Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Politieke uitspraken prins Filip
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Politieke uitspraken prins Filip Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen terecht i.v.m. de politieke uitspraken van prins Filip in het weekblad Story.

 
 
Discussietools
Oud 2 december 2004, 10:54   #121
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Vlaamsvoelendheid is geen enkel probleem! Je mag opkomen voor je regio, desnoods met bijhorende symboliek. Maar tégen België zijn is net iets te ver!
Belgische nostalgie is geen enkel probleem! Je mag opkomen voor je opa en je geschiedenis, desnoods met bijhorende symboliek. Maar tégen Vlaanderen zijn is net iets te ver!
__________________
Antoon is offline  
Oud 2 december 2004, 10:55   #122
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Belgische nostalgie is geen enkel probleem! Je mag opkomen voor je opa en je geschiedenis, desnoods met bijhorende symboliek. Maar tégen Vlaanderen zijn is net iets te ver!
Ah dan zit ik safe!
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline  
Oud 2 december 2004, 10:56   #123
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter de Coninck
Vraag dat eens aan de Congolezen ten tijde van Leopold 2
Kom kom, geen potje van maken. Van Duitsland naar Congo naar België. Erg realistisch.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline  
Oud 2 december 2004, 11:11   #124
muys
Parlementsvoorzitter
 
muys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 2.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Een president is nog duurder. Jij kan Koning Albert een ouwe lul vinden, het is de Koning van ons land. Hij heeft al veel meer voor ons gedaan dan je ooit zou durven denken.
leg mij eens uit op welke manier een president duurder is dan de koninklijke familie?
laten we er even het loon van Bush bijhalen : jaarlijks 400.000 euro + 50.000 euro onkostenvergoeding = 450.000 euro

nu gaan we eens optellen wat de koninklijke familie ons jaarlijks kost enkel en alleen aan dotaties (civiele lijst en dergelijke niet meegerekend) :

koningin fabiola : 1.115.520 euro
prins filip : 788.301 euro
prinses astrid : 272.682 euro
prins laurent : 272.682 euro
koning albert 2 : 1.829.454 euro

dat brengt ons bij een totaal van 4.278.639 euro per jaar, wat bijna een tienvoud is van het salaris van president bush
muys is offline  
Oud 2 december 2004, 11:15   #125
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Overdrijven? Kijk eens wat er vandaag in de wereld gebeurd. Mensen sterven dagelijks voor hun vaderland. En als het echt moet, dan heb ik er ook geen schrik voor.

Voor Vorst en Vaderland!
Maar doe het dan hé, ipv hier op een internet forum een beetje haat te komen zaaien! Grote mond achter het pc-schermpje, maar eens daarbuiten een angsthaas? Waar wacht je nog op? Gooi u vandaag nog voor een bus van de Vl�*�*mse vervoersmaatschappij De Lijn (want ik neem aan dat zo'n maatschappij, ontstaan uit de splitsing van het busvervoer, en die overigens -i.t.t. de nog Belgische NMBS- perfect funtioneert, een doorn in het oog is voor u als extremistische belgicist.)

Laat u begraven met een belgische vlag op uw kist, en binnen een week spreekt niemand er nog over.
Zeno! is offline  
Oud 2 december 2004, 11:18   #126
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
leg mij eens uit op welke manier een president duurder is dan de koninklijke familie?
laten we er even het loon van Bush bijhalen : jaarlijks 400.000 euro + 50.000 euro onkostenvergoeding = 450.000 euro

nu gaan we eens optellen wat de koninklijke familie ons jaarlijks kost enkel en alleen aan dotaties (civiele lijst en dergelijke niet meegerekend) :

koningin fabiola : 1.115.520 euro
prins filip : 788.301 euro
prinses astrid : 272.682 euro
prins laurent : 272.682 euro
koning albert 2 : 1.829.454 euro

dat brengt ons bij een totaal van 4.278.639 euro per jaar, wat bijna een tienvoud is van het salaris van president bush
De monarchie zou trouwens niet moeten vervangen worden door een president. We hebben al een eerste minister.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 2 december 2004, 11:18   #127
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Ah dan zit ik safe!
Toch niet. Jullie zijn anti-vlaams. Zoals jouw prins filip.
__________________
Antoon is offline  
Oud 2 december 2004, 11:19   #128
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gauss
Collaboreren natuurlijk wel, maar als ik dienst neem in het leger en ik kom na een tijdje niet meer opdagen in de kazerne is dat toch desertie?
Ja idd, dat klopt. Maar de doodstraf zal je er in vredestijd niet voor krijgen.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline  
Oud 2 december 2004, 11:20   #129
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Toch niet. Jullie zijn anti-vlaams. Zoals jouw prins filip.
Ik ben pro-Belgisch, dus pro-Vlaams. Ik vraag niet liever dan dat alle landgenoten gelukkig zijn. Daar streven we tenslotte naar.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline  
Oud 2 december 2004, 11:21   #130
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Maar doe het dan hé, ipv hier op een internet forum een beetje haat te komen zaaien! Grote mond achter het pc-schermpje, maar eens daarbuiten een angsthaas? Waar wacht je nog op? Gooi u vandaag nog voor een bus van de Vl�*�*mse vervoersmaatschappij De Lijn (want ik neem aan dat zo'n maatschappij, ontstaan uit de splitsing van het busvervoer, en die overigens -i.t.t. de nog Belgische NMBS- perfect funtioneert, een doorn in het oog is voor u als extremistische belgicist.)

Laat u begraven met een belgische vlag op uw kist, en binnen een week spreekt niemand er nog over.
Wat een gezever zeg.

Als morgen Duitsland België binnenvalt, wat gij jij dan doen?
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline  
Oud 2 december 2004, 11:21   #131
Piet Hein
Minister
 
Geregistreerd: 1 juni 2004
Berichten: 3.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Ja idd, dat klopt. Maar de doodstraf zal je er in vredestijd niet voor krijgen.
dus bent u voor de doodstraf
Piet Hein is offline  
Oud 2 december 2004, 11:32   #132
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Wat een gezever zeg.

Als morgen Duitsland België binnenvalt, wat gij jij dan doen?
Hazo, jij denkt nog in die termen! Mentaal blijven steken in de jaren '40?

We leven in 2004, mijn beste, er is een Europese Unie. De defensie van de toekomst zal niet draaien rond het verdedigen van het 19de eeuwse vaderlandje, maar defensie zal op Europees vlak geregeld worden. Niet Belgie of Vlaanderen zullen een leger nodig hebben, maar wel de EU. Een zoveelse bevoegdheid die Europa Belgie zal ontnemen. Eigenlijk zijn Vlaanderen en de EU partners wat betreft het afsnoepen van Belgische bevoegdheden. Zo zal men op een mooie dag constateren dat er voor Belgie niks meer overblijft, en kan het nutteloze tussenniveau (tussen VL en EU) opgedoekt worden. D�*t is de realiteit waarin we leven.
Zeno! is offline  
Oud 2 december 2004, 11:34   #133
muys
Parlementsvoorzitter
 
muys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 2.468
Standaard

en yann, hoe zit het met uw bewijzen dat een presidentieel regime duurder is dan een monarchie?
muys is offline  
Oud 2 december 2004, 11:38   #134
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
dus bent u voor de doodstraf
Nee.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline  
Oud 2 december 2004, 11:42   #135
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Hazo, jij denkt nog in die termen! Mentaal blijven steken in de jaren '40?

We leven in 2004, mijn beste, er is een Europese Unie. De defensie van de toekomst zal niet draaien rond het verdedigen van het 19de eeuwse vaderlandje, maar defensie zal op Europees vlak geregeld worden. Niet Belgie of Vlaanderen zullen een leger nodig hebben, maar wel de EU. Een zoveelse bevoegdheid die Europa Belgie zal ontnemen. Eigenlijk zijn Vlaanderen en de EU partners wat betreft het afsnoepen van Belgische bevoegdheden. Zo zal men op een mooie dag constateren dat er voor Belgie niks meer overblijft, en kan het nutteloze tussenniveau (tussen VL en EU) opgedoekt worden. D�*t is de realiteit waarin we leven.
Oorlogsvoering blijkt voor de flaminganten een ver-van-hun-vlaamse-beddebak-show. Maar de realiteit is anders. Die dreiging is elke dag realistisch. 60 jaar in de geschienis is niets. Laten we alleen maar hopen dat die zich niet herhaalt.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline  
Oud 2 december 2004, 11:43   #136
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Ik ben pro-Belgisch, dus pro-Vlaams. Ik vraag niet liever dan dat alle landgenoten gelukkig zijn. Daar streven we tenslotte naar.
Pro-Belgisch en pro-Vlaams tegelijk is een contradictio in terminis.

En ook jouw eigen franskliljonse prins Filip maakt anti-Vlaamse opmerkingen.
__________________
Antoon is offline  
Oud 2 december 2004, 11:44   #137
De rechtvaardige rechter
Parlementslid
 
De rechtvaardige rechter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 november 2004
Berichten: 1.666
Standaard

[size=7]Fuck belgium[/size]

Laatst gewijzigd door De rechtvaardige rechter : 2 december 2004 om 11:45.
De rechtvaardige rechter is offline  
Oud 2 december 2004, 11:45   #138
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Wat een gezever zeg.

Als morgen Duitsland België binnenvalt, wat gij jij dan doen?
Het hangt ervan af. Als ze Vlaanderen binnenvallen, dan moeten we ons verdedigen.
Maar Walloië moet maar door de Walen worden verdedigd. Ik ga ook niet voor Frankrijk of Nederland vechten, hé?
__________________
Antoon is offline  
Oud 2 december 2004, 11:45   #139
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Pro-Belgisch en pro-Vlaams tegelijk is een contradictio in terminis.

En ook jouw eigen franskliljonse prins Filip maakt anti-Vlaamse opmerkingen.
Dat is onzin. Prins Filip heeft zelf verklaard dat onderlinge competitie tussen de gemeenschappen moet kunnen. Hiermee onderschrijft hij de federale staatsstructuur, met haar bevoegdheden. Deze uitspraak is dus allesbehalve anti-Vlaams, maar idd ook niet anti-Belgisch.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline  
Oud 2 december 2004, 11:46   #140
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Het hangt ervan af. Als ze Vlaanderen binnenvallen, dan moeten we ons verdedigen.
Maar Walloië moet maar door de Walen worden verdedigd. Ik ga ook niet voor Frankrijk of Nederland vechten, hé?
En als ze België binnenvallen?
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be