Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 juli 2005, 17:09   #1
vercetti
Minister
 
vercetti's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juli 2004
Berichten: 3.032
Standaard Vlaams Nationalisme heeft gewéldig potentieel

Citaat:
"België danst" zet duizenden Belgen in bewegingza 16/07/05 - Duizenden dansparen in heel het land hebben om tien over tien gedanst op de tonen van "Ik hou van u - Je t'aime, tu sais". Koning Albert en koningin Paola keken toe vanuit de tribune in Ieper. Ook prins Filip en prins Laurent waren van de partij in respectievelijk Eupen en La Roche.



Het dansevenement "België danst" kadert in de viering van 175 jaar België en 25 jaar federalisme. In twaalf verschillende steden werd de dans zaterdagavond ingestudeerd onder leiding van beroepsdansers.

Op de tonen van "Ik hou van u - Je t'aime, tu sais" van Stijn Meuris en Marie Daulne (Zap Mama) gaven duizenden landgenoten het beste van zichzelf in de openlucht. Ze dansten op een choreografie van Damien Jalet en Larbi Cherkaoui.

Er werd gedanst in alle Belgische provincies. Prins Filip woonde het evenement bij in Eupen en prins Laurent reisde voor de gelegenheid naar La Roche.

VRT en RTBF brachten "België danst" live op antenne. De deelnemende steden waren Brussel, Gent, Hasselt, Charleroi, Dinant, Antwerpen, Eupen, La Roche, Leuven, Luik, Waver en Ieper.
Laat ons nu stellen dat er per stad duizend mensen waren. Dat maakt in totaal 12 000 mensen die voor belgië zijn. De mensen die er niet waren (6 000 000 - 12 000) dus 5 988 000 mensen; zijn in theorie tégen belgië.

Laat de échte onafhankelijkheid maar al komen. [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by vercetti on 19-07-2005 at 18:10
Reason:
--------------------------------

Citaat:
"België danst" zet duizenden Belgen in bewegingza 16/07/05 - Duizenden dansparen in heel het land hebben om tien over tien gedanst op de tonen van "Ik hou van u - Je t'aime, tu sais". Koning Albert en koningin Paola keken toe vanuit de tribune in Ieper. Ook prins Filip en prins Laurent waren van de partij in respectievelijk Eupen en La Roche.



Het dansevenement "België danst" kadert in de viering van 175 jaar België en 25 jaar federalisme. In twaalf verschillende steden werd de dans zaterdagavond ingestudeerd onder leiding van beroepsdansers.

Op de tonen van "Ik hou van u - Je t'aime, tu sais" van Stijn Meuris en Marie Daulne (Zap Mama) gaven duizenden landgenoten het beste van zichzelf in de openlucht. Ze dansten op een choreografie van Damien Jalet en Larbi Cherkaoui.

Er werd gedanst in alle Belgische provincies. Prins Filip woonde het evenement bij in Eupen en prins Laurent reisde voor de gelegenheid naar La Roche.

VRT en RTBF brachten "België danst" live op antenne. De deelnemende steden waren Brussel, Gent, Hasselt, Charleroi, Dinant, Antwerpen, Eupen, La Roche, Leuven, Luik, Waver en Ieper.
Laat ons nu stellen dat er per stad duizend mensen waren. Dat maakt in totaal 12 000 mensen die voor belgië zijn. De mensen die er niet waren (6 000 000 - 12 000) dus 5 988 000 mensen; zijn in theorie tégen belgië.

Laat de échte onafhankelijkheid maar al komen. [/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

[quote]"België danst" zet duizenden Belgen in bewegingza 16/07/05 - Duizenden dansparen in heel het land hebben om tien over tien gedanst op de tonen van "Ik hou van u - Je t'aime, tu sais". Koning Albert en koningin Paola keken toe vanuit de tribune in Ieper. Ook prins Filip en prins Laurent waren van de partij in respectievelijk Eupen en La Roche.



Het dansevenement "België danst" kadert in de viering van 175 jaar België en 25 jaar federalisme. In twaalf verschillende steden werd de dans zaterdagavond ingestudeerd onder leiding van beroepsdansers.

Op de tonen van "Ik hou van u - Je t'aime, tu sais" van Stijn Meuris en Marie Daulne (Zap Mama) gaven duizenden landgenoten het beste van zichzelf in de openlucht. Ze dansten op een choreografie van Damien Jalet en Larbi Cherkaoui.

Er werd gedanst in alle Belgische provincies. Prins Filip woonde het evenement bij in Eupen en prins Laurent reisde voor de gelegenheid naar La Roche.

VRT en RTBF brachten "België danst" live op antenne. De deelnemende steden waren Brussel, Gent, Hasselt, Charleroi, Dinant, Antwerpen, Eupen, La Roche, Leuven, Luik, Waver en Ieper.

[quote]

Laat ons nu stellen dat er per stad duizend mensen waren. Dat maakt in totaal 12 000 mensen die voor belgië zijn. De mensen die er niet waren (6 000 000 - 12 000) dus 5 988 000 mensen; zijn in theorie tégen belgië.

Laat de échte onafhankelijkheid maar al komen. [/size]
[/edit]
__________________
http://www.petitiononline.com/08091988/
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.



Laatst gewijzigd door vercetti : 19 juli 2005 om 17:10.
vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2005, 17:17   #2
Postmoderne Flikker
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti
Laat ons nu stellen dat er per stad duizend mensen waren. Dat maakt in totaal 12 000 mensen die voor belgië zijn. De mensen die er niet waren (6 000 000 - 12 000) dus 5 988 000 mensen; zijn in theorie tégen belgië.

Laat de échte onafhankelijkheid maar al komen.
je logica trekt op je kloten. ik was er niet, waarom? pure onverschilligheid. Mijn moeder was er niet, waarom? geen zin om te dansen. Mijn vader was er niet, waarom? geen tijd. Mijn zus was er niet, waarom? ze wist niet dat zoiets ging plaatsvinden.

en nu jij.
Postmoderne Flikker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2005, 17:19   #3
Xnorf
Gouverneur
 
Xnorf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 maart 2004
Locatie: Limburg
Berichten: 1.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Postmoderne Flikker
je logica trekt op je kloten. ik was er niet, waarom? pure onverschilligheid. Mijn moeder was er niet, waarom? geen zin om te dansen. Mijn vader was er niet, waarom? geen tijd. Mijn zus was er niet, waarom? ze wist niet dat zoiets ging plaatsvinden.

en nu jij.
das dezelfde logica als :
25% stemt VB dus 75% is tegen

maar dan hoor je der gene commentaar op
__________________
Hmmmmm...
Xnorf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2005, 17:22   #4
Postmoderne Flikker
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xnorf
das dezelfde logica als :
25% stemt VB dus 75% is tegen

maar dan hoor je der gene commentaar op
Wees maar zeker dat ik daar commentaar op heb. Stel (ik weet de juiste cijfers niet, doet er nu niet toe) dat VB = 25%; SP.A-Spirit= 20 % ; VLD = 21% ; CD&V-NVA = 23%; dan zou je dat kunnen doortrekken naar : 20% stemt op Sp.A-Spirit; 80% is ertegen. Het is dus idd een logica die op Vercetti's kloten trekt
Postmoderne Flikker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2005, 17:45   #5
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.960
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xnorf
das dezelfde logica als :
25% stemt VB dus 75% is tegen

maar dan hoor je der gene commentaar op
Nog even verder doortrekken.
Bub haalt 0,3% dus 99,7% is tegen bub.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2005, 17:55   #6
lordoffaith
Provinciaal Statenlid
 
lordoffaith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2004
Berichten: 724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Nog even verder doortrekken.
Bub haalt 0,3% dus 99,7% is tegen bub.
strike
__________________
Wanneer krijgen we een vlaams front?
lordoffaith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2005, 18:28   #7
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti
Laat ons nu stellen dat er per stad duizend mensen waren. Dat maakt in totaal 12 000 mensen die voor belgië zijn. De mensen die er niet waren (6 000 000 - 12 000) dus 5 988 000 mensen; zijn in theorie tégen belgië.

Laat de échte onafhankelijkheid maar al komen.
En, hoe was de puntenkaart ? Veel rooi cijferkes ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2005, 18:53   #8
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Postmoderne Flikker
je logica trekt op je kloten. ik was er niet, waarom? pure onverschilligheid. Mijn moeder was er niet, waarom? geen zin om te dansen. Mijn vader was er niet, waarom? geen tijd. Mijn zus was er niet, waarom? ze wist niet dat zoiets ging plaatsvinden.

en nu jij.
Ik vind dat jij veel te veel moeite doet om jouw vader, moeder en zus van een alibi te voorzien op die bewuste dag...
Wat hebben jullie te verbergen flikker?

__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2005, 22:14   #9
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Nog even verder doortrekken.
Bub haalt 0,3% dus 99,7% is tegen bub.
Oehoe, die zit!
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 10:04   #10
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Op het forum van Lalibre loopt al enkele dagen het topic "La Belgique pour vous, c'est..."


80 �* 90% van de reacties zijn anti-belgisch. Ik heb er eentje uitgekozen die alles zo'n beetje samenvat:

Citaat:
Sûrement le seul pays au monde ... �* s’interroger sur sa fin prochaine. N’est-ce pas l’évidence d’une dynamique, soit initiée par la Flandre, mais �* l’évidence inéluctable.

Quant en couple ne s’entends plus (surtout si le mariage fut forcé), il faut que les conjoints se séparent avant qu’ils n’en finissent par se haïr irrémédiablement, ou pire, qu’ils en viennent aux mains.

Je voudrais dire �* nos amis flamands que je respecte leur désir et leur droit �* l’indépendance pour autant qu’il soit exprimé démocratiquement et dans le respect de l’Autre. Je voudrais leur dire « Parlons-nous, séparons nous �* l’amiable en vue de mettre fin �* cette erreur de l’Histoire ». « Repartons sur des bases plus claires et respectueuses des différences de chacun et vivons ensemble dans la maison européenne », mais débarrassés de la chambre commune que l'on nous a imposée en 1830.

Un destin bien plus grand s’offre �* nous, francophones et wallons de ce futur ex-pays. Un destin de bon sens dans un Europe qui se construit. Nous sommes de langue et de culture française. Alors … Qu’attendons-nous … ?

Laurent B. de Chaumont-Gistoux
Amen.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 10:20   #11
restons courtois
Parlementslid
 
restons courtois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2004
Locatie: Erde
Berichten: 1.624
Standaard

Heeft U weer uw selectief bril op Zeno?
80% van de reacties zijn pro-belgisch.

Om anti-belgische reacties te lezen moet U op de Forum van "de standaard" gaan.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by restons courtois on 20-07-2005 at 11:25
Reason:
--------------------------------

Heeft U weer uw selectief bril op Zeno?
80% van de reacties zijn pro-belgisch.

Om anti-belgische reacties te lezen moet U op de Forum van "de standaard" gaan.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Heeft U weer uw selectief bril op Zeno?
80% van de reacties zijn pro-belgisch.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door restons courtois : 20 juli 2005 om 10:25.
restons courtois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 10:28   #12
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Hij ziet zijn eigen posts en die van de RWF waarschijnlijk vijf keer beter.

Aan de inleidende poster Vercetti: uw logica - of beter het gebrek eraan - bewijst uw eigen frustratie. Miljoenen Belgen volgden de dans op TV en zagen dat het goed was. Dat is wat telt.

Ik ben nota bene ook niet gaan dansen, wegens teveel werk.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 10:42   #13
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Miljoenen Belgen volgden de dans op TV en zagen dat het goed was. Dat is wat telt.
miljoenen belgen?? Kunt u dat bewijzen aan de hand van kijkcijfers?
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 12:12   #14
instromaniac
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 23 maart 2004
Berichten: 2.703
Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Hij ziet zijn eigen posts en die van de RWF waarschijnlijk vijf keer beter.

Aan de inleidende poster Vercetti: uw logica - of beter het gebrek eraan - bewijst uw eigen frustratie. Miljoenen Belgen volgden de dans op TV en zagen dat het goed was. Dat is wat telt.

Ik ben nota bene ook niet gaan dansen, wegens teveel werk.
Het ironische is dat de BUB net dezelfde logica hanteert, keer op keer. Pot, ketel ...
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 17:00   #15
vercetti
Minister
 
vercetti's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juli 2004
Berichten: 3.032
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Hij ziet zijn eigen posts en die van de RWF waarschijnlijk vijf keer beter.

Aan de inleidende poster Vercetti: uw logica - of beter het gebrek eraan - bewijst uw eigen frustratie. Miljoenen Belgen volgden de dans op TV en zagen dat het goed was. Dat is wat telt.

Ik ben nota bene ook niet gaan dansen, wegens teveel werk.
Tiens, jullie zeggen toch vaak: 'Bub heeft kiespotentieel van 80% omdat al wie niet Vlaams Blok/Belang stemt voor belgie en dus de bub is'

Of zoiets.
__________________
http://www.petitiononline.com/08091988/
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.


vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 18:38   #16
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.960
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Hij ziet zijn eigen posts en die van de RWF waarschijnlijk vijf keer beter.

Aan de inleidende poster Vercetti: uw logica - of beter het gebrek eraan - bewijst uw eigen frustratie. Miljoenen Belgen volgden de dans op TV en zagen dat het goed was. Dat is wat telt.

Ik ben nota bene ook niet gaan dansen, wegens teveel werk.

Miljoenen mensen zegt u?
Ik ben eens gaan kijken naar de top 10 van de kijkcijfers de laatste zeven dagen en het waren De Kampioenen die het hoogste cijfer haalden nl. 872000 kijkers op 18-07-2005. Dus die miljoenen Belgen was weer natte vingerwerk van u zonder ook maar enige bron of waarde.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2005, 02:25   #17
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Hij ziet zijn eigen posts en die van de RWF waarschijnlijk vijf keer beter.

Aan de inleidende poster Vercetti: uw logica - of beter het gebrek eraan - bewijst uw eigen frustratie. Miljoenen Belgen volgden de dans op TV en zagen dat het goed was. Dat is wat telt.

Ik ben nota bene ook niet gaan dansen, wegens teveel werk.
wat een verrassing: ipv op die lezersbrief van die extremistische nazi-flamigant te antwoorden lanceert Hans1 zijn duizendste one-liner/dogma, zijnde dat "miljoenen Belgen de dans op tv volgden". Man man man, wat een zielige vertoning toch, steeds weer en weer....
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be