Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 mei 2004, 15:46   #1
Charlotte
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 3 mei 2004
Berichten: 5
Standaard

We hebben dus die nieuwe verkeerswetgeving, of ze nu goed is of niet. Mijn vraag is: hoe zit het met politieke partijen? Zijn er partijen die 'en bloc' tegen de verkeerswetgeving zijn (dus niet gewoon Jean-marie De Decker, maar echte, volledige partijen)? Of moet ik weer ongeldlig/blanco stemmen om op het Vlaams Blok stemmen als protest?
Charlotte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2004, 16:02   #2
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Charlotte
We hebben dus die nieuwe verkeerswetgeving, of ze nu goed is of niet. Mijn vraag is: hoe zit het met politieke partijen? Zijn er partijen die 'en bloc' tegen de verkeerswetgeving zijn (dus niet gewoon Jean-marie De Decker, maar echte, volledige partijen)? Of moet ik weer ongeldlig/blanco stemmen om op het Vlaams Blok stemmen als protest?
heu wat heeft het blok met de verkeerswet te maken? Het enige wat ze uit kraaien is de superboetes afschaffen, om de kleine man naar de mond te praten.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2004, 16:05   #3
mad_drone
Gouverneur
 
mad_drone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 november 2003
Locatie: destelbergen
Berichten: 1.280
Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

ik denk dat Groen! er zeker nog een hoop aanpassingen aan wil doen. Om het veiliger te maken ipv onveiliger zoals De decker wil
mad_drone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2004, 16:13   #4
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

- N-VA is voor een gegarandeerde pakkans op gevaarlijke plaatsen met een volledige administratieve afhandeling. (dus meer flitsen en een effectieve afhandeling van de boete en niet seponeren zoals nu)
- Voor zware overtredingen een tijd de wagen afgeven op een gerechtelijke parking. Daarmee heb je geen zware sociale gevolgen voor de kleine man wel last. En rijken zullen zich toch gestraft voelen (stel je voor hun auto een dag kwijt).
- De boetes drastisch te verlagen tot het niveau van Nederland (ongeveer 10% van de tarieven in België)
- Ook moeten er variabele snelheden worden ingevoerd volgens de verkeerssituatie.
- En natuurlijk een 0 tolerantie voor alcohol achter het stuur
- De wegeninfrastructuur moet worden aangepast (gescheiden fietspaden- beter verlichte zebrapaden enz…)
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2004, 16:15   #5
kangoo
Partijlid
 
Geregistreerd: 8 april 2004
Berichten: 269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mad_drone
ik denk dat Groen! er zeker nog een hoop aanpassingen aan wil doen. Om het veiliger te maken ipv onveiliger zoals De decker wil
15 per uur op de autostrade en op iedere auto een flitspaal om te voorliggers te pakken.
kangoo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2004, 16:28   #6
mad_drone
Gouverneur
 
mad_drone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 november 2003
Locatie: destelbergen
Berichten: 1.280
Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kangoo
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mad_drone
ik denk dat Groen! er zeker nog een hoop aanpassingen aan wil doen. Om het veiliger te maken ipv onveiliger zoals De decker wil
15 per uur op de autostrade en op iedere auto een flitspaal om te voorliggers te pakken.
ben ik blij dat er nog fietsen zijn . gebruik die dan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke

N-VA is voor een gegarandeerde pakkans op gevaarlijke plaatsen met een volledige administratieve afhandeling. (dus meer flitsen en een effectieve afhandeling van de boete en niet seponeren zoals nu)
- Voor zware overtredingen een tijd de wagen afgeven op een gerechtelijke parking. Daarmee heb je geen zware sociale gevolgen voor de kleine man wel last. En rijken zullen zich toch gestraft voelen (stel je voor hun auto een dag kwijt).
- De boetes drastisch te verlagen tot het niveau van Nederland (ongeveer 10% van de tarieven in België)
- Ook moeten er variabele snelheden worden ingevoerd volgens de verkeerssituatie.
- En natuurlijk een 0 tolerantie voor alcohol achter het stuur
- De wegeninfrastructuur moet worden aangepast (gescheiden fietspaden- beter verlichte zebrapaden enz…)
kan ik me op enkele standpunten volledig in vinden. Behalve het verlagen van die boetes. Als het verkeer veiliger moet, dan ga je toch geen overtredingen begaan... dus waarom zou je dan de boetes lager willen? Als het verkeer in België ( infrastructuur ) uiteindelijk zo veililg is als in nederland zal ik er geen probleem van maken maar ondertussen kan je echt geen vergelijking maken...
mad_drone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2004, 16:32   #7
CONTRA
Schepen
 
CONTRA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2003
Berichten: 478
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
- N-VA is voor een gegarandeerde pakkans op gevaarlijke plaatsen met een volledige administratieve afhandeling. (dus meer flitsen en een effectieve afhandeling van de boete en niet seponeren zoals nu)
- Voor zware overtredingen een tijd de wagen afgeven op een gerechtelijke parking. Daarmee heb je geen zware sociale gevolgen voor de kleine man wel last. En rijken zullen zich toch gestraft voelen (stel je voor hun auto een dag kwijt).
- De boetes drastisch te verlagen tot het niveau van Nederland (ongeveer 10% van de tarieven in België)
- Ook moeten er variabele snelheden worden ingevoerd volgens de verkeerssituatie.
- En natuurlijk een 0 tolerantie voor alcohol achter het stuur
- De wegeninfrastructuur moet worden aangepast (gescheiden fietspaden- beter verlichte zebrapaden enz…)
Dit heeft veel gelijkenis wat het vlaamsblok wil....


En liefst een onderscheid maken tussen goede en slechte chauffeurs, en of je veel of weinig rijd (beroepshalve)
CONTRA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2004, 17:17   #8
Charlotte
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 3 mei 2004
Berichten: 5
Standaard

Gezien stemmen op het blok gezien wordt als een uiting van protest, en er geen enkele andere manier is dat ik tijdens de verkiezingen mijn protest kan laten blijken (b.v. door op een partij te stemmen die tegen de huidige verkeerswetgeving is), is het Blok de enige uitweg, is dit wat je wil zeggen?

In je antwoord komt immers inderdaad naar voor dat zij de enigen zijn die zich publiek verzetten tegen de nieuwe regeling. Dat ze de mensen naar de mond praten lijkit me logisch, het is tenslotte een politieke partij.

Wat ik had verwacht was dat ze niet de enigen zouden zijn, tough luck .
Charlotte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2004, 17:48   #9
Freddie
Gouverneur
 
Freddie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.266
Standaard

't Is allemaal een kwestie van mentaliteit.
Een goed verkeersgedrag dient van in de lagere school aangeleerd te worden.
Schaf die wekelijkse 2h godsdienstleugens af en vervang ze door verkeersopvoeding aangepast aan de leeftijd van de jongeren.
Freddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2004, 18:00   #10
Charlotte
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 3 mei 2004
Berichten: 5
Standaard

> Voor zware overtredingen een tijd de wagen afgeven op een gerechtelijke parking. Daarmee
> heb je geen zware sociale gevolgen voor de kleine man wel last. En rijken zullen zich toch
> gestraft voelen (stel je voor hun auto een dag kwijt).

Maar een dag dus, en geen weken/maanden? Het probleem is immers dat je je job kwijtgeraakt wanneer je lang je rijbewijs kwijt bent.
Charlotte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2004, 18:09   #11
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Charlotte
We hebben dus die nieuwe verkeerswetgeving, of ze nu goed is of niet. Mijn vraag is: hoe zit het met politieke partijen? Zijn er partijen die 'en bloc' tegen de verkeerswetgeving zijn (dus niet gewoon Jean-marie De Decker, maar echte, volledige partijen)? Of moet ik weer ongeldlig/blanco stemmen om op het Vlaams Blok stemmen als protest?
De verkeerswetgeving is een federale bevoegdheid. Door een bepaalde partij in het Vlaams-Europees parlement te stemmen verandert U niets aan de boetes.
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be