Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 mei 2008, 16:48   #41
Unie der Provinciën
Parlementslid
 
Unie der Provinciën's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2008
Locatie: Klein Stadje Aan Groot Water
Berichten: 1.837
Standaard

Die Amerikanen uit de Verenigde Staten van Amerika hebben zich op de terugreis sufgelachen!
Unie der Provinciën is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2008, 19:19   #42
BladeToke
Gouverneur
 
BladeToke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2006
Berichten: 1.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën Bekijk bericht
En welke 3 soorten mensen zijn er in België dan? Aapmensen, Homo Erectusmensen en Aangewaaiden met 3 oren? Volgens mij bestaat er echt maar 1 soort mensen. Het is trouwens ook Amerika. En als je de Verenigde Staten bedoelt dan moet je dat ook zeggen, want Amerika bestaat uit 2 werelddelen en is geen land. Maar wat zever ik toch, als Limburg al arm noemt, wat is Bangladesh dan wel niet?
wat dacht je van franssprekende Walen, Duitssprekende Walen, en Vlamingen?
en ja Limburg is de armste provincie van Vlaanderen,
en moest je het nog niet doorhebben, dat Limburg de armste vlaamse provincie is was een verwijzing naar de transfers voor Wallonië...
greetz ce
BladeToke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2008, 19:34   #43
Unie der Provinciën
Parlementslid
 
Unie der Provinciën's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2008
Locatie: Klein Stadje Aan Groot Water
Berichten: 1.837
Standaard

Dat zijn toch geen soorten mensen. Een mus en een spreeuw, dat zijn twee soorten vogels. Er zit wezenlijk een verschil in hun anatomische bouw, ook al zijn het allebei . . Maar frans-, duits- of nederlandstalig maakt je niet toch een ander soort mens! Soorten mensen onstaan pas als er anatomische verschillen ontstaan. En dan bedoel ik dus niet de kleur van het haar of de ogen, of welke klanken er uit de strot komen.
Unie der Provinciën is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2008, 19:36   #44
Unie der Provinciën
Parlementslid
 
Unie der Provinciën's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2008
Locatie: Klein Stadje Aan Groot Water
Berichten: 1.837
Standaard

En verklaar maar eens in cijfers dat Limburg de armste provincie van Vlaanderen is? En dan vooral wat je onder ''arm'' verstaat.
Unie der Provinciën is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2008, 20:07   #45
kamiel spieces
Minister
 
kamiel spieces's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Locatie: Chakamaka
Berichten: 3.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Op de Nederlandse tv vond er een discussie plaats over de toekomst van België en verdergaande samenwerkingsvormen tussen Nederland en Vlaanderen: http://www.vpro.nl/programma/buitenh...ngen/39306145/.
Het was nogal veel geleuter. De belangrijkste reden waarom België nog steeds België is, kwam niet ter sprake: wat doen we met Brussel? De Vlaamse deelnemers Etiënne Vermeersch en Maya Detiège hielden wijselijk hun mond erover. De Nederlanders hebben geen idee van de problematiek, dus ze beginnen er niet over.
Ja is zo, ik heb dat dus ook al gemerkt dat de algemene Nederlander geen flauw benul heeft van de problematiek in België. Ze weten er wel vaag iets van maar daar blijft het ook bij. Volgens mij vinden ze het zo ingewikkeld allemaal dat ze er gewoon geen zin in hebben om het allemaal te gaan analyseren hoe complex België in elkaar zit. Ergens wel verstaanbaar als je weet dat er zelfs Belgen zijn die er niet meer aan uit kunnen aan wat hier allemaal gebeurt.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2008, 20:22   #46
BladeToke
Gouverneur
 
BladeToke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2006
Berichten: 1.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën Bekijk bericht
En verklaar maar eens in cijfers dat Limburg de armste provincie van Vlaanderen is? En dan vooral wat je onder ''arm'' verstaat.
http://www.hbvl.be/nieuws/limburg/de...5-A6BD13C942C4
buiten econmie moeten sommigen hier duidelijk ook wat meer verschillende nieuwsbronnen volgen, of ook zo paranoia dat de media volledig gemanipuleerd wordt...
als het een troost mag zijn, volgens de andere-provincie-inwoners zijn limburgers de vriendelijkste mensen...
greetz ce
BladeToke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2008, 20:23   #47
kamiel spieces
Minister
 
kamiel spieces's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Locatie: Chakamaka
Berichten: 3.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BladeToke Bekijk bericht
wat?
in geen enkel land ter wereld kunnen ze ons nadoen, er zijn zelfs al delegaties uit Amirika overgevlogen die enkel kwamen informere hoe we het doen...
alle andere landen waar ge 3 soorten mensen hebt is het altijd boel...

Wat bedoel je met 3 soorten mensen??? Volgens mijn weten is er maar 1 soort. Je bedoelt waarschijnlijk met een land waar 3 verschillende talen wordt gesproken, dat daar altijd miserie is zeker.

Nu in Zwitserland spreken ze 4 talen en naar mijn weten geen problemen.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2008, 20:24   #48
kamiel spieces
Minister
 
kamiel spieces's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Locatie: Chakamaka
Berichten: 3.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën Bekijk bericht
Die Amerikanen uit de Verenigde Staten van Amerika hebben zich op de terugreis sufgelachen!
Daar twijfel ik nog niet aan!
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2008, 20:28   #49
BladeToke
Gouverneur
 
BladeToke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2006
Berichten: 1.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Wat bedoel je met 3 soorten mensen??? Volgens mijn weten is er maar 1 soort. Je bedoelt waarschijnlijk met een land waar 3 verschillende talen wordt gesproken, dat daar altijd miserie is zeker.

Nu in Zwitserland spreken ze 4 talen en naar mijn weten geen problemen.
awel dan? maar hebben ze daar ook 3 gewesten? hebben ze daar echt 3 verschillende regio's?
BladeToke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2008, 20:31   #50
kamiel spieces
Minister
 
kamiel spieces's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Locatie: Chakamaka
Berichten: 3.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën Bekijk bericht
Dat zijn toch geen soorten mensen. Een mus en een spreeuw, dat zijn twee soorten vogels. Er zit wezenlijk een verschil in hun anatomische bouw, ook al zijn het allebei . . Maar frans-, duits- of nederlandstalig maakt je niet toch een ander soort mens! Soorten mensen onstaan pas als er anatomische verschillen ontstaan. En dan bedoel ik dus niet de kleur van het haar of de ogen, of welke klanken er uit de strot komen.
Ik vermoed dat Blake Toke zich iets meer moet gaan richten op biologie dan op economie.

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 11 mei 2008 om 20:34.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2008, 20:59   #51
kamiel spieces
Minister
 
kamiel spieces's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Locatie: Chakamaka
Berichten: 3.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BladeToke Bekijk bericht
awel dan? maar hebben ze daar ook 3 gewesten? hebben ze daar echt 3 verschillende regio's?
Aha, vandaar de 3 soorten mensen

Zwitserland is verdeeld in kantons.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2008, 21:58   #52
Unie der Provinciën
Parlementslid
 
Unie der Provinciën's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2008
Locatie: Klein Stadje Aan Groot Water
Berichten: 1.837
Standaard

De Zwitsers zijn iets slimmer geweest toen ze hun staat vormden...
Unie der Provinciën is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2008, 22:10   #53
kamiel spieces
Minister
 
kamiel spieces's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Locatie: Chakamaka
Berichten: 3.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BladeToke Bekijk bericht
http://www.hbvl.be/nieuws/limburg/de...5-A6BD13C942C4
buiten econmie moeten sommigen hier duidelijk ook wat meer verschillende nieuwsbronnen volgen, of ook zo paranoia dat de media volledig gemanipuleerd wordt...
als het een troost mag zijn, volgens de andere-provincie-inwoners zijn limburgers de vriendelijkste mensen...
greetz ce
Ok Blade we zullen je raad opvolgen jongen.

En ja hoor, Limburgers zijn best vriendelijke en sociale mensen, alleen de Hasselaars en naaste omgeving zijn in't algemeen dikke blazers vind ik persoonlijk.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2008, 22:11   #54
Unie der Provinciën
Parlementslid
 
Unie der Provinciën's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2008
Locatie: Klein Stadje Aan Groot Water
Berichten: 1.837
Standaard

Nou okay, je hebt helemaal gelijk. De Limburgers zijn de armsten van Vlaanderen. Voedselhulp is onderweg uit het rijke West-Vlaanderen! Ik hoop dat West-Limburg deze enorme armoede zal overleven zonder transfers uit de Waalse gewesten.
Unie der Provinciën is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2008, 23:38   #55
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexander Br. Bekijk bericht
Ik vraag me al even af , wat zou de gemiddelde vlaming ervan vinden om te scheiden van Wallonie. Een nieuwe start met Nederland voor de vlamingen.
Het taalverschil is weg , en het ontevreden zijn over de waalse economie.
Eerste prioriteit is het ontmantelen van de Belgische staat en haar establishment. Wat er nadien volgt, houd ik nog open. Misschien een Nederlandse Confederatie? Ik sluit ook geen Vlaams-Waalse confederatie uit. Maar aangezien Wallonië vandaag nauwelijks nog over een Waalse politieke klasse beschikt, zal die laatste optie een zeer moeilijke bevalling worden.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 00:13   #56
Pavolini
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 september 2007
Berichten: 1.046
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexander Br. Bekijk bericht
Ik vraag me al even af , wat zou de gemiddelde vlaming ervan vinden om te scheiden van Wallonie. Een nieuwe start met Nederland voor de vlamingen.
Het taalverschil is weg , en het ontevreden zijn over de waalse economie.

Geen vragende partij voor. En gelukkig ook heel wat Vlamingen niet.
Hollanders en Vlamingen: véél te groot mentaliteitsverschil. En Vlamingen spreken Vlaams, een verzameling dialecten. Geen AN! Maar het ergste van al is, dat Nederland véél te liberaal is en er dus geen eenmaking gewenst is.
Pavolini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 00:15   #57
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavolini Bekijk bericht
En Vlamingen spreken Vlaams, een verzameling dialecten. Geen AN!
Iets voor u:
http://fdf.be/spip.php?article29&var_mode=recalcul
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 12 mei 2008 om 00:16.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 00:46   #58
Pavolini
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 september 2007
Berichten: 1.046
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
????
Is't weer te moeilijk, of mag er weer niet geraakt worden aan een heilig huisje van de Vlaamsche Beweghinghe?
Pavolini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 01:33   #59
forumspook
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 september 2007
Berichten: 5.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexander Br. Bekijk bericht
Het probleem met de koningshuizen is zeer simpel oplosbaar. geen koningshuizen , deze zijn toch veel te veroudert en het kost ons alleen maar geld.
Die koningen zouden mogen afgezet worden. Geen geld meer toegeschoven krijgen van de Staat, dat ze gaan werken ergens. Desnoods de vuilbakken afhalen, als ze niks anders kunnen. Is nog steeds beter als wat de Fransen er mee deden, of de Russen, de Chinezen...
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 08:05   #60
DebianFox
Minister
 
DebianFox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 oktober 2005
Locatie: Zuidelijke Nederlanden
Berichten: 3.390
Standaard Geert Wilders wil fusie met Vlaanderen

Citaat:
Geert Wilders wil fusie met Vlaanderen

De optie van een fusie tussen Nederland en Vlaanderen moet overwogen worden. Dat zegt de Nederlandse PVV-leider Geert Wilders vandaag in een interview met De Telegraaf. Wilders zegt dat de Vlamingen en de Walen elkaar zat zijn. Een fusie zou bovendien economisch goed zijn.

"Nederland krijgt er de haven van Antwerpen bij, een luchthaven, we hebben cultureel veel met elkaar gemeen, het zou goed zijn voor de werkgelegenheid, het zou ruimte geven, hun schoolsysteem is goed, de belastingen zijn lager", zegt Wilders van de Partij voor de Vrijheid (PVV).

"Dus laat premier Balkenende eens met zijn Vlaamse collega gaan praten om te kijken of er een nieuwe unie kan ontstaan." De PVV-voorman benadrukt dat een fusie wel vrijwillig moet zijn. "Het is niet de bedoeling dat we een of ander korps naar het zuiden sturen." Wilders stelt voor een referendum uit te schrijven in Nederland en Vlaanderen.

Toenadering tussen de PVV en het Vlaams Belang ziet Wilders niet zitten. Hij zegt in de krant niets met deze partij te maken te hebben, 'helemaal niet met buitenlandse partijen'. Wel zegt Wilders dat zijn partij zich oriënteert op de Europese Verkiezingen van volgend jaar. Bij welke fractie de PVV past, weet hij nog niet.

In het interview gaat Wilders ook kort in op de verschillen tussen zijn partij en die van de populaire Rita Verdonk, de ex-minister voor Integratie, die uit de liberale VVD-fractie werd gegooid en onlangs haar eigen partij Trots op Nederland boven de doopvont hield. "Wij hebben een mening waarvoor we steun zoeken en niet andersom. De PVV staat ergens voor. Wij gaan niet onze mening veranderen als veel mensen dat plots doen." (novum/sps/mvdb)
Bron.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
La France enmerde la flandre. Et si cela vous suffit pas, on peut toujours vous enculer nucléairement.
Taalfoutjes van onze 'Franstalige' vriend staan in het vet aangeduid.
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be