Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 mei 2004, 15:37   #1
sens
Vreemdeling
 
sens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Berichten: 27
Standaard

uit nieuwsgierigheid, heeft iemand een idee hoeveel een minister verdient? zowel federaal als vlaams?
precies bedrag heb ik niet zo nodig, mag een benadering zijn

thx
sens
sens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2004, 15:41   #2
Marco
Parlementslid
 
Marco's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2004
Locatie: Waasland
Berichten: 1.744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sens
uit nieuwsgierigheid, heeft iemand een idee hoeveel een minister verdient? zowel federaal als vlaams?
precies bedrag heb ik niet zo nodig, mag een benadering zijn

thx
sens
Hij verdient weinig maar ontvangt veel.

Ik schat zo ‘n 150.000 € per jaar.
__________________
De verzorgingsstaat is een ongewenste bezoeker die met jouw eigen geld je een cadeau geeft dat je niet wenst en dat gekocht is in een veel te dure winkel.
Politicus: bergen beloven en ravijnen maken. Laten we ze een budget geven voor een molshoop om slechts een kuiltje te krijgen.
Marco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2004, 15:46   #3
Herman Desmedt ©HD
Minister-President
 
Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Locatie: Beersel (Halle-Vilvoorde dus)
Berichten: 5.801
Standaard

Ik denk dat er een paar maand terug iets in een waalse krant stond daarover. Probleem is dat terug te vinden. Blijkbaar niet meer zo direct te vinden op het net.
__________________
Er zijn altijd 3 kanten aan een medaille ... en soms is die waar je eindeloos in de zelfde richting kan gaan zelfs nog de interessantste. ©HD
Herman Desmedt ©HD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2004, 16:00   #4
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.434
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

2 of 3 jaar geleden heeft een minister de uitspraak gedaan dat ie €12 per uur netto heeft, maar dat ie ook veel uren "werkt"-80 uur per week was niet uitzonderlijk volgens de uitspraken.
Bijkomstig in dat artikel was wel dat horecabezoeken ook onder werk vallen, en de onkosten daar gemaakt wel uit eigen zak betaald worden... tot de Visarekeningen op tafel kwamen.
Effe zien, netto €12*320 per maand, Pak'm beet 10000 brut dus. Zonder de Visakaart,of de onkostenvergoedingen-tot de huur van villa's toe,leasing van wagens-of de extra's gekregen door te zetelen in allerlei beheersraden....Of blatante zakkenvullerij A La Augusta, milieubox en andere schandalen.

Ik zou zeggen, voor die pree wil ik die job niet, daarentegenover, als ze betaald zouden worden in verhouding tot de verantwoordelijk die ze hebben, is het onderbetaald.Is het in verhouding tot de verantwoordelijkheid die ze nemen, dan moeten ze geld toeleggen.

Educated guess, allerlei bronnen enzo niet naspeurbaar- pak'em beet 150 tot 200 000 in geld, en makkelijk dat nog eens in allerlei vergoedingen en voordelen in natura.

Vraag van Babeth, welk sociaal secretariaat behandeld die hun "loon"?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2004, 07:57   #5
Bollinasius
Burger
 
Geregistreerd: 1 april 2004
Berichten: 146
Standaard

Volgens mij heeft een minister om en nabij de 8000 euro per maand en een parlementair 4500. Hoeveel zij daarvan moeten afstaan aan de partij is niet bekend maar misschien kan dat eens gevraagd worden aan de verschillende parlementairen die de revue passeren.
__________________
Wie klaagt en zaagt,
heeft meer dan hij vraagt !
Bollinasius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2004, 15:08   #6
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.434
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

8000 netto of brutto? En da's dus alleen van zijn/haar pluche zetel?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2004, 19:02   #7
Littleman
Vreemdeling
 
Littleman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 februari 2004
Berichten: 15
Standaard

Onze ' ministers' maandwedde


Voor al degenen die eens rustig willen overwegen, om er in de toekomst eindelijk iets aan te doen.


Wist u ?

Dat onze Vlaamse ministers een maandwedde hebben van meer dan 10.000 EUR (ruim 400.000 BF)

Dat zij een maandelijkse huisvestingsvergoeding genieten van 2.350 EUR (ongeveer 95.000 BF)

Dat zij een huishoudkostenvergoeding per maand ontvangen van 876 EUR (ruim 35.000 BF)

Dat zij een kleine 300 EUR per maand bijkrijgen als "persoonlijke forfaitaire onkostenvergoeding" (zowat 12.000 BF)

Totaal is dat 13.526 EUR of (545.637 BF) elke maand van het jaar.


En nog kunnen ze het niet laten om met de centjes van de belastingbetaler grote sier te maken, lees maar :


Als supplementje bij hun wel zeer riante broodwinning wordt hen dan nog eens een VISAkaart toevertrouwd,en zij gebruiken die zonder verpinken, om de horecasector op de been te houden, waarschijnlijk als compensatie voor de 21% die men al zolang beloofd er 6% van te maken.


En de afrekeningen na het festijn zijn niet van de poes, er zijn enkele gezonde eters bij, enkele van deze excellenties hebben er in het jaar 2002 degelijk werk van gemaakt want wat zij verorberden grenst aan het ongelooflijke.

Volgens informatie verstrekt door E-magazine nr 160 ging het er aldus aan toe:

Steve STEVAERT gaf met de hem toevertrouwde VISAkaart op zijn naam in dure restaurants de som uit van 22.210 EUR ( 896.000 BF) en dat ter gelegenheid van 97 etentjes of ongeveer 2 per week en dat tegen een gemiddelde prijs van 229 EUR per eetmaal (ongeveer 9240 BF)


Vijf restaurants met Michelin-sterren bezocht door heren van het kabinet van Patrick DEWAEL waar drie VISA kaarten in omloop zijn kregen ruim de aandacht van onze jongens wat resulteerde in 168 bezoeken waarvan 60 op rekening van de kaart van Patrick DEWAEL persoonlijk.


Bijzonder doortastend zijn de omzwermingen in het buitenland, met een uitgave van 3390 EUR (137.000 BF) op 16 maart 2002 in eethuisje STUCKI in BASEL, diezelfde dag wordt, met een andere VISAkaart en door andere flinke jongens nog maar eens een bijkomende hulde gebracht aan restaurant TEUFELHOF eveneens in BASEL voor de niet mis te verstane nota van 2052 EUR (83.000 BF) dus zowat samen op een dag 5.442 EUR of een kleine 220.000 BF


Prent het in uw gedachten dat allemaal met de centen van de belastingbetaler, dus ook met die van u.
__________________
De afrekening volgt...op 13 juni
</img>
Littleman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2004, 19:09   #8
Littleman
Vreemdeling
 
Littleman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 februari 2004
Berichten: 15
Standaard

Hier kan je het allemaal vinden:

http://vlaamsblok.be/publicaties_e-m...21/08/2003#168
__________________
De afrekening volgt...op 13 juni
</img>
Littleman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2004, 19:31   #9
dorus
Banneling
 
 
dorus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.829
Standaard

Sorry mensen, hoe willen julie het land laten besturen?

Door drop outs, die het voor een mager loon eens allemaal komen vertellen?

Kom nou, als je goede bestuurders wil, dan moet je ze betalen. En goed.
Ben je niet tevreden: stuur ze naar huis.

Maar niet beginnen mekkeren over weddes en lonen.
Als jij 15 uur per dag wil werken, 7 dagen op 7, 350 dagen per jaar, dan zal je ook in de buurt komen.
Neem er dan de job-onzekerheid bij.

Ik herhaal, als je niet tevreden bent, stuur ze wandelen. Maar als je er goei wilt, dan zal je moeten dokken.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2004, 20:17   #10
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.434
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Dorus schreef
Citaat:
Kom nou, als je goede bestuurders wil, dan moet je ze betalen. En goed.
Ben je niet tevreden: stuur ze naar huis.

Maar niet beginnen mekkeren over weddes en lonen.
Als jij 15 uur per dag wil werken, 7 dagen op 7, 350 dagen per jaar, dan zal je ook in de buurt komen.
Neem er dan de job-onzekerheid bij.

Ik herhaal, als je niet tevreden bent, stuur ze wandelen. Maar als je er goei wilt, dan zal je moeten dokken.
Ben ik compleet mee akkoord Dorus, maar wie doet de job nu? Mediageile figuren of halve zolen die voldoende naamsbekendheid kunnen verwerven. Voornamelijk advocaten en gefleste leraars.
En dat in naam voor de democratie....
Ik denk dat dit duidelijk is,
Citaat:
Ik zou zeggen, voor die pree wil ik die job niet, daarentegenover, als ze betaald zouden worden in verhouding tot de verantwoordelijk die ze hebben, is het onderbetaald.Is het in verhouding tot de verantwoordelijkheid die ze nemen, dan moeten ze geld toeleggen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2004, 20:26   #11
dorus
Banneling
 
 
dorus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Dorus schreef
Citaat:
Kom nou, als je goede bestuurders wil, dan moet je ze betalen. En goed.
Ben je niet tevreden: stuur ze naar huis.

Maar niet beginnen mekkeren over weddes en lonen.
Als jij 15 uur per dag wil werken, 7 dagen op 7, 350 dagen per jaar, dan zal je ook in de buurt komen.
Neem er dan de job-onzekerheid bij.

Ik herhaal, als je niet tevreden bent, stuur ze wandelen. Maar als je er goei wilt, dan zal je moeten dokken.
Ben ik compleet mee akkoord Dorus, maar wie doet de job nu? Mediageile figuren of halve zolen die voldoende naamsbekendheid kunnen verwerven. Voornamelijk advocaten en gefleste leraars.
En dat in naam voor de democratie....
Ik denk dat dit duidelijk is,
Citaat:
Ik zou zeggen, voor die pree wil ik die job niet, daarentegenover, als ze betaald zouden worden in verhouding tot de verantwoordelijk die ze hebben, is het onderbetaald.Is het in verhouding tot de verantwoordelijkheid die ze nemen, dan moeten ze geld toeleggen.
Akkoord!
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2004, 21:14   #12
straddle
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 maart 2004
Berichten: 6.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Sorry mensen, hoe willen julie het land laten besturen?

Door drop outs, die het voor een mager loon eens allemaal komen vertellen?

Kom nou, als je goede bestuurders wil, dan moet je ze betalen. En goed.
Ben je niet tevreden: stuur ze naar huis.

Maar niet beginnen mekkeren over weddes en lonen.
Als jij 15 uur per dag wil werken, 7 dagen op 7, 350 dagen per jaar, dan zal je ook in de buurt komen.
Neem er dan de job-onzekerheid bij.

Ik herhaal, als je niet tevreden bent, stuur ze wandelen. Maar als je er goei wilt, dan zal je moeten dokken.
Akkoord, maar hetzelfde geldt voor goede werknemers en managers. Een bedrijf of afdeling zeer goed runnen schept ook werk en is dus belangrijk...maar in België word je daar niet voor vergoed. De belastingdruk voor hoge middenkaders in belgië ligt rond de 68%... denk jij dat we daarmee goede managers kunnen houden/aantrekken?
Het (belgisch) bedrijf waar ik gewerkt heb heeft daar een smerige oplossing voor gevonden... ze stellen managers hier tewerk van buitenlandse nationaliteit, via buitenlandse contracten.... zo dienen die managers geen moordende belastingen te betalen... Ik spreek uit directe ervaring... Een tweede oplossing bestaat erin de topmanagers een zelfstandigenstatuut te geven... zo wordt die belastingdruk omzeild...

Overigens, ik vind die geheimdoenerij over salarissen van ministers degoutant...ze hebben blijkbaar iets te verbergen...
__________________
6666. Closing off.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2004, 22:19   #13
Philips Inc.
Minister-President
 
Philips Inc.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 november 2003
Locatie: Op deze doorgedraaide wereldbol
Berichten: 4.314
Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Een manager in een multinational verdient veel meer als de onze 1e minister.

En wij kunnen hem wel naar huis sturen ook!

*geeuw*
__________________
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2004, 23:17   #14
Bollinasius
Burger
 
Geregistreerd: 1 april 2004
Berichten: 146
Standaard

Parlementairen verdienen ook heel wat :

69000 euro bruto + 5000 (vakantiegeld) + 2000 eindejaarspremie en 19000 euro onkostenvergoeding - extra functies in het parlement levert nog een bonus op ! Toch vind ik dat niet te veel als er goed mee bestuurd wordt en

Citaat:
Alle partijen in het parlement aanvaarden dat systeem. Ook het Vlaams Blok, dat zo graag scheldt op de financiële praktijken van de andere partijen. De parlementairen staan een deel van hun wedde af aan hun partij. Bij de PS en de SP.a is dat 10%. Het Vlaams Blok zit op 15%. Die van Ecolo en Agalev geven het meest af: 50 en 25 procent.
__________________
Wie klaagt en zaagt,
heeft meer dan hij vraagt !
Bollinasius is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be