Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 april 2017, 12:38   #301
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.868
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ga het nog eens herhalen: om de macht echt te grijpen moet je genuanceerd te werk gaan.
Niet alles in één keer zo wijzigen dat je geen greep krijgt, integendeel: de greep aan de andere laat.

Neem bijvoorbeeld de nva-gelinkte gouverneur van Oost-Vlaanderen. Die is wel politiek-gekozen, maar niet op basis van politiek-politiek. (zoals dat wel het geval is voor de andere provincies).

Probeer dus vooral maar voort te doen met zand in de ogen te strooien. Wij doen vooral ook voort, volgens het Vlaamse spreekwoord "doe wel en zie niet om".

.
Zand in de ogen strooien is wat jij doet. Die gouverneur van de provincie Oost-Vlaanderen komt niets maar dan ook niets doen in een discussie over agentschappen in de Vlaamse overheid.

De aloude truc van het op een andere discussie te gooien als de gevoerde kritiek wat te lastig is.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2017, 12:55   #302
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.256
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Zand in de ogen strooien is wat jij doet. Die gouverneur van de provincie Oost-Vlaanderen komt niets maar dan ook niets doen in een discussie over agentschappen in de Vlaamse overheid.

De aloude truc van het op een andere discussie te gooien als de gevoerde kritiek wat te lastig is.
Uiteindelijk kunnen we alleen vaststellen dat de verloningen zijn vastgelegd in 2007 onder Leterme 1. Iedereen was akkoord

Uiteindelijk kunnen we alleen vaststellen dat voor bepaalde van die instellingen de vergoedingen spectaculair gedaald zijn. Bijvoorbeeld, de participatiemaatschappij waar de voorzitter 300k verdiende, iets wat werd goedgekeurd door Groen toen ze in de regering zat. Ondertussen werd dit teruggeschroefd naar 25K, zonder groen in de regering.

Uiteindelijk kunnen we alleen maar vaststellen dat de Vlaamse regering ondertussen 22 van die agentschappen heeft afgeschaft.

En uiteindelijk kon ik zaterdagmorgen op radio 1 alleen maar vaststellen dat deheer Rzoska in zijn betoog van 5 minuten, zowat 20 keer N-VA heeft vernoemd en het in de verste verte nooit over een andere partij heeft gehad. Het doel van dit schot voor de boeg is dan ook vrij duidelijk.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2017, 14:21   #303
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een politiek mandaat hoort dit soort werk te dekken.

Zoniet moet je uit de politiek blijven.
Dat is een mening. Maar zelfs groen, toen ze in de regering zaten, hebben hier niets tegen gedaan.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2017, 14:29   #304
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Dat is een mening. Maar zelfs groen, toen ze in de regering zaten, hebben hier niets tegen gedaan.
Wat als ik stel dat ze allen in hetzelfde bedje ziek zijn ? Er zijn ook groen politici die hun zakken wijd open hebben gehouden om (heel veel) belastinggeld te ontvangen als bvb opstappremie....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2017, 14:58   #305
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.223
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wat als ik stel dat ze allen in hetzelfde bedje ziek zijn ? Er zijn ook groen politici die hun zakken wijd open hebben gehouden om (heel veel) belastinggeld te ontvangen als bvb opstappremie....
Mieke Volvo...

Wat fox en Bob schrijven klopt natuurlijk, en Groen weet dat ook wel hoor. Maar vroeger kon n-va (die ook in die coalitie zat...) nog zeggen dat zij het kleine broertje van de coalitie waren. Nu gaat die vlieger niet meer op. Zij domineren numeriek de vlaamse regering, maar blijken de oude gewoontes te willen aanhouden.

Het lijkt de afficionados van n-va erg te hinderen dat men opmerkt dat "de verandering" eigenlijk maar voor te lachen was.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2017, 15:09   #306
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.256
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Mieke Volvo...

Wat fox en Bob schrijven klopt natuurlijk, en Groen weet dat ook wel hoor. Maar vroeger kon n-va (die ook in die coalitie zat...) nog zeggen dat zij het kleine broertje van de coalitie waren. Nu gaat die vlieger niet meer op. Zij domineren numeriek de vlaamse regering, maar blijken de oude gewoontes te willen aanhouden.

Het lijkt de afficionados van n-va erg te hinderen dat men opmerkt dat "de verandering" eigenlijk maar voor te lachen was.

Niet echt. De vergoedingen voor bepaalde mandaten zijn gedeeld door 10 en er zijn ondertussen een 22 tal agentschappen afgeschaft. Ik heb trouwens ook nergens in hun verkiezingsprogramma gelezen dat ze de betaalde mandaten volledig wensten uit te roeien.

Je mag nu zeveren wat je wil Pandaatje, maar dat gerommel in de marge over die mandaten interesseert me eigenlijk geen hol. Uiteindelijk heeft het geen zak met beleid te maken en is dit alweer een zwaktebod van de oppositie. Het is wel vrij ironisch dat Almaci de dag ervoor nog aan het verkondigen was dat hun positieve manier van oppositie voeren zijn vruchten afwerpt. Natuurlijk niet, het is omwille van dit soort platte populistische praat die inspeelt op antipolitieke gevoelens, dat ze het goed doen in de peilingen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2017, 15:21   #307
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.223
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Niet echt. De vergoedingen voor bepaalde mandaten zijn gedeeld door 10 en er zijn ondertussen een 22 tal agentschappen afgeschaft. Ik heb trouwens ook nergens in hun verkiezingsprogramma gelezen dat ze de betaalde mandaten volledig wensten uit te roeien.

Je mag nu zeveren wat je wil Pandaatje, maar dat gerommel in de marge over die mandaten interesseert me eigenlijk geen hol. Uiteindelijk heeft het geen zak met beleid te maken en is dit alweer een zwaktebod van de oppositie. Het is wel vrij ironisch dat Almaci de dag ervoor nog aan het verkondigen was dat hun positieve manier van oppositie voeren zijn vruchten afwerpt. Natuurlijk niet, het is omwille van dit soort platte populistische praat die inspeelt op antipolitieke gevoelens, dat ze het goed doen in de peilingen.
Graaierij aan de kaak stellen in de hoop dat dit de politiek dwingt om dat bij te sturen is de taak van de oppositie in een parlement. Minder dan 24u nadat de bom is ontploft, kondigt Bourgeois al een extern onderzoek aan + bijsturingen (indien nodig). Dat is open ended, maar er zal een publiek debat over komen in de kamer, en het publiek zal via de pers vernemen wie wat wil verdedigen.

Lijkt me een behoorlijk goed resultaat te zijn.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 24 april 2017 om 15:22.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2017, 15:31   #308
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.256
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Graaierij aan de kaak stellen in de hoop dat dit de politiek dwingt om dat bij te sturen is de taak van de oppositie in een parlement. Minder dan 24u nadat de bom is ontploft, kondigt Bourgeois al een extern onderzoek aan + bijsturingen (indien nodig). Dat is open ended, maar er zal een publiek debat over komen in de kamer, en het publiek zal via de pers vernemen wie wat wil verdedigen.

Lijkt me een behoorlijk goed resultaat te zijn.
Een vergoeding krijgen voor geleverde diensten voorstellen als graaierij is wel degelijk plat populisme. Jij mag daar gerust in meegaan hoor, maar verwacht niet dat iedereen daarin trapt. Ik vind namelijk niet dat politici te royaal verloond worden voor de geleverde prestaties. Wat jij trouwens een bom noemt is niet meer dan een voetzoekertje.

Ik vind het trouwen vreemd dat u dat de taak van de oppositie vindt en niet de taak van de meerderheid. Toen Groen in de meerderheid zat en mee onderhandeld heeft over de tarieven was alles ok, maar nu ze in de oppositie zitten zijn ze verplicht om die tarieven graaierij te vinden.

Het resultaat is trouwens compleet irrelevant. Het blijft gerommel in de marge, het blijft een belachelijke hoeveelheid tijdsverlies voor iets wat, als puntje bij paaltje gaat komen, amper een euro zal opleveren aan de staatskas. Maar ondertussen is groen er wel weer in geslaagd om een heel parlement weg te houden van de belangrijke issues waarmee we kampen en dat met maar 1 doel voor ogen, electoraal gewin.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 24 april 2017 om 15:31.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2017, 15:34   #309
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Deze heeft voor zover ik weet nog niet gegraaid.

Zelfs als het waar moest zijn, je gelooft toch niet echt dat marxisten een meerderheid gaan halen?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2017, 15:35   #310
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zelfs als het waar moest zijn, je gelooft toch niet echt dat marxisten een meerderheid gaan halen?
Het gaat over graaiers en niet graaiers.

De huidige meerderheid bestaat hoofdzakelijk uit graaiers.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2017, 15:36   #311
Jakko
Minister-President
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 5.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Niet echt. De vergoedingen voor bepaalde mandaten zijn gedeeld door 10 en er zijn ondertussen een 22 tal agentschappen afgeschaft. Ik heb trouwens ook nergens in hun verkiezingsprogramma gelezen dat ze de betaalde mandaten volledig wensten uit te roeien.

Je mag nu zeveren wat je wil Pandaatje, maar dat gerommel in de marge over die mandaten interesseert me eigenlijk geen hol. Uiteindelijk heeft het geen zak met beleid te maken en is dit alweer een zwaktebod van de oppositie. Het is wel vrij ironisch dat Almaci de dag ervoor nog aan het verkondigen was dat hun positieve manier van oppositie voeren zijn vruchten afwerpt. Natuurlijk niet, het is omwille van dit soort platte populistische praat die inspeelt op antipolitieke gevoelens, dat ze het goed doen in de peilingen.
Liep dat dan even mis voor Bracke & Co. Het is blijkbaar alleen gegund aan die partij om aan antipolitiek te doen?
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2017, 15:38   #312
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.256
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Liep dat dan even mis voor Bracke & Co. Het is blijkbaar alleen gegund aan die partij om aan antipolitiek te doen?
Natuurlijk niet. Bracke is een idioot. Ik denk dat ik daar al uitvoerig commentaar over heb geleverd. Groen kan natuurlijk niet tegen dezelfde lamp lopen aangezien ze al jaren niet maar aan de macht geweest zijn en dus ook geen mandaten hebben kunnen claimen. Vandaar dat ze ongestoord aan deze vorm van plat populisme kunnen doen.

Maar uiteindelijk is heel die mandatencarrousel zeer eenvoudig uit te leggen hoor. Het heeft uiteindelijk meer met politieke macht dan graaierij te maken. Maar als je dat zegt, kan je daar weinig electoraal gewin uithalen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 24 april 2017 om 15:41.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2017, 15:41   #313
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het gaat over graaiers en niet graaiers.

De huidige meerderheid bestaat hoofdzakelijk uit graaiers.
Alle Belgische politici zijn onbeschaamde crapuleuze graaiers, ik dacht dat dit ondertussen zelfs bij de politiek wat minder snuggere mensen begrepen werd.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2017, 15:50   #314
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.223
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Een vergoeding krijgen voor geleverde diensten voorstellen als graaierij is wel degelijk plat populisme. Jij mag daar gerust in meegaan hoor, maar verwacht niet dat iedereen daarin trapt. Ik vind namelijk niet dat politici te royaal verloond worden voor de geleverde prestaties. Wat jij trouwens een bom noemt is niet meer dan een voetzoekertje.
Dat kabinetschefs en schepenen die dus hun politiek loon reeds krijgen van hun baas een bijverdienste krijgen van 26 tot 29.000 euro is voor mij wel graaierij. Tel alle bijverdiensten van Koen Kennis op, en je komt ruim boven zijn echte wedde.
Is dat nog normaal ? De tecteo affaire maakt dat men de mandaatjes in de intercommunales tegen het licht gaat houden. Deze affaire maakt dat (vlaanderen) dat nu ook gaat doen voor de agentschappen. Ik vind dat een zeer goede evolutie.

En dan mag het parlement voor mij gerust consequent zijn, en eens nagaan of de (echte) wedde van sommige politieke jobs wel hoog genoeg zijn om kwaliteit mee aan te trekken. Dat is een legitiem debat.
Maar de hypocrisie om het dan maar aan te dikken met schabbels, moet er voor mijn part uit.


Citaat:
Ik vind het trouwen vreemd dat u dat de taak van de oppositie vindt en niet de taak van de meerderheid.
De meerderheid die zichzelf gaat controleren ? Are you serious ?

Citaat:
Toen Groen in de meerderheid zat en mee onderhandeld heeft over de tarieven was alles ok, maar nu ze in de oppositie zitten zijn ze verplicht om die tarieven graaierij te vinden.
Zo werkt politiek nu eenmaal...
Dat zal nooit veranderen.


Citaat:
Het resultaat is trouwens compleet irrelevant. Het blijft gerommel in de marge, het blijft een belachelijke hoeveelheid tijdsverlies voor iets wat, als puntje bij paaltje gaat komen, amper een euro zal opleveren aan de staatskas. Maar ondertussen is groen er wel weer in geslaagd om een heel parlement weg te houden van de belangrijke issues waarmee we kampen en dat met maar 1 doel voor ogen, electoraal gewin.
Stel je voor zeg, politici die uit zijn op electoraal gewin... Wat gaan we hier nog allemaal beleven in België.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 24 april 2017 om 15:50.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2017, 15:55   #315
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Zand in de ogen strooien is wat jij doet. Die gouverneur van de provincie Oost-Vlaanderen komt niets maar dan ook niets doen in een discussie over agentschappen in de Vlaamse overheid.

De aloude truc van het op een andere discussie te gooien als de gevoerde kritiek wat te lastig is.
Gouverneurs in Vlaamse provincies worden benoemd door de Vlaamse regering.

Dat heeft er dus wel iets mee te maken, zelfs al is een provincie natuurlijk iets anders dan een agentschap.
Het gaat ten slotte over politieke benoemingen in functies waar bekwaamheid nodig is, en waar 'bewaken van de overheidsbelangen van de meerderheid, om het gewenste beleid van de regering uitvoering te kunnen geven' minder speelt.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2017, 16:15   #316
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dat is een claim die hier werd geponeerd.
Ik heb 30k posts op 13 jaar verzameld. Jij 10k op 3 jaar ?
Ik ben dan ook geen wetenschapper.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2017, 16:18   #317
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.223
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Natuurlijk niet. Bracke is een idioot. Ik denk dat ik daar al uitvoerig commentaar over heb geleverd. Groen kan natuurlijk niet tegen dezelfde lamp lopen aangezien ze al jaren niet maar aan de macht geweest zijn en dus ook geen mandaten hebben kunnen claimen. Vandaar dat ze ongestoord aan deze vorm van plat populisme kunnen doen.

Maar uiteindelijk is heel die mandatencarrousel zeer eenvoudig uit te leggen hoor. Het heeft uiteindelijk meer met politieke macht dan graaierij te maken. Maar als je dat zegt, kan je daar weinig electoraal gewin uithalen.
Dat het met politieke macht te maken heeft, is normaal. Meer zelfs : ik ben het voor 100% eens met BDW zijn uitleg daarover dat de bestuurders daar zitten om het beleid dat beslist is in de coalitie gestalte te laten geven via die agentschappen.

Wat ik niet als normaal zie, is dat creaturen zoals Kennis daarvoor nog een zak aan vergoedingen moeten krijgen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2017, 17:27   #318
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

[quote=fox;8435361]Een vergoeding krijgen voor geleverde diensten voorstellen als graaierij is wel degelijk plat populisme. Jij mag daar gerust in meegaan hoor, maar verwacht niet dat iedereen daarin trapt. Ik vind namelijk niet dat politici te royaal verloond worden voor de geleverde prestaties. Wat jij trouwens een bom noemt is niet meer dan een voetzoekertje.

Ik vind het trouwen vreemd dat u dat de taak van de oppositie vindt en niet de taak van de meerderheid. Toen Groen in de meerderheid zat en mee onderhandeld heeft over de tarieven was alles ok, maar nu ze in de oppositie zitten zijn ze verplicht om die tarieven graaierij te vinden.

Maar ondertussen is groen er wel weer in geslaagd om een heel parlement weg te houden van de belangrijke issues Het resultaat is trouwens compleet irrelevant. Het blijft gerommel in de marge, het blijft een belachelijke hoeveelheid tijdsverlies voor iets wat, als puntje bij paaltje gaat komen, amper een euro zal opleveren aan de staatskas.


Ik betrap mijzelf weer op populistisch denken
Het levert dus geen euro op voor de staatskas?
Dus die jobkes worden met nieuw gedrukte waardeloze bankbiljetten betaald?
Wat is het nu feitelijk?
Eigenaardige boekhouding hoor. Inkomsten= O. Uitgaven = ook O
Probeert u kost wat kost het bilan te doen kloppen?
Wel dat is weeral iets waar ik ook niet in trap.
Alhoewel, rekenkundig heb je gelijk.
O + O blijft O. Maar over zulke toestanden zeveren en blijven zeveren is dan ook weer populistische rekenkunde zeker?
Voor de rest trap ik af en toe wel in een hondenpoep. Zeker als het donker is.
En overwegende dat er hier weer tussen zitten die het licht willen uit doen neem ik niet verder deel aan de geleide wandeling.

Laatst gewijzigd door werkman : 24 april 2017 om 17:40.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2017, 17:31   #319
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Alle Belgische politici zijn onbeschaamde crapuleuze graaiers, ik dacht dat dit ondertussen zelfs bij de politiek wat minder snuggere mensen begrepen werd.
Met Belgische bedoelt u dan ook die in de Gewest-Regeringen neem ik aan ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2017, 17:53   #320
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.223
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Met Belgische bedoelt u dan ook die in de Gewest-Regeringen neem ik aan ?
Voor xenophon is het simpel : iedereen die niet tegen belgië is, is crapuul.
Het is dus een heeeeel grote en erg diverse club.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be