Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: oorzaak van discriminatie van de jongere allochtonen
ligt aan hun eigen gedrag in onze samenleving 50 71,43%
ligt aan het gedrag van de autochtonen 11 15,71%
is een normaal sociaal probleem 5 7,14%
een economisch probleem 3 4,29%
geen idee 1 1,43%
Aantal stemmers: 70. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 april 2004, 10:01   #21
dagallemaal
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 19 maart 2004
Berichten: 781
Standaard

Groot probleem bij de VRT teletekst. Een van de joernalisten heeft het rapport misschien wel echt gelezen en de censuurdienst was al thuis aan het slapen:

Citaat:
Turkse of Marokkaanse jongeren zijn niet misdadiger aangelegd dan Vlaamse jongeren. Ze zijn wel vatbaarder voor misdrijven. Dat zegt een onderzoek van de Gentse en Leuvense universiteiten.

De onderzoekers stelden bij migrantenjongeren in instellingen en gevangenissen vast dat zij sterk beïnvloed zijn door de consumptiemaatschappij.

Die jongeren komen veel vlugger in de verleiding voor het plegen van delinquentie door de achterstelling die zij ervaren in het onderwijs, de woonbuurt en op de arbeidsmarkt. Zij willen snel rijk worden. De onderzoekers pleiten voor meer investeringen in onderwijs, werkgelegenheid en woonbuurten.
Ze zijn blijkaar de zo belangrijke oorzaak volgens Vogels vergeten te schrijven en dan nog durven die 2 passages zetten die ik aangestipt heb. Daar riskeert binnenkort een ontslag bij de teletekst. Ben echt nieuwsgierig om te zien of ze dat in de loop van de dag gaan aanpassen, want klachten zullen er wel komen.

Wat in ieder geval hier uit te maken valt is dat ze wel andere methoden gebruiken om "snel rijk te worden" dan de meeste andere jongens. Ben ook benieuwd om te lezen of dit bij alle allochtonen is of vooral bij één groep. Weet het nog niet, dus even te vroeg!

Wel is het een feit dat bij de vorige migraties in ons land (en andere landen) de kinderen niet die symptomen hadden, misschien omdat hun ouders door het zware werk reeds hun kinderen konden helpen, of dat ze minder kinderen hadden om op te voeden? Als voorbeelden zijn er toch de migraties uit oost-Europa voor en na de oorlog, de italianen en spanjaarden die het zelfs als mijnwerker moesten stellen, enz.
In bepaalde dorpen waar veel inwoners van turkse afkomst wonen heb ik een navraag gedaan en de autochtone bevolking heeft daar geen probleemjongeren in overgrote mate. (ben daar ook niet echt van verwonderd; volgens mijn eigen ervaringen komen die problemen vooral uit één bepaald land tov de meeste andere moslimlanden en in een omgeving waar iedereen gelijk behandeld werd!!! maar niet gelijk handelde)

Als ik dat even in verband brengt met het VRIND verslag waar de mensen in Vlaanderen het zo goed zouden hebben, is de studie dan alleen in Brussel gevoerd en niet in Antwerpen? De enquete creeert misschien meer vragen dan dat ze echt antwoorden geeft (normaal voor die Vogels).
dagallemaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2004, 10:08   #22
Xenon
Parlementsvoorzitter
 
Xenon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2002
Berichten: 2.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JoeQpublic
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Je kan dus begrijpen dat ik me totaal niet voel aangesproken door je commentaar.
hoi Xenon, was zeker niet speciaal tegen jou gericht hoor, deze quote:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kistal
Ik wil zelfs toevoegen : heel dat artikel is gebaseerd op wat de "jongeren" zelf te zeggen hebben. Natuurlijk dat die gebrainwashte criminele extremisten racisme en discriminatie als oorzaak voor hun gedrag aangeven!
zegt ongeveer hetzelfde maar op een veel knulligere manier. Ik vrees dat o.a. Kistal z'n besluit allang gemaakt is.

Van San: eindelijk! Gedaan met PC-rond-de-pot-gedraai, wij hebben altijd al gezegd dat die vreemdelingen bandieten zijn...
Geciteerde studie: raddraaierij en propaganda! 't Zal wel toeval zijn zo net voor de verkiezingen, enz enz

Nochthans net dezelfde methodes en wie zijn wij om integriteit van de onderzoekers aan te vallen? Maar wat niet binnen de oogklep-visie past, bestaat natuurlijk niet.
Waarom moet ik in hemelsnaam verantwoording afleggen voor wat Vlaamsblokkers hier op het forum neerschrijven?!

Je mag hier geen kritiek geven op een rapport of je bent een Blokker en wanneer je kritiek geeft op het Blok ben je een domme linkiwinkie.
Het forum wordt blijkbaar overspoeld met stompzinnige hokjesdenkers.
__________________
,Ik eis dat u eerbied betuigt voor mijn functie en ontzag en respect toont voor dit huis. U moet ontzag en respect voor mij hebben, want ik ben de volgende koning'
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2004, 10:13   #23
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Ben ik het daar effe mee eens Xenon.

En eens dat ge een etiket op uw naam hebt plakken dan geraakte ge der nog maar moeilijk vanaf.

Zegt maar dakik het gezegd heb.
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2004, 10:18   #24
Xenon
Parlementsvoorzitter
 
Xenon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2002
Berichten: 2.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon

Ik heb hierover deze deze ochtend een uitgebreid artikel in de Standaard gelezen. Daarin werd o.a. uit de doeken gedaan dat het hoofdzakelijk gebaseerd is op interviews met migrantenjongeren.
Zucht. Als dat interview, of het bijhorende kleine artikeltje, jou voldoende inzicht verschaft in de gehanteerde methodologie voor het onderzoek, chapeau. "Hoofdzakelijk gebaseerd op interviews met migrantenjongeren" vind ik echter nogal mager. Mijn gezond verstand volgende ga ik ervan uit dat er nog wel wat meer achter zit. Een interview wil nog niet zeggen dat ze gesprekken hebben gevoerd tussen pot en pint, van het niveau van het gemiddelde schoolkrantje.

Wreed wetenschappelijk hé:
"De jongeren noemen zelf concentratiescholen en -wijken als oorzaken waarom ze op het slechte pad beland zijn. Investeer in het onderwijs, vooral deeltijds en beroepsonderwijs, is een aanbeveling."

Laat ons zeggen dat ik na een 20-jarige veldstudie van het Brussels onderwijs tot andere aanbevelingen kan komen.
__________________
,Ik eis dat u eerbied betuigt voor mijn functie en ontzag en respect toont voor dit huis. U moet ontzag en respect voor mij hebben, want ik ben de volgende koning'
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2004, 10:19   #25
Weisse Wolf
Minister
 
Weisse Wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 3.999
Standaard

Citaat:
Turkse of Marokkaanse jongeren zijn niet misdadiger aangelegd dan Vlaamse jongeren. Ze zijn wel vatbaarder voor misdrijven. Dat zegt een onderzoek van de Gentse en Leuvense universiteiten.

De onderzoekers stelden bij migrantenjongeren in instellingen en gevangenissen vast dat zij sterk beïnvloed zijn door de consumptiemaatschappij.

Die jongeren komen veel vlugger in de verleiding voor het plegen van delinquentie door de achterstelling die zij ervaren in het onderwijs, de woonbuurt en op de arbeidsmarkt. Zij willen snel rijk worden. De onderzoekers pleiten voor meer investeringen in onderwijs, werkgelegenheid en woonbuurten
Cliché nr. 4
"Immigranten zijn slachtoffers, verstoten door racisme en economische armoede."
Het tegendeel is waar. De immigranten profiteren van veel meer hulp en sociale opleidingen dan autochtonen. De jonge immigranten zijn het voorwerp van dure maatregelen om hen aan werk te helpen, bij opleidingen en scholing alsmede voor wat betreft hun vrijetijdsbestedingen. In de voorsteden leven de allochtonen op een zeer redelijk niveau, dankzij de uitkeringen en de parallelle economie. Hen voorstellen als een lompenproletariaat is bedrog. Personen zonder vaste verblijfplaats en daklozen van Afro-Aziatische origine zijn overigens zeldzaam in tegenstelling tot wat er beweerd wordt.
Veel immigranten voelen zich geenszins uitgesloten, maar sluiten zich vrijwillig uit etnische haat af van een maatschappij die zij bevechten. Hun anti-Europees racisme (de fameuze 'haat') is overigens sterker dan het vermeende racisme der autochtonen. Overigens, de vreemdelingenhaat die altijd een minuscuul fenomeen geweest is (hetgeen voor de allochtonen een wonderbaarlijke mazzel is), wordt uitgelokt door de wandaden van jonge kinderen van immigranten en lijkt niet op een intrinsiek racisme tegenover Arabieren of Afrikanen.
Contra-slogan: "Immigranten worden economisch en sociaal begunstigd, ondanks de afwijzing door velen van het land van ontvangst."

Cliché nr. 5
"De bovenmatige criminaliteit van de jonge Noord-Afrikanen komt doordat ze ontworteld zijn of (variant) omdat ze in getto's leven."
Het is deze slogan die de overheid ertoe aanzet om de allochtonen te willen spreiden over haar territorium: dit veroorzaakt dat de autochtonen opnieuw moeten vluchten (niet uit racisme, maar omdat het etnische samenwonen fysiek ondraaglijk is) en het leidt tot nieuwe getto's. Leven in getto's, of beter gezegd, vanuit hun standpunt, leven in gebieden bevrijd van de Europese wetten en welke gebieden ook nog eens onophoudelijk worden uitgebreid, dat is hun strategie.
Van de andere kant, de betrokkenen voelen zich helemaal niet ontworteld: zij nestelen zich tegelijkertijd in de islam, het arabisme en in de etnisch zwarte Amerikaanse cultuur. De gezamenlijke fenomenen van de "culturen" rap en rai (1) bevestigen dit. De salon-intellectuelen, die het sociaal afwijkende gedrag van de jonge Noord-Afrikanen verklaren middels een "identiteitsverlies", een "veramerikanisering" of een in de steek laten van de Arabisch-Afrikaanse wortels ten gunste van een hallucinaties opwekkende Amerikaanse sub-cultuur, profileren jammerlijke onwaarheden die slechts te verklaren zijn door hun onkunde op dit gebied.
De Arabieren zijn niet veramerikaniseerd in de zin waarin de jonge Europeanen dat zijn. Deze laatsten zijn daadwerkelijk losgeraakt van hun cultuur en ontworteld, niet de eerstgenoemden. Zij behouden van de Amerikaanse cultuur slechts de component "zwarte rap", die in zijn protest anti-blank is en die, als vergelding (fenomeen rai), doortrokken wordt met een beslist arabisme tot uitermate grote vreugde van de imams der voorsteden.
In tegenstelling tot de hersenschimmen van de rechtse gemeenschap die zich inbeeldt dat het islamo-arabisme van de voorsteden een uiting is van de strijd tegen het amerikanisme, moet men zeggen: de jonge immigranten hebben een tegencultuur geschapen (die tegelijkertijd een subcultuur is) welke het zwart-amerikanisme verbindt met het arabisch-islamisme.
De jonge immigranten zitten zeer goed in hun vel, maakt U zich om hen geen zorgen; zij zien zich als binnengedrongen strijders, zij vernietigen de cultuur ,maar het is niet zo dat zij zonder cultuur zijn. Ten bewijze: de houding van de jonge blanken die kontakt met hen hebben en die, door nadoen, hun aparte manier van spreken aannemen, hun manieren, hun muziek, zich volledig onderwerpen aan hun invloed en een verontrustende culturele achteruitgang ondergaan. We kunnen aannemen dat, om de (relatieve) vrede te bewaren en vooral als blijk van onderdanigheid, een zeker aantal jonge Europeanen zich bekeert tot de islam en zijn ondergeschiktheid aanvaardt.
Contra-slogan: Jonge immigranten nestelen zich in een nieuwe neo-primitieve cultuur en in zich uitbreidende getto's, naar hun volle tevredenheid.
__________________
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2004, 10:24   #26
Kitten
Partijlid
 
Geregistreerd: 10 januari 2004
Locatie: Providence, Rhode Island, USA
Berichten: 219
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Extinct
Sterk staaltje van politieke propaganda. Toch wel opvallend dat dit zo dicht bij het arrest van Gent verschijnt, niet?
Het heeft langs geen kanten te maken met het moment waarop het Vlaams Blok-arrest er is gekomen.
Men is in Gent aan dit onderzoek begonnen tijdens het vorig academiejaar en pas vorige maand werd afgerond, na hard werken. Dus hou je commentaar maar voor jezelf als je ze niet kunt staven.
Kitten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2004, 10:38   #27
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Al het goede nieuws lijkt wel uit Gent te komen tegenwoordig.

't zal wel toeval zijn zeker dat ene zekere G.V. ook van Gent is....

't heet nie voorniks de 'goed nieuwsshow van Verhofstadt' he.
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2004, 10:47   #28
Kitten
Partijlid
 
Geregistreerd: 10 januari 2004
Locatie: Providence, Rhode Island, USA
Berichten: 219
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Al het goede nieuws lijkt wel uit Gent te komen tegenwoordig.

't zal wel toeval zijn zeker dat ene zekere G.V. ook van Gent is....

't heet nie voorniks de 'goed nieuwsshow van Verhofstadt' he.
Ja, de complotterende machten hebben ook maar eventjes een van onze grootste universiteiten in Gent geplaatst.
Kitten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2004, 10:47   #29
JoeQpublic
Gouverneur
 
Geregistreerd: 25 september 2003
Berichten: 1.147
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JoeQpublic
hoi Xenon, was zeker niet speciaal tegen jou gericht hoor, deze quote zegt ongeveer hetzelfde maar op een veel knulligere manier.

Nochthans net dezelfde methodes en wie zijn wij om integriteit van de onderzoekers aan te vallen? Maar wat niet binnen de oogklep-visie past, bestaat natuurlijk niet.
Waarom moet ik in hemelsnaam verantwoording afleggen voor wat Vlaamsblokkers hier op het forum neerschrijven?!

Het forum wordt blijkbaar overspoeld met stompzinnige hokjesdenkers
Dat eerste was zeker de bedoeling niet, sorry als het zo overkwam. Maar ja, met quotes gaat het rap de persoonlijke toer op.
Tweede is helaas ook waar, 't is zeker m'n bedoeling niet daaraan mee te doen. Zwart-wit beeld is enkel iets voor TV's uit de jaren stillekes.

(miljaarde, al 2 excuses in 1 post, ik ben echt 'n internet-watje...)
__________________
--E eigen vork eerst --E
JoeQpublic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2004, 11:05   #30
Extinct
Partijlid
 
Extinct's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2004
Berichten: 227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kitten

Het heeft langs geen kanten te maken met het moment waarop het Vlaams Blok-arrest er is gekomen.
Men is in Gent aan dit onderzoek begonnen tijdens het vorig academiejaar en pas vorige maand werd afgerond, na hard werken. Dus hou je commentaar maar voor jezelf als je ze niet kunt staven.
Kitten, Ik heb geen commentaar gegeven op de onderzoeken zelf, en zolang ik deze niet gelezen heb zal ik dat ook niet doen. Het kwam me enkel als "toevalig" over dat dit juist nu na het arrest vlak voor de verkiezingen openbaar gemaakt werd. Temeer omdat de onderzoeken aangevraagd zijn in 2001(!) ondertussen toch al 3 jaar geleden.

Dit gezegd zijnde geef ik toe dat ik misschien wat te hard van stapel ben gelopen zonder te weten wanneer de onderzoeken afgehandeld waren. Wanneer was dit eigenlijk?
Extinct is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2004, 11:07   #31
Xenon
Parlementsvoorzitter
 
Xenon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2002
Berichten: 2.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JoeQpublic
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Waarom moet ik in hemelsnaam verantwoording afleggen voor wat Vlaamsblokkers hier op het forum neerschrijven?!

Het forum wordt blijkbaar overspoeld met stompzinnige hokjesdenkers
Dat eerste was zeker de bedoeling niet, sorry als het zo overkwam. Maar ja, met quotes gaat het rap de persoonlijke toer op.
Tweede is helaas ook waar, 't is zeker m'n bedoeling niet daaraan mee te doen. Zwart-wit beeld is enkel iets voor TV's uit de jaren stillekes.

(miljaarde, al 2 excuses in 1 post, ik ben echt 'n internet-watje...)
dubbel
__________________
,Ik eis dat u eerbied betuigt voor mijn functie en ontzag en respect toont voor dit huis. U moet ontzag en respect voor mij hebben, want ik ben de volgende koning'
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2004, 11:15   #32
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

Zal er ook wel van afhangen WIE ze ondervraagd hebben?

Ik heb het niet zo begrepen op enquêtes, de vraag blijft altijd hangen: wie en hoeveel mensen hebben ze erbij betrokken, welke vragen hebben ze gesteld....

Dat blijkt ook uit de rondvraag en het resultaat van het onderzoek naar het vertrouwen in gerecht en politie!

Zou gestegen zijn, terwijl ik overal in mijn kennissenkring het tegendeel hoor!!

Trouwens: ik ben 62, heb een hoger diploma en ben nog nooit naar mijn mening gevraagd voor een "officiële" enquëte; ook ken ik niemand van familie , noch vrienden , en toch wonen die over het hele land verspreid.

Kan men een conclusie veralgemenen, als men slechts een paar honderd mensen ondervraagt???

Zelfs voor een thesis moet men meer ondervraagden hebben, en dat is niet voor publicering als "officieel".

Dus alles met een hele kilo zout nemen en vooral de feiten valideren en er de conclusies uittrekken.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2004, 11:20   #33
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Ik vind het nogal bedenkelijk een onderzoek te baseren op ondervraging van de betrokkenen.
Vraag maar eens aan Dutroux wie verantwoordelijk is voor zijn gedrag.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2004, 11:26   #34
fernand
Europees Commissaris
 
fernand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2002
Locatie: ertvelde/evergem
Berichten: 7.551
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Ben ik het daar effe mee eens Xenon.

En eens dat ge een etiket op uw naam hebt plakken dan geraakte ge der nog maar moeilijk vanaf.

Zegt maar dakik het gezegd heb.
Tegendraadiggaard, zo in de pas denken.
Ge wordt nog nen echte Vlaams Blokker.
Maar daar heb ik zeker niets op tegen!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2004, 11:27   #35
Kotsmos
Minister-President
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Berichten: 4.137
Standaard

Zucht. Kijk jongens, ik wil best geloven dat jullie het academische gezag en de kennis hebben om een universitair onderzoek als nutteloos of onwetenschappelijk af te doen, universitairen zijn ook maar mensen en hebben niet de waarheid in pacht. Maar ik zou wel appreciëren moest je dat doen op basis van en in reactie op het rapport zelf, niet op een vulgariserend artikeltje dat naar aanleiding ervan in een krant is verschenen. De betrokken onderzoekers zullen het trouwens zeker heel leuk vinden om uw kritiek te lezen. Het e-mailadres van prof. Hebberechts is [email protected]

(en over die insinuaties als zou het "toeval" zijn dat zowel arrest als rapport uit Gent komen: niet dat ze sowieso ergens op slaan, maar ook aan de KULeuven is een gelijkaardig onderzoek ingesteld, dat tot gelijkaardige conclusies komt. Kijk es aan)
__________________
Porno!
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2004, 11:33   #36
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Kitten wat de onafhankelijjkheid van universiteiten betreft : was daar in Gent enkele jaren geleden eens niet grote hommeles omdat de zoon van ne grote VLD politicus nogal vlug promotie maakte ?

't is effe geleden maar het is mij bijgebleven. De politiek heeft in dit land in bijna alles zijne (vuile) vinger steken.
Als iemand het woord onafhankelijk in zijne mond neemt dan vind ik dat al verdacht
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2004, 11:38   #37
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Ik vind het nogal bedenkelijk een onderzoek te baseren op ondervraging van de betrokkenen.
Vraag maar eens aan Dutroux wie verantwoordelijk is voor zijn gedrag.
die doen niet anders dan excuses zoeken en het besluit ? allemaal de schuld van het Vlaams Blok

wat was er eerst ? het ei of de kip ? de vreemdelingen of "de racisten" ?
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2004, 11:41   #38
fernand
Europees Commissaris
 
fernand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2002
Locatie: ertvelde/evergem
Berichten: 7.551
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Kitten wat de onafhankelijjkheid van universiteiten betreft : was daar in Gent enkele jaren geleden eens niet grote hommeles omdat de zoon van ne grote VLD politicus nogal vlug promotie maakte ?

't is effe geleden maar het is mij bijgebleven. De politiek heeft in dit land in bijna alles zijne (vuile) vinger steken.
Als iemand het woord onafhankelijk in zijne mond neemt dan vind ik dat al verdacht
In Evergem was er bij de vorige verkiezingen een spreekbeurt waar de heer de Vos van Gent aan meewerkte.
Daar beweerde hij dat VIVANT GEEN programma had.
Hier op internetforum gezet, was deschartres junior daar niet mee akkoord. En hij bazelde wat rond en rond. Na herhaalde postings van mijn kant, zegde die Geleerde prof, dat hij dat niet had verteld.
Wel, de bibliothekaris, stemt nu ook Vlaams Blok. Snapt U het? De spreekbeurt was doorgegaan in de bib van Evergem.
Die geleerde kwakkels, zijn ook voor geen zier te betrouwen!
Mensen gebruik gewoon Uw bOERENVERSTAND, en laat U niets wijsmaken van ronkende titels. Ze leven in een kaste, en komen er nioet uit.
Alleenn als zij de dupe worden van de KUTMAROKAANTJES (dixit: Yves De Smet), dan zouden ze het ganse land mobiliseren voor hun gelijk, of oplossing, (zoals de ontvoering van de zoon De Cleck), daar waren alle politiediensten van het land mee bezig. Oplossing na 1 week.
Julie, Milisa, Ann, Eefje........... Nooit van gehoord!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2004, 11:58   #39
Xenon
Parlementsvoorzitter
 
Xenon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2002
Berichten: 2.112
Standaard

Citaat:
Zucht. Kijk jongens, ik wil best geloven dat jullie het academische gezag en de kennis hebben om een universitair onderzoek als nutteloos of onwetenschappelijk af te doen, universitairen zijn ook maar mensen en hebben niet de waarheid in pacht. Maar ik zou wel appreciëren moest je dat doen op basis van en in reactie op het rapport zelf, niet op een vulgariserend artikeltje dat naar aanleiding ervan in een krant is verschenen. De betrokken onderzoekers zullen het trouwens zeker heel leuk vinden om uw kritiek te lezen. Het e-mailadres van prof. Hebberechts is [email protected]
Totaal nutteloos zou ik het niet noemen. We kennen nu de mening van de migrantenjongeren over de zaak.
__________________
,Ik eis dat u eerbied betuigt voor mijn functie en ontzag en respect toont voor dit huis. U moet ontzag en respect voor mij hebben, want ik ben de volgende koning'
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2004, 12:09   #40
Extinct
Partijlid
 
Extinct's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2004
Berichten: 227
Standaard

En die is veel belangrijker als de mening van 700000 kiezers
Extinct is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be