.
De schoofzak is offline  
Oud 25 december 2007, 09:09   #2
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik roep de kartelpartners op om duidelijkheid te vragen aan de andere meerderheidspartijen over hun werkelijke bedoelingen.
U zei 'kartelpartners'?
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 25 december 2007, 09:16   #3
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Zo af en toe valt een mens toch in verbazing, niettegenstaande zijn jarenlange ervaring.
Alleé jong?
Het was anders CVP-er Dehaene die een gelijkaardige 'oplossing' zeven jaar kon rekken.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 25 december 2007, 09:20   #4
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Het kartel, ook de N-VA dus, is akkoord gegaan met dit onding. Nu ze die trein hebben laten vertrekken zullen ze hem, met de dood in hart maar in s' lands belang, véééééééééééééééééél langer laten rijden dan hen lief is.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 25 december 2007, 09:23   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Is dat hier een forum van liefhebbers die de politiek volgen, of is dat hier een forum voor waarzeggers en handopleggers?
Als ge begrijpt wat ik bedoel.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 25 december 2007, 09:27   #6
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik roep de kartelpartners op om duidelijkheid te vragen aan de andere meerderheidspartijen over hun werkelijke bedoelingen.
Overigens vraag ik mij dat ook af.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 25 december 2007, 09:34   #7
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Is dat hier een forum van liefhebbers die de politiek volgen, of is dat hier een forum voor waarzeggers en handopleggers?
Als ge begrijpt wat ik bedoel.
Ik begrijp maar al te goed wat jij bedoelt.

FEIT is echter dat de N-VA maar een zwak signaaltje gegeven heeft door één van haar mandatarissen te gebruiken. Ze had zichzelf meer garanties gegeven op een staatshervorming door �*l haar mandatarissen te dwingen géén meerderheid te leveren voor VerhofstadtIII. Ik denk trouwens niet dat daar partijslaven, van welke partij ook, extreme dwang voor nodig hebben. De boterhammetjes met beleg, hé?

Het feit dat JIJ deze draad startte wijst er trouwens duidelijk genoeg op dat ook jouw neus nog stankgevoelig is.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 25 december 2007 om 09:37.
Knuppel is offline  
Oud 25 december 2007, 09:45   #8
I amsterdam
Minister-President
 
I amsterdam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2007
Berichten: 5.368
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het kartel, ook de N-VA dus, is akkoord gegaan met dit onding. Nu ze die trein hebben laten vertrekken zullen ze hem, met de dood in hart maar in s' lands belang, véééééééééééééééééél langer laten rijden dan hen lief is.

Het kartel kan niet maken om de trein te laten rijden na pasen ,als het resultaat onder de maat van hun beloften is.
Als ze het wel doen ,dat groeit de Vlaamse oppositie de pan uit bij de volgende verkiezingen.
I amsterdam is offline  
Oud 25 december 2007, 10:05   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik begrijp maar al te goed wat jij bedoelt.

FEIT is echter dat de N-VA maar een zwak signaaltje gegeven heeft door één van haar mandatarissen te gebruiken. Ze had zichzelf meer garanties gegeven op een staatshervorming door �*l haar mandatarissen te dwingen géén meerderheid te leveren voor VerhofstadtIII. Ik denk trouwens niet dat daar partijslaven, van welke partij ook, extreme dwang voor nodig hebben. De boterhammetjes met beleg, hé?

Het feit dat JIJ deze draad startte wijst er trouwens duidelijk genoeg op dat ook jouw neus nog stankgevoelig is.
Waarom slechts één onthoudingsstem geplaatst werd, dat is uitvoerig genoeg in het nieuws gekomen, zowel voor de partijraad (of hoe heet dat ding ook weer) als na de partijraad van de NVA. Ik neem zonder de minste twijfel aan dat dit doorgesproken is tussen de kartelpartners.
Dat de nva-mandatarissen lootje moesten trekken, en uiteindelijk er zelfs senten voor over hadden om zich te mogen onthouden, staat haaks op jouw gezegde "dwingen geen meerderheid te geven aan V.III)(*)

Mijn neus is ongelooflijk stankgevoelig. Het hoofdpersonage in het boek "le parfum" zinkt in het niet bij mij: ik ruik een belgisist, een fdf'er en soortgelijke zelfs nog wanneer men mij in koma brengt om me te trachten te eutanaseren.


(*) Een VI was in den oorlog minder dodelijk dan een VII, laat staan nu hoe humaan een V III is.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 25 december 2007 om 10:06.
De schoofzak is offline  
Oud 25 december 2007, 21:40   #10
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Er werd lotje getrokken om niet te moeten stemmen.
NIEMAND wilde eigenlijk stemmen, maar enkel degene die ervoor betaalde mocht zich onthouden.

Vertel eens schoofzakske. Waarom stemden er vier van de vijf als het zo duidelijk is dat ook zij eigenlijk niet wilden?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 25 december 2007, 22:50   #11
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Er werd lotje getrokken om niet te moeten stemmen.
NIEMAND wilde eigenlijk stemmen, maar enkel degene die ervoor betaalde mocht zich onthouden.

Vertel eens schoofzakske. Waarom stemden er vier van de vijf als het zo duidelijk is dat ook zij eigenlijk niet wilden?
Alleen al op deze toon discuteren bewijst op welke basis extreem rechts andere strekkingen benaderd. heel miniem, en secuur maar het toont wel de denigrerende en respectloze vorm van ageren tav andere meningen.
Hoe verborgen jij jou gedachtegoed ook wil houden Knuppel, je werkt goed mee met een systeem waarvan ik zeker ben dat je het verafschuwd.

En dit is de basis waarom ik en vele anderen nooit of nooit met dat regime ook maar iets wil temaken hebben.
giserke is offline  
Oud 25 december 2007, 23:01   #12
the outlaw torn
Minister
 
the outlaw torn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Locatie: oost-vlaanderen
Berichten: 3.424
Standaard

allee, het heeft weer lang geduurd,.....

die poco-partijkes toch e.

hopelijk betalen �*lle partijen hier bij de volgende verkiezingen een ferme prijs voor.

de uitslag in 2009 ? indien hetgeen her gezegd word klopt ( en de kans is groot ) dan denk ik aan een volgende uitslag.

1. een zoveelste overwinning voor VB
2. een stijging van LDD
3. een stijging van groen !!

aan de waalse zijde, een alom hoera ! -stemming en dus vertalende in het stemhokje nl. stijging PS, CDH en ecolo. lichte daling vr MR ( de ps-stemmen moeten ergens van komen )

ik kan me vergissen, mr ik denk dat dit een redelijk realistische uitslag zou kunnen zijn indien de interim-regering na 23 maart blijft.
__________________
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!!

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline  
Oud 25 december 2007, 23:03   #13
the outlaw torn
Minister
 
the outlaw torn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Locatie: oost-vlaanderen
Berichten: 3.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Het kartel kan niet maken om de trein te laten rijden na pasen ,als het resultaat onder de maat van hun beloften is.
Als ze het wel doen ,dat groeit de Vlaamse oppositie de pan uit bij de volgende verkiezingen.
idd, van kartel hangt alles af. wait and see, zeker ?
__________________
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!!

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline  
Oud 26 december 2007, 06:15   #14
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Alleen al op deze toon discuteren bewijst op welke basis extreem rechts andere strekkingen benaderd. heel miniem, en secuur maar het toont wel de denigrerende en respectloze vorm van ageren tav andere meningen.
Hoe verborgen jij jou gedachtegoed ook wil houden Knuppel, je werkt goed mee met een systeem waarvan ik zeker ben dat je het verafschuwd.

En dit is de basis waarom ik en vele anderen nooit of nooit met dat regime ook maar iets wil temaken hebben.
Jij maakt er je wel gemakkelijk vanaf, hé Giserke?

Het is ook niet leuk om met de feiten geconfronteerd te worden, hé?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 26 december 2007, 06:18   #15
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Jij mag nochtans ook antwoorden op de vraag, Giserke.

Waarom stemden er net genoeg N-VA-ers om Verhofstadt III op poten te krijgen als ze daar geen eigenlijk geen zin in hadden?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 26 december 2007, 07:38   #16
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Alleen al op deze toon discuteren bewijst op welke basis extreem rechts andere strekkingen benaderd. heel miniem, en secuur maar het toont wel de denigrerende en respectloze vorm van ageren tav andere meningen.
Hoe verborgen jij jou gedachtegoed ook wil houden Knuppel, je werkt goed mee met een systeem waarvan ik zeker ben dat je het verafschuwd.

En dit is de basis waarom ik en vele anderen nooit of nooit met dat regime ook maar iets wil temaken hebben.
Alle Vlaamse partijen - zonder Groen! - stemden nochtans samen met het VB de splitsing van BHV in de commissie Binnenlandse Zaken.
Zonder het VB hadden jullie zelfs d�*t nog niet gehad.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 26 december 2007, 07:52   #17
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Niettemin verleent Giserke zijn steun enkel aan het regime dat niemand verafschuwd.....
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 26 december 2007, 08:15   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Jij mag nochtans ook antwoorden op de vraag, Giserke.

Waarom stemden er net genoeg N-VA-ers om Verhofstadt III op poten te krijgen als ze daar geen eigenlijk geen zin in hadden?
Omdat na debat in de partijraad er beslist was om die lijn te volgen, nondedju.

Hebt ge het nu nog niet door?
In tegenstelling tot sommige anderen, wordt er in de nva eerst gedebatteerd.
En het programma van het blok is niet hetzelfde als dat van de nva. Gij zit heel den tijd te jammeren dat de nva niet doet wat het blok wel zou doen.

Wel vergeet het hé. Vraag aan je eigen mandatarissen om te bereiken wat je wil bereiken. Maar dan gaat ge geen mm vooruit gaan hé.
Daar kunt ge over beginnen janken, maar daar kunt ge ook over beginnen nadenken: wat is er mis?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 26 december 2007, 08:37   #19
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Ik bepaal wel zelf wat ik zou doen, Giserke. Ik heb daar namelijk geen partij voor nodig.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 26 december 2007, 09:38   #20
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
...interimregering ook na Pasen
Dat zou een goede zaak zijn voor dit land en zijn inwoners. Verhofstadt heeft tenminste al overvloedig bewezen dat hij de job aankan. Als er van Leterme één ding duidelijk is, dan is het wel dat hij het niet aankan. Die heikneuter hoort niet thuis in de federale politiek.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be